Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
elastyczny przewód hamulcowy przedni pękł
Autor Wiadomość
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-03-2009, 20:04   elastyczny przewód hamulcowy przedni pękł

Witam, w lancerze mojej dziewczyny padł elastyczny przewód prawego hamulca przedniego przy wymianie płynu hamulcowego i porządnym odpowietrzeniu. Teraz mam pytanie:

Czy te przewody są łatwo dostępne? na stanie u mnie w mieście na pewno nie mają więc skoro zamówią, to można od razu z internetu, może wie ktoś czy są do dostania w ten sposób, trochę szukałem i nie znalazłem, zaraz będę dalej szukać, i jaki koszt, mniej więcej? na forach coltów znalazłem tylko że ktoś zamontował zamiennik firmy JC i tyle

Czy lewy i prawy są takie same? od razu zamówię 2 kpl, bo u mnie pewnie też stare

Czy stalowe przewody często pękają? przy okazji zastanawiam się nad wymianą na nowe miedziane, chyba że nie ma potrzeby

Czy ktoś może zmieniał na inny patent? że końcówka od zacisku w miarę ta sama, przewód elastyczny z inną końcówką po stronie przewodu metalowego, no i inny przewód metalowy?

może jakieś sugestie? stary przewód wydobyłem, rano jadę do miasta jak nie znajdę niczego w sieci, zanim wydobyłem byłem przekonany że można go rozkręcić na środku i dzielnie walczyłem aż poległem:P i ku mojemu zdziwieniu metalowy przewód nie ukręcił się przy odkręcaniu, to mój pierwszy raz tak:P kiedyś miałem fiaciki i zawsze się ukręcały:P i trzeba było metalowe przewody zmieniać

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc, i pozdrawiam Tomek no i Ania;)
 
 
 
h4
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2009, 20:16   

osobiście kupiłbym zamiennik JC. ja mam jeszcze oryginalne przewody, które są okręcone sprężynką. w tamtym roku wymieniałem natomiast miekkie przewody z tyłu i kupiłem zamienniki. nie pamiętam ceny ale za oba zapłaciłem ok 80zł. sprawują się dobrze, a ostatnio do nich właśnie kontrolnie zaglądałem.
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-03-2009, 20:34   

nie wiem jak w moim lancerku, ale u Ani to oryginał jeszcze, hamulce słabo działały, postanowiłem zmienić płyn na nowy, i odpowietrzyć, po tej operacji pedał hamulca zaczął mniej się wciskać (przez zabiegiem szedł prawie do deski) i jak depnąłem mocniej to usłyszałem syk i już niestety wiedziałem co jest grane;/ ale całe szczęście, że teraz to wyszło, a nie w czasie jazdy:) i nie będę się bawił w wymianę jednego, tylko 2 zmienię od razu.
Jak z tymi stalowymi? zostawić jak jest, czy też je zmienić? nowe miedziane to nie wielki koszt, a jak mi ma potem to się zepsuć, to tez lepiej od razu
 
 
 
h4
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2009, 20:37   

ostatnio sobie zrobilem remont hamulcow z przodu i wymienilem tarcze i klocki na nowe, ale przy przewodach nie bawilem sie. przeczyscilem je tylko szmatka aby zobaczyc czy sa cale i zostawilem. oryginal hula nadluzej. pamietaj o dokladnym zalozeniu gumeczek na zaciski klockow i wyczyszczeniu tloczkow. sprawdz tez pod gumą tego grubego tłoka czy nie jest przypadkiem zalany olejem. jak jest - wyczysc go dokladnie i zdezynfekuj. troche to niewygodne dojscie ale musisz to zrobic
Ostatnio zmieniony przez h4 25-03-2009, 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2009, 20:39   

Przede wszystkim sugeruję zaopatrzyć się w otwarte klucze oczkowe do przewodów hamulcowych (średnica bodaj 10, ale głowy nie dam uciąć). Znacznie ułatwiają pracę i zmniejszają ryzyko uszkodzenia przewodu aluminiowego. Co do demontażu - najpierw potraktuj złącze odrdzewiaczem, daj się trochę przegryźć i dopiero działaj. Jeśli zastosujesz klucz, o jakim pisałem, nie powinno być żadnych problemów. Standardowy klucz płaski niestety nie daje odpowiedniej stabilności. Przewód od strony zacisku odkręcisz bez problemu nasadką, ale też sugeruję zastosowanie najpierw odrdzewiacza. Ogólnie sprawa banalnie prosta.
Co do przewodów JC - możesz je śmiało zastosować. Są naprawdę solidne, a przy tym niedrogie. Jeśli chodzi o przewody aluminiowe - nie ma potrzeby ich wymiany, jeśli nie są uszkodzone.
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-03-2009, 21:00   

ok dzięki za info;) przewodzik już odkręciłem, ale zanim jutro uderzę na podbój miejscowych sklepów chciałem się rozeznać;) A jak z tym drugim przewodem, zmienić od razu? drugi prędzej czy później też pęknie,
pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie i dziękuję za inforamcje, na Was zawsze można liczyć
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2009, 21:15   

