[Cari 1.9DI-D] Problem Techniczny |
Autor |
Wiadomość |
iceman82
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 D-ID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-07-2009, 19:35 [Cari 1.9DI-D] Problem Techniczny
|
|
|
Witam, mam problem z autkiem Carsima 1.9 D-ID 2002 r, posiadam ją od roku czasu, sprowadzona z Austrii, Przebieg 164 tys. Bywa, że od czasu do czasu nie odpala tzn. rozruszik kręci ale silnik nie odpala. Była już kilkukrotnie u 5 różnych mechaników ( nie polecam we wrocku serwisu aut japońskich - kicha) i każdy co innego gada:
- akumulator - jest już nowy Bosch silver - nie pomogło
- zapowietrzony układ paliwowy - odpowietrzono - nie pomogło
- pompa wysokiego ciśnienia - wymieniona na nową, koszt jedyne 3300 zl - nie pomogło
- złe paliwo, nie czyst - tankuję od roku TYLKO BP Ultimate - ???
- BŁĘDY W KOMPUTERZE które poprzez imobilajzer odcinają dopływ paliwa - w toku!!!
- POMPOWTRYSKI 100% SPRAWNE i przetestowane na wszystkie sposoby
-Silnik sprawny, elektryka też, oprócz komputera
CO doradzacie????????????????? |
_________________ Paramedic at Work |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-07-2009, 20:17
|
|
|
Ale carisma to nie japoński samochód tylko europejski.
Produkowany jest razem z volvo a twój model posiada silnik renault. Zamiast ponosić coraz więcej kosztów podjedź do aso niech podłączą go pod mut II . I powinni ci go zdiagnozować.
Szkoda tylko że wydałeś kasę na pompę ja bym tego speca udusił który zdiagnozował taka usterkę ciekawe na jakich pomiarach się opierał. Czy sprawdził chociaż ciśnienie na listwie.
Jak padł komputer to od razu wymieniaj koszt nie tak duży
http://moto.allegro.pl/it...ka_komplet.html
Można też kupić sam komputer tylko ktoś musi go zaprogramować żeby działały z twoimi kluczykami. A widzę że nie trafiłeś jeszcze na mechanika który zna się na robocie wiec lepiej komplecik kupić bo z tym sobie poradzą |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 13-07-2009, 20:49
|
|
|
hmmm a komputer a immo to nie dwie różne jednostki tak wiec nie trzeba chyba programowac ECU. Może sie myle jesli tak to niech ktos mnie poprawi |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-07-2009, 21:03
|
|
|
też się nad tym zastanawiam bo w manuale jest pokazane że są immobilizer ecu i engine ecu. Tylko coś mi się obiło o uszy tylko nie wiem czy chodziło o carismę że immobilizer jest w ecu silnika. A iceman wspominał i o komputerze i o błędach immobilizera więc może wymienić wszystko.
 |
|
|
|
 |
iceman82
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 D-ID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-07-2009, 21:55
|
|
|
Dziękuję Panowie za rady, to fakt trzeba było odrazu jechać do ASO, a nie tłuc sie po byle mechanikach. Nie dodałem jeszcze, że ostatni uruchomił Carisme po wykasowaniu błędów z kompa. Mam jeszcze proźbę:
- spis błędów które pojawiają sie na kompie i co poszczególny oznacza
- jeśli to możliwe program do diagnostyki Carismy
- i dobrego MECHANIKA i zarazem Elektryka w rejonie Wrocławia!!!
- a najważniejsze: CZY DA SIE ODCIĄĆ IMMOBILAJZER W SAMOCHODZIE BEZ WIEKSZEGO USZCZERBU DLA NIEGO ????!!!!!!!
Pozdrawiam |
_________________ Paramedic at Work |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 13-07-2009, 22:15
|
|
|
co do odcięcia immo to możliwe że jest sposób ale jeszcze nikt go nie znalazł albo nikt się nie pochwalił jak to zrobić z wiadomych powodów: gdyż nie wiadomo kto jeszcze zagląda na forum. Ale wydaje mi się że jesli by sie komuś udało to powiedział by o tym a dodatkowe informacje mógłby udzielić prywatnie
pawelsonx czesto sie widuje w podręczniku schematy że skoro już wszystko zawodzi to nalezy wimienic engine-ECU i troche by było to kosztowne za każdym razem zmieniać także immo-ECU i stacyjke i resztę innych zamków. |
_________________
 |
|
|
|
 |
iceman82
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 D-ID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-07-2009, 22:29
|
|
|
No dobra, to czy w ASO są w stanie odciąć immobilajzer??? |
_________________ Paramedic at Work |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-07-2009, 22:41
|
|
|
No nie przeceniaj ich że mają sprzęt do diagnozy i instrukcje serwisowe to nie znaczy że są dobrymi mechanikami. Zauważyłem że opinia na forum jest taka że do aso jeździmy tylko po diagnoze |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 13-07-2009, 22:46
|
|
|
Cytat: | POMPOWTRYSKI 100% SPRAWNE i przetestowane na wszystkie sposoby | A jaki to mechanik postawił taką diagnozę. W tym silniku nie ma pompowtrysków.Miałem identyczną sytuację zobacz TO i To też Może Ci to cos pomoże. Pozdr. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez slawek st 13-07-2009, 23:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-07-2009, 23:18
|
|
|
co do immobilizera to znalazłem to
 |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 13-07-2009, 23:33
|
|
|
No właśnie komunikacja odbywa się po tej samej linii co komunikacja z urządzeniem diagnostycznym. Na tej właśnie zasadzie wszystkie ECU komunikują sie ze sobą, mam na mysli po tej samej linii. Problem tylko z tym że nie wiadomo co wysyła ECU silnika a czym odpowiada immo-ECU. Przydałby sie jakiś rejestrator, oscyloskop czy cos podobnego |
_________________
 |
|
|
|
 |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-07-2009, 23:36
|
|
|
A może problem z odpalaniem jest dlatego, że nadszedł czas na wymianę świec żarowych...? |
_________________
 |
|
|
|
 |
iceman82
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 D-ID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-07-2009, 12:54
|
|
|
Hmm. Świece żarowe sprawne, wymienione! Rzeczywiście w aucie nie ma pompowtryskiwaczy tylko wtryski ale one jak pisałem wcześniej też są dobre, mechanik wykręcał obecne i wstawiał zupełnie nowe, ale i to nie pomagało!!! Niezależnie czy autko jest ciepłe czy zimne od czasu do czasu zdarzy się, że mimo kilkunastu prób uruchomienia, rozrusznik kręci a auto nie odpala!!! Umówiony jestem już do ASO, więc będę informował o postępach, ale proszę dalej o rady!!! |
_________________ Paramedic at Work |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 14-07-2009, 14:20
|
|
|
hmm.. moze nie dokońca to samo ale miałem kilka razy taką sytuację - wtedy gdy "udało" mi się auto udusić, kręcił a nie odpalał i tak kilka razy aż w końcu zaiskrzył,
wyczaiłem że wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki i włożenie załatwia sprawę |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
iceman82
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 D-ID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-07-2009, 19:45
|
|
|
I to też nie pomagało!!! |
_________________ Paramedic at Work |
|
|
|
 |
|