Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie paliwo do GDI??
Autor Wiadomość
Daniello81 
Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 62
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-05-2009, 21:24   Jakie paliwo do GDI??

Może wyda wam się to pytanie śmieszne ale muszę się dowiedzieć co wy byście zrobili na moim miejscu??
Mianowicie jak każdy z nas chciał bym dać mojej Cari wszystko to co najlepsze :)
Więc i paliwo nie jest wyjątkiem i tu moje pytanie
Tankuje zawsze na BP a że jestem dość świeżym posiadaczem mojego autka to sprawdzam które będzie bardziej odpowiednie Eurosuper czy Ultimate i mam problem bo tak zatankowałem Ultimate do pełna przejechałem na nim 508 km,

obroty silnika tuż nad 500obr/min
silnik trochę ala diesel
od czasu do czasu jakieś nie równe obroty na jalowym (szarpnięcia Skrzynia automat)

No ale to w końcu najlepsza benzyna na tej stacji i podobno bezsiarkowa a chyba taka jest zalecana do GDI :)

Teraz zalałem do pełna eurosuper 95 i tak :

silnik pracuje równiutko :)
obroty na jałowym ok. 800obr/min
ciszej pracuje

Czym to może być spowodowane że słabsze paliwo jej bardziej pasuje. A może to jakieś lewe Ultimate 98
Co wy o tym sądzicie ??
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-05-2009, 21:37   

Daniello81 napisał/a:
obroty silnika tuż nad 500obr/min

pomiedzy 0 a 1 na skali obrotomierza jest tuz nad zerem taka mala kreseczka->i to wlasnie jest 500obr/min
Daniello81 napisał/a:
silnik trochę ala diesel

tzn :?:
Daniello81 napisał/a:
Czym to może być spowodowane że słabsze paliwo jej bardziej pasuje. A może to jakieś lewe Ultimate 98

ja lalem i V-powera i leje zwykla 95 i roznic nie ma :P A leje raz na jakis czas V-powera zeby podczyscic wtryski itd :)
Mysle ze nie ma sensu lac lepszego paliwa, gdy sam producent zaleca pb95 :P
Lepsze paliwo zostawmy Lancerowi Evolutnion ktory je wykorzysta :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Daniello81 
Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 62
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-05-2009, 21:41   

Daniello81 napisał/a:
obroty silnika tuż nad 500obr/min

pomiedzy 0 a 1 na skali obrotomierza jest tuz nad zerem taka mala kreseczka->i to wlasnie jest 500obr/min

to to wiem :) dlatego piszę że nad tą kreseczką :)

Daniello81 napisał/a:
silnik trochę ala diesel

tzn :?:

tzw cykanie :)
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-05-2009, 21:42   

Daniello81 napisał/a:
tzw cykanie

to jest normalka w GDI, po nagrzaniu sie jednostki powinno ucichnac :) Chociaz wiadomo ze czasem "zagrac" tez moze :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Daniello81 
Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 62
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-05-2009, 21:49   

czyli zostaje zwykła 95
a co z katem??
a jeszcze jedno gdy sprawdzałem ją w stacji miała przekroczoną emisję spalin
prawie 2 krotnie
czy paliwo w tym przypadku może odgrywać rolę ??
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 21-05-2009, 22:29   

Robson86, Producent zaleca 95+ i pokaz mi stacje w której 95 trzyma swoje parametry (oktanowe). Przejechałem już 25 tys swoja cari i zadnych problemów z obrotami, szarpaniem utrata mocy czy cos w tym stylu, ale zawsze taknkuje, kiedys na Bp 98 a teraz na Shellu V- powera i jestem zadowolony.
Uwazam, iz w wiekszości przypadków, przepustnice ludzie musili czyscic przez paliwko nie wiadomej jakosci, dlatego Ja bede zawsze polecał benzyne do GDI lepszej jakości.
W 80% przypadkach tankuje na tej samej sprawdzonej stacji i nawet z tego samego dystrybutora :)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-05-2009, 22:36   

Morfi napisał/a:
Robson86, Producent zaleca 95+ i pokaz mi stacje w której 95 trzyma swoje parametry (oktanowe).

