Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Głowica 8V na 12V
Autor Wiadomość
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-08-2009, 16:48   Głowica 8V na 12V

Witam! o tym ze mam nawalone w misku jakis dziwnych patentów to wiedziałem, ale czy mozliwe jest to że mam zamiast 12V wsadzona głowice 8v?? wszystko zaczelo sie od zmiany paska rozrzadu, najeździłem sie zanim znalazlem ten pasujacy ilosc zebów i szerokość jak na 8V ale okrągły ząb jak na 12V. Z kołami na pasku wieliklinowym (koło pasowe i kolo od wody) tez jest dziwnie bo jak skladałem według instrukcji to koła sie mijały i musiałem koło od pompy włożyć odwrotnie a pasowe zamienic miejscami z podkladka co powinna być przy zębatce od wału. Nastepnie trzebabyło zmienic uszczelniacze, wiec zrobiłem odrazu głowice 8 zaworków na wtrysku... ? uszczelka pod glowice to pikus bo i 12 i 8 sa takie same ale do kolektora ssacego pasowała tylko od 12v i w sklepach stwioerdzili ze nie było 8V na wtrysku i ze mam patent. kolektor ja przykrecalem to okazalo sie ze mam 2 bonysowe dziury na sruby w glowicy bo otworów w kolektorze nie ma. Wiec mam pytanie bardziej prawdopodobne jest ze mam zmieniony kolektor czy glowice z 12V na 8V? bo sie zastanawiam czy wsadzić 12V głowice i czy to ma sens w sensie KM ? Czy lepiej zostawic ten juz rozgryziony patent??
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-08-2009, 17:46   

Silnik 1,5 był w tym modelu Colta zawsze na wtrysku. Do 90 roku był 8-zaworowy 84KM, po 90 roku 12 zaworowy 90KM. Więc oryginalnie miałeś głowicę 8v.
Przy zmianie na 12v trzebaby jeszcze przerabiać trochę elektrykę (w 12v jest cewka i tranzystor mocy w aparacie zapłonowym, aparat jest wsadzany w inne miejsce w głowicy) Zresztą jest kilka tematów jak odróżnić 8v od 12v i o przeróbce 8 na 12 też - musisz poszukać szukajką.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-08-2009, 22:01   

kilka koni jak napisal przedmowca zyskasz, silnik 12v kreci sie do 6000 rpm spokojnie i ciagnie do nich bez problemu, natomiast silnik 8v slabnie juz przy 5500 rpm
uszczelki pod glowice sa te same, jak juz zauwazyles,
silniki 1.5 od 1988 wszystkie byly na wtrysku wielopunktowym (ew. w Hyundaiach mozna bylo znalezc glowice 8v gaznikowe)
roznica jest wlasnie w polozeniu aparatu zaplonowego - w 8v jest przy rozrzadzie, w 12v na drugim koncu - przy filtrze paliwa; trzeba by wiec przerobic wiazke elektryczna i zmienic komputer sterujacy wtryskiem ECU
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 17-08-2009, 08:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-08-2009, 23:00   

:] czyli dupy a nie sprzedawcy ;] dzieki troche mnie uspokoiliscie, swierzo zrobiłem glowice wiec chyba z przeróbka sie wstrzymam do stycznia :> Własnie, jak to jest z ta przepływka, auto lepiej sie bez niej zbiera i to bezapelacyjnie, znaczy ze walona przepływka bo nie powienien czy jest taka opcja ze tryb awaryjny daje taka szpryce ze jest lepiej? bez przepływki od 0-100 oscylije mi do okoła 9.8 sek a z przepływką 10.5s.

[ Dodano: 16-08-2009, 23:02 ]
acha, macie patent na uszczelke pod pokrywe zaworów bo juz 2 wyminiam i kazda mi przecieka i juz kombinowałem z siłą dokrecania we wszystkie strony i na koińcu pęka :/

[ Dodano: 16-08-2009, 23:03 ]
silikonem do silników ja potrzaktowac?
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-08-2009, 01:09   

Mateusz071 napisał/a:
acha, macie patent na uszczelke pod pokrywe zaworów bo juz 2 wyminiam i kazda mi przecieka i juz kombinowałem z siłą dokrecania we wszystkie strony i na koińcu pęka :/
Kupić firmy Elring i dokręcić "z wyczuciem". Wycieków już nie zauważysz.
Mateusz071 napisał/a:
silikonem do silników ja potrzaktowac?
W żadnym wypadku.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-08-2009, 08:06   

pewnie zwalona przeplywka, bo to z nia auto powinno jezdzic lepiej
a co do uszczelki - niestety masz 2 wyjscia:
- albo oryginalna
- albo dobra podroba i silikon - przerabialem juz i Reinz i Elring - kazda cieknie, wiec daje silikon na glowice (tylko) i skrecam; Elringa musialem 3x dokrecac - tak cieklo...
o podrobach ze "sprasowanej sadzy" to nawet nie wspominam - sa tak sztywne, ze raczej nie ma w nich gumy i pekaja wlasnie
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-08-2009, 19:50   

Czyli wybieram opcje silikon!! :D jakos kolejne pieniadze na kolejna uszczelke mi sie nie usmiechaja. a co do przepływki to była i jest czysta ale teraz juz uszkodzona (plaster miodu juz nie jest oryginalniy tylko ciut prostowany, a ztego co wiem kwalifikuje przepływke do śmieci). pewnie nikt mi nie powie ze jak kupie nastepna to auto bedzie na 100% lepiej sie zbierać i kasa nie pójdzie w błoto? a da sie coś podpiąć zamiast przepływki zeby oszukiwało kompa i mu mówiło ze dostaje mało zimnego powietrza i potrzeba naprzykład wiecej paliwa ? zeby tak sobie dobrać mieszanke zeby było lepiej jak z przepływką (bo przepływka ma zapewnić optymalne osiagi i małe spalanie a mnie na tym nie zależy tylko na osiagach)?

[ Dodano: 18-08-2009, 20:19 ]
Jakies pomysły? :>
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.