Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pozostałości oleju w układzie chłodzenia
Autor Wiadomość
Thorgal 
Forumowicz

Auto: Space Wagon 2,0 diesel GLX,97r
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 67
Skąd: Gdansk
Wysłany: 22-08-2009, 22:41   Pozostałości oleju w układzie chłodzenia

Hej,

Wreszcie mogę jeżdzić autem(MSW 2.0 TD). Do układu chłodzenia dostawał się olej i mechnik splanował mi głowicę i wymienił uszczelkę. Chodzi dobrze.

Dodał jednak, że należy pokazać się jeszcze w warsztacie (za 3-4 dni) by doczyścić układ chłodzenia itp. bo są jeszcze pozostałości oleju. Ja dziś miałem okazję się o tym przekonać gdy temperatura oleju w silniku wzrostła nieomal na maxa (do czerwonej kreski) by potem nieco opaść. Ponoć to normalne po wymianie uszczelki i dostaniu się oleju do układu chłodzenia. Wolę się jednak upewnić czy tak jest.

Ponadto po odkręceniu kurka pod maską (na środku) gdzie wlewa się wodę do układu chłodzenia - prysnął mi olej.

Proszę więc o fachowe opinie - czy są to normalne przejawy czy też powód do niepokoju.
Czy wystarczy, że mechani przeczyści mi jeszcze auto z oleju i będzie OK? Czy powinienem na bieżąco dolewać tam wody?
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 27-08-2009, 08:23   

"mechanik" powinien przepłukać układ chłodzenia...
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Thorgal 
Forumowicz

Auto: Space Wagon 2,0 diesel GLX,97r
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 67
Skąd: Gdansk
Wysłany: 27-08-2009, 12:33   

Powiedział, że to zrobił i że należy jeszcze do niego przyjechać po 3-4 dniach by doczyścił (bo wciąż zalegają tam resztki oleju).
 
 
marecki338 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 278
Skąd: bartoszyce
Wysłany: 27-08-2009, 13:13   

przepłukaj układ chłodzenia wodą z octem ze 2 razy potem sama woda destylowana i dopiero zalej płyn chłodniczy . robili tak facchowcy caterpilara jak pad w komojnie wymiennik ciepła .
 
 
 
Thorgal 
Forumowicz

Auto: Space Wagon 2,0 diesel GLX,97r
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 67
Skąd: Gdansk
Wysłany: 27-08-2009, 13:16   

Dzięki.

Mechanik powiedział, że płucze układ chłodzenia octem, ale chłodnica jest zapchana jakimś "kamieniem". Na razie to chyba nic nie daje. Moze trzeba poczekać trzeba dłużej.

Póki co auto jeździ bez termostatu (gość jechał 15 min i mówił, że włącza się wiatrak chłodnicy i trzyma temperaturę, ale nei wiem jak długo) bo tez cos z nim jest nie tak. Sugerowal ze dopoki chlodnica nie jest przeczyszczona - by jezdzic bez termostatu przez jakis czas, a to dlatego by poczekac czy da rada ta chlodnice przeczyscic czy trzeba szukac nowej.

Szczerze mowiac mam obawy. Co jesli znow mi sie silnik przegrzeje?

PS. Płukałbyś wodą z octem 2 razy i JEŹDZIŁ na tym? Czy też płukać 2 razy, potem wodą destylowaną i jechać dopiero jak jest wlany płyn do chłodnicy?

Jak długo czekać między jedną a drugą wymianą octu oraz drugą wymianą octu a wodą destylowaną?
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 27-08-2009, 19:57   

Z tym octem to sa 2 sprawy:

1: Pomaga tylko na jeden z dwóch typów kamienia.
2: Ocet w silniku może troche narozrabiać, np skoroduje oś pompy wody, przeżre gdzieś dziurę na wylot w chłodnicy...

Nie jeździł bym z tym za długo, najwyżej 2x 1 dzień potem płukanie bieżącą wodą, zwykłą kranówą, ale minimum z 30 litrów silnym strumieniem przepuścić przez cały układ chłodzenia.
jak kamień zostanie, wymontować chłodnicę i samą zalewać octem (odkamieniaczem jak ocet nie daję żadnego efektu)aż do skutku - prościej i może taniej inną kupić.

POtem zalać czystym płynem i nie lać już więcej wody do chłodnicy(kamień z "boryga" sie nie robi)
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.