 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA5A 1.8] Colt 1.8 GTI - Pierwszy w życiu - warto? |
Autor |
Wiadomość |
igorstawiarski
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 6 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-08-2009, 00:45 [CA5A 1.8] Colt 1.8 GTI - Pierwszy w życiu - warto?
|
|
|
Witam. Mam zamiar kupić Colta 93 lub 94 z silnikiem 1,6 lub 1,8 gti. Nie miałem wczesniej do czynienia ani z Mitsu ani z Coltami. W związku z tym moja wiedza na temat tego samochodu jest ograniczona do tego, co wyczytałem. Dlatego pytanie: Dlaczego warto kupić taki samochód? Na co zwrócić uwagę przy zakupie (poza ogniskami korozji) w końcu - czy 1,6 czy 1.8 gti? Będę wdzięczny za pomoc:) |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-08-2009, 13:54
|
|
|
1. ogniska korozji to dach, tylne ranty (nie ma części do mitsu tj rantów ale od corolli okrągłej 92-95 pasują). Jak nie bity nie powinien mieć więcej korozji
2. zdrowe gti trudno dostać i są stosunkowo drogie.
3 jeśli chcesz autka które za.... zasuwa ostro, taka mała torpeda szukaj gti (będą długie poszukiwania), a jak chcesz żwawe autko (żwawsze np od golfa 2 gti), które w mieście pali 7-9 l to szukaj 1,6
4. Colty są bezawaryjne, jeśli zadbany to 300k km może przejechać bez poważnych kłopotów. jak z każdym możesz trafić na trupa. Jak znajdziesz propozycje ktoś z forum napewno oceni.
5. Części są dostępne, nie są bardzo drogie, dużo dobrych zamienników, są też używane.
6. Patrz na wygląd ogólny, silnik, wnętrze, w gti potrafią stukać popychacze.
7. po zakupie trzeba wymienić kondensatorki ecu, płyny, rozrząd, ewentualnie amorki i hamulce.
8. nie patrz na rocznik tylko na stan techniczny i wizualny auta.
Podsumowując ja jako pierwsze auto mam CA0 1,6 rocznik 92 (model 92-95) i jestem zachwycony. super auto, nietuzinkowe, nie drogie w utrzymaniu, dobre osiągi w stosunku do spalania
[ Dodano: 12-08-2009, 13:55 ]
Na wszelkie pytania bez problemu znajdziesz odpowiedź w dziale faq, czy chce kupić colta, colt CA0.
możesz też użyć szukajki |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
igorstawiarski
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 6 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-08-2009, 14:12
|
|
|
Świetnie! dziękuję Ci za informacje.
Znalazłem rocznik 1994 z przebiegiem 226 000 km. Drugi samochód w rodzinie, od 4 lat w Polsce, jeżdżony przez kobietę (co niekoniecznie jest plusem;) i może oznaczać np. rychłą wymianę sprzęgła. Dzisiaj jadę oglądać. Z rozmowy telefonicznej dowiedziałem się, że muli na niskich obrotach - jako przyczynę właściciel podał stare kable (co ponoć wskazał mu elektryk). Od razu pytanie - czy może być jakaś inna, standardowa przyczyna mulenia na niskich obrotach? Mitsu, które znalazłem ma kosztować 5000 zł (jak to się ma do przeciętnej wartości takiego autka?)
Tak to wygląda (widać niewiele) http://photos04.allegroim...09/17/711091705
Pytanie - gdzie w komorze silnika szukać wizualnych śladów ostrzegawczych?:) Jak sprawdzić stukanie popychaczy? (wyższe obroty?) |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-08-2009, 16:40
|
|
|
stukanie słychać
spójrz na kolor dymu z rury, jeśli dużo białego, a nie ma dużej wilgotności powietrza, np nie było deszczu, lub jest niebieskawy to może być uszczelka pod głowicą.
Spójrz na ogólny wygląd silnika, jakie ogólne wrażenia wizualne. Czy jest wymyty, może być źle, jak jest pobrudzony olejem, jest źle.
niewiem jaki może być powód zmulenia, daj więcej fotek jak masz, może lnk do aukcji.
5k pln to średnia stawka za auto. średnia niższa |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 12-08-2009, 16:41
|
|
|
igorstawiarski, ten czerwony jest juz omawiany: http://forum.mitsumaniaki...=asc&start=1365 (ostatni post na stronie).
Z czesciami do GTI tak rozowo nie jest... Znacznie mniej zamiennikow.
Jak to ma byc pierwszy Colt to zaczalbym od 1.6. |
|
|
|
 |
|
|