Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zależność turbiny od automatycznej skrzyni biegów ??
Autor Wiadomość
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 08-04-2014, 15:41   Zależność turbiny od automatycznej skrzyni biegów ??

Zależność turbiny od automatycznej skrzyni biegów ?? czy jest takie ?? Czy w silniku 4M40 Mitsubishi Pajero 2,8 1996 jest jakieś połączenie sterujące turbiną w zależności od prędkości jazdy ?? Od paru dni silnik "chodzi" tylko na wysokich obrotach. Podjazd pod górę to 3-4 tys obrotów i 60km/h. Na prostej zmienia biegi na wysokich obrotach. Sterownik się zawiesił->> jak go zresetować. Jakiś elektrozawór poszedł ?? Silnik nie grzeje się, wskazanie w normie. Temperatura oleju w skrzyni pod górę 70-80 stopni, przy jeździe z górki lub po równym 50-60stopni. Nie zostawia za sobą ani białych ani czarnych spalin tylko spalanie wzrosło bardzo radykalnie. A.... obciążenie samochodu takie same->> nic nie dołożyłem :)
Olej (10W40 Magnatec) w silniku jest taki sam stan,płyn w chłodnicy normalny bez "dodatku" oleju. Ciśnienia na tłokach jeszcze nie mierzyłem ale nie zbyt ostro dmucha z wlewu oleju.
No fakt faktem ->> zbliża się termin wymiany oleju w silniku jak i w skrzyni. Co się mogło wydarzyć ?? :roll:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
n_bart 
Mitsumaniak

Auto: PII 2,8 A/T long po lifcie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 68
Skąd: Wilkowice /k.Bielsko-Biała
Wysłany: 08-04-2014, 20:42   

cześć.
A to nie jest wciśnięty przez przypadek przycisk na lewarku (HOLD/PWR) - w pozycji PWR???
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 08-04-2014, 21:37   

n_bart napisał/a:
cześć.
A to nie jest wciśnięty przez przypadek przycisk na lewarku (HOLD/PWR) - w pozycji PWR???
Chciał bym aby tak było no chyba że się zawiesił :-X Były włączane i wyłączane, resetowałem po przez zdjęcie klem z akumulatora i .... i cztery litery.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
n_bart 
Mitsumaniak

Auto: PII 2,8 A/T long po lifcie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 68
Skąd: Wilkowice /k.Bielsko-Biała
Wysłany: 09-04-2014, 08:33   

Może się zwiesił kickdown albo jego linka w maksymalnym naciągu.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 09-04-2014, 11:19   Re: Zależność turbiny od automatycznej skrzyni biegów ??

jawaldek napisał/a:
Zależność turbiny od automatycznej skrzyni biegów ?? czy jest takie ?? Czy w silniku 4M40 Mitsubishi Pajero 2,8 1996 jest jakieś połączenie sterujące turbiną w zależności od prędkości jazdy ?? Od paru dni silnik "chodzi" tylko na wysokich obrotach. Podjazd pod górę to 3-4 tys obrotów i 60km/h. Na prostej zmienia biegi na wysokich obrotach. Sterownik się zawiesił->> jak go zresetować. Jakiś elektrozawór poszedł ?? Silnik nie grzeje się, wskazanie w normie. Temperatura oleju w skrzyni pod górę 70-80 stopni, przy jeździe z górki lub po równym 50-60stopni. Nie zostawia za sobą ani białych ani czarnych spalin tylko spalanie wzrosło bardzo radykalnie. A.... obciążenie samochodu takie same->> nic nie dołożyłem :)
Olej (10W40 Magnatec) w silniku jest taki sam stan,płyn w chłodnicy normalny bez "dodatku" oleju. Ciśnienia na tłokach jeszcze nie mierzyłem ale nie zbyt ostro dmucha z wlewu oleju.
No fakt faktem ->> zbliża się termin wymiany oleju w silniku jak i w skrzyni. Co się mogło wydarzyć ?? :roll:

miedzy automatem a turbo nie żadnych połączeń
ale między pompą a skrzynią tak
z tego co wiem sterownik skrzyni dostaje sygnał z tps pompy
nawet był gdzieś temat na forum o problemach z biegami i tpsem
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-04-2014, 11:58   

na pompie jest taki mały włącznik, sprawdź czy nie odgięła się blaszka na której jest zamontowany>
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 09-04-2014, 16:32   

zbyszekm2 napisał/a:
na pompie jest taki mały włącznik, sprawdź czy nie odgięła się blaszka na której jest zamontowany>
acha ..... tylko..... gdzie szukać na pompie ->> jakaś lokalizacja ???

