[E34A 1.8TD] szczelnośc silnika 1,8 tdi w aucie z 1987r. |
Autor |
Wiadomość |
Sylwek
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 1.8 tdi 87r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-08-2009, 10:55 [E34A 1.8TD] szczelnośc silnika 1,8 tdi w aucie z 1987r.
|
|
|
Prosze o porade jakie luzy pomiedzy cylindrem a tłokiem kwalifikuja silnik do naprawy głównej. Zdjąłem głowice i wyjmuje tłoki do pomiarów. |
_________________ Sylwester Paczesny |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-08-2009, 23:35
|
|
|
Dla silników benzynowych N/T w manualu podana jest wartość 0.02-0.04. Dla turbo w benzynie w wersji DOHC to 0.03-0.05. Nie mogę odnaleźć wartości dla silnika wysokoprężnego. |
_________________
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-08-2009, 23:46
|
|
|
Ważny jest pomiar na pierscieniach , tj na "zamku" pierscienia , wkładasz sam pierscien kompresyjny do cylindra i mierzysz wymiar szczeliny Serek wie coś o tym luz na tłoku zawsze bedzie , mierzy sie luzy na pierścieniach , a nie na tłokach , jezeli tłok ma powierzchnie boczna ładną tj bez przetarc i jakich kolwiek oznak zuzycia rysy itp to nie wnikaj tylko sprawdz pierscienie zrób jeszcze jedna rzecz zanim zdemontujesz tłoki , zalej po ok 100 ml nafty w cylindry i pozostaw na noc lub obserwuj czy równomiernie opada w każdym cylindrze , jezeli zostanie np w którym cylindrze nafta tj swiadczy że jest ok czyli pierscionki trzymaja , jak szybko opada np na którymś cylindrze to swiadczy o zuzyciu pierscieni . gładzi .
Ps . co było powodem demontażu głowicy polecam artykuł |
|
|
|
 |
Sylwek
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 1.8 tdi 87r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-08-2009, 09:53
|
|
|
Dzięki za informację, moja wiedza powiększa się. robiłem w tym silniku (aucie) rózne rzeczy ale nie było problemu zużycia oleju (ok. litr na tysiąc). od 4 lat uzytkuję starego poczciwego misia bo stosunkowo mało palił...i jest wygodnym rodzinnym autem! Teraz puścila uszczelka pod głowicą, więc będe wymieniał ale jest okazja przyjrzec się tłokom i cylindrom. Silnik odpala bez problemu, mam przećwiczony rozrusznik, świece żarowe, ale zaczął dużó palić 7.5 litra po mieście, oraz wzrosło zuzycie oleju smarującego!. Wiele osób mówi wymienić uszczelniacze -ale ska wziąść przyrząd? najtaniej widziałem 170 zł do ściskania sprężyn zaworowych. Uszczelniacze kupiłem za 30 zł oryginał! |
_________________ Sylwester Paczesny |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 04-08-2009, 00:45
|
|
|
Sylwek napisał/a: | Wiele osób mówi wymienić uszczelniacze -ale ska wziąść przyrząd? |
Każdy mechanik powinien mieć taki przyrząd.Jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłeś,to
niech to lepiej zrobi mechanik.Przy okazji przeszlifować zawory,co by było
porządnie zrobione |
_________________
 |
|
|
|
 |
|