Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr paliwa
Autor Wiadomość
rzoberto 
Mitsumaniak
Robert


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 286
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 11-07-2009, 20:05   Filtr paliwa

Dzisiaj próbowałem wymienić filtr paliwa (ten w komorze silnika). Wszystko szło dobrze. Zdjęcie puszki z bezpiecznikami, odkrecenie filtra węglowego, odkręcenie górnego przewodu, zdjecie nadkola i plastykowych osłon od spodu, i zabranie się do odkręcania dolnego przewodu od filtra i tu ból. Nie dość, że miejsca tyle co dla pchły, to w żadan sposób nie idzie ruszyć śruby mocujacej przewód od dołu filtra. Próbowałem od góry, później od dołu od strony koła i nic. Ani drgnie. O mały włos nie zagioł bym metalowej rurki. Może ktoś miał podobny problem. Nie wiem jak sobie z tym poradzić aby czegoś nie uszkodzić.
_________________

 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 11-07-2009, 21:35   

Zalac wd40, zostawic na 1 dzien, powinno puscic. Innej rady na poczatek nie ma.
 
 
rzoberto 
Mitsumaniak
Robert


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 286
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 11-07-2009, 22:08   

Zalać się nie da. Psikałem WD co jakiś czas i nie puściło.
Sąsiad wpadł na pomysł aby odciąć kawałek przewodu i w jego miejsce wstawiś gumowy. Pomysł może i dobry, ale nie wiem czy tak można zrobić.
_________________

 
 
kamil777 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 57
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-07-2009, 22:10   

Dokładnie nie zalowac wd40. ostatnio tez z tym sie meczylem, a filtr wygladal jak od nowosci nie wymieniany,ale mialem szczescie bo robilem to u znajomego w garazu z kanalem i jakos po ciezkiej walce poszlo. proponuje jak bedzie ciezko znalesc jakis kanal dzieki niemu jest zdecydowanie latwiej.
 
 
rzoberto 
Mitsumaniak
Robert


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 286
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 11-07-2009, 22:13   

O.K. będę walczył. Jak się uda to jutro napiszę. Dzięki za radę
_________________

 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 11-07-2009, 23:54   

Ja delikatnie odgiąłem ten przewód metalowy, filtr był prawie poziomo to dosyć łatwo poszło ale wd40 lałem przeddzień ostro. Później wygiąłem z powrotem w to samo miejsce i na szczęście się nic nie stało.
_________________

 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-07-2009, 23:57   

lać podgrzaną cocacolą i zostawić na kwadrans po czym próba.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 12-07-2009, 02:01   

znam ten ból. kilka miesiecy temu tez pisałem o tym na forum, zaden mechanik nie mógł tego odkrecic. Kolega mi to zrobił bo ma kowalskie łapy. A wiec tak musisz miec 2 klucze jeden zakładasz na filtr, całkiem u góry, drugi na nakretke filtra, klucz na nakretke musi byc oczkowy, aby nie obrobic sruby i na zasadzie rozporu odkrecasz. klucz nr 1 w jedna strone klucz nr 2 w druga. Zostaw te przewody paliwowe, nie wyginaj, bo sa kruche, jak peknie to taki przewod ma tylko serwis i to za niezła kase

wd40 nic nie daje, polej czyms co wyzera metal :)

oczywiscie miejsca tam nie ma zeby kichnac, wiec trzeba sie w dobre klucze zaopatrzc
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-07-2009, 14:53   

rzoberto, wymieniałem ostatnio. Powie, jak ja to zrobiłem.Odkręciłem skrzynkę z bezpiecznikami, odkręciłem górny przewód 19 nasadką - poszło ładnie. Następnie walczyłem od dołu z 14. Posłałem kilka dłuższych, podniosłem samochód, odkręciłem lewe koło i ładnie dostałem się do śruby. Właściwie od razu puściła. Nie używałem WD40 tylko odrdzewiacz Bernera (mechanikom pewnie znany :P ).
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
tom1312 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 194
Skąd: Komorów/Rzeszów
Wysłany: 12-07-2009, 21:30   

