Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Oryginalna antena radiowa odbiera słabo-alternatywa
Autor Wiadomość
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2009, 10:50   [EAxx] Oryginalna antena radiowa odbiera słabo-alternatywa

Hej.

Nie wiem jak u Was ale u mnie w EA3W oryginalna, dachowa antena radiowa odbierała bardzo słabo.

Zakupiłem więc z ciekawości najtańszą antenę w NORAUTO (przy Otrobramskiej w Warszawie). Antena za 19zł, zielona tektura i całość ofoliowana. Do zestawu był gwint przejściówka, który idealnie pasuje w oryginalne mocowanie.

Teraz radio odbiera znakomicie. Nawet w tunelu na Wisłostradzie można bez przerwy słuchać ESKIROCK podczas gdy wcześniej nawet RMF i ZET przestawało działać 10cm od wjazdu do tunelu.

Jeśli szkoda Wam czasu na bawienie się w wzmacniacze itp to polecam to najtańsze rozwiązanie. Antena jest czarna i troche dłuższa od fabrycznej.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 12:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 23-11-2009, 11:18   

Kofi, w sumie muszę u siebie też sprawdzić z innym batem. dzięki za trop bo u mnie też czasem slabo odbiera.
Masz może foto tej anteny :?:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 23-11-2009, 15:14   

u mnie antena to koszmar raz rozebrałem podsufitkę (męczarnia) wszystko przeczyściłem i był spokój .. na miesiąc ... a gdzie się montuje tę magiczną antenę ?? i czy można coś takiego wyszperać w necie ??
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2009, 15:40   

Montarz jest prosty.
1. Odkręcasz starą
2. Wkręcasz nową.

1. Jeśli antena nie była nigdy odkręcana to może stawiać większy opór.

2. Nowa antena, ta którą kupiłem miała w sobie gwint i drugi na wymianę. Ten drugi pasuje idealnie do naszych mocowań na dachu.

Czyli wymieniasz jak by sam bat anteny.

Napisałem, że kupiłem w NORAUTO, i że tektura do której była zamontowana antena była zielona aby naprowadzić na dokładnie taką. Kosztowała 19zł i była to z tego co pamiętam najtańsza antena tego typu. Jest 2x dłuższa od naszych i prosta. (nasze są jak by takie spieralne). Do tego jest czarna, jednolita i po za tym, że dłuższa to niczym sie nie wyróżnia....auto wygląda z nią troche jak zdalnie sterowany samochód.

Kiedyś przymierzałem się do takiej wymiany bata bo miałem w domu jakiś inny uniwersalny, ale jego gwint był za długi i nie chciało mi się go obcinać. Gwint przejściówka z bata z NORAUTO ma idealną długość.

Postaram się za dnia jutro zrobić fotę, bo teraz już troche za ciemno aby moja komórka to ogarnęła.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-11-2009, 17:27   

Słaby odbiór może też być spowodowany niedziałającym wzmacniaczem antenowym. W części Galantów jest wbudowany fabryczny wzmacniacz antenowy. Poznać to po kablu antenowym, który w głębi konsoli centralnej ma odejście na zasilanie +12V wzmacniacza (biała kostka z pojedynczym przewodem idącym do wiązki radia). Otóż trzeba tam podać +12V ACC, bo fabrycznie zasilanie podane jest z radia kompatybilnego z MMC (stałe +12V). W większości radia w standardzie ISO mają niebieski kabel opisany "antena", który nie ma stałego 12V ale impuls podany do wysuwania i chowania elektrycznej anteny, dlatego należy podać osobne +12V na wzmacniacz antenowy.
Mam nadzieję że nie pogmatwałem... :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 23-11-2009, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 23-11-2009, 20:34   

zgubiłem się w twoim poście swinks_UK ale tak na mój mały rozum to wnioskuje że ten wzmacniacz potrzebuje osobnego zasilania 12V ? jeśli tak to skąd je pociągnąć ?
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-11-2009, 20:54   

Najpierw sprawdź, czy masz ten wzmacniacz.
Kabel antenowy który idzie do radia w głębi konsoli (blisko grodzi) powinien łączyć się z kablem zasilającym wzmacniacz. Jeśli jest goły i dalej znika w czeluściach sam, znaczy nie masz tego wzmacniacza.
Tak, trzeba wziąść osobne 12v. Ja brałem z radia +12V (czerwony przewód w standardzie ISO). Możesz też brać stałe 12V z aku (żółty kabelek).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 23-11-2009, 21:40   

swinks_UK, no ja mam jakiś wzmacniacz antenowy.
Tylko pewnie nie jest on fabryczny bo jest opisany po Polsku :)
Jak znajdę chwilę to posprawdzam dokładniej co i jak tam siedzi.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
michalina27 
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5'98 EA5A autom+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 23 Lis 2008
Posty: 115
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-11-2009, 22:31   

