 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
elastyczny przewód hamulcowy przedni pękł |
Autor |
Wiadomość |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-03-2009, 20:04 elastyczny przewód hamulcowy przedni pękł
|
|
|
Witam, w lancerze mojej dziewczyny padł elastyczny przewód prawego hamulca przedniego przy wymianie płynu hamulcowego i porządnym odpowietrzeniu. Teraz mam pytanie:
Czy te przewody są łatwo dostępne? na stanie u mnie w mieście na pewno nie mają więc skoro zamówią, to można od razu z internetu, może wie ktoś czy są do dostania w ten sposób, trochę szukałem i nie znalazłem, zaraz będę dalej szukać, i jaki koszt, mniej więcej? na forach coltów znalazłem tylko że ktoś zamontował zamiennik firmy JC i tyle
Czy lewy i prawy są takie same? od razu zamówię 2 kpl, bo u mnie pewnie też stare
Czy stalowe przewody często pękają? przy okazji zastanawiam się nad wymianą na nowe miedziane, chyba że nie ma potrzeby
Czy ktoś może zmieniał na inny patent? że końcówka od zacisku w miarę ta sama, przewód elastyczny z inną końcówką po stronie przewodu metalowego, no i inny przewód metalowy?
może jakieś sugestie? stary przewód wydobyłem, rano jadę do miasta jak nie znajdę niczego w sieci, zanim wydobyłem byłem przekonany że można go rozkręcić na środku i dzielnie walczyłem aż poległem:P i ku mojemu zdziwieniu metalowy przewód nie ukręcił się przy odkręcaniu, to mój pierwszy raz tak:P kiedyś miałem fiaciki i zawsze się ukręcały:P i trzeba było metalowe przewody zmieniać
Z góry dziękuję wszystkim za pomoc, i pozdrawiam Tomek no i Ania;) |
|
|
|
 |
h4 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2009, 20:16
|
|
|
osobiście kupiłbym zamiennik JC. ja mam jeszcze oryginalne przewody, które są okręcone sprężynką. w tamtym roku wymieniałem natomiast miekkie przewody z tyłu i kupiłem zamienniki. nie pamiętam ceny ale za oba zapłaciłem ok 80zł. sprawują się dobrze, a ostatnio do nich właśnie kontrolnie zaglądałem. |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-03-2009, 20:34
|
|
|
nie wiem jak w moim lancerku, ale u Ani to oryginał jeszcze, hamulce słabo działały, postanowiłem zmienić płyn na nowy, i odpowietrzyć, po tej operacji pedał hamulca zaczął mniej się wciskać (przez zabiegiem szedł prawie do deski) i jak depnąłem mocniej to usłyszałem syk i już niestety wiedziałem co jest grane;/ ale całe szczęście, że teraz to wyszło, a nie w czasie jazdy:) i nie będę się bawił w wymianę jednego, tylko 2 zmienię od razu.
Jak z tymi stalowymi? zostawić jak jest, czy też je zmienić? nowe miedziane to nie wielki koszt, a jak mi ma potem to się zepsuć, to tez lepiej od razu |
|
|
|
 |
h4 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2009, 20:37
|
|
|
ostatnio sobie zrobilem remont hamulcow z przodu i wymienilem tarcze i klocki na nowe, ale przy przewodach nie bawilem sie. przeczyscilem je tylko szmatka aby zobaczyc czy sa cale i zostawilem. oryginal hula nadluzej. pamietaj o dokladnym zalozeniu gumeczek na zaciski klockow i wyczyszczeniu tloczkow. sprawdz tez pod gumą tego grubego tłoka czy nie jest przypadkiem zalany olejem. jak jest - wyczysc go dokladnie i zdezynfekuj. troche to niewygodne dojscie ale musisz to zrobic |
Ostatnio zmieniony przez h4 25-03-2009, 20:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2009, 20:39
|
|
|
Przede wszystkim sugeruję zaopatrzyć się w otwarte klucze oczkowe do przewodów hamulcowych (średnica bodaj 10, ale głowy nie dam uciąć). Znacznie ułatwiają pracę i zmniejszają ryzyko uszkodzenia przewodu aluminiowego. Co do demontażu - najpierw potraktuj złącze odrdzewiaczem, daj się trochę przegryźć i dopiero działaj. Jeśli zastosujesz klucz, o jakim pisałem, nie powinno być żadnych problemów. Standardowy klucz płaski niestety nie daje odpowiedniej stabilności. Przewód od strony zacisku odkręcisz bez problemu nasadką, ale też sugeruję zastosowanie najpierw odrdzewiacza. Ogólnie sprawa banalnie prosta.
