[Cari 1.9DI-D] CHECK ENGINE zaświeca się przy dużych obrotac |
Autor |
Wiadomość |
herflik95
Forumowicz Piotr

Auto: Skoda Octavia II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 254 Skąd: Dzierzkowice
|
Wysłany: 16-03-2009, 11:30 [Cari 1.9DI-D] CHECK ENGINE zaświeca się przy dużych obrotac
|
|
|
Wiatm
Mam otóż taki problem. Gdy przypiłuje troche autko tak 3.5-4 tyś obrotów zaświaca mi sie kontrolka check, gdy zmienie bieg na wyższy kontrolka od razu gażnie. Autko nie traci mocy anie nie wpada w żadne wibracje. Czemu się tak dzieje z ta kontrolką. |
_________________
 |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2009, 11:42 Re: CHECK ENGINE zaświeca się przy dużych obrotac
|
|
|
herflik95 napisał/a: | Czemu się tak dzieje z ta kontrolką. |
błędny odczyt
ecu informuje , ze coś nie mieści sie w normach lub jest uszkodzone
poprzez wyswietlenie ostrzeżenia
sprawdź co za błąd podpinajac pod kompa |
|
|
|
 |
herflik95
Forumowicz Piotr

Auto: Skoda Octavia II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 254 Skąd: Dzierzkowice
|
Wysłany: 16-03-2009, 11:47
|
|
|
cholera byłem jakiś miesiąc temu na kompie i nie wykazał żadnych blędów a w między czasie wymieniłem tylko termostat |
_________________
 |
|
|
|
 |
arthus [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2009, 16:13
|
|
|
Mam to samo i planuje się wybrać do podpięcia do kompa, nie wiem tylko jeszcze kiedy, bo przy spokojniejszej jeździe problem nie występuje. Czekam aż się jeszcze coś zbierze - prawdopodobnie będę ustawiał zbieżność po wymianie wahaczy z tyłu.
Pozdrawiam
Arthus |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-03-2009, 17:42
|
|
|
To jest domysł, bez kompa nie poradzisz. możliwe, że sonda nie wyrabia przy wyższych obrotach i daje błędne dane. Czy coś się dzieje z samochodem? |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
herflik95
Forumowicz Piotr

