Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 18:12 |
natępny problem traci zapłon?? |
Autor |
Wiadomość |
Jaceksigma
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma Kombi manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 18 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-09-2009, 20:38 natępny problem traci zapłon??
|
|
|
Witam panowie mam następny problem może coś podpowiecie.
Silnik zaczął mi szarpać po prostu tak jak by tracił zapłon. Trzymając gaz w jednej pozycji silnik traci obroty i zaraz odzyskuje. generalnie nie da się jeździć. To samo jest na benzynie i na gazie. Myślę ze to może aparat zapłonowy? albo coś z komputerem. Jakie są wasze pomysły? |
|
|
|
 |
Nachbar [Usunięty]
|
Wysłany: 09-09-2009, 22:30
|
|
|
myślę że powinienieś sprawdzić emulator wtrysków - chyba tak to się nazywa |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 09-09-2009, 22:32
|
|
|
Na zimnym i na ciepłym?
Świece, kable WN i kopułka nie są przedpotopowe??
Przepustnica czyszczona, TPS ustawiony/nieruszany sprawny??
Przepływomierz sprawny?(podmień z innej sigmy)
to tyle co mie przyszło do głowy. Podobne objawy ustąpiły u mnie po wymianie świec, kabli WN serwisie przepustnicy i ustawieniu TPSa. Robiłem wszystko naraz więc nie wiem co dokładnie było przyczyna dławienia i szarpania. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Jaceksigma
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma Kombi manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 18 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-09-2009, 22:39
|
|
|
Nie sądzę żeby to było coś z przepływomierzem lub z tps bo na gazie mam to samo a gaz jest na Blosie wiec bez elektroniki. świece mają parę tysięcy przewody tez raczej zdrowe. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 09-09-2009, 22:44
|
|
|
Jaceksigma napisał/a: | Nie sądzę żeby to było coś z przepływomierzem lub z tps bo na gazie mam to samo a gaz jest na Blosie wiec bez elektroniki. świece mają parę tysięcy przewody tez raczej zdrowe. |
To chyba wykluczyliśmy wszystko poza modułem zapłonowym lub cewką. Ale wg mnie wtedy by wogóle nie palił.
Nadworny mechanik może coś wymyśli |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-09-2009, 06:58
|
|
|
i tak się dzieją chocki klocki z autami na gaz zauważcie ze prawie każdy kto ma auto na gaz to coś się dzieje z zapłonem jest to za duża ingerencja w silnik auta, a szczerze powiem ze te auta kiepskich instalacji nie lubią ale dobra nie krytykuje tego co kto ma ja stawiam na przepływomierz te przepływki są strasznie czule na nawet najmniejsze cofki powietrza, być może padł czujnik temp powietrza w przepływce, na dzień dobry wpiąć się w gniazdo diagnostyczne na benzynie i spróbować zczytać błędy o ile są , jeśli nie ma to posprawdzać wszystkie węże podciśnienia być może któryś jest przetarty i bierze fałszywe powietrze wtedy będzie taki objaw na gazie i na benzynie,ewentualnie stawiam na świece przy gazie ich zużycie jest 2 krotnie szybsze |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 10-09-2009, 20:21
|
|
|
taaa... ja mam gaz i nic sie nie dzieje - zależy od stopnia wyeksploatowania auta.. na benzynie tez sie dzieją.. plis... jedyne co może cierpieć , to gniazda zaworówi popychacze i same zawory... to jest jedyne co się może szybciej zużywac.... świece tez sie moga deliktniej szybciej wpyalac. - ale generalnie jeśli ktoś jeżdzi na zbyt ubogiej mieszance - tylko wtedy a to że trzeba mieć lepsze świece wynika z tego ze gaz ma wyższą izolacyjność , i poprostu trzeba mieć lepsze świece i tyle - to samo zużycie świec pozwoli jeździć na benzynie a na gazie juznie... dah mówione 1000 razy. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 10-09-2009, 20:58
