Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Problemy z kontrolką Check Engine po wymianie sil
Autor Wiadomość
smooth 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cao 1,3 '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 4
Skąd: puszczykowo/poznań
Wysłany: 05-09-2009, 14:21   [CA1A 1.3] Problemy z kontrolką Check Engine po wymianie sil

Witam, mam problemy ze świecącą się kontrolką silnika Check Engine po wymianie silnika. Pali się ona przez cały czas. W celu odczytania błędów użyłem funkcji przejścia w uniwersalnym mierniku. Usłyszałem dwa piski, jeden dłuższy, drugi krótszy, co wskazuje na błąd 11 co oznaczałoby błąd odczytu z sondy lambda. Jednak w moim przypadku jest to co najmniej dziwne, ponieważ przed wymianą silnika nie było takich problemów, a element wydechu wraz z sondą nie był przekładany. ECU również nie było przekładane. Auto-dawca było z tego samego rocznika oraz o identycznym wyposażeniu. Wszystkie połączenia przewodów z sondy do wiązki sprawdziłem. Po wykasowaniu ECU kontrolka gaśnie, jednak zapala się po kilku-kilkunastu kilometrach.

Silnik został wymieniony wraz z osprzętem, tzn, wtryskami, przepustnicą, skrzynią i kolektorem. Nie ma z nim żadnych problemów, pracuje idealnie, został sprawdzony na trasie (ze świecącym się CE). Spalanie nie przekroczyło 7 litrów.

Silnik nie dymi, nie ma również żadnych problemów z wolnymi obrotami. Jedynym problemem wydaje się być tylko świecenie tej kontrolki.

Kiedyś miałem podobny problem podczas pęknięcia połączenia kolektora z rurą. To jednak wydaje się jasne, ponieważ sonda dostawała złe informacje odnośnie zawartości tlenu w spalinach.

Podczas przekładki połączenie kolektora z fragmentem wydechu z sondą nie była zmieniana uszczelka - założona była stara. Czy jest możliwość, że niewielkie nieszczelności są w stanie na tyle sfałszować pomiar sondy, aby wyskakiwał błąd CE? Czy można ewentualnie dopasować inną uszczelkę? Lub gdzie dostać uszczelkę do tego modelu?

Jeśli ktoś byłby w stanie pomóc, byłbym wdzięczny, pozdrawiam.
 
 
Kondzio_czdz 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA4A 1,6GLXi 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 88
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 05-09-2009, 15:13   

A może po prostu pora na wymianę sondy?
 
 
smooth 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cao 1,3 '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 4
Skąd: puszczykowo/poznań
Wysłany: 05-09-2009, 15:48   

Tylko błąd nie pojawił się z dnia na dzień, tylko po wymianie silnika. Trochę dziwny zbieg okoliczności..

A co z tą uszczelką, czy ma ona jakiś wpływ?

Chyba faktycznie zostanie mi wymienić sondę.. Pytanie, jaką skuteczność ma sonda z allegro - uniwersalna 4 przewodowa, no i czy wtyczna jest taka sama, i czy ma takie samo ułożenie przewodów?
 
 
Kondzio_czdz 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA4A 1,6GLXi 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 88
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 05-09-2009, 19:33   

Hmm ja bym na Twoim miejscu spytał w Inter Carsie albo w jakimś sklepie motoryzacyjnym.
A co do uszczelki też powinieneś spytać gdzieś w jakimś sklepie motoryzacyjnym, sprawdzą w katalogu i jeśli jest to w ciągu 2-3 dni ją dla Ciebie sprowadzą.
_________________
Pisząc świat dobry nasz Bóg nie wiedział, że kleks spadnie właśnie tu...
 
 
smooth 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cao 1,3 '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 4
Skąd: puszczykowo/poznań
Wysłany: 06-09-2009, 00:14   

Kondzio_czdz napisał/a:
ja bym na Twoim miejscu spytał w Inter Carsie

W intercarsie ceny od 500 w górę.. A tyle pieniędzy nie jestem w stanie poświęcić na sondę.. Czytałem, że ktoś już kupował uniwersalne i chyba nie miał problemów.
Chodzi mi jednak o wtyczkę, czy jest ona taka sama, a jeśli nie, to przynajmniej czy przewody się zgadzają, tzn ich kolory.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2009, 10:37   

Sonda uniwersalna NTK/NGK jest jak najbardziej polecanym rozwiązaniem na forum, przetestowanym przez wiele osób. Nie ma potrzeby wydawania większych sum za oryginał.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-09-2009, 13:27   

Sondy z Allegro chyba nie mają w ogóle wtyczek, odcinasz ori gniazdo w aucie i łączysz przewody przy pomocy takich złączek do przewodów (skręcanych). Kolory kabli niestety w ogóle się nie zgadzają, ale jak poszukasz na tym forum to znajdziesz instrukcję krok po kroku jakie kable do których podłączyć.
 
 
Muri 
Forumowicz
Żółtodziób

Auto: Colt 1.6 '93
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 45
Skąd: Bytom
Wysłany: 06-09-2009, 13:54   

Proponowałbym najpierw sprawdzić uszczelkę, potem dopiero myśleć nad wymianą sondy.
Może właśnie to wina uszczelki, która nie spasowała się idealniej do tego silnika, tak jak do starego.
Uszczelka na pewno wyjdzie taniej niż sonda i uszczelka, a wymienić nie zaszkodzi.

Pozdro
 
 
smooth 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cao 1,3 '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 4
Skąd: puszczykowo/poznań
Wysłany: 07-09-2009, 00:08   

Dziękuję za odpowiedzi.

Hugo, czy mógłbyś podać jakiś temat z instrukcją wymiany do CA0? Nie mogę znaleźć do tego modelu, a w FAQ do ca0 w sekcji sonda lambda jest pusto.

[ Dodano: 07-09-2009, 19:46 ]
Znalazłem ten temat, podaję link, jakby ktoś kiedyś tutaj trafił:

http://forum.mitsumaniaki...ighlight=lambda

Jeszcze jedno pytanie: Ciężko jest dostać uszczelkę rury wydechowej dla ca0, łatwiej dobrać, więc może ktoś dysponuje wymiarami takiej uszczelki, a konkretnie rozstawem śrub mocujących oraz średnicą rury?

[ Dodano: 20-09-2009, 20:18 ]
Wymieniłem uszczelkę rury wydechowej, sondę lambda, i dodatkowo byłem pospawać kawałek rury za kolektorem, było małe podłużne pęknięcie. CE już się nie świeci.

Temat można zamknąć
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.