Ja na Twoim miejscu bym wymienił. Koszt niewielki, a masz spokój. W poprzednim Colcie wymieniałem od razu wszystkie cztery. :D
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 26-03-2009, 14:47   

no i przewody zamówione, 46zł za sztukę firmy K&k czy j&j już mi się miesza:P pytałem na jakimś sklepie internetowym, JC 48zł szt i do tego wysyłka to by mi się nie opłacało. Nie miałem do czynienia z otwartymi kluczami oczkowymi, ale sam zrobiłem taki patent:
wziąłem nasadkę na klucz z jakiegoś zestawu, oczywiście 10-tkę, potem szukałem w domu dużej nakrętki, w którą na styk weszła nasadka (trochę pomogłem jej młotkiem :mrgreen: ) pospawałem na około od góry, następnie kątówką rozciąłem jedną ze ścianek, tak aby przeszła przez przewód, wyszło elegancko i działa jak trzeba;)
jakby co, to do przewodu metalowego potrzebny jest klucz 10, a do odkręcenia śruby trzymającej przewód przy zacisku 14, oczywiście polecam wymianę podkładek miedzianych na nowe! ;) i przed odkręcaniem porządnie wszystko obstukać młotkiem, zgodnie z zasadą: nic na siłę - wszystko młotkiem :P pozdrawiam Tomek
 
 
 
sebastian85 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 4g92
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 27
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 29-07-2009, 21:55   

:shock: u mnie w sklepach się dowiedziałem ze przewodów nie dostanie(elastyczny przód) i dobierałem z toyoty... w ciągu 7 lat już ze 3 bądź 4 razy wymieniane..... na toyoty...i do niedawna nie były dostępne ...a pasuje wymienić bo jakoś za szybko pękają...
dobrze ze jest forum....
_________________

 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 30-07-2009, 22:05   

ot chociażby na tej stronie: http://sklep.intercars.com.pl/ można wejść w osobowe>wybrać auto do jakiego są części (model, model, typ)>i wybrać chcianą część. Ten sklep do tanich nie należy, ale mitsumaniacy mają zniżkę, należy poszukać na forum co i jak.
Kiedyś jak te przewody kupowałem, to mieli kilka różnych pozycji, teraz tylko jedna - 62zł sztuka TRW AUTOMOTIVE - cholera wie co to.
A swoją drogą proponuję skontaktować się z japaneze - super ceny, super towar i super mega długi czas oczekiwania:/, ale ogólnie warto:P pozdrawiam
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 30-07-2009, 23:10   

tomekk napisał/a:
Kiedyś jak te przewody kupowałem, to mieli kilka różnych pozycji, teraz tylko jedna - 62zł sztuka TRW AUTOMOTIVE - cholera wie co to.
dobre części, droższe ale dobre (TRW - LUCAS)
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-07-2009, 23:58   

tomekk napisał/a:
TRW AUTOMOTIVE - cholera wie co to.
Śmię twierdzić, że najwyższa półka.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-07-2009, 17:11   

TRW to polski producent czesci z koncernu Lucas. Robi m.in. hamulce dla wielu marek na swiecie.
edit - moze nie najwyzsza polka, ale i nie najgorsza - przecietna, europejska jakosc za przyzwoita cene
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 31-07-2009, 17:28   

Krzyzak napisał/a:
TRW to polski producent czesci z koncernu Lucas. Robi m.in. hamulce dla wielu marek na swiecie.
edit - moze nie najwyzsza polka, ale i nie najgorsza - przecietna, europejska jakosc za przyzwoita cene
??
strona TRW napisał/a:
O TRW Automotive


Główna siedziba
12025 Tech Center Drive
Livonia, Michigan 48150
United States
tel: 734.855.2600
a że robią w Polsce, to nawet lepiej - taniej
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-08-2009, 08:43   

TRW jest z USA.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.