 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
światła dzienne za 5 PLN |
Autor |
Wiadomość |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 12-02-2013, 17:55 światła dzienne za 5 PLN
|
|
|
... sprzedawcy z aledrogo nie pochwalą tego pomysłu ... - jest to kontra dla chińczyków zalewających rynek ! pt. polak też potrafi
ja jeżdżę na światłach drogowych
..tak drogowych po modyfikacji ok 40% mocy (tylko przód) - wszystko zgodnie z przepisami i nie szpeci ala allegro bez urazy
foto wkrótce
[ Dodano: 13-02-2013, 11:13 ]
dzienne na bazie drogowych nie jest nowym ani moim pomysłem
seryjnie stosowane były w wielu autach np. bmw z3(4) coś koło 2000 roku lektura na innych forach
dla domorosłego elektryka nic trudnego; przekaźnik za 5pln i kilka półprzewodników
cała idea polega na szeregowym podłączeniu żarówek od świateł drogowych
.. a dlaczego drogowych a nie np przeciwmgielnych bo one tylko spełniają wymogi homologacji strumienia świetlnego dodatkowo muszą się mieścić w granicach 400 do 800 candeli wg normy unijnej i wyłączać się po włączeniu świateł mijania
a homologacja świateł dziennych wymagana jest dla pojazdów wyprodukowanych po 2008 lub 2009 nie pamiętam dokładnie
..co zaciekawiło, tak - wszystko co napisałem można sprawdzić!!!
OTO SCHEMAT MOJEGO POMYSŁU I AUTORSTWA:
wszelkie prawa do rozpowszechniania i kopiowania w każdej formie zastrzeżone !!!
KRÓTKI OPIS:
półprzewodniki do sterowania przekaźnika potrzebne w izolowaniu dwóch napięć z mijania i drogowych, 4 diody prostownicze dla spadku 3V z 6-7V występującego pomiędzy dwoma żarówkami (czyli na zasilaniu drogowych) w efekcie 3-4V nie załączy przekaźnika przy używaniu świateł dziennych, przekaźnik zadziała po wł. św. mijania i/lub drogowych
zestawienie kosztów:
- 3 PLN przekaźnik montażowy 12V np. 30/40A (lub 5 pln przekaźnik + 5 pln podstawka)
- 1 PLN 5x0,2pln dioda prostownicza 1A
SUMA: OD 4 DO 11 PLN
dla osób bojących się o nielegalność tego rozwiązania proponuję zrobić rozszerzone okresowe badanie techniczne - zmiany konstrukcyjne - światła dzienne
w którym będzie napisane : światła dzienne spełniają wymogi homologacji
warunek - wyedukowany diagnosta
moim zdaniem zbędne wydawanie kasy
jeśli ktoś (nie w Grandisie) posiada układ z H4; zamontować należy dodatkowy przekaźnik (lub jeden z podwójną sekcją) odcinający kabel zasilający żarnik/włókno mijania przy jednej żarówce podczas używania świateł dziennych
wadą takiego rozwiązania jest żółty a więc mało ciekawy kolor świateł dziennych - rozwiązaniem może być zastosowanie halogenów z niebieską poświatą
pozdrawiam i jestem ciekaw waszych komentarzy |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
|
|