[CB4 1.6] Dziwny przypadek - sonda lambda |
Autor |
Wiadomość |
wpie0
Forumowicz
Auto: lancer 1.6 4g92 wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 38 Skąd: internet
|
Wysłany: 28-08-2009, 09:40 [CB4 1.6] Dziwny przypadek - sonda lambda
|
|
|
Mam dziwny przypadek z pracą sondy lambda.
Otóż praktycznie zawsze rozpoczynając jazdę jadąc spokojnie 90km/h zapala mi się po pewnym czasie (parę minut) CHECK. Na 100% jest to błąd sondy lambda co sprawdziłem obserwując napięcie na sondzie lambda (napięcie się nie zmienia).
W momencie kiedy przycisnę mocniej na pedał gazu sonda zaczyna pracować (napięcie zmienia się - CHECK gaśnie) i pracuje prawidłowo podczas dalszej jazdy.
Sonda była wymieniana zarówno na starej jak i nowej jest to samo.
Myślałem, że może pęknięty kolektor wydechowy ale na oko nie widać żadnych pęknięć i przedmuchów. Wydech był naprawiany więc nie powinien ciągnąć lewego powietrza.
Kąt wyprzedzenia zapłonu był ustawiany. Kondensatory w komputerze były wymienione, przynajmniej tak wyglądają, ja ich nie wymieniałem ale poprzedni właściciel w Niemczech to chyba zrobił.
Zastanawiam się jeszcze nad silniczkiem krokowym i przepływomierzem.
Krokowy raczej odpada bo gdyby był popsuty to raczej by obroty falowały. Przepływomierz sprawdzałem w ten sposób, że odłączyłem od niego wtyczkę i czuć było wyraźnie, że silnik nie pracuje tak jak powinien więc wydaje się być dobry.
Z tego co jeszcze zauważyłem problemy z sondą występuj chyba tylko na LPG (Sekwencja Stag 300).
Mało jeżdżę na benzynie ale parę dni temu robiłem test i na benzynie CHECK się nie zapalił.
Myślałem, że może reduktor gazu się przytyka a po naciśnięciu gazu zaczyna działać prawidłowo ale to też nie występuje.
Mam podpięty do laptopa interfejs LPG więc wiele z tych rzeczy o których piszę mogę diagnozować.
Może ktoś ma jakiś pomysł w tym temacie, jaki wpływ może mieć mocniejsze naciśnięcie pedału gazu na występujące objawy ? |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 28-08-2009, 11:57
|
|
|
wpie0, skoro problem dotyczy jazdy na gazie skontaktowałbym sie z gazownikami... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
wpie0
Forumowicz
Auto: lancer 1.6 4g92 wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 38 Skąd: internet
|
Wysłany: 28-08-2009, 12:44
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | wpie0, skoro problem dotyczy jazdy na gazie skontaktowałbym sie z gazownikami... |
Gazownicy nie bardzo wiedzą o co chodzi i gdybają. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-08-2009, 18:40
|
|
|
Nieodpowiedni emulator wtryskiwaczy. |
|
|
|
 |
wpie0
Forumowicz
Auto: lancer 1.6 4g92 wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 38 Skąd: internet
|
Wysłany: 30-08-2009, 17:02
|
|
|
Hugo napisał/a: | Nieodpowiedni emulator wtryskiwaczy. |
Ale czy emulacja wtryskiwaczy wpływa na sondę lambda, dlaczego ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-08-2009, 17:10
|
|
|
wpie0 napisał/a: | Ale czy emulacja wtryskiwaczy wpływa na sondę lambda, dlaczego ? | Nie wiem, ale nieodpowiedni emulator powoduje zapalanie się Check Engine. |
|
|
|
 |
MarioS [Usunięty]
|
Wysłany: 02-09-2009, 20:41
|
|
|
Dodam od siebie, ze tak jak Hugo powiada- trzeba zalozyc emulator dedykowany do Mitsubishi, ten ze strony producenta STAG'a. Krotki opis w pdf'ie tez mozna sciagnac stamtad. Alternatywnym wyjsciem jest zastosowanie rezystorow 50 Ohm pomiedzy przewodami idacymi do wtryskiwaczy tymi a pelnym kolorze (np. wtrysk 1 to zolty), a tymi kolorowo-czarnymi (np. wtrysk 1 to zolto-czarny). Rezystory te nie moga byc o tej najmniejszej mocy najczesciej spotykane w elektronicznym, czyli przynajmniej 0,5W a najlepiej 1W. Niezle sie naszukalem w necie zanim to drugie rozwiazanie znalazlem, ale dziala. Tyle ze czasami(raz, dwa na tydzien) jeszcze sie check zapali, ale tylko na chwilke a auto jezdzi na LPG bezproblemowo |
|
|
|
 |
obroto
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer C63A 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 09-09-2009, 21:56
|
|
|
mam prośbę. mógłbys sprecyzować jak podłączyć te rezystory 50 Ohm? Mam emulator Sokrates z wtyczkami do podłączenia wtryskiwaczy - ale planuje je wyciąć i polutować tak jak zawsze robię przy sekwencji. Tylko nie za bardzo zrozumiałem co masz na myśli z tymi rezystorami. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|