Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem podczas wymiany rozrządu - wołanie o pomoc!
Autor Wiadomość
nawe 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: Świdnica
Wysłany: 20-07-2009, 17:56   Problem podczas wymiany rozrządu - wołanie o pomoc!

Witam!
Kilka tygodni temu zakupiłem Carismę 1.8 GDi z 1999r. Byłem szczęśliwym posiadaczem do dzisiaj - kiedy to odwiedziłem warsztat aby wymienić rozrząd. Mechanik tylko zobaczył autko i : "o nie! znowu nieszczęsna Carisma". Trochę ponarzekał na to auto, co mnie oczywiście dobiło, opowiedział historię że kolega też kupił falowały mu obroty i nikt nic nie mógł poradzić to po 3 tygodniach sprzedał. No ale zostawiłem autko.
Po 3 godzinach telefon z niemiłą wiadomością. Co się okazało - śruba od koła pasowego jest tak zapieczona, że nie dali rady jej odkręcić nawet kluczem pneumatycznym pod 10 atm. Złożyli wszystko do kupy i odebrałem Carismę.
Czy miał ktoś kiedyś podobny problem? Są jakieś sposoby by to odkręcić? Czy konieczne jest rozwiercanie?
Najbardziej byłbym wdzięczny za namiary na mechanika na Dolnym Śląsku który by się tego podjął. Jestem ze Świdnicy także Jawor, Legnica, Wrocław i okolice.
Pomóżcie,
nie chce tak szybko się zrażać do tego auta bo dotychczas byłem naprawdę miło zaskoczony. :(
 
 
jurekkraków 
Forumowicz

Auto: carisma 1,8 gdi 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 97
Skąd: kraków
Wysłany: 20-07-2009, 18:19   Re: Problem podczas wymiany rozrządu - wołanie o pomoc!

nawe napisał/a:
Witam!
Kilka tygodni temu zakupiłem Carismę 1.8 GDi z 1999r. Byłem szczęśliwym posiadaczem do dzisiaj - kiedy to odwiedziłem warsztat aby wymienić rozrząd. Mechanik tylko zobaczył autko i : "o nie! znowu nieszczęsna Carisma". Trochę ponarzekał na to auto, co mnie oczywiście dobiło, opowiedział historię że kolega też kupił falowały mu obroty i nikt nic nie mógł poradzić to po 3 tygodniach sprzedał. No ale zostawiłem autko.
Po 3 godzinach telefon z niemiłą wiadomością. Co się okazało - śruba od koła pasowego jest tak zapieczona, że nie dali rady jej odkręcić nawet kluczem pneumatycznym pod 10 atm. Złożyli wszystko do kupy i odebrałem Carismę.
Czy miał ktoś kiedyś podobny problem? Są jakieś sposoby by to odkręcić? Czy konieczne jest rozwiercanie?
Najbardziej byłbym wdzięczny za namiary na mechanika na Dolnym Śląsku który by się tego podjął. Jestem ze Świdnicy także Jawor, Legnica, Wrocław i okolice.
Pomóżcie,
nie chce tak szybko się zrażać do tego auta bo dotychczas byłem naprawdę miło zaskoczony. :(

Kolego na początek to zmień serwis bo z tego co opisujesz to twój serwis najlepiej wymienił by szybko klocki/jak da radę/i skasował by worek kasy bez trudnej roboty.Co do zapieczenia koła pasowego to się zdarza.szybkim sposobem nie zawsze skutecznym na 100 % jest lanie wd40 do bólu i odczekanie nawet na następny dzień jeśli to nie pomoże proponuje jakiś mały palnik albo lutlapę i grzanie na osadzenie koła,żeby nie przegrzać całego wałka.Musi puścić ,po prostu nie ma siły.A teksty typu rozwiercanie to powiedz na swoim serwisie że mogą takie rzeczy robić w kamazach ,choć osobiście ja nawet kamaza bym nie dał bo to chyba za porządny samochód dla nich.
_________________
jurekkraków
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 20-07-2009, 18:56   

Dokładnie jak Kolega wyżej pisze. Jedź do Wrocka na ulice Mickiewicza od razu za komisem samochodowym będziesz miał warsztat. Zaraz na PW podam Ci numer. Mitsumaniacy z Mickiewicza są zadowoleni.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 20-07-2009, 19:17   

Nie wykluczam że to śruba jest zapieczona ale mój znajomy miał podobny przypadek w jednym warsztacie nie mogli odkręcić podjechał do drugiego i fachowiec po uszkodzeniu śruby stwierdził że nie odkręcali w odpowiednia stronę bo śruba miała przeciwny gwint. Nie wiem jak w twoim silniku ale chyba w moim 1.9 td odkręca się śrubę w przeciwną stronę co obroty koła co jest nielogiczne bo jak śruba by się poluzuje to sam się wykręci.
 
