Dymi na wstecznym...???? |
Autor |
Wiadomość |
koniusek
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 62 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 21-06-2013, 10:29 Dymi na wstecznym...????
|
|
|
Na początek po długiej przerwie chciałbym się przywitać zanim przejdę do opisania problemu.
Wiec - Witam wszystkich mitsumaniaków.
A co do mojego problemu to dziwna sprawa - moje Pajero 3.2 Did z 2001 skrzynia automat po wrzuceniu na wsteczny kopci tak jakby dostawał za dużo paliwa i nie mógł go spalić - dym jest taki szaro czarny i aż oczy pieką od niego. zauważyłem to jak zrobiło się cieplej , przy zimnym silniku albo niskiej temperaturze na zewnątrz (mówię tu o zimie) raczej tego nie było lub było w takim stopniu że nie zauważyłem.
Może któryś z Was wie co może być przyczyną? Chodzi mi po głowie ustawienie pompy bo była regenerowana i może jest po prostu źle zamontowana ???
A moje drugie pytanie dotyczy EGR i katalizatora. ostatnio usłyszałem że lepiej EGR zaślepić a kat wyciąć ale mnie jakoś średnio takie przeróbki przekonują, może ktoś próbował?
Z góry wielkie dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-06-2013, 10:54
|
|
|
EGR się naprawia/wymienia a nie zaślepia. A jak ktoś chce cofać się w rozwoju - to trzeba było kupić inny samochód.
EGR zaślepić, katalizator wyciąć, co jeszcze ? |
|
|
|
 |
koniusek
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 62 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 21-06-2013, 12:12
|
|
|
Kolego źle mnie chyba zrozumiałeś - napisałem że nie jestem zwolennikiem takich przeróbek. po prostu zapytałem co o tym sądzicie i czy to ma jakiś sens. U mnie EGR działa poprawnie, byłem ciekawy czy ktoś z was to praktykował i czy ma to jakiś wpływ na auto/jazde. Mój problem to to dymienie na wstecznym - reszta to zwykła ciekawość. |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 21-06-2013, 12:41
|
|
|
koniusek napisał/a: | że lepiej EGR zaślepić |
Nie wiem czy lepiej , za ponad rok temu zauważyłem , że przy prędkościach autostradowych po naciśnięciu pedału gazu "do dechy" dymi na czarno . Skojarzyłem to ze zbyt mała ilością tlenu w podawanym powietrzu , a wpływ na to ma recyrkulacja spalin, zmiejszająca masowy przepływ tlenu . Po zaślepieniu EGR jest czysto , miło i przyjemnie i tak od ponad roku . |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21-06-2013, 13:15
|
|
|
koniusek napisał/a: | po wrzuceniu na wsteczny kopci tak jakby dostawał za dużo paliwa i nie mógł go spalić - dym jest taki szaro czarny i aż oczy pieką od niego. | czy tylko na wstecznym ?? Dymi podczas całej jazdy do tyłu czy tylko na początku ?? a na biegach do przodu nic a nic ??? Żartobliwie powiedział bym że za szybko jedziesz do tyłu i powietrze wpycha spaliny do rury wydechowej a nagromadzone dają taki efekt-->> Odnośnie EGR tyle opinii ilu użytkowników z zaślepionym jak i ze sprawnym fabrycznie.
Bez względu na to czy jedziemy do przodu czy do tyłu to silnik wykonuje tę samą pracę, na wstecznym ma ciężej, więc chyba nie ma znaczenia w którą stronę jedziemy ? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
koniusek
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 62 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 21-06-2013, 13:22
|
|
|
No właśnie najlepsze jest to że tylko na wstecznym i to najwięcej na wolnych obrotach, jak szybko cofam to zdecydowanie mniej dymi. Pali ładnie, spalanie tez jak na taka mase ok - ok 12-13 litrów w cyklu bardziej miejskim. Taka właśnie dziwna usterka. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21-06-2013, 13:47
|
|
|
koniusek napisał/a: | Taka właśnie dziwna usterka. | kiedy i na jaki zmieniałeś olej w silniku ??? Na zimnym,zaraz po uruchomieniu, silniku też tak dymi ?? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
koniusek
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 62 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 21-06-2013, 15:18
|
|
|
Olej jakieś 5 tysięcy temu z kompletem filtrów Bosch-a- cały czas ten sam - Castrol 10w40 - ale nie ma takich objawów ani na zimnym ani na gorącym silniku jak auto stoi czy jedzie do przodu, na gorącym jak odpalam puści czarny dymek delikatny ale naprawdę delikatny a tak poza tym nic - tylko na tym wstecznym biegu tak się dzieje i to tez jak stoi albo jak powoli się cofa - tak jakby dostawał za dużo paliwa i nie mógł go spalić. |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-06-2013, 15:20
|
|
|
koniusek napisał/a: | Kolego źle mnie chyba zrozumiałeś - napisałem że nie jestem zwolennikiem takich przeróbek. po prostu zapytałem co o tym sądzicie i czy to ma jakiś sens. U mnie EGR działa poprawnie, byłem ciekawy czy ktoś z was to praktykował i czy ma to jakiś wpływ na auto/jazde. Mój problem to to dymienie na wstecznym - reszta to zwykła ciekawość. |
To nie było Kolego do Ciebie skierowane Wiem, że napisałeś post jako pytanie. Mój post był skierowany w zwolenników takich "przeróbek". |
|
|
|
 |
|