Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
soft turbo do sigmy:P
Autor Wiadomość
amokqq 
Nowy Forumowicz


Auto: mitsubishi Sigma '95
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 20
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-09-2009, 14:05   soft turbo do sigmy:P

Tak wiem, że to troszke ciężkie i kaso-chłonne:P ale poważnie zastanawiam.

Soft turbo, 0.4 może 0.6 bara. Jak myślicie, ile może to dać mocy i jaki będzie miało wpływ na żywotność silnika?

Zastaniawiałem się nad jakiś "kitem" z e-baya, albo skompletowanie sam potrzebnych rzeczy.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 11-09-2009, 14:46   

SofTurbo to określenie doładowania elektrycznym silnikiem (kompresorem ) o niewielkie stopnie sprezania. Ja osobiście robię własnie 0.1 - 0.15 bara na turbinie 0.8 KW. Mam nadzieję że rezultat bedzie ciekawy - nie radzę podnosić bardziej ze względu na konstrukcję nieuturbionych silników :) poprostu wszystko pójdzie w kawałki.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 11-09-2009, 18:18   

a co z hamulcami z kad podciśnionko,co z zaworami podcisnieniowymi(EGR,KLAPY W KOLEKTORZE ) :?: :D
 
 
amokqq 
Nowy Forumowicz


Auto: mitsubishi Sigma '95
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 20
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-09-2009, 20:50   

Oj po przeczytaniu trochę więcej na temat turbo, stwierdzam, że może 0.3 bara niunia by mogła przyjąć.

Ciekaw jestem jak to się odzwierciedli w mocy.

Nic, pozostaje eksperymentować:P
Zabiorę się za ten projekt i zobaczę co za monstum stworzę...

[ Dodano: 11-09-2009, 21:26 ]
http://cgi.ebay.com/ebaym...&category=33742

Hm... zestaw turbo, w sumie można coś takiego spróbować.

Pewnie w chwili obłębu i braku opamiętania po prostu zamówie...
Zobaczymy co z tego będzie.
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2009, 23:41   

amokqq, eksperymentuj jak najbardziej tylko to co widzę po zestawie to jest do silnika rzędowego a pamiętaj ze w sigmie masz V i będą potrzebne 2 turbiny i jeszcze jedno skoro masz silnik 24V i wstawiasz Turbo to może najpierw zacznij szukać drugi dobry silnik w razie na wymianem jak twój oryginalny w końcu się zmieli!!! :mrgreen:
Ale to Twoje auto i Twój wybór
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 11-09-2009, 23:43   

juz chyba lepiej zrobić swapa : http://www.allegro.pl/ite...rbo_czesci.html cenowo tylko troche drożej a jest 100% pewności ze silnik wytrzyma.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
amokqq 
Nowy Forumowicz


Auto: mitsubishi Sigma '95
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 20
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-09-2009, 09:59   

Swap z 3000 gt... że ja o tym nie pomyślałem.

Ale roboty będzie od groma. Cenowo faktycznie trochę drożej, ale to fakt 100%, że nie będzie bum i po silniku:P

Będe kombinował. Dam znać jak zabiorę się za to.

Dzięki wszystkim za pomoc.
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 12-09-2009, 10:04   

Najlepiej od razu z całym napędem i będzie pierwsza w Polsce sigma 4WD ale to już na prawdę duuuuuża robota. :twisted:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-09-2009, 11:17   

Te turbo kity z ebay-a pochodza z chin. Sa bardzo nie wytrzymałe itd. Jedynie co to maja zestaw rurek który mozna dopasować do prawie dowolnego auta :) I to tez zestaw do rzedowej czwórki a nie widlastej szóstki.
piusza o tym tutaj
http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=1080
i tutaj
http://www.eclipse.net.pl...320d27998212477

wiecej w ciagu 5 min nei znalazłem a wiem, że duzo o tym pisali na forach :P

Lepiej robić swapa :P
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 13-09-2009, 19:13   

Zajc3w, i tutaj masz racje by mieć moc to tylko silnik z 3000 gt reszta to badziew
a teraz amokqq, jeśli zrobisz Swap na tym silnik to wielki szacun bede chylił czoła ku tobie masz sedan wiec jest więcej możliwości w zrobieniu 4x4 bez większej ingerencji w budę auta ale pamiętaj jak będziesz wsadzał silnik to musisz z 3000gt wziąć wszystko a wiec Skrzynie biegów, reduktor, tylne i przednie zawieszenie cale, wał napędowy, calutka instalacje elektryczna łącznie z środkiem auta, zegary od oleju, turbo i ładowania, wszystkie komputery odpowiadające za prace silnika no i musisz mieć kogoś to to wszystko wsadzi w sigmę podłączy i uruchomi . Tak więc nie dużo kasy myślę ze jakieś 15 000 pln na początek stykanie :mrgreen:
 
 
amokqq 
Nowy Forumowicz


Auto: mitsubishi Sigma '95
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 20
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-09-2009, 22:05   

Z "drobnej przeróbki" swap +praktycznie wymiana połowy auta:) ale wiecie co... dalej mi się wydaje ciekawym pomysłem.

Kasowo ciut dużo, ale pomyślę. Musiałym dostać całego 3000gt na chodzie... tak będzie najłatwiej.

Tak jak mówię, będe myślał. Kasy sporo, więc też jest jakiś problem. Ale może się udać.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-09-2009, 23:19   

nie musisz całej insTALACJI :) - WYSTARCZY TA OD SILNIKA - KOMPLETNA - RESZTA JEST BAAARDZO PODONA W 24V JAK MASZ 12V TO MOŻE BYĆ ORZEJ , ALE PRZY 24V MASZ NIEMAL TO SAMO :)

Sory Caps:P
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2009, 07:03   

amokqq, jeśli kupisz cale 3000 gt nawet z angli to masz już problem z głowy wystarczy później tylko włożyć w to prace i chęci i powinno być si a co do przekładki to niestety tak to wygląda to nie jest tylko pomysł ze silnik i już do tego do chodzi właśnie cala reszta bebechów by to hulało
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 14-09-2009, 20:16   

silnik + ecu+ parę kabelków .....i tak ...napewno rozerwie skrzynię zarówno manuala jak i automat ...napewno pozrywasz sobie tulej wachaczy przednich i będziesz dłubał w owym zawieszeniu ...napewno nie będzie frajdy z jazdy bo przy dobrym zestrojeniu tego wszystkiego awd nie wystarczy ...i tak można wymieniać nie mówiąc o usztywnieniu zawieszenia przedniego i hamowni. dodam od siebie że 20 koni na silniku od sigmy 24V to jest juz coś bo na 4 biegu można wykręcić blat. ....tylko po co - szkoda skrzyn i półosi napędowych ....to jest długa historia i dużo kasy .sama wymiana podejdzie tylko po co? skoro nie zużyjemy nigdy tych 285 koni!

p.s przy wymianie silnika sam chciałem tak zrobić marzyło mi się takie cacko....przednia oś i ok 300 kucy ...kazdy zachwalał owy silnik ...mało przebiegu a każdy taki sam...zrezygnowałem bo za dużo kasy jak na takie przeróbki ...ciągle byłoby coś i ciągle samochód na lewarkach i ręce w smarze ....zakupiłem sobie od SL 226 konny i jestem zadowolony chociaż niedosyt mam ale podoba mi się jak się zbiera do 200
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2009, 22:27   

amokqq, widzisz i masz odpowiedz od pana zbyszek05, no ale skoro chcesz czuć coś takiego (przeróbki i nie jeżdżące auto) na własnej skórze to i tak życzę powodzenia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.