Ja także ostatnio wymieniłem ten filtr :) Tylko żeby mieć jeszcze więcej miejsca odkręciłem jeszcze cały filtr powietrza z obudowami :D i zrobiło się już przyjemnie dużo miejsca :) Potem bezpieczniki , filtr węglowy i dobrałem się do filtra :wink: Trochę pomęczyłem się z górnym przewodem i puścił ale lekko nie było. Potem odkręciłem obejmę filtra, wyciągnąłem go i razem z przewodem podgiąłem go żeby było lepsze podejście do dolnego przewodu bo normalnie ani myślał drgnąć nawet po ostrym polaniu WD 40 :wink: Ale jak już ustawiłem go w dobre położenie to po kilku podejściach puścił :) Założyłem nowy filtr, podgiąłem go razem z rurką i założyłem w obejmę. Mój stary filtr też raczej nie był wymieniany od nowości :wink:
_________________
"Mitsu" i wszystko jasne :)
01388/KMM
 
 
rzoberto 
Mitsumaniak
Robert


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 286
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 14-07-2009, 18:19   

Hura!!! Wreszcie zmieniony filtr.
A tak to się odbyło. Pierwsze podejście: odkręcenie bezpieczników, filtra powietrza i węglowego-widać filtr paliwa, odkręcenie górnych przewodów. Podejście z kluczami do dolnych - nie za dużo miejsca ale jest. Próba odkręcenia spaliła na panewce. Zapsikanie WD i oczekiwanie. Próba odkręcenia i nic. Zapsikałem i zostawiłem do nastepnego dnia.
Drugie podejście: Te same czynności początkowe założenie kluczy na dół, sporo wysiłku japońskich wygięć ciała i nic. Cholera klucz się zaczął ślizgać. Nakrętkę szlak trafił.
Trzecie podejście: Odkręcam śruby z zamkniętymi oczami. Przeczytałem o wygięciu przewodu paliwa i zmianie jego położenia na poziome. Jest. Widać śruby i miejsca więcej, ale nic z tego klucz wyślizgał nakrętkę i trzeba użyć żabki. Nic z tego. Klnę pod nosem i skręcam całość do kupy. Jadę do kumpla (domorosły mechanik) może on coś poradzi. Ruszam. Przejechałem kilometr, patrzę na ilość paliwa, a tam jakby spalanie było 400l/100km. Kurde coś nie dokręciłem. Zaglądam pod machę. Leje się z górnego przewodu paliwowego. Wylał mi prawie 20l paliwa. Wk...wiony na maksa znowu odkręcam wszystko. Przykrecam na fest przewód i składam całość. Wyjazd do kumpla odłożony.
Czwarte podejście u kolegi: znowu wszystko odkręcam. Filtr na wierzchu. Wyginamy go do poziomu. Wstepne ogledziny i decyzja: klucze do odkręcania rur. Po paru próbach puściło. Uffff jaka ulga. Założenie nowego filtra to już pryszcz. skręcam wszystko do kupy. Odpalam i ulga wszystko o.k.
Wnioski. Nie wszystko jest takie proste, jak w opisach. Czasami trzeba się naprawdę namordować, ale opisy się przydały. Dzięki za pomoc
_________________

 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 28-07-2009, 21:55   

Gratuluje wytrwałości i pytanie czy coś odczułeś pozytywnego po wymianie filtra
 
 
 
rzoberto 
Mitsumaniak
Robert


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 286
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 29-07-2009, 19:18   

Dzięki. Co do pozytywów to:
- autko jakby równiej chodzi
- zmniejszyło się średnie spalanie (przynajmniej na wyświetlaczu)
- wydaje mi się, że jakby lepiej przyśpiesza.
_________________

 
 
willson1981
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2009, 13:20   

Fajnie, że ci się udało. Też bym tak chciał gdybym tylko mógł go znaleźć. Wczoraj pierwszy raz podszedłem do tematu i okazało się, że filtru paliwa po prostu tam nie ma. Dzisiaj przeszukałem wszystkie możliwe zakamarki wraz z dwoma mechanikami - rezultat taki sam. Ktoś ma pomysł gdzie on może być w mojej cari - rocznik 2003 GDI 1,8 122KM.
Podpowiem, że sprawdzałem nawet pod siedzeniem tylnym pod klapką, ale tam był tylko dekiel od baku.
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2009, 15:09   

jak sie nie myle to jest w zbiorniku paliwa ...tak mi cos swita, ale niech mnie ktos poprawi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.