Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
światła dzienne za 5 PLN
Autor Wiadomość
otre79 
Forumowicz


Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 80
Skąd: Tomaszów Maz.
  Wysłany: 12-02-2013, 17:55   światła dzienne za 5 PLN

... sprzedawcy z aledrogo nie pochwalą tego pomysłu ... :mrgreen: - jest to kontra dla chińczyków zalewających rynek ! pt. polak też potrafi

ja jeżdżę na światłach drogowych :shock:
..tak drogowych po modyfikacji ok 40% mocy (tylko przód) - wszystko zgodnie z przepisami i nie szpeci ala allegro bez urazy ;)

foto wkrótce

[ Dodano: 13-02-2013, 11:13 ]
dzienne na bazie drogowych nie jest nowym ani moim pomysłem
seryjnie stosowane były w wielu autach np. bmw z3(4) coś koło 2000 roku lektura na innych forach
dla domorosłego elektryka nic trudnego; przekaźnik za 5pln i kilka półprzewodników
cała idea polega na szeregowym podłączeniu żarówek od świateł drogowych

.. a dlaczego drogowych a nie np przeciwmgielnych bo one tylko spełniają wymogi homologacji strumienia świetlnego dodatkowo muszą się mieścić w granicach 400 do 800 candeli wg normy unijnej i wyłączać się po włączeniu świateł mijania

a homologacja świateł dziennych wymagana jest dla pojazdów wyprodukowanych po 2008 lub 2009 nie pamiętam dokładnie

..co zaciekawiło, tak - wszystko co napisałem można sprawdzić!!!


OTO SCHEMAT MOJEGO POMYSŁU I AUTORSTWA:

wszelkie prawa do rozpowszechniania i kopiowania w każdej formie zastrzeżone !!!

KRÓTKI OPIS:
półprzewodniki do sterowania przekaźnika potrzebne w izolowaniu dwóch napięć z mijania i drogowych, 4 diody prostownicze dla spadku 3V z 6-7V występującego pomiędzy dwoma żarówkami (czyli na zasilaniu drogowych) w efekcie 3-4V nie załączy przekaźnika przy używaniu świateł dziennych, przekaźnik zadziała po wł. św. mijania i/lub drogowych

zestawienie kosztów:
- 3 PLN przekaźnik montażowy 12V np. 30/40A (lub 5 pln przekaźnik + 5 pln podstawka)
- 1 PLN 5x0,2pln dioda prostownicza 1A

SUMA: OD 4 DO 11 PLN :mrgreen:

dla osób bojących się o nielegalność tego rozwiązania proponuję zrobić rozszerzone okresowe badanie techniczne - zmiany konstrukcyjne - światła dzienne
w którym będzie napisane : światła dzienne spełniają wymogi homologacji
warunek - wyedukowany diagnosta

moim zdaniem zbędne wydawanie kasy


jeśli ktoś (nie w Grandisie) posiada układ z H4; zamontować należy dodatkowy przekaźnik (lub jeden z podwójną sekcją) odcinający kabel zasilający żarnik/włókno mijania przy jednej żarówce podczas używania świateł dziennych

wadą takiego rozwiązania jest żółty a więc mało ciekawy kolor świateł dziennych - rozwiązaniem może być zastosowanie halogenów z niebieską poświatą

pozdrawiam i jestem ciekaw waszych komentarzy
_________________
BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.