 
 
nawe 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: Świdnica
Wysłany: 20-07-2009, 20:19   

Dzięki wszystkim za szybką odpowiedź i pomoc. Z tego co w międzyczasie przeczytałem to czasami mechanicy zalewają kilkukrotnie WD i na drugi dzień dopiero próbują dalej odkręcać. Mój mechanik zrezygnował niestety aż po 2-3 godzinach :shock: Będę codziennie zalewał śrubę WD i po kilku dniach znów dam jakiemuś niech powalczy.
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2009, 22:25   

Do takich srubek sa potrzebni ludzie myslacy a nie siłacze, tez miałem problem ze sruba od filtra paliwa, kazdy mechanik płakał ze sie nie da, a jednak sie dało :) Nic tam nie psikaj tylko, znajdz kogos kto to odkreci, zostawiasz auto mechanikowi on bierze za to odpowiedzialnosc i kase, wiec nie kombinuj, bo jeszcze cos wypłuczesz tym wd 40 i beda problemy
 
 
bogdan54 
Mitsumaniak
bogdan54

Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-07-2009, 22:57   

Srubę koła pasowego zabezpiecza się przed samoczynnym odkręcenim specjalnymi klejami np. Loctite o różnych mocach wiązania , może poprzednik przy ostatniej wymianie przesadził z tą mocą .Tylko podgrzanie trochę powyżej 200 *C może zniweczyć działanie kleju , inaczej śruba się ukręci .Jak radzą koledzy .....szukać mechanika ,który zna ten temat .
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 20-07-2009, 23:00   

nawe, prawdopodobnie śruba była przykręcana na klej i dlatego tak trzyma,robi się tak żeby na wszelki wypadek się nie odkręciła,niekiedy wystarczy opukać śrubę żeby naruszyć strukturę zaschniętego kleju na gwincie,i powinna puścić,oczywiście z czuciem i głową,a nie fizycznie,jak coś to mogę Ci podać namiar na dobrego mechanika w Paszowicach obok Jawora,który Ci to zrobi,przeważnie z nim trzeba się umawiać na termin,ale może a nóż,widelec. :D
 
 
 
nawe 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: Świdnica
Wysłany: 20-07-2009, 23:07   

Kmer, podaj namiary na PW. Jak nikt u mnie w mieście nie da rady to myślę, że skorzystam skoro polecasz. W soboty też robi? Bo w tygodniu to urlop bym musiał brać :? Zawsze do niego jeździsz ze swoim Galantem?

[ Dodano: 20-07-2009, 23:10 ]
bogdan54 A co do podgrzewania do takiej wysokiej temperatury... co z gumowym uszczelniaczem na wale? od razu do wymiany czy wytrzyma? Pytam z ciekawości bo i tak i tak kupiłem uszczelniacze w komplcie do rozrządu.
 
 
bogdan54 
Mitsumaniak
bogdan54

Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-07-2009, 23:18   

Uszczelniacz raczej do wymiany ,nie wiele kosztuje , a może narobić sporo bigosu .Powodzenia .
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 20-07-2009, 23:26   

nawe, Namiary poszły na PW robią tez w soboty.
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-07-2009, 23:27   

Miałem taki problem, dopiero zakrętarka udarowa elektryczna 520Nm, dała radę odkręcić śrubę koła pasowego.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-07-2009, 23:40   

Norma w 4g92/93. Ta śruba jest przykręcona uczciwym momentem (190 Nm jeżeli dobrze pamiętam) - tylko porządny klucz udarowy (nie taki co ma napisany pierdyliard Nm na obudowie, tylko taki, co wytworzy siłę odkręcającą na poziomie 300 Nm) lub blokowanie wału od strony koła zamachowego i odkręcanie (też z głową, żeby wału nie przeciągnąć)

Grzanie zostaw sobie do grila (btw. niesamowicie rozpala się grill przy pomocy tlenu z butli ;) ), ew. na zimę - jak przegrzejesz koło pasowe, to je od razu wyrzuć, zanim się rozwulkanizuje i zetnie nowiutki pasek rozrządu....a używka 500 potrafi kosztować ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Daniello81 
Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 62
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-07-2009, 00:21   

jeśli o wymianę rozrządu chodzi to ja polecam ASO może zapłacisz troszeczkę większe pieniądze ale masz gwarancje :)
u mnie rozrząd wymiana ok 2 godz :)
A roboczo godzina w ASO 50 zł. Oczywiście za kpl. rozrząd wołają więcej ok 400 ale warto i polecam

PS. A jak coś ci się nie odkręca to już ich problem cenę znasz z góry i niczym innym się nie przejmujesz :)
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-07-2009, 23:43   

Jeśli jest tak duży problem, podjedź do wulkanizatora. Z reguła mają tam bardzo mocne pneumaty. Tylko, żeby nie był to Pan Zdzisio, tylko jakiś konkretny serwis. :)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.