[2.5 TD] dziwne drgania powyżej 60 km/h |
Autor |
Wiadomość |
cabanek
Nowy Forumowicz cabanek

Auto: Pajero Long 2,5 TD `93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 12 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 09-07-2009, 19:12 [2.5 TD] dziwne drgania powyżej 60 km/h
|
|
|
Witam serdecznie
jakiś tydzień temu coś dziwnego stało się z samochodem czego nie mogę zlokalizować. Otóż przy prędkości powyżej 60 km/h samochód zaczyna wpadać w drgania. Im szybciej jadę tym drgania i hasał w samochodzie się powiększa. Na dodatek przy mocniejszym ruszaniu (zrywie) słychać jakieś takie stuknięcie spod auta. Przednie koła wyważałem - to nie to. Nie wiem co to może być. Oczywiście auto idzie do naprawy ale chciałbym się mniej więcej zorientować co to może być, żeby mnie mechanik nie zwodził i nie naciągnął na koszta.
Ma ktoś jakiś pomysł?
dzięki i pozdrawiam |
|
|
|
 |
wajc83
Forumowicz
Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 60 Skąd: łódź
|
Wysłany: 09-07-2009, 19:26
|
|
|
zobacz krzyżaki a wydaje mi sie ze to może być luz na łożysku w reduktorze które przytrzymuje wał tył |
|
|
|
 |
cabanek
Nowy Forumowicz cabanek

Auto: Pajero Long 2,5 TD `93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 12 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 10-07-2009, 10:14
|
|
|
może i tak być, mi też się wydawało, że to może być coś z wałem, ale aż tak dobrze się na tym nie znam
a jeśli to nie wał, co coś jeszcze może powodować takie drgania?
dzięki za odpowiedź wajc83 |
|
|
|
 |
behemot
Forumowicz bubu

Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 88 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-07-2009, 22:01
|
|
|
Jeśli słychać takie brzdęaknie przy zmianie obciążenia wału to na bank krzyżaki. Akurat w pajero jest bardzo prosta wymiana (szklanki trzymaja sie na zabezpieczeniach) i koszt krzyżakow nieduzy. Łatwo to też rozpoznać po rdzawym nalocie przy uszkodzonych łożyskach na krzyżaku |
_________________ Stokrotka |
|
|
|
 |
Rafał_
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 97' 3,5 24v+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 8 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 11-07-2009, 16:04
|
|
|
Co do drgań...obserwuję takowe przy prędkości 110km/h, a przy 125 ustają...czego to może być wina? |
|
|
|
 |
cabanek
Nowy Forumowicz cabanek

Auto: Pajero Long 2,5 TD `93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 12 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 16-07-2009, 12:06
|
|
|
to były faktycznie krzyżaki
dzięki serdeczne za pomoc |
|
|
|
 |
edoedo
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-09-2009, 16:56 Drgania które pojawiły sie nagle.
|
|
|
Witam serdecznie. W moim Pajero ( II 1994 r. 2.5 TDi ) początkowo słychać było stuknięcie przy ruszaniu lub metaliczne dzwięki jak by jakaś blacha obcierała podczas jazdy ( najczęściej ruszania ). Raptem wszystkie odgłosy ustały ale Pajero zaczeło wpadać w drgania. Największe są przy 2 tyś obrotów na 4 biegu czyli około 60 km/h przy szybszej jeździe lub wolniejszej drgania są mniejsze. Zauważyłem jedną rzecz że przy załączeniu napędu na 4 koła drgania znacznie się zmniejszają. W miarę możliwości połozyłem się pod auto krzyżaki luzów nie mają, jeden ma ale bardzo mały dlatego nie sądze że powodował by aż takie drgania. Łożysko w reduktorze ma delikatny luz być może to to ale nie mam pojęcia, czekam aż zwolni sie podnośnik i po prostu wjade i w górze go uruchomie. Czy reduktor ma jakieś poduszki lub podwieszenie lub wał może ma podwieszenie bo nie znalazłem pod samochodem. Może ktośma pomysł lub jakąś dobrą rade. Z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-09-2009, 18:28
|
|
|
Rafał_, kola do sprawdzenia, moze trzeba wywazyc. Moze tez tak byc, ze przyzwoicie wywazone kola maja jakis feler. Lekko krzywa felge albo jajowata opone. Sprawdz tez cisnienie. Czy aby te wibracje w mniejszym stopniu nie pojawiaja sie przy nizszych predkosciach tak kolo 60 km/h? |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
kargullo2
Forumowicz

Auto: Pajero'92 2,5tdi
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 35 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 26-09-2009, 22:04
|
|
|
Witam.Reduktor powinien miec poduszke/podtrzymke po stronie kierowcy. |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 27-09-2009, 19:52
|
|
|
Miałem kiedyś podobną "dolegliwość" i przyczyną okazała się poduszka pod skrzynią biegów, która siadła i skrzynka oparła się delikatnie o ramę.
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rafał_
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 97' 3,5 24v+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 8 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 28-09-2009, 07:49
|
|
|
Przy niskich predkosciach jest ok. Dzieki za rady, wezme sie za to jak tylko czas pozwoli:) |
|
|
|
 |
edoedo
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-10-2009, 19:40
|
|
|
U mnie wystarczyło wymienić krzyżaki. |
|
|
|
 |
|