Zależność turbiny od automatycznej skrzyni biegów ?? |
Autor |
Wiadomość |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-04-2014, 15:41 Zależność turbiny od automatycznej skrzyni biegów ??
|
|
|
Zależność turbiny od automatycznej skrzyni biegów ?? czy jest takie ?? Czy w silniku 4M40 Mitsubishi Pajero 2,8 1996 jest jakieś połączenie sterujące turbiną w zależności od prędkości jazdy ?? Od paru dni silnik "chodzi" tylko na wysokich obrotach. Podjazd pod górę to 3-4 tys obrotów i 60km/h. Na prostej zmienia biegi na wysokich obrotach. Sterownik się zawiesił->> jak go zresetować. Jakiś elektrozawór poszedł ?? Silnik nie grzeje się, wskazanie w normie. Temperatura oleju w skrzyni pod górę 70-80 stopni, przy jeździe z górki lub po równym 50-60stopni. Nie zostawia za sobą ani białych ani czarnych spalin tylko spalanie wzrosło bardzo radykalnie. A.... obciążenie samochodu takie same->> nic nie dołożyłem
Olej (10W40 Magnatec) w silniku jest taki sam stan,płyn w chłodnicy normalny bez "dodatku" oleju. Ciśnienia na tłokach jeszcze nie mierzyłem ale nie zbyt ostro dmucha z wlewu oleju.
No fakt faktem ->> zbliża się termin wymiany oleju w silniku jak i w skrzyni. Co się mogło wydarzyć ?? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
n_bart
Mitsumaniak
Auto: PII 2,8 A/T long po lifcie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 68 Skąd: Wilkowice /k.Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-04-2014, 20:42
|
|
|
cześć.
A to nie jest wciśnięty przez przypadek przycisk na lewarku (HOLD/PWR) - w pozycji PWR??? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-04-2014, 21:37
|
|
|
n_bart napisał/a: | cześć.
A to nie jest wciśnięty przez przypadek przycisk na lewarku (HOLD/PWR) - w pozycji PWR??? | Chciał bym aby tak było no chyba że się zawiesił Były włączane i wyłączane, resetowałem po przez zdjęcie klem z akumulatora i .... i cztery litery. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
n_bart
Mitsumaniak
Auto: PII 2,8 A/T long po lifcie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 68 Skąd: Wilkowice /k.Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-04-2014, 08:33
|
|
|
Może się zwiesił kickdown albo jego linka w maksymalnym naciągu. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 09-04-2014, 11:19 Re: Zależność turbiny od automatycznej skrzyni biegów ??
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Zależność turbiny od automatycznej skrzyni biegów ?? czy jest takie ?? Czy w silniku 4M40 Mitsubishi Pajero 2,8 1996 jest jakieś połączenie sterujące turbiną w zależności od prędkości jazdy ?? Od paru dni silnik "chodzi" tylko na wysokich obrotach. Podjazd pod górę to 3-4 tys obrotów i 60km/h. Na prostej zmienia biegi na wysokich obrotach. Sterownik się zawiesił->> jak go zresetować. Jakiś elektrozawór poszedł ?? Silnik nie grzeje się, wskazanie w normie. Temperatura oleju w skrzyni pod górę 70-80 stopni, przy jeździe z górki lub po równym 50-60stopni. Nie zostawia za sobą ani białych ani czarnych spalin tylko spalanie wzrosło bardzo radykalnie. A.... obciążenie samochodu takie same->> nic nie dołożyłem
Olej (10W40 Magnatec) w silniku jest taki sam stan,płyn w chłodnicy normalny bez "dodatku" oleju. Ciśnienia na tłokach jeszcze nie mierzyłem ale nie zbyt ostro dmucha z wlewu oleju.
No fakt faktem ->> zbliża się termin wymiany oleju w silniku jak i w skrzyni. Co się mogło wydarzyć ?? |
miedzy automatem a turbo nie żadnych połączeń
ale między pompą a skrzynią tak
z tego co wiem sterownik skrzyni dostaje sygnał z tps pompy
nawet był gdzieś temat na forum o problemach z biegami i tpsem |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 09-04-2014, 11:58
|
|
|
na pompie jest taki mały włącznik, sprawdź czy nie odgięła się blaszka na której jest zamontowany> |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-04-2014, 16:32
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | na pompie jest taki mały włącznik, sprawdź czy nie odgięła się blaszka na której jest zamontowany> | acha ..... tylko..... gdzie szukać na pompie ->> jakaś lokalizacja ???
