Filtr paliwa |
Autor |
Wiadomość |
rzoberto
Mitsumaniak Robert

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 286 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 11-07-2009, 20:05 Filtr paliwa
|
|
|
Dzisiaj próbowałem wymienić filtr paliwa (ten w komorze silnika). Wszystko szło dobrze. Zdjęcie puszki z bezpiecznikami, odkrecenie filtra węglowego, odkręcenie górnego przewodu, zdjecie nadkola i plastykowych osłon od spodu, i zabranie się do odkręcania dolnego przewodu od filtra i tu ból. Nie dość, że miejsca tyle co dla pchły, to w żadan sposób nie idzie ruszyć śruby mocujacej przewód od dołu filtra. Próbowałem od góry, później od dołu od strony koła i nic. Ani drgnie. O mały włos nie zagioł bym metalowej rurki. Może ktoś miał podobny problem. Nie wiem jak sobie z tym poradzić aby czegoś nie uszkodzić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 11-07-2009, 21:35
|
|
|
Zalac wd40, zostawic na 1 dzien, powinno puscic. Innej rady na poczatek nie ma. |
|
|
|
 |
rzoberto
Mitsumaniak Robert

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 286 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 11-07-2009, 22:08
|
|
|
Zalać się nie da. Psikałem WD co jakiś czas i nie puściło.
Sąsiad wpadł na pomysł aby odciąć kawałek przewodu i w jego miejsce wstawiś gumowy. Pomysł może i dobry, ale nie wiem czy tak można zrobić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamil777
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma
Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 57 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-07-2009, 22:10
|
|
|
Dokładnie nie zalowac wd40. ostatnio tez z tym sie meczylem, a filtr wygladal jak od nowosci nie wymieniany,ale mialem szczescie bo robilem to u znajomego w garazu z kanalem i jakos po ciezkiej walce poszlo. proponuje jak bedzie ciezko znalesc jakis kanal dzieki niemu jest zdecydowanie latwiej. |
|
|
|
 |
rzoberto
Mitsumaniak Robert

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 286 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 11-07-2009, 22:13
|
|
|
O.K. będę walczył. Jak się uda to jutro napiszę. Dzięki za radę |
_________________
 |
|
|
|
 |
Ginger1021
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 186 Skąd: Olsztyn/Łajsy
|
Wysłany: 11-07-2009, 23:54
|
|
|
Ja delikatnie odgiąłem ten przewód metalowy, filtr był prawie poziomo to dosyć łatwo poszło ale wd40 lałem przeddzień ostro. Później wygiąłem z powrotem w to samo miejsce i na szczęście się nic nie stało. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-07-2009, 23:57
|
|
|
lać podgrzaną cocacolą i zostawić na kwadrans po czym próba. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2009, 02:01
|
|
|
znam ten ból. kilka miesiecy temu tez pisałem o tym na forum, zaden mechanik nie mógł tego odkrecic. Kolega mi to zrobił bo ma kowalskie łapy. A wiec tak musisz miec 2 klucze jeden zakładasz na filtr, całkiem u góry, drugi na nakretke filtra, klucz na nakretke musi byc oczkowy, aby nie obrobic sruby i na zasadzie rozporu odkrecasz. klucz nr 1 w jedna strone klucz nr 2 w druga. Zostaw te przewody paliwowe, nie wyginaj, bo sa kruche, jak peknie to taki przewod ma tylko serwis i to za niezła kase
wd40 nic nie daje, polej czyms co wyzera metal
oczywiscie miejsca tam nie ma zeby kichnac, wiec trzeba sie w dobre klucze zaopatrzc |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-07-2009, 14:53
|
|
|
rzoberto, wymieniałem ostatnio. Powie, jak ja to zrobiłem.Odkręciłem skrzynkę z bezpiecznikami, odkręciłem górny przewód 19 nasadką - poszło ładnie. Następnie walczyłem od dołu z 14. Posłałem kilka dłuższych, podniosłem samochód, odkręciłem lewe koło i ładnie dostałem się do śruby. Właściwie od razu puściła. Nie używałem WD40 tylko odrdzewiacz Bernera (mechanikom pewnie znany ). |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
tom1312
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: Komorów/Rzeszów
|
Wysłany: 12-07-2009, 21:30
|
|
|
Ja także ostatnio wymieniłem ten filtr Tylko żeby mieć jeszcze więcej miejsca odkręciłem jeszcze cały filtr powietrza z obudowami i zrobiło się już przyjemnie dużo miejsca Potem bezpieczniki , filtr węglowy i dobrałem się do filtra Trochę pomęczyłem się z górnym przewodem i puścił ale lekko nie było. Potem odkręciłem obejmę filtra, wyciągnąłem go i razem z przewodem podgiąłem go żeby było lepsze podejście do dolnego przewodu bo normalnie ani myślał drgnąć nawet po ostrym polaniu WD 40 Ale jak już ustawiłem go w dobre położenie to po kilku podejściach puścił Założyłem nowy filtr, podgiąłem go razem z rurką i założyłem w obejmę. Mój stary filtr też raczej nie był wymieniany od nowości |
_________________ "Mitsu" i wszystko jasne
01388/KMM
 |
|
|
|
 |
rzoberto
Mitsumaniak Robert

