Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] wymiana oleju,dziwny odgłos pod maską i przy
Autor Wiadomość
uciu 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 33
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 25-08-2009, 21:57   [Cari 1.9DI-D] wymiana oleju,dziwny odgłos pod maską i przy

Witam

1.Niedawno zauważyłem coś dziwnego, a mianowicie podczas delikatnego i spokojnego dodawania gazu z silnika słychać dziwny odgłos jakby szybkie potrząsanie breloczkiem od kluczy. Może dziwne porównanie :P ale ciężko mi to jakoś inaczej opisać. Przy wciśnięciu pedału do spodu odgłos jakby zanika. Wyglada to na jakieś drgania "czegoś". Nie wiem co to może być i możliwe, że to zwykłe drgania podczas mniejszych obrotów... [?]

2.Drugą dziwną rzeczą jest coś jakby jakiś pyrrrrrrkot podczas zwalniania. Nie ważne czy hamuje "czy zwalniam już na luzie" (wolna jazda) odgłos jest slyszalny..

3.A trzecia rzecz to wymiana oleju. Auto kupiłem stosunkowo niedawno i nie mam żadnych informacji o wymianach oleju, ani o tym jaki był lany..
Jaki proponujecie?

Pzdr
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 26-08-2009, 04:25   

nie chcę być złym prorokirm, ale stawiam na koło 2-masowe.
Kiedy słyszysz "ten dźwięk" wciśnij pedał sprzęgła?
Powinien hałas ustąpić. Jeżeli ustąpi to znaczy, że kończy się koło 2- masowe.
A olej raczej polecam Mobil 1 lub Castrol 10W40.
POzdr.
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 26-08-2009, 08:19   

Olej w zależności o przebiegu. Ja przy 150 000 stosuję Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40. Przy wymianie co 10 000 bez dolewana i widocznego ubytku.Co do odgłosów to rada z wciskaniem sprzegła powinna uściślić diagnozę.Pozdr.
_________________

 
 
uciu 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 33
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 26-08-2009, 19:46   

Mam nadzieję, że to nie koło dwumasowe:/ Sprawdzałem kiedy dokładnie słychać ten dźwięk i podczas delikatnego przyśpieszania słychać, gdy delikatnie popuszcze gaz i jadę "jednym tempem" to cisza, a gdy przyśpieszę, ale gwałtownie to też już praktycznie nie słychać. Zastanawiam się w jaki sposób najlepiej zdiagnozować co jest dokładnie przyczyną takiego dźwięku. oprócz opisanego wyżej sposobu.. Chciałbym też sprawdzić co tylko się da w Cari, żeby bez większych problemów jeszcze trooooochę pojeździć. Autko dopiero niedawno kupiłem i już sporo przejechałem (częste wyjazdy) i szczerze mówiąc się przyzwyczaiłem :)

Jak długo mogę jeszcze jeździć jeżeli Wasza diagnoza się sprawdzi bez wymiany (spore koszty:/) :( ?
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-08-2009, 22:14   

Jeśliby to miało być dwumasowe koło zamachowe to dłuższa jazda bez wymiany może spowodować uszkodzenie poduszek silnika. Koło zamachowe niweluje drgania silnika. Gdy jest zużyte to silnik dostaje drgań, które gdzieś się rozchodzą i są oddawane na inne elementy. Takie mogą być skutki dłuższej jady na zużytym dwumasowym kole zamachowym. Należy pamiętać, że warto wymienić jest przy tej imprezie także sprzęgło.
Jedź do dobrego fachury na diagnozę. Ja wymieniałem niedawno u siebie. U mnie zużyte koło i przy okazji zużyte sprzęgło objawiało się tym, że podczas przyspieszania i przy stałej jeździe przy większych prędkościach (tj powyżej 120km/h) dochodził delikatny stukot i drgania z komory silnika. Ponadto sprzęgło stało się bardzo twarde, a przy gaszeniu silnika na biegu jałowym bez sprzęgła słychać było jakby podwójne stuknięcie, tyrkotanie .... (ciężko opisać ten dźwięk dosadnie) :p
Ale tak jak piszę niekoniecznie musi to być koło. Pozdr
_________________

 
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 26-08-2009, 22:23   

kubas Ci opisał objawy i skutki..
Ja po pierwszych objawach przejechałem 40.000 km, ale muszę już na dniach wymieniać.
Myślę, że będę wymieniał samo koło , mam dopiero 100.000 km.
POzdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.