Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Wypieszczanie Carismy po zakupie...
Autor Wiadomość
phx3000 
Nowy Forumowicz
świeży narybek

Auto: Carisma GL 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30-08-2009, 19:48   [Cari 1.6] Wypieszczanie Carismy po zakupie...

Witam.

Jestem od 48 godzin posiadaczem Mitsubishi Carisma 1.6 16v. Kupiłem uzywane auto i mam conieco w nim do zrobienia (znaczy średnio znam się na mechanice samochodowej i niestety nie mam narzedzi i podnośnika, wiec nie ja będę to robić). Muszę kupić nowe opony na moje felgi R14, ale z tym to sobie sam poradzę...
Mam zamówione nowe tarcze hamulcowe i klocki (stare są juz zuzyte), a zawieszenie jadę zbadać jutro. Z tyłu mam tylko problem, bo na zawieszeniu słychac głosno jakąś gumę chyba obcierającą. Nie mam pojecia, co to może być. Podejrzanie wyglada mi tylko guma pod górnym wachaczem. Miał ktoś może podobny problem albo moze wie ktoś, co to może być?
Jak często doradzacie wymianę rozrządu i filtrów? Do tej pory wymieniałem oleje co 8-9 tys. a filtr powietrza co 18 tys. km. Jak jest z Carismą?

Myślę nad wymianą zestawu audio. mam co prawda 4 głosniki w moim hatchbacku, ale lubie słuchać nieco głębszego brzmienia. Nie myślę o tubie czy niczym potęznym. Ostatnio miałem po prostu podpięte 2 glosniki 130mm z gwizdkami osobno a na tył owale o głębokim brzmieniu - wszystko obsługiwane przez mojego Pioniera. Chciałem przepiąć sobie radio samodzielnie, ale przewody idace do kostki nie pasują, a te z auta mają nietypowe kolory :-/ Posiada ktoś może opis tych przewodów? Może ktoś już wstawiał jakieś głosniki z przodu? Standardowe miejsce jest nieco niefortunne wg mnie. Jak sobie z tym radziliście?
Ostatnio zmieniony przez phx3000 31-08-2009, 07:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
barthez2183 
Mitsumaniak
01354/KMM


Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 407
Skąd: NML
Wysłany: 30-08-2009, 20:02   

Witaj.Jeżeli nie masz pewności kiedy był rozrząd wymieniony to zrób to najlepiej po zakupie.O rozrządzie poczytasz tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=4084 .Co do oleju i filtrów jeśli zostaniesz przy takich przebiegach to będzie w porządku.A jeśli chcesz podłączyć radio to myślę że taka przejściówka Ci pomoże,ja mam taką samą
http://allegro.pl/item718...1995_f_vat.html
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 30-08-2009, 20:08   

jesli chodzi o te stuki w tylnim zawieszeniu to albo tulejka ktoregos wahacza juz jest na maksa wyrobiona i stuka albo lacznik stabilizatora
 
 
 
phx3000 
Nowy Forumowicz
świeży narybek

Auto: Carisma GL 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30-08-2009, 20:55   

Z radiem nie powinno być problemu, bo miałem wsadzonego tam Pioniera starego podpietego przez kostke ISO, ale niestety coś musiało być w kablach pozmieniane, bo jest inaczej kable podpinane do gniazda w radio niż miałem w poprzednim aucie :(
Takie własnie jak podałeś mam tam wtyczki zamontowane, ale jak to podpinam do kostki od radio, to nic nie działa - jakby zasilania od akumulatora nie było, a przeciez tych wtyczek nie da sie podpiąć na odwrót :-(

Zawieszenie było wymienione 30tys km temu - mam pieczatkę serwisu z wpisanym przebiegiem. Tylko nie wiem, co ile trzeba go wymieniać, bo w kazdym aucie inaczej trochę jest...

adaśko mi nie stuka nic tylko skrzypi. To jest takie sprzypienie jakby gruby kawałek gumy ocierał się lub skrzypiał z wyrobienia...
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 30-08-2009, 21:00   

wiec polecam podjechac na szarpaki i dokładnie kazda tulejke sprawdzic bo jest ich troszke kolego.ja u siebie tez tak miałem jak tylko zakupiłem cari to wogole gumy juz niebylo tlyko sruba trzymajaca tulejke o nadwozie waliła a moze to mocowania spreżyn tak skrzypia bo taka przypadlosc tez w carismach bywała ale ja u siebie z takim czyms sie niespotkałem
 
 
 
Rob600 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 1997r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-09-2009, 12:02   

Co do radia sprawdź masę u mnie nie było jej w instalacji audio musiałem podpinać osobno :(

Pozdro i powodzenia
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-09-2009, 14:05   

Do radia idą 2 kable +: ACC i BAT. ACC włączasz kluczykiem, BATT jest niezależny od stacyjki i zasila cały czas pamięć radia, najczęściej są one zamienione i radio się nie włącza. Nie wiem jak w Pionierze, ale w innych radiach można to przełączyć bezpiecznikiem, który wchodzi w potrójne gniazdo np: JVC, albo kablami, które mają złączki w takich silikonowych koszulkach (trzeba je zamienić miejscami). Sprawdź tez bezpiecznik od radia (pod lewym kolanem kierowcy). Oraz czy dochodzi masa. Ja u siebie mam oba kable radia pod BATT więc radio jest niezależne od stacyjki, a ACC włącza tylko monitor w osłonie przeciwsłonecznej. Jeżeli masz pomylone ACC i BAT zamieniasz żóły z czerwonym.

_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
phx3000 
Nowy Forumowicz
świeży narybek

Auto: Carisma GL 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 03-09-2009, 19:04   

Masz rację - akurat dziś po pracu jeszcze raz popatrzyłem i zauważyłem, ze jest to podmienione i zamieniłem. Teraz śmiga...

Jakie w Carismę wchodzą głosniki i czy ktoś ma może informacje w jakim stopniu jest wytłumiona ich komora pod deską rozdzielczą? Ogólnie takie omiejscowienie głosników skierowanych w dół jakoś mnie nie przekonuje... Próbował ktoś wsadzać tam jakieś mocniejsze nieco głośniczki?
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-09-2009, 19:42   

phx3000 napisał/a:
Jakie w Carismę wchodzą głosniki i czy ktoś ma może informacje w jakim stopniu jest wytłumiona ich komora pod deską rozdzielczą? Ogólnie takie omiejscowienie głosników skierowanych w dół jakoś mnie nie przekonuje... Próbował ktoś wsadzać tam jakieś mocniejsze nieco głośniczki?


zapomnij o tej lokalizacji...odpowiedź dlaczego znajdziesz w dziale CA.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.