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 286 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 14-07-2009, 18:19
|
|
|
Hura!!! Wreszcie zmieniony filtr.
A tak to się odbyło. Pierwsze podejście: odkręcenie bezpieczników, filtra powietrza i węglowego-widać filtr paliwa, odkręcenie górnych przewodów. Podejście z kluczami do dolnych - nie za dużo miejsca ale jest. Próba odkręcenia spaliła na panewce. Zapsikanie WD i oczekiwanie. Próba odkręcenia i nic. Zapsikałem i zostawiłem do nastepnego dnia.
Drugie podejście: Te same czynności początkowe założenie kluczy na dół, sporo wysiłku japońskich wygięć ciała i nic. Cholera klucz się zaczął ślizgać. Nakrętkę szlak trafił.
Trzecie podejście: Odkręcam śruby z zamkniętymi oczami. Przeczytałem o wygięciu przewodu paliwa i zmianie jego położenia na poziome. Jest. Widać śruby i miejsca więcej, ale nic z tego klucz wyślizgał nakrętkę i trzeba użyć żabki. Nic z tego. Klnę pod nosem i skręcam całość do kupy. Jadę do kumpla (domorosły mechanik) może on coś poradzi. Ruszam. Przejechałem kilometr, patrzę na ilość paliwa, a tam jakby spalanie było 400l/100km. Kurde coś nie dokręciłem. Zaglądam pod machę. Leje się z górnego przewodu paliwowego. Wylał mi prawie 20l paliwa. Wk...wiony na maksa znowu odkręcam wszystko. Przykrecam na fest przewód i składam całość. Wyjazd do kumpla odłożony.
Czwarte podejście u kolegi: znowu wszystko odkręcam. Filtr na wierzchu. Wyginamy go do poziomu. Wstepne ogledziny i decyzja: klucze do odkręcania rur. Po paru próbach puściło. Uffff jaka ulga. Założenie nowego filtra to już pryszcz. skręcam wszystko do kupy. Odpalam i ulga wszystko o.k.
Wnioski. Nie wszystko jest takie proste, jak w opisach. Czasami trzeba się naprawdę namordować, ale opisy się przydały. Dzięki za pomoc |
_________________
 |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 28-07-2009, 21:55
|
|
|
Gratuluje wytrwałości i pytanie czy coś odczułeś pozytywnego po wymianie filtra |
|
|
|
 |
rzoberto
Mitsumaniak Robert

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 286 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 29-07-2009, 19:18
|
|
|
Dzięki. Co do pozytywów to:
- autko jakby równiej chodzi
- zmniejszyło się średnie spalanie (przynajmniej na wyświetlaczu)
- wydaje mi się, że jakby lepiej przyśpiesza. |
_________________
 |
|
|
|
 |
willson1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2009, 13:20
|
|
|
Fajnie, że ci się udało. Też bym tak chciał gdybym tylko mógł go znaleźć. Wczoraj pierwszy raz podszedłem do tematu i okazało się, że filtru paliwa po prostu tam nie ma. Dzisiaj przeszukałem wszystkie możliwe zakamarki wraz z dwoma mechanikami - rezultat taki sam. Ktoś ma pomysł gdzie on może być w mojej cari - rocznik 2003 GDI 1,8 122KM.
Podpowiem, że sprawdzałem nawet pod siedzeniem tylnym pod klapką, ale tam był tylko dekiel od baku. |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2009, 15:09
|
|
|
jak sie nie myle to jest w zbiorniku paliwa ...tak mi cos swita, ale niech mnie ktos poprawi |
|
|
|
 |
|