kazda markowa, jak sie tankuje na tesco itd to moze nie trzymac, ale markowa owszem :wink:
Jezdze pare lat i jakos ani razu nie mialem zadnych problemow :P
Poza tym kontrole (moze jest ich malo ale) sprawiaja ze benzyna trzyma swoje normy
Morfi napisał/a:
Uwazam, iz w wiekszości przypadków, przepustnice ludzie musili czyscic przez paliwko nie wiadomej jakosci, dlatego Ja bede zawsze polecał benzyne do GDI lepszej jakości.
W 80% przypadkach tankuje na tej samej sprawdzonej stacji i nawet z tego samego dystrybutora

Moja Carisma od poczatku swojego zycia zalewana byla paliwem z shella i do dzisiaj jest zalewana, klopotow brak :P
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Daniello81 
Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 62
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23-05-2009, 11:31   

Ac co sądzicie o stacjach samoobsługowych np.: Neste, itd.
tam benzyna 98 jest w cenie 95 z Bp. :)
 
 
 
Cichanos
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2009, 11:38   

W zasadzie sam sobie na to odpowiedziałem. Cena jest niższa ponieważ jest to stacja samoobsługowa. Czyli, nie ma sprzedawców, nie ma czynszu za sklep itp. Ponadto Neste korzysta z tych samych paliw co reszta stacji, czyli z Syberii :wink:
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 23-05-2009, 14:16   

Ja tankuje tylko na markowych, w zyciu nei zatankowałem na stacji typu neste itp.
I zadnych problemów z przepustnicą.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
  Wysłany: 23-05-2009, 23:00   

Morfi napisał/a:
Ja tankuje tylko na markowych, w zyciu nei zatankowałem na stacji typu neste itp.
I zadnych problemów z przepustnicą.

Ja tankuje od roku w neste w Olsztynie na warszawskiej i nie mam żadnych problemów.
A ostatnio rozbierałem przepustnicę (dwa tygodnie temu) i jest czysta, trochę tylko syfu było miejscami ale nie była tak zabita jak ją kupiłem. No a kupiłem u sąsiadów za odrą w Berlinie i od razu wiedziałem że przepustnica do czyszczenia a była zawalona sadzą jak w kominie.
Generalnie polecam tę stację bo wcześniej polo tankowałem 3 lata i też żadnych problemów. :mrgreen:

[ Dodano: 23-05-2009, 23:02 ]
Daniello81 napisał/a:
Ac co sądzicie o stacjach samoobsługowych np.: Neste, itd.

Good stacja:)
 
 
byczeks
[Usunięty]

  Wysłany: 24-05-2009, 09:21   

Od chwili zakupu i eksploatacji samochodu w naszym kraju tankuję na shellu v-power 95 i takie paliwo będę polecał. Kiedyś raz zatankowałem również na shellu, tylko że zwykłą 95 i więcej tego błędu nie popełnię :evil: .
Samochód na v-power 95 pracuje jak żyleta, jak potrzeba rwie asfalt, a spalanie? :lol: .... poniżej widać.
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 24-05-2009, 10:36   

V-power to nie jest 95 ale 98 chyba ze to jakis lewy shell
_________________

 
 
byczeks
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2009, 11:05   

demeone napisał/a:
V-power to nie jest 95 ale 98 chyba ze to jakis lewy shell

Sorry demeone ale widocznie tam gdzie ty mieszkasz sprzedają jakiś lewy shell.
Tak dla Twojej informacji paliwo v-power sprzedawane jest w dwóch wersjach:
shell v-power 95 oktan;
shell v-power racing ok. 100 oktan.
Lecz jeżeli chodzi o jakość tego paliwa to oktany "cytowane przez Ciebie" nie mają tu tak naprawdę żadnego znaczenia.
Zainteresowani wiedzą o co chodzi, a Ty lepiej sobie doczytaj żebyś wiedział o czym mówisz i piszesz.
 
 
marcnow 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 122
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24-05-2009, 11:12   

byczeks napisał/a:
Kiedyś raz zatankowałem również na shellu, tylko że zwykłą 95 i więcej tego błędu nie popełnię :evil:

dlaczego?

Ja tankuję też przeważnie na shellu zwykłą 95 i nie narzekam, auto się dobrze zbiera, a spalanie poniżej 7l. Przy tankowaniu paliwa typu v-power, czy 98 spalanie mam mniej więcej takie same.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.