 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.6 16v] Zawieszenie |
Autor |
Wiadomość |
Magoo85
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 99r. 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-09-2010, 11:04 [Cari 1.6 16v] Zawieszenie
|
|
|
Jako, że jest to mój pierwszy post na forum chciałem wszystkich serdecznie powitać.
Od marca jestem szczęśliwym posiadaczem Carismy 1.6 16v. Zgodnie z numerem VIN autko zostało wyprodukowane w roku 1998. W związku z drobnym przypływem gotówki i planowaną wizytą u mojego mechanika w celu przygotowania autka na zimę postanowiłem zająć się zawieszeniem w moim maleństwie. Zabrałem autko na przegląd. Po wytelepaniu na szarpakach dostałem listę części, które wymagają wymiany:
- poduszki stabilizatora przód
- poduszki stabilizatora tył
- dolne poprzeczne drążki tył
- prawa końcówka drążka kierowniczego
Odpaliłem allegro w celu znalezienia wyżej wymienionych części i tu zaczęły się schody . Zaczynając od początku:
1. Poduszki stabilizatora przód:
Nie jestem pewny czy chodzi o poduszki na łączniku stabilizatora:
http://allegro.pl/lacznik...1196522715.html
czy może o gumę stabilizatora:
http://allegro.pl/mitsubi...1227641623.html
Jeżeli chodzi o łącznik to orientuje się ktoś jakiej jest on długości w tym modelu?
2. Poduszki stabilizatora tył:
W tym przypadku samej gumy/poduszki stabilizatora nie znalazłem. Za to w ofercie znajdują się 2 rodzaje łączników i zgodnie z opisami aukcji powinny oba pasować do mojego auta i nie wiem które kupić :
http://allegro.pl/lacznik...1206593386.html
czy
http://allegro.pl/lacznik...1195069763.html
3. Dolne poprzeczne drążki tył:
Takich części w ogóle nie udało mi się znaleźć Dzwoniłem do kilku sklepów i tam też nie potrafili mi dokładnie odpowiedzieć co to za część za to z jednego dostałem schemat tylnego zawieszenia w celu określenia o którą część chodzi. Tylko, że mechanik, który robił mi przegląd nie pokazał mi konkretnie o którą część chodzi, a przypuszczam, że kolejna wizyta w serwisie będzie się wiązała z kolejnym wydatkiem (fakt, że niedużym ale zawsze).
http://www.japancars.ru/c...L6&mg=34&bg=010
Wie ktoś o które elementy może chodzić?
4. Końcówka drążka kierowniczego:
Patrząc na zdjęcia to trochę się one od siebie różnią:
http://allegro.pl/koncowk...1196029732.html
http://allegro.pl/koncowk...1197526423.html
http://allegro.pl/koncowk...1205899411.html
która byłaby najlepsza?
Na koniec bardzo bym prosił o poradę, których firm części zawieszenia najbardziej opłaca się kupić, a których się wystrzegać? Mając na uwadze polskie drogi wiem, że te części i tak się zużyją i tak ale może ktoś ma doświadczenia, które wytrzymują dłużej i nie odbiegają za bardzo cenowo od pozostałych? |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-09-2010, 20:49
|
|
|
Odnośnie pkt. 1 i 2 to ja bym wymienił na twoim miejscu i gumy na stabilizatorach i łączniki stabilizatorów jednocześnie żeby nie wracać do tego tematu przez kilka lat. Ja to robiłem ostatnio u siebie i koszt tych części to ok 200zł. Łączniki wymieniłem sam z przodu i z tyłu, gumy z tyłu też bo dostęp jest łatwy i zajmie ci to niewiele czasu. Gumy z przodu wymieniał mi mechanik (50zł) bo to już więcej roboty. Łączniki mam YAMATO i jak narazie nie narzekam na nie.
Odnośnie pkt. 3 to myślę że chodziło mu o wachacze, bo tam nie ma nic innego poprzecznego. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
ciniak
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 18-09-2010, 22:33
|
|
|
Cytat: | Dolne poprzeczne drążki tył: |
Jeśli dolne to chodziło mu chyba o te: klik Na schemacie nr. 41300
Łącznik stabilizatora w wersji przed liftem to był ten dłuższy. Skręć koła i zajrzyj czy masz łącznik mocowany do wahacza czy do amortyzatora.
Najrozsądniej wybrać części ze średniego przedziału cenowego. Co do firm to niech wypowiedzą się mechanicy. Dla przykładu u mnie prawy przedni wahacz "no name" podziękował za współpracę po 20 tys. km. (poszły i gumy i sworzeń) |
|
|
|
 |
|
|