Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Wymiana silnika
Autor Wiadomość
JarekC 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: no... z Łodzi
Wysłany: 17-09-2009, 17:37   [CA4A 1.6] Wymiana silnika

Witam,
opiszę historię od początku. Spod silnika (nie wiem dokładnie skąd) ciekł mi olej (tak... delikatnie), do tego miałem lekko pękniętą chłodnicę (leciutkie zarysowanie (na wylot) na chłodnicy patrząc na nią od góry). Wyjechałem takim samochodem na autostradę i lekko go przydepnąłem (średnio 160km/h przez >100km) i... silnik się zagrzał. Zostałem ściągnięty z autostrady, samochód (Colt 1.6 113KM z automatyczną skrzynią) odstawiłem do warsztatu. Chłodnica - dla mnie naturalne, kupiłem nową, co do silnika to mechanik powiedział, że ten się przegrzał ostro, pękła głowica (o ile go dobrze zrozumiałem) i ogólnie... szrot. Kupiłem więc od zaufanej osoby identyczny silnik z tym, że silnik działał z manualną skrzynią biegów. Sprzedawca powiedział, że wystarczy przełożyć koło zamachowe (całe) z silnika tego (niby) szrota do tego kupionego. Podobnie powiedział o aparacie zapłonowym. Pojechałem z tym do mechanika, ten zaczął kręcić nosem i uznał, że nie da się koła zamachowego przełożyć (nie będzie pasować), ale... powiedział, że 'zajmie' się moim samochodem w przyszłym tygodniu.

I teraz mam pytanie do Was:) Czy rzeczywiście tak jest, że nie da się koła zamachowego przełożyć?
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 17-09-2009, 17:50   

JarekC, mechanik gada chyba jakies pierdoły... Z tego co wiem to nie ma wiekszego problemu.
JarekC napisał/a:
. Podobnie powiedział o aparacie zapłonowym

Tego juz zupełnie nie rozumiem...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 17-09-2009, 17:51   

JarekC, user Pawela robił przekładkę skrzyni z AT na MT i nie pamiętam, żeby były jakieś problemy przy zmianie koła zamachowego.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-09-2009, 17:55   

silnik jest identyczny w sensie kodu producenta (4G92) czy tez z identycznego auta?
bo jak jest np. z Carismy, to moga byc problemy z pewnymi czujnikami (np. walu) lub zaplonem (fajkocewki vs aparat zaplonowy) i to jest dluga batalia
ale jak jest z tego samego auta z takim silnikiem, to wszystko podejdzie; kolo tym bardziej

btw. uwazalbym na takiego mechanika, bo jak tak zaczyna, to jak skonczy???
 
 
JarekC 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: no... z Łodzi
Wysłany: 17-09-2009, 18:25   

Krzyzak napisał/a:
silnik jest identyczny w sensie kodu producenta (4G92) czy tez z identycznego auta?
Z tego samego modelu tylko z manualną skrzynią.
Krzyzak napisał/a:
btw. uwazalbym na takiego mechanika, bo jak tak zaczyna, to jak skonczy???
To poleć mi jakiegoś w Łodzi. Pisałem na forum regionalnym z pytaniem o warsztat polecony, ale... żadnej odpowiedzi :|
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-09-2009, 21:13   

Uważaj, na takiego mechanika, będzie dużo żeczy do wymiany, oprócz przełożenia silnika, i zapłacisz sporo, znam mechanika dobrego, ale z wawy.
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
JarekC 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: no... z Łodzi
Wysłany: 17-09-2009, 23:00   

Misiek :) napisał/a:
Uważaj, na takiego mechanika, będzie dużo żeczy do wymiany, oprócz przełożenia silnika, i zapłacisz sporo, znam mechanika dobrego, ale z wawy.
Co znaczy, że będzie dużo rzeczy do wymiany?? :(
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-09-2009, 23:09   

Misiek :) napisał/a:
znam mechanika dobrego, ale z wawy.

Ja też :D

A w temacie, koledze Misiek :) , pewnie chodziło o to, że mechanik wymyśli kupę innych rzeczy do wymiany, które tak na prawdę nie muszą być wymienione.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-09-2009, 23:34   

Maretzky85 napisał/a:
pewnie chodziło o to, że mechanik wymyśli kupę innych rzeczy do wymiany, które tak na prawdę nie muszą być wymienione.

dokładnie, albo sam coś popsuje. Jest Trzecia opcja, że powie, iż coś było wymieniane, a w rzeczywistości nie tknięte jest
Jak taki cwaniaczek wyczuje kogoś, kto się nie zna, uzna, że można ponaciągać...
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
JarekC 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: no... z Łodzi
Wysłany: 17-09-2009, 23:38   

no... właśnie przykład chyba mam z tym kołem zamachowym :/ Już mi się niedobrze robi jak o tym wszystkim myślę :/
Błagam, Wy się znacie nawzajem i zapewne znacie kogoś z Łodzi... Głupi silnik tylko chce wymienić w miarę tanio i w miarę szybko :(
A właśnie - z jaką kwotą powinienem się liczyć za wymianę tego silnika? Tak - chociaż przybliżoną granicę?
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-09-2009, 23:42   

Z tego co słyszałem w Łodzi ciężko o dobrych mechaników niestety :(
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
pyjte 
Mitsumaniak
Klaun Szyderca


Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 556
Skąd: Bojtom.
Wysłany: 18-09-2009, 23:35   

Szczerze troszkę samo zaparcia, forum i zrobisz to sam :)
_________________
Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi.
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-09-2009, 09:16   

pyjte napisał/a:
Szczerze troszkę samo zaparcia, forum i zrobisz to sam :)

do tego troszke czasu, komplet narzędzi, garaż.
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
JarekC 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: no... z Łodzi
Wysłany: 19-09-2009, 11:00   

sporo siły lub łańcuch... i jakoś pójdzie ;) jakoś średnio to widzę:(
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2009, 11:33   

Wykonalne w warunkach polowych,dwóch silnych i trochę samozaparcia.
Silnik zawsze można montować od spodu tylko trzeba najpierw odkręcić sanki,zdemontować półosie i wyciągnąć silnik razem ze skrzynią i czynność odwrócić.
J tak robiłem i sam zrobiłem to w osiem godzin.
Powodzenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.