[ Dodano: 09-04-2014, 16:34 ]
lukas 78 napisał/a:
z tego co wiem sterownik skrzyni dostaje sygnał z tps pompy
nawet był gdzieś temat na forum o problemach z biegami i tpsem
potrafisz zlokalizować ten temat ???
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
NOmaro 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 8
Skąd: Sokołów
Wysłany: 10-04-2014, 15:00   

A możesz powiedzieć skąd znasz dokladną temperaturę oleju w skrzyni ? masz jakiś dodatkowy czujnik ?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 10-04-2014, 15:11   

NOmaro napisał/a:
masz jakiś dodatkowy czujnik ?
tak mam dodatkowy czujnik temperatury oleju nie występujący w oryginale :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 10-04-2014, 21:16   

Waldek tematu znaleźć nie znalazłem ale na pocieszenie Ci powiem ,że automatów jak psów i ceny znośne :wink:
Ja raczej od manualem jeżdżę i w życiu tylko jedną skrzynię automatyczną składałem od VW co to zawory były do wymiany.
W twoim przypadku to może być pierduła niełącząca kostka przetarty przewód etc zacznij od tego
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 11-04-2014, 10:40   

tomek5 napisał/a:
Sprawdż kontrolkę A/T czy nie ma błędów
kiedyś widziałem jak to robili w warsztacie tylko ....skleroza :( Najpierw zwora potem kluczyk w stacyjce i czytanie ilości mrugnięć ?? Gdzie znajdę kody-mrugnięcia ?? A może jest to sposób na resetowanie ??
lukas 78 napisał/a:
W twoim przypadku to może być pierduła niełącząca kostka przetarty przewód etc zacznij od tego
i tu chyba trafiłeś->> stało się tak po dość kamienistym terenowym zjeździe i podjeździe. Zasugeruj gdzie szukać tej niełączącej kostki->> przy skrzyni czy gdzieś indziej szukać ??

[ Dodano: 11-04-2014, 12:24 ]
tomek5, lukas 78 zapomniałem :oops: podziękować ale pomagaj-ki poleciały :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 11-04-2014, 12:41   

Waldku tak jak pisałem specem od automatów w Pajero nie jestem :wink:
wejdź pod auto i popatrz gdzie idą przewody od skrzyni porozpinaj kostki jakie są po drodze pociągaj za kable. Tak samo przy pompie posprawdzaj kostki i przewody.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 11-04-2014, 17:22   

tomek5 D Z I Ę K I :) Teraz tylko konsylium musi się zebrać aby rozszyfrować cyrylicę ;) Translator jakoś dziwnie :roll: tłumaczy :shock:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 371
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 11-04-2014, 23:56   

jawaldek napisał/a:
tomek5 napisał/a:
Sprawdż kontrolkę A/T czy nie ma błędów
kiedyś widziałem jak to robili w warsztacie tylko ....skleroza :( Najpierw zwora potem kluczyk w stacyjce i czytanie ilości mrugnięć ?? Gdzie znajdę kody-mrugnięcia ?? A może jest to sposób na resetowanie ??


Waldku, tu jest niewiele, ale może Ci coś pomoże:

http://www.troublecodes.net/

Muszę wreszcie kiedyś zobaczyć, czy mój LM odczyta coś z Miśka, bo jeszcze nie próbowałem podpinać. Nie wiem, czy jest kompatybilność w dół, bo LM jest w standarcie OBD-2, zaś Misiek gada w 1.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 12-04-2014, 11:51   

Rander napisał/a:
Muszę wreszcie kiedyś zobaczyć, czy mój LM odczyta coś z Miśka, bo jeszcze nie próbowałem podpinać. Nie wiem, czy jest kompatybilność w dół, bo LM jest w standarcie OBD-2, zaś Misiek gada w 1.
Jak byś czytał w moich myślach :) Szukam, szukam i natknąłem się na coś takiego http://allegro.pl/k14-kab...4038043519.html ciekawe czy zagada/porozmawia z moim Miśkiem- w opisie jest że pogadają sobie. Na początek, było najprościej, wyczyściłem styki przełącznika A/T bo różne soki itp troszkę go zakleiły :oops:
Sprawdź swojego LM (nawet nie wiem co to oznacza ??? :? )
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.