 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Silnik przerywa na winklach ;/ |
Autor |
Wiadomość |
Buszmen
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-07-2009, 14:58 Silnik przerywa na winklach ;/
|
|
|
Witam,
Na początku chciałbym wszystkich powitać jako nowy użytkownik forum. Niedawno kupiłem Mitsubishi Colta C50 z 1991 roku z silnikiem 1.5 12V . Mam z nim kilka problemów:
1) Przy szybko pokonywanych zakrętach, zwłaszcza lewych silnik przerywa, jakby nie dostawał paliwa, co trwa jakąś chwilkę po czym auto dalej jedzie normalnie. Jaka może być tego przyczyna?
2) Po przekręceniu stacyjki pojawia się kontrolka check engine. Po chwili gaśnie, czasem zapala się w trakcie jazdy (auto jedzie zupełnie normalnie) i muszę zgasić silnik i uruchomić go ponownie aby zgasła. Prosiłbym o wytłumaczenie tego zjawiska
3) Jakie ten silnik powinien mieć wolne obroty, u mnie jest jakieś 1200-1300 ale wydaje mi się że to trochę za dużo ;/
4) Jakie colcik powinien mieć ciśnienie w oponach z przodu oraz z tyłu? Mam felgi 13" a opona ma rozmiar 165/70.
Bardzo proszę o pomoc w tych kwestiach, ponieważ od kupna mnie one nurtują i denerwują zarazem, a nie mogę na nie znaleźć wystarczających odpowiedzi. Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 29-07-2009, 15:44 Re: Silnik przerywa na winklach ;/
|
|
|
Buszmen napisał/a: | 1) Przy szybko pokonywanych zakrętach, zwłaszcza lewych silnik przerywa, jakby nie dostawał paliwa, co trwa jakąś chwilkę po czym auto dalej jedzie normalnie. Jaka może być tego przyczyna? | może jakiś przewód od podciśnienia poluzowany i siła odśrodkowa go przemieszcza? albo lewe powietrze?
Buszmen napisał/a: | 2) Po przekręceniu stacyjki pojawia się kontrolka check engine. Po chwili gaśnie, czasem zapala się w trakcie jazdy (auto jedzie zupełnie normalnie) i muszę zgasić silnik i uruchomić go ponownie aby zgasła. Prosiłbym o wytłumaczenie tego zjawiska | [check engine] zapala się przy odpalaniu i gaśnie -norma, jak zapala się w czasie jazdy - jakiś podzespół układu wtryskowego działa niepoprawnie, należy sprawdzić kod błedu i już wiesz co naprawić
Buszmen napisał/a: | 3) Jakie ten silnik powinien mieć wolne obroty, u mnie jest jakieś 1200-1300 ale wydaje mi się że to trochę za dużo ;/ | 750+/-100
Buszmen napisał/a: | 4) Jakie colcik powinien mieć ciśnienie w oponach z przodu oraz z tyłu? Mam felgi 13" a opona ma rozmiar 165/70. | rozmiar opon i ciśnienie powinieneś mieć na naklejce na słupku, pompuj do 2.1 i będzie ok |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Buszmen
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-07-2009, 18:22
|
|
|
Ok, a jak sprawdzić te przewody podciśnienia? Gdzie one się znajdują? pzdr |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 30-07-2009, 11:05
|
|
|
masz tych rureczek pełno,
ale najpierw sprawdź rure powietrza czy nie ma dziur i czy dokręcone opaski - czy nie łapie lewego powietrza |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2009, 12:42
|
|
|
1. Jaki masz poziom paliwa? Jeśli blisko rezerwy - masz odpowiedź. Podczas przechyłów nadwozie, paliwo przelewa sie między grodziami.
2. Nie masz przypadkiem instalacji gazowej? |
|
|
|
 |
Buszmen
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-07-2009, 16:58
|
|
|
gregorbu napisał/a: | 1. Jaki masz poziom paliwa? Jeśli blisko rezerwy - masz odpowiedź. Podczas przechyłów nadwozie, paliwo przelewa sie między grodziami.
2. Nie masz przypadkiem instalacji gazowej? |
Jeśli chodzi o paliwo to faktycznie jest to wartość bliska rezerwie, sprawdzę jak auto będzie się zachowywało przy pełnym baku, bardzo możliwe że to o to chodzi. Natomiast instalacji gazowej nie posiadam. Pzdr |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 01-08-2009, 10:20
|
|
|
Co do przerywania- spotkałem się z pękniętym wzdłuż smokiem paliwa w zbiorniku i objaw był podobny, przy ilości paliwa poniżej połowy zbiornika auto przerywało. Tyle że to nie był colt, ale może sprawdź jak jest łatwy dostęp. Obejżyj też elektrykę. Może jakiś kabel się buja i traci kontakt albo zware robi. W swoim tylko poprawiłem połączenia przy cewce i zaczoł lepiej chodzić. Widocznie miśki mają czułą na słabe połączenia elektrykę.
Rezerwa w c5x ma coś ok 10L więc to raczej nie za mało paliwa. Mój bez zająknięcia do sucha wypala. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
Buszmen
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-08-2009, 15:48
|
|
|
Ok, dzisiaj zalałem colta do pełna, ale przerywa nadal. Sprawdziłem dolot, sprawdziłem przewody podciśnienia, wszystko wygląda ok. Wymieniłem także olej, ale to raczej nie ma związku. Dodatkowo zauważyłem, że przy szybszej jeździe czuć w środku zapach benzyny. Bak jest szczelny, sprawdzałem go dzisiaj. Co do przerywania to przerywa teraz tylko na lewych zakrętach. Proszę o jakieś rady, pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|