|
|
|
W takich przypadkach ja standardowo polecam sprawdzić zachowanie samochodu na benzynie choć tutaj raczej jest wyraźny problem najpewniej z układem zapłonowym bo nawet jeśli jest nieodpowiednio ustawiony gaz to fakt auto będzie miało mniej mocy ale nie powinno szarpać i zapłony nie powinny wypadać - wiem to po przykładzie Sigmy kolegi Blizna który ma mieszalnik i faktycznie - auto się zbierało jak by miało ze 120 koni ale nie szarpało tylko po prostu nie szło. Do sprawdzenia trochę elementów - rozdzielacz (kopułka i palec), w następnej świece i kable, ostatecznie cewka i moduł zapłonowy. Więcej szczegółów nie jestem w stanie podać bo szczęśliwie mam 24V gdzie jest bezrozdzielaczowy zapłon. Ciesze się z tego że 3 lata temu jednak zdecydowałem się na tą wersję (mimo większych kosztów utrzymania). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 10-09-2009, 21:21
|
|
|
Witam,także miałem takie objawy wymienilem kable WN filtry gazu i regulacja nie pomogła.Pomogła dopiero wymiana świec zapłonowych.Pozdro. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 10-09-2009, 21:58
|
|
|
Podaje numery elementów w układzie zapłonowym jakby ktoś potrzebował
-palec rozdzielacza: MD611757 - w Intercars Cars są 4 zamienniki, znajduje bez problemu po podaniu numeru oryginalnego - ceny w okolicach 30 zł)
-kopułka: MD618431 - są 3 zamienniki - cena około 120 zł
-cewka: MD166146 - 3 rodzaje - od 85 do 200 zł
-moduł: MD164475 - jest 1 rodzaj - drogo - 350 zł |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Jaceksigma
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma Kombi manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 18 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-09-2009, 23:42
|
|
|
mam pytanko: do cewki zapłonowej przykręcone są dwa elementy jeden to kondensator a ten drugi na dwa przewody co to jest? i do czego służy? generalnie jak wypnę wtyczkę od tych urządzeń (na 3 piny ) nic się nie zmienia silnik chodzi tak samo tyle ze obrotomierz nie działa. może te urządzenia są walnięte i dlatego mi przerywa?
świece zmieniłem na nowe i przewody zapłonowe też było dobrze przez kilka dni i znów to samo:(
jutro założę nową kopułkę palec i cewkę zobaczymy czy pomoże. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-09-2009, 23:44
|
|
|
To drugie coś to chyba jakiś filterek przeciwzakłóceniowy o ile mnie skleroza nie myli |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29-09-2009, 09:20
|
|
|
ostatno eksperymentowalem z kopułką zapłonową .. łukasz widział jak sie skonczyło - wymiana palca i zmasakrowana kopułka - ojaw - słąbszy silnik i jakby mulił - prawdopodobie kopułka daje taki brzydki efekt..
DOBRA WIADOMOSC! - robięelektroniczny zaplon na cewki od 24v ( nie zapłące 140 pln za kopółke skoro moge miec elektroniczny w tej cenie) , wiec jakby ktoś chciał , to taki modulik będzie po 150 pln dostępny , wprost na wpięci do wtyczki z aparatu zaplonowego , i wtyczki tranzystora.
zestaw będzie wymagał cewek z 24v , kabelki może starczą - zależy jak kto popodpina no i wtyczek do cewek reszta w kostce i można zapomnieć o wymanach , przeczyszczan iu , słabnieciu.. itd etc :] |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3551 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 29-09-2009, 18:13
|
|
|
VirMan napisał/a: | wymiana palca i zmasakrowana kopułka |
To jest ta którą mi wysłałeś razem z aparatem ? Wygląda w środku jak młynek do kawy |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 29-09-2009, 18:15
|
|
|
To jest ta którą próbował poprawić przez podgięcie styku - niestety było trochę za ciasno i ukręciło się |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|