Co do przewodów JC - możesz je śmiało zastosować. Są naprawdę solidne, a przy tym niedrogie. Jeśli chodzi o przewody aluminiowe - nie ma potrzeby ich wymiany, jeśli nie są uszkodzone. |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-03-2009, 21:00
|
|
|
ok dzięki za info;) przewodzik już odkręciłem, ale zanim jutro uderzę na podbój miejscowych sklepów chciałem się rozeznać;) A jak z tym drugim przewodem, zmienić od razu? drugi prędzej czy później też pęknie,
pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie i dziękuję za inforamcje, na Was zawsze można liczyć |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2009, 21:15
|
|
|
Ja na Twoim miejscu bym wymienił. Koszt niewielki, a masz spokój. W poprzednim Colcie wymieniałem od razu wszystkie cztery. |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 26-03-2009, 14:47
|
|
|
no i przewody zamówione, 46zł za sztukę firmy K&k czy j&j już mi się miesza:P pytałem na jakimś sklepie internetowym, JC 48zł szt i do tego wysyłka to by mi się nie opłacało. Nie miałem do czynienia z otwartymi kluczami oczkowymi, ale sam zrobiłem taki patent:
wziąłem nasadkę na klucz z jakiegoś zestawu, oczywiście 10-tkę, potem szukałem w domu dużej nakrętki, w którą na styk weszła nasadka (trochę pomogłem jej młotkiem ) pospawałem na około od góry, następnie kątówką rozciąłem jedną ze ścianek, tak aby przeszła przez przewód, wyszło elegancko i działa jak trzeba;)
jakby co, to do przewodu metalowego potrzebny jest klucz 10, a do odkręcenia śruby trzymającej przewód przy zacisku 14, oczywiście polecam wymianę podkładek miedzianych na nowe! i przed odkręcaniem porządnie wszystko obstukać młotkiem, zgodnie z zasadą: nic na siłę - wszystko młotkiem pozdrawiam Tomek |
|
|
|
 |
sebastian85
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 4g92
Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 27 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 29-07-2009, 21:55
|
|
|
u mnie w sklepach się dowiedziałem ze przewodów nie dostanie(elastyczny przód) i dobierałem z toyoty... w ciągu 7 lat już ze 3 bądź 4 razy wymieniane..... na toyoty...i do niedawna nie były dostępne ...a pasuje wymienić bo jakoś za szybko pękają...
dobrze ze jest forum.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 30-07-2009, 22:05
|
|
|
ot chociażby na tej stronie: http://sklep.intercars.com.pl/ można wejść w osobowe>wybrać auto do jakiego są części (model, model, typ)>i wybrać chcianą część. Ten sklep do tanich nie należy, ale mitsumaniacy mają zniżkę, należy poszukać na forum co i jak.
Kiedyś jak te przewody kupowałem, to mieli kilka różnych pozycji, teraz tylko jedna - 62zł sztuka TRW AUTOMOTIVE - cholera wie co to.
A swoją drogą proponuję skontaktować się z japaneze - super ceny, super towar i super mega długi czas oczekiwania:/, ale ogólnie warto:P pozdrawiam |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 30-07-2009, 23:10
|
|
|
tomekk napisał/a: | Kiedyś jak te przewody kupowałem, to mieli kilka różnych pozycji, teraz tylko jedna - 62zł sztuka TRW AUTOMOTIVE - cholera wie co to. | dobre części, droższe ale dobre (TRW - LUCAS) |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-07-2009, 23:58
|
|
|
tomekk napisał/a: | TRW AUTOMOTIVE - cholera wie co to. | Śmię twierdzić, że najwyższa półka. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-07-2009, 17:11
|
|
|
TRW to polski producent czesci z koncernu Lucas. Robi m.in. hamulce dla wielu marek na swiecie.
edit - moze nie najwyzsza polka, ale i nie najgorsza - przecietna, europejska jakosc za przyzwoita cene |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 31-07-2009, 17:28
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | TRW to polski producent czesci z koncernu Lucas. Robi m.in. hamulce dla wielu marek na swiecie.
edit - moze nie najwyzsza polka, ale i nie najgorsza - przecietna, europejska jakosc za przyzwoita cene | ??
strona TRW napisał/a: | O TRW Automotive
Główna siedziba
12025 Tech Center Drive
Livonia, Michigan 48150
United States
tel: 734.855.2600 | a że robią w Polsce, to nawet lepiej - taniej |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-08-2009, 08:43
|
|
|
TRW jest z USA. |
|
|
|
 |
|
|