Witam wszystkich, mam problem z anteną dachową. Odbiornik radiowy jest sprawny ale odbiór jest kiepski i wrażliwy na oddalanie się od nadajnika. Zasilanie wzmacniacza umieszczonego w podstawie anteny jest prawidłowe, ciągłość przewodu antenowego też. Drogą dedukcji wnioskuję, że problem leży w elektronice wzmacniacza antenowego. Uprzejme pytania do Koleżanek/Kolegów:
Czy wzmacniacz taki daje się nabyć gdzieś za sensowne pieniądze?
Czy może da się coś dopasować z innych modeli/typów/marek?
Czy zastosować dowolny wzmacniacz antenowy po ominięciu oryginalnego?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
Fiat 125p x 4 uśpione.
Citroen ZX, Galant 2,0 EA2W
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-11-2009, 22:49   

Możliwe, że wzmacniacz antenowy który jest nie działa poprwanie (ma zwarcie). Generalnie nawet bez wzmacniacza odbiór powinien być zadowalający.
Co do zastosowania drugiego wzmacniacza to jest z tym trochę kłopotu. Owszem można nabyć na rynku (podejrzewam że allegro ma takie, bo widziałem szereg różnych na eBayu) dodatkowy wzmacniacz. Jednak należy pamiętać o odseparowaniu napięcia zasilającego w obu wzmacniaczach, co wydaje się karkołomnym zajęciem, gdyż co najmniej jedna żyła kabla antenowego jest wykorzystana albo jako masa (oplot) albo jako gorące +12V (żyła środkowa), dlatego układu dwóch wzmacniaczy (jeden fabryczny) w układzie szeregowym nie polecam.
Można zastąpić fabryczny wzmacniacz, lub pobawić sie w bardziej zaawansowany sposób i zastosować układ równoległy anten (potrzebna druga antena o takiej samej długości falowej) z separatorem sygnału i wzmacniaczami za separatorem.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 24-11-2009, 23:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
michalina27 
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5'98 EA5A autom+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 23 Lis 2008
Posty: 115
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-11-2009, 23:14   

swinks_UK napisał/a:


Można zastąpić fabryczny wzmacniacz, .


Dziękuję za odzew i pomoc.
Zakupiłam na Allegro, najprostszy i spróbuję siłami Andrzeja unieszkodliwić oryginał.
Muszę przyznać, że mocno wkurzające jest, że w ciągu godziny jazdy radio łapie około 10 stacji zamiennie. Próbowałam znaleźć całą antenę wraz ze wzmacniaczem, ale nieosiągalna.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
Fiat 125p x 4 uśpione.
Citroen ZX, Galant 2,0 EA2W
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-11-2009, 09:53   

michalina27, przeczytaj pierwszy post w tym temacie- to też alternatywa ;) Podzieliłem tematy o antenach w sedanie i kombi.

Ja raz zakupiłem wzmacniacz na allegro. Totalny badziew, mimo że nie szukałem najtańszego...
 
 
Robert_G2 
Forumowicz


Auto: Galant V6 2.5 98r, był 2.0 91r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 55
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-11-2009, 22:38   

Co do anteny w moim kombi. To kiedyś ją całkowicie rozebrałem tzn. obrałem całą koszulkę otaczającą bacik. Główny bacik to najprawdopodobniej włókno szklane trzymające kształt. Jest też taka spiralka owinięta wokół bacika którą widać, ale nie jest to jak wcześniej myślałem właściwy drucik (przewodnik) anteny tylko taka żyłka z tworzywa która jak mniemam ma poprawić właściwości akustyczne anteny. Tzn nie powodować świstu. Natomiast właściwym przewodnikiem zbierającym fale był u mnie cienki pasek aluminiowej foli także owinięty wokół głównego bacika. Z tym że był on bardzo skorodowany w wielu miejscach, nawet przy samej giętkiej sprężynie. Tak że można stwierdzić że anteny w ogóle nie było. Myślę że w większości przypadków to może być właściwy problem złego odbioru.
Dla testu proponuję przykręcić kawałek zwykłego drutu w miejsce anteny i sprawdzić odbiór, jak nie będzie różnicy to wtedy szukać głębiej przyczyny.
_________________
Pozdrawiam. Robert.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10648
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-11-2009, 23:05   

Ja miałem jakas kombinację z kostka ISO i zmieniarka i końcówka od anteny. Odpiąłem ta przejściówke, założyłem wzmacniacz z allegro co dostałem od szwagra, ni wiem czy ma zasilanie juz nie pamietam, wyjme radio to trzasne fotke, Podobno kosztował parę groszy a radyjko zaczęło grać cąłkeim niezle, podbiły sie basy i ogólnie odbiór się poprawił.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 28-11-2009, 10:35   

a ja polecałbym antene sirio triflex , co prawda kosztuje 200zł i jest badziewna, ale jest fajna :)
najlepsze to to że pasuje zarówno do sedana jak i do kombi (chociaż ja zamontowałem ją w sedanie, ale kto ją zobaczy to będzie widział że wygląda tak jak ta od kombi)
Antena jest o tyle dobra że łączy w sobie zwykłą antene razem z CB. tym sposobem mam CB w aucie i nie szpece wyglądu samochodu batem od CB.
Zasięg? hmm radio to też mam wynalazek, może z innym by było troche lepiej, ale ogólnie około 5-6km inne samochody, około 8-10km bazowe.

Z porzadnym radiem samochodowym nie odnotowałem zaniku fal czy czegoś podobnego, gra bardzo dobrze.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.