Auto: Skoda Octavia II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 254 Skąd: Dzierzkowice
|
Wysłany: 17-03-2009, 09:15
|
|
|
Piwor, z samochodem nic sie nie dziej, łądnie trzyma obroty nie ma żadnych wibracji, poprostu autko jak jest na wysokich obrotach to sie zaswieca kontrolka ale tylko tyle ze sie świaci, auto jedzie normalnie nie wpada w zaden rezonas, nic sie nie trzesie, nadal ma moc zeby jeszcze bardziej wkrecać sie na obroty, po zmianie biegu na wyższy kontrolka gaśnie ale autko zachowuje sie cały czas normalnie |
_________________
 |
|
|
|
 |
arthus [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2009, 00:32
|
|
|
Tak jak pisał Piwor - tylko komputer da ci odpowiedź co dolega. Ja mam to samo i wybieram się na odczyt błędów za jakieś 2-3 tygodnie. Nie ma co gdybać po powodów mogą być dziesiątki.
Pozdrawiam
Skopens |
|
|
|
 |
lesiom0
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 24 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-08-2009, 13:54
|
|
|
Byłem z podobnym problemem w ASO. Z ta różnicą, że u mnie kontrolka zapala się czasami w okolicach 3 tys. i gaśnie gdy lekko zdejmę noge z gazu. Dzieje sie to najszęściej na 4 i 5 biegu. Nie zawsze ale zwykle gdy przycisnę z niskich obrotów np. 2 tys. nie wiem od czego to zależy bo tak jak wsześciej wspomniałem jest to sporadyczna przypadłość. W serwisie stwierdzili (w oparcu o kody błędów) dwie możliwe przyczyny: EGR lub czujnik ciśnienia doładowania. EGR to 950 natomiast czujnik wystepuje z rurą i kosztuje 900 (w IC można kupić oddzielnie 240). Jako że pewności nie mieli nie zdecydowałem sie na wymiane czegokolwiek. Wyczyszczono EGR i wypłukano Boost Sensor. Kontrolka nadal się zaświeca. Podmieniłem obydwa elementy (razem i pojedyńczo) z innego silnika (sprawnego). Kontrolka zapala sie w identycznych warunkach. Może coś z ECU lub instalacją elektryczną W związku z tym że poza kontrolką innych objawów nie ma, odpuściłem sobie drążenie problemu i cieszę się z jazdy.
Na ewentualne pytania pasażerów: "Dlaczego zaświeca sie ta kontrolka?" odpowiadam, że Misia informuje mnie o dostepnej nadwyżce mocy |
_________________ Lesio
Carisma DI-D
 |
Ostatnio zmieniony przez lesiom0 23-08-2009, 21:59, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
LukaszSZ999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 95 Skąd: Orzeł Biały
|
Wysłany: 10-08-2009, 20:18
|
|
|
I prawidłowo że sie swieci Kto kreci tego diesla do 4 tyś? Aż szkoda silnika. Ja nigdy nie przekraczam 3 tyś nawet przy dynamicznej jeździe. |
|
|
|
 |
spooner [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2009, 12:05
|
|
|
LukaszSZ999 masz calkowita racje |
|
|
|
 |
Marcin_25
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2009 Posty: 19 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 17-08-2009, 18:42
|
|
|
Witam wszystkich mam podobny problem carisma 2000r. 1,9 TD mi się zaświeca ta katrolka jak jade pod górke, jak wyjade na prostke albo z górki to gaśnie albo jak np. ruszam na bardzo niskich obrotach czasem też jak wjade w dzióre nikiedy się ich nieda uniknąć to się zaświeci i zgaśnie. byłem z tym kiedyś na serwisie i powiedzieli mi że to czujnik pompy wtryskowej kazali zwrócić uwage na to jak się zaświeci czy niekopci ale nic takiego niema miejsca. co by to mogło być... |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2009, 20:14
|
|
|
LukaszSZ999 to zdaje się Ty pisałeś o tuningu domowej roboty na td... A przegazowanie do 4000 co jakiś okres to raczej nic tragicznego gdyż przepalasz nagar z silnika. Nie jeden mechanik wam powie , że trza autko czasem pogonić. Wierzcie to działa. Mam podobny problem co kolega lesiom0. Kontrolka sie zapala gdy mam 4 lub 5 bieg i zbieram z 2000 obrotów. Świeci chwilę i gasnie. Dodam, że jak trzymam auto na wyższych obrotach to nic się nie zaświeca. |
|
|
|
 |
LukaszSZ999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 95 Skąd: Orzeł Biały
|
Wysłany: 17-08-2009, 20:45
|
|
|
Co innego przygazować na postoju co innego w czasie jazdy wkręcać go do 4000 a to dla mnie głupota...
wojtec napisał/a: | A przegazowanie do 4000 co jakiś okres to raczej nic tragicznego gdyż przepalasz nagar z silnika. Nie jeden mechanik wam powie , że trza autko czasem pogonić. Wierzcie to działa. |
Ciekawe... |
|
|
|
 |
spooner [Usunięty]
|
Wysłany: 18-08-2009, 11:03
|
|
|
prawda to dziala, od czasu do czasu nalezy przegonic maszyne, ale np. meczenie silnika na 4 od 3 do 4 tys obrotow to porazka, wg mnie lekko powyzej 3 tys mozna go zakrecic a to wystraczy zeby byl "przegoniony" |
|
|
|
 |
lech sankiewicz
Nowy Forumowicz maly
Auto: mitsubishi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2009 Posty: 1 Skąd: płock
|
Wysłany: 30-08-2009, 22:46
|
|
|
siema! podobna sprawa z moja carisma (1.6 benzyna), tyle ze kontrolka zapala sie bez zadnego powodu (czy to z gorki czy po prostej) i gasnie po ok. dwoch dniach jazdy. Potem chwila spokoju i znowu to samo. po podlaczeniu do kompa wyszlo, ze to blad P0170. Moze to byc: intake leak, Air system, fuel pressure/pump, injectors, EVAP canister purge valve lub HO2S. Moze ktos wie o co chodzi???
Z gory dzieki! |
|
|
|
 |
|