Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 18:12
natępny problem traci zapłon??
Autor Wiadomość
Jaceksigma 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma Kombi manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-09-2009, 20:38   natępny problem traci zapłon??

Witam panowie mam następny problem może coś podpowiecie.
Silnik zaczął mi szarpać po prostu tak jak by tracił zapłon. Trzymając gaz w jednej pozycji silnik traci obroty i zaraz odzyskuje. generalnie nie da się jeździć. To samo jest na benzynie i na gazie. Myślę ze to może aparat zapłonowy? albo coś z komputerem. Jakie są wasze pomysły?
 
 
Nachbar
[Usunięty]

Wysłany: 09-09-2009, 22:30   

myślę że powinienieś sprawdzić emulator wtrysków - chyba tak to się nazywa
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 09-09-2009, 22:32   

Na zimnym i na ciepłym?
Świece, kable WN i kopułka nie są przedpotopowe??
Przepustnica czyszczona, TPS ustawiony/nieruszany sprawny??
Przepływomierz sprawny?(podmień z innej sigmy)

to tyle co mie przyszło do głowy. Podobne objawy ustąpiły u mnie po wymianie świec, kabli WN serwisie przepustnicy i ustawieniu TPSa. Robiłem wszystko naraz więc nie wiem co dokładnie było przyczyna dławienia i szarpania.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Jaceksigma 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma Kombi manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-09-2009, 22:39   

Nie sądzę żeby to było coś z przepływomierzem lub z tps bo na gazie mam to samo a gaz jest na Blosie wiec bez elektroniki. świece mają parę tysięcy przewody tez raczej zdrowe.
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 09-09-2009, 22:44   

Jaceksigma napisał/a:
Nie sądzę żeby to było coś z przepływomierzem lub z tps bo na gazie mam to samo a gaz jest na Blosie wiec bez elektroniki. świece mają parę tysięcy przewody tez raczej zdrowe.


To chyba wykluczyliśmy wszystko poza modułem zapłonowym lub cewką. Ale wg mnie wtedy by wogóle nie palił.

Nadworny mechanik może coś wymyśli
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 10-09-2009, 06:58   

i tak się dzieją chocki klocki z autami na gaz zauważcie ze prawie każdy kto ma auto na gaz to coś się dzieje z zapłonem jest to za duża ingerencja w silnik auta, a szczerze powiem ze te auta kiepskich instalacji nie lubią ale dobra nie krytykuje tego co kto ma ja stawiam na przepływomierz te przepływki są strasznie czule na nawet najmniejsze cofki powietrza, być może padł czujnik temp powietrza w przepływce, na dzień dobry wpiąć się w gniazdo diagnostyczne na benzynie i spróbować zczytać błędy o ile są , jeśli nie ma to posprawdzać wszystkie węże podciśnienia być może któryś jest przetarty i bierze fałszywe powietrze wtedy będzie taki objaw na gazie i na benzynie,ewentualnie stawiam na świece przy gazie ich zużycie jest 2 krotnie szybsze
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 10-09-2009, 20:21   

taaa... ja mam gaz i nic sie nie dzieje - zależy od stopnia wyeksploatowania auta.. na benzynie tez sie dzieją.. plis... jedyne co może cierpieć , to gniazda zaworówi popychacze i same zawory... to jest jedyne co się może szybciej zużywac.... świece tez sie moga deliktniej szybciej wpyalac. - ale generalnie jeśli ktoś jeżdzi na zbyt ubogiej mieszance - tylko wtedy :) a to że trzeba mieć lepsze świece wynika z tego ze gaz ma wyższą izolacyjność , i poprostu trzeba mieć lepsze świece i tyle - to samo zużycie świec pozwoli jeździć na benzynie a na gazie juznie... dah mówione 1000 razy.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-09-2009, 20:58   

W takich przypadkach ja standardowo polecam sprawdzić zachowanie samochodu na benzynie choć tutaj raczej jest wyraźny problem najpewniej z układem zapłonowym bo nawet jeśli jest nieodpowiednio ustawiony gaz to fakt auto będzie miało mniej mocy ale nie powinno szarpać i zapłony nie powinny wypadać - wiem to po przykładzie Sigmy kolegi Blizna który ma mieszalnik i faktycznie - auto się zbierało jak by miało ze 120 koni ale nie szarpało tylko po prostu nie szło. Do sprawdzenia trochę elementów - rozdzielacz (kopułka i palec), w następnej świece i kable, ostatecznie cewka i moduł zapłonowy. Więcej szczegółów nie jestem w stanie podać bo szczęśliwie mam 24V gdzie jest bezrozdzielaczowy zapłon. Ciesze się z tego że 3 lata temu jednak zdecydowałem się na tą wersję (mimo większych kosztów utrzymania).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 10-09-2009, 21:21   

Witam,także miałem takie objawy wymienilem kable WN filtry gazu i regulacja nie pomogła.Pomogła dopiero wymiana świec zapłonowych.Pozdro.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-09-2009, 21:58   

Podaje numery elementów w układzie zapłonowym jakby ktoś potrzebował

-palec rozdzielacza: MD611757 - w Intercars Cars są 4 zamienniki, znajduje bez problemu po podaniu numeru oryginalnego - ceny w okolicach 30 zł)

-kopułka: MD618431 - są 3 zamienniki - cena około 120 zł

-cewka: MD166146 - 3 rodzaje - od 85 do 200 zł

-moduł: MD164475 - jest 1 rodzaj - drogo - 350 zł
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Jaceksigma 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma Kombi manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-09-2009, 23:42   

mam pytanko: do cewki zapłonowej przykręcone są dwa elementy jeden to kondensator a ten drugi na dwa przewody co to jest? i do czego służy? generalnie jak wypnę wtyczkę od tych urządzeń (na 3 piny ) nic się nie zmienia silnik chodzi tak samo tyle ze obrotomierz nie działa. może te urządzenia są walnięte i dlatego mi przerywa?

świece zmieniłem na nowe i przewody zapłonowe też było dobrze przez kilka dni i znów to samo:(
jutro założę nową kopułkę palec i cewkę zobaczymy czy pomoże.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-09-2009, 23:44   

To drugie coś to chyba jakiś filterek przeciwzakłóceniowy o ile mnie skleroza nie myli :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-09-2009, 09:20   

ostatno eksperymentowalem z kopułką zapłonową .. łukasz widział jak sie skonczyło :P - wymiana palca i zmasakrowana kopułka - ojaw - słąbszy silnik i jakby mulił - prawdopodobie kopułka daje taki brzydki efekt..

DOBRA WIADOMOSC! - robięelektroniczny zaplon na cewki od 24v ( nie zapłące 140 pln za kopółke skoro moge miec elektroniczny w tej cenie) , wiec jakby ktoś chciał , to taki modulik będzie po 150 pln dostępny , wprost na wpięci do wtyczki z aparatu zaplonowego , i wtyczki tranzystora.

zestaw będzie wymagał cewek z 24v , kabelki może starczą - zależy jak kto popodpina :D no i wtyczek do cewek :) reszta w kostce :) i można zapomnieć o wymanach , przeczyszczan iu , słabnieciu.. itd etc :]
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3551
Skąd: Gniezno
Wysłany: 29-09-2009, 18:13   

VirMan napisał/a:
wymiana palca i zmasakrowana kopułka

To jest ta którą mi wysłałeś razem z aparatem ? Wygląda w środku jak młynek do kawy :D
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 29-09-2009, 18:15   

To jest ta którą próbował poprawić przez podgięcie styku - niestety było trochę za ciasno i ukręciło się :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.