[ Dodano: 09-04-2014, 16:34 ]
lukas 78 napisał/a: | z tego co wiem sterownik skrzyni dostaje sygnał z tps pompy
nawet był gdzieś temat na forum o problemach z biegami i tpsem | potrafisz zlokalizować ten temat ??? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
NOmaro
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 8 Skąd: Sokołów
|
Wysłany: 10-04-2014, 15:00
|
|
|
A możesz powiedzieć skąd znasz dokladną temperaturę oleju w skrzyni ? masz jakiś dodatkowy czujnik ? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-04-2014, 15:11
|
|
|
NOmaro napisał/a: | masz jakiś dodatkowy czujnik ? | tak mam dodatkowy czujnik temperatury oleju nie występujący w oryginale |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 10-04-2014, 21:16
|
|
|
Waldek tematu znaleźć nie znalazłem ale na pocieszenie Ci powiem ,że automatów jak psów i ceny znośne
Ja raczej od manualem jeżdżę i w życiu tylko jedną skrzynię automatyczną składałem od VW co to zawory były do wymiany.
W twoim przypadku to może być pierduła niełącząca kostka przetarty przewód etc zacznij od tego |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-04-2014, 10:40
|
|
|
tomek5 napisał/a: | Sprawdż kontrolkę A/T czy nie ma błędów | kiedyś widziałem jak to robili w warsztacie tylko ....skleroza Najpierw zwora potem kluczyk w stacyjce i czytanie ilości mrugnięć ?? Gdzie znajdę kody-mrugnięcia ?? A może jest to sposób na resetowanie ??
lukas 78 napisał/a: | W twoim przypadku to może być pierduła niełącząca kostka przetarty przewód etc zacznij od tego | i tu chyba trafiłeś->> stało się tak po dość kamienistym terenowym zjeździe i podjeździe. Zasugeruj gdzie szukać tej niełączącej kostki->> przy skrzyni czy gdzieś indziej szukać ??
[ Dodano: 11-04-2014, 12:24 ]
tomek5, lukas 78 zapomniałem podziękować ale pomagaj-ki poleciały |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 11-04-2014, 12:41
|
|
|
Waldku tak jak pisałem specem od automatów w Pajero nie jestem
wejdź pod auto i popatrz gdzie idą przewody od skrzyni porozpinaj kostki jakie są po drodze pociągaj za kable. Tak samo przy pompie posprawdzaj kostki i przewody. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-04-2014, 17:22
|
|
|
tomek5 D Z I Ę K I Teraz tylko konsylium musi się zebrać aby rozszyfrować cyrylicę Translator jakoś dziwnie tłumaczy |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 11-04-2014, 23:56
|
|
|
jawaldek napisał/a: | tomek5 napisał/a: | Sprawdż kontrolkę A/T czy nie ma błędów | kiedyś widziałem jak to robili w warsztacie tylko ....skleroza Najpierw zwora potem kluczyk w stacyjce i czytanie ilości mrugnięć ?? Gdzie znajdę kody-mrugnięcia ?? A może jest to sposób na resetowanie ?? |
Waldku, tu jest niewiele, ale może Ci coś pomoże:
http://www.troublecodes.net/
Muszę wreszcie kiedyś zobaczyć, czy mój LM odczyta coś z Miśka, bo jeszcze nie próbowałem podpinać. Nie wiem, czy jest kompatybilność w dół, bo LM jest w standarcie OBD-2, zaś Misiek gada w 1. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-04-2014, 11:51
|
|
|
Rander napisał/a: | Muszę wreszcie kiedyś zobaczyć, czy mój LM odczyta coś z Miśka, bo jeszcze nie próbowałem podpinać. Nie wiem, czy jest kompatybilność w dół, bo LM jest w standarcie OBD-2, zaś Misiek gada w 1. | Jak byś czytał w moich myślach Szukam, szukam i natknąłem się na coś takiego http://allegro.pl/k14-kab...4038043519.html ciekawe czy zagada/porozmawia z moim Miśkiem- w opisie jest że pogadają sobie. Na początek, było najprościej, wyczyściłem styki przełącznika A/T bo różne soki itp troszkę go zakleiły
Sprawdź swojego LM (nawet nie wiem co to oznacza ??? ) |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
|