Jakie paliwo do GDI?? |
Autor |
Wiadomość |
Daniello81
Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 62 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21-05-2009, 21:24 Jakie paliwo do GDI??
|
|
|
Może wyda wam się to pytanie śmieszne ale muszę się dowiedzieć co wy byście zrobili na moim miejscu??
Mianowicie jak każdy z nas chciał bym dać mojej Cari wszystko to co najlepsze
Więc i paliwo nie jest wyjątkiem i tu moje pytanie
Tankuje zawsze na BP a że jestem dość świeżym posiadaczem mojego autka to sprawdzam które będzie bardziej odpowiednie Eurosuper czy Ultimate i mam problem bo tak zatankowałem Ultimate do pełna przejechałem na nim 508 km,
obroty silnika tuż nad 500obr/min
silnik trochę ala diesel
od czasu do czasu jakieś nie równe obroty na jalowym (szarpnięcia Skrzynia automat)
No ale to w końcu najlepsza benzyna na tej stacji i podobno bezsiarkowa a chyba taka jest zalecana do GDI
Teraz zalałem do pełna eurosuper 95 i tak :
silnik pracuje równiutko
obroty na jałowym ok. 800obr/min
ciszej pracuje
Czym to może być spowodowane że słabsze paliwo jej bardziej pasuje. A może to jakieś lewe Ultimate 98
Co wy o tym sądzicie ?? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-05-2009, 21:37
|
|
|
Daniello81 napisał/a: | obroty silnika tuż nad 500obr/min |
pomiedzy 0 a 1 na skali obrotomierza jest tuz nad zerem taka mala kreseczka->i to wlasnie jest 500obr/min
Daniello81 napisał/a: | silnik trochę ala diesel |
tzn
Daniello81 napisał/a: | Czym to może być spowodowane że słabsze paliwo jej bardziej pasuje. A może to jakieś lewe Ultimate 98 |
ja lalem i V-powera i leje zwykla 95 i roznic nie ma A leje raz na jakis czas V-powera zeby podczyscic wtryski itd
Mysle ze nie ma sensu lac lepszego paliwa, gdy sam producent zaleca pb95
Lepsze paliwo zostawmy Lancerowi Evolutnion ktory je wykorzysta
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Daniello81
Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 62 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21-05-2009, 21:41
|
|
|
Daniello81 napisał/a: | obroty silnika tuż nad 500obr/min |
pomiedzy 0 a 1 na skali obrotomierza jest tuz nad zerem taka mala kreseczka->i to wlasnie jest 500obr/min
to to wiem dlatego piszę że nad tą kreseczką
Daniello81 napisał/a: | silnik trochę ala diesel |
tzn
tzw cykanie |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-05-2009, 21:42
|
|
|
Daniello81 napisał/a: | tzw cykanie |
to jest normalka w GDI, po nagrzaniu sie jednostki powinno ucichnac Chociaz wiadomo ze czasem "zagrac" tez moze
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Daniello81
Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 62 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21-05-2009, 21:49
|
|
|
czyli zostaje zwykła 95
a co z katem??
a jeszcze jedno gdy sprawdzałem ją w stacji miała przekroczoną emisję spalin
prawie 2 krotnie
czy paliwo w tym przypadku może odgrywać rolę ?? |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 21-05-2009, 22:29
|
|
|
Robson86, Producent zaleca 95+ i pokaz mi stacje w której 95 trzyma swoje parametry (oktanowe). Przejechałem już 25 tys swoja cari i zadnych problemów z obrotami, szarpaniem utrata mocy czy cos w tym stylu, ale zawsze taknkuje, kiedys na Bp 98 a teraz na Shellu V- powera i jestem zadowolony.
Uwazam, iz w wiekszości przypadków, przepustnice ludzie musili czyscic przez paliwko nie wiadomej jakosci, dlatego Ja bede zawsze polecał benzyne do GDI lepszej jakości.
W 80% przypadkach tankuje na tej samej sprawdzonej stacji i nawet z tego samego dystrybutora |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-05-2009, 22:36
|
|
|
Morfi napisał/a: | Robson86, Producent zaleca 95+ i pokaz mi stacje w której 95 trzyma swoje parametry (oktanowe). |
kazda markowa, jak sie tankuje na tesco itd to moze nie trzymac, ale markowa owszem
Jezdze pare lat i jakos ani razu nie mialem zadnych problemow
Poza tym kontrole (moze jest ich malo ale) sprawiaja ze benzyna trzyma swoje normy
Morfi napisał/a: | Uwazam, iz w wiekszości przypadków, przepustnice ludzie musili czyscic przez paliwko nie wiadomej jakosci, dlatego Ja bede zawsze polecał benzyne do GDI lepszej jakości.
