GDI automat - dziwne zachowanie |
Autor |
Wiadomość |
scaniol
Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 91 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 26-07-2009, 01:19 GDI automat - dziwne zachowanie
|
|
|
panowie zauważyłem , że raz auto pięknie przyspiesza i chodzi jak zegarek , a często bywa tak , że jakoś mu ciężko , bardzo szybko zmienia biegi , gdy chcę wyprzedzić nie reaguje na dodanie gazu i nie redukuje w dół , nie szarpie ani nie gaśnie na wolnych tylko jakby Mu paliwa brakował . Pytanie czy przyczyną może być filtr paliwa , który jest od nowości ( 170 000km) ? |
|
|
|
 |
spooner [Usunięty]
|
Wysłany: 26-07-2009, 19:05
|
|
|
ja bym wymienil filtr paliwa jako pierwszy, i sprawdzil co sie bedzie dziac dalej, albo sprobuj podpiac pod kompa moze pokaze jakies bledy |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 26-07-2009, 19:14
|
|
|
nie wiem jak u Ciebie ale kiedyś wymieniałem jednemu forumowiczowi filtr paliwa w GDI który jest razem z pompką w zbiorniku. Przygotuj się zatem na koszty |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
scaniol
Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 91 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 26-07-2009, 19:38
|
|
|
Bylem na komputerze , żadnego błędu , a filtr mam pod maską ( jak widzę ile sie trzeba pobawić zeby go wymienić to ), ale jutro to zrobię . Jakiej firmy filterek ? |
|
|
|
 |
Ginger1021
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 186 Skąd: Olsztyn/Łajsy
|
Wysłany: 26-07-2009, 20:25
|
|
|
Po takim przebiegu to nie patrz tylko wymieniaj!! Zobaczysz po wymianie jaka będzie różnica, obiecuję ci że nie pożałujesz. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
scaniol
Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 91 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 26-07-2009, 22:19
|
|
|
ginger , jakiej firmy filtr zakładałeeś u siebie ? jest tego tyle , że ... |
|
|
|
 |
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 26-07-2009, 23:01
|
|
|
ja u siebie mam założony filtr paliwa Nipparts, zakupiony u Japaneze.
Carisma GDI z 98 r. - też mam filtr pod maską.
Pzdr. |
|
|
|
 |
Ginger1021
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 186 Skąd: Olsztyn/Łajsy
|
Wysłany: 26-07-2009, 23:48
|
|
|
scaniol napisał/a: | ginger , jakiej firmy filtr zakładałeeś u siebie ? jest tego tyle , że ... |
Kupywałem na allegro:
http://moto.allegro.pl/it...ma_1_6_1_8.html
Ja gdy wymieniłem to ze starego niezła mazia wypłynęła. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-07-2009, 00:59
|
|
|
też go kupiłem, tyle, że to żaden japoński filtr. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
scaniol
Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 91 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 31-07-2009, 10:57
|
|
|
Filtr paliwa wymieniony , męczyłem się z tym wszystkim chyba ok 3 godz , dojście tragiczne + nad filtrem jakiś diziwny zawór z wężykami , który dodatkowo utrudniał sprawę . Stary filtr był fabryczny , na każdym połączeniu czerwone plomby . W środku katastrofa - taki syf. |
|
|
|
 |
spooner [Usunięty]
|
Wysłany: 31-07-2009, 15:19
|
|
|
napisz czy sie poprawilo, auto odzyskalo swoj wigor? |
|
|
|
 |
scaniol
Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 91 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 01-08-2009, 00:03
|
|
|
Po wymianie filtra silnik szybciej zaskakuje przy odpalaniu i wydaje mi sie ze lepiej reaguje na pedał przyspiesznia . Nie dziwię sie , że filtr nie był wymieniony od nowości , poniewaz umiejscowienie i rozkrecanie połowy gratów w komorze silnika odstrasza ( nie wiem jak jest w Waszych autach , ale u mnie nie ma samej sruby na górze filtra tylko cała wierza zakończona zaworem przelewowym z wężykami i jakimiś banieczkami po bokach , całe trzy godziny męczarni . Oryginalny filtr miał inną budowę w środku niż ten , który zakładałem ( z zewnątrz identyczne ) . Czy Wasz stary filtr też różnił się od nowego ? |
|
|
|
 |
spooner [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2009, 15:43
|
|
|
mi wymiana filtra z wyciagnieciem obudowy zajela 15 min tyle ze moj to DI-D, nie wazne jak ciezko dostac sie do filtra, od czasu do czasu nalezy go wymienic |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-08-2009, 22:26
|
|
|
scaniol, to ktoś "rzeźbił". |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
scaniol
Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 91 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 03-08-2009, 15:59
|
|
|
Panowie rozmawiałem dzisiaj z facetem od automatow , ktory powiedzial , ze w pierwszej kolejnosci nalezy sprawdzic przepustnice , a dopiero potem szukac ewentualnych anomalii w samej skrzyni ( trafil w 10tke , poniewaz ktos przede mna grzebal i przestawial TPS ). Jak wrocic to ustawien fabrycznych ? jakis opis , dane ? Prosze Was o pomoc w tej kwestii. |
|
|
|
 |
|