W 80% przypadkach tankuje na tej samej sprawdzonej stacji i nawet z tego samego dystrybutora |
Moja Carisma od poczatku swojego zycia zalewana byla paliwem z shella i do dzisiaj jest zalewana, klopotow brak
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Daniello81
Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 62 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 23-05-2009, 11:31
|
|
|
Ac co sądzicie o stacjach samoobsługowych np.: Neste, itd.
tam benzyna 98 jest w cenie 95 z Bp. |
|
|
|
 |
Cichanos [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2009, 11:38
|
|
|
W zasadzie sam sobie na to odpowiedziałem. Cena jest niższa ponieważ jest to stacja samoobsługowa. Czyli, nie ma sprzedawców, nie ma czynszu za sklep itp. Ponadto Neste korzysta z tych samych paliw co reszta stacji, czyli z Syberii |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 23-05-2009, 14:16
|
|
|
Ja tankuje tylko na markowych, w zyciu nei zatankowałem na stacji typu neste itp.
I zadnych problemów z przepustnicą. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Ginger1021
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 186 Skąd: Olsztyn/Łajsy
|
Wysłany: 23-05-2009, 23:00
|
|
|
Morfi napisał/a: | Ja tankuje tylko na markowych, w zyciu nei zatankowałem na stacji typu neste itp.
I zadnych problemów z przepustnicą. |
Ja tankuje od roku w neste w Olsztynie na warszawskiej i nie mam żadnych problemów.
A ostatnio rozbierałem przepustnicę (dwa tygodnie temu) i jest czysta, trochę tylko syfu było miejscami ale nie była tak zabita jak ją kupiłem. No a kupiłem u sąsiadów za odrą w Berlinie i od razu wiedziałem że przepustnica do czyszczenia a była zawalona sadzą jak w kominie.
Generalnie polecam tę stację bo wcześniej polo tankowałem 3 lata i też żadnych problemów.
[ Dodano: 23-05-2009, 23:02 ]
Daniello81 napisał/a: | Ac co sądzicie o stacjach samoobsługowych np.: Neste, itd. |
Good stacja:) |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2009, 09:21
|
|
|
Od chwili zakupu i eksploatacji samochodu w naszym kraju tankuję na shellu v-power 95 i takie paliwo będę polecał. Kiedyś raz zatankowałem również na shellu, tylko że zwykłą 95 i więcej tego błędu nie popełnię .
Samochód na v-power 95 pracuje jak żyleta, jak potrzeba rwie asfalt, a spalanie? .... poniżej widać. |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 24-05-2009, 10:36
|
|
|
V-power to nie jest 95 ale 98 chyba ze to jakis lewy shell |
_________________
 |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2009, 11:05
|
|
|
demeone napisał/a: | V-power to nie jest 95 ale 98 chyba ze to jakis lewy shell |
Sorry demeone ale widocznie tam gdzie ty mieszkasz sprzedają jakiś lewy shell.
Tak dla Twojej informacji paliwo v-power sprzedawane jest w dwóch wersjach:
shell v-power 95 oktan;
shell v-power racing ok. 100 oktan.
Lecz jeżeli chodzi o jakość tego paliwa to oktany "cytowane przez Ciebie" nie mają tu tak naprawdę żadnego znaczenia.
Zainteresowani wiedzą o co chodzi, a Ty lepiej sobie doczytaj żebyś wiedział o czym mówisz i piszesz. |
|
|
|
 |
marcnow
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 122 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-05-2009, 11:12
|
|
|
byczeks napisał/a: | Kiedyś raz zatankowałem również na shellu, tylko że zwykłą 95 i więcej tego błędu nie popełnię |
dlaczego?
Ja tankuję też przeważnie na shellu zwykłą 95 i nie narzekam, auto się dobrze zbiera, a spalanie poniżej 7l. Przy tankowaniu paliwa typu v-power, czy 98 spalanie mam mniej więcej takie same. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|