| [EA2A/W 2.0] Uszczelniacz wału korbowego od strony rozrządu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | P1r4t   Forumowicz
 
 Auto: EA2A AT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 29 Sie 2009
 Posty: 63
 Skąd: WWA urs
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-09-2009, 16:18   [EA2A/W 2.0] Uszczelniacz wału korbowego od strony rozrządu |   
 |  
               | 
 |  
               | witam jesli w galu (z silnikiem 2,0 w automacie) jest zapocony silnik z lewej strony i miska od dolu to czym sie moze najpradopodobniej pocic? ja pomyslalem ze moze uszczelka miski olejowej, bo widac bylo wyraznie ze dostala na jakims dolku czy cos, no i spocony byl tak od wysokosci miski. Mechani, a raczej diagnosta ktory ogladal, stwierdzil ze to raczej uszczelka przy kole pasowym, tzn pewnie mu chodzilo o tya pomiedzy walem korbowym a blokiem. w sumie w tamtej czesci wyzej tez byl widoczny olej niz a wysokosci miski. Na ile jest to prawdoppodobna usterka w aucie (czy wystepuje czesto) i jaki jest koszt naprawy?
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 17:44, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2009, 07:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | P1r4t, chodzi Ci o lewą stronę stojąc przdem do auta? Tam gdzie rozrząd? Te dwa wycieki można pomylić bo tam jest obudowa rozrządu. Rozumiem, że auto  jest do kupienia? Koszt nie powinien być znaczny przy okazji wymiany rozrządu. Dojdzie koszt uszczelniacza. Nie wiem ile kosztuje na wał, ale nie powinno kosztować więcej niż 50zł. Chyba, że rozrząd nie będzie wymieniany, to najwięcej pracy jest  z dobraniem do tego uszczelniacza. Na odległość ciężko oceniać z czego cieknie... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PabloGal   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant 2.0 '97 sprzedany
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 23 Lip 2007
 Posty: 158
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2009, 08:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | A może chodzi o wyciek przez ten czujnik poziomu oleju, który jest umieszczony właśnie z tej strony miski. Jeżeli widać na niej jakieś wgniecenia po tej stronie , to być może został lekko obluzowany czy trącony i puszcza. W moim lekko się poci właśnie z tego miejsca a wygląda jakby gdzieś wyżej ponieważ miska jest tłusta wyżej niż ten czujnik. Pozdrawiam.
 |  
				| _________________ Saab 9-3 2.0T 210km sprzedany:(
 Teraz Mazda MPV 2.0 klekot ale pojemny:)
 No i CJ z sercem 6A13, ale zabrał Fragu
   Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | P1r4t   Forumowicz
 
 Auto: EA2A AT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 29 Sie 2009
 Posty: 63
 Skąd: WWA urs
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2009, 10:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak, stojac przodem do przodu auta  po prawej skrzynia. auto jest do kupienia. tak jak napisalem miska jest cala zaklejona z tym ze jeszcze wlasnie opd strony rozrzadu z boku silnika do gory "idzie" ten olej i na stacji diagnosta powiedzial ze to wycieka przy kole pasowym i do wymiany jest uszczelka. i tak chce sie zorientowac czy to nic groznego zeby pozniej nie bylo jakisniespodzianek. auto sprowadzone bylo do kraju jakos w 2005 roku i niby rozrzad byl wymieniony. z tym ze aktualny wlasciciel ma go 1,5 roku i jak pytalem to mowi ze on nie wymienial ale poprzedni wlasciciel raczej tak... raczej... wiec pewnie bym wymienial... auto jestem raczej sklonny wziac, mysle ze najlepiej bedzie jak umyje silnik, poczekam az wyschnie i zobacze skad dokladnie przecieka.
 Co zabezpieczyc zeby sie pozniej na mnie nie obrazil za chlapanie go woda?
 a i kolejna opcja to skrzynia automatyczna a popychacze klepia na rozgrzanym silniku... teraz mam duzo czasu i siedze w domu to zakupil bym i powymienial wszystkie, zeby miec spokoj.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2009, 11:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moim zdaniem olej leci z uszczelniacza na Wale lub na wałku rozrządu. Koszt uszczelniacza kilkanaście pln. Co do klepania zaworów na ciepłym silniku, wartoby wymienić olej na nowy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | P1r4t   Forumowicz
 
 Auto: EA2A AT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 29 Sie 2009
 Posty: 63
 Skąd: WWA urs
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2009, 12:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Hugo napisał/a: |  	  | Moim zdaniem olej leci z uszczelniacza na Wale lub na wałku rozrządu. Koszt uszczelniacza kilkanaście pln. Co do klepania zaworów na ciepłym silniku, wartoby wymienić olej na nowy. | 
 
 z tego co mowil diagnosta ze przy kole pasowym to pewnie chodzilo wlasnie o uszczelniacz na wale. martwilem sie ze moze to wiecej kosztowac, ciekawe jaki koszt wymiany, ewentualnie samemu ogarnac bo mechanika to dla mnie nie problem, tylko jesli nie drzeba sie duzo z tym bawic bo nie mam kanalu :-/
 a popychacze to sam sobie ogarne z w razie czego, a olej wymienie bo tak jak mowil sprzedajacy ze to juz pora.
 tak wogole to mozna jezdzic z klepiacymi popychaczami czy lepiej sie tym zajac?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2009, 13:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Napewno o to mu chodziło. 	  | P1r4t napisał/a: |  	  | z tego co mowil diagnosta ze przy kole pasowym to pewnie chodzilo wlasnie o uszczelniacz na wale | 
 Kanał niepotrzebny, ale rozrząd jest nieco "pokręcony" w tym silniku. 	  | P1r4t napisał/a: |  	  | ewentualnie samemu ogarnac bo mechanika to dla mnie nie problem, tylko jesli nie drzeba sie duzo z tym bawic bo nie mam kanalu :-/ | 
 Można, ale wkur......[zyć] - życzliwa edycja by Jackie 	  | P1r4t napisał/a: |  	  | tak wogole to mozna jezdzic z klepiacymi popychaczami czy lepiej sie tym zajac? | 
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Jackie 18-09-2009, 14:36, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jackie   Mitsumaniak
 Dealer Mitsumaniak
 
  
 Auto: Eclipse Cross PHEV
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 3600
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2009, 14:37 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Hugo napisał/a: |  	  | Można, ale wkur...... | 
 Znasz zasady, prawda? Proszę o ich stosowanie.
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ Jackie
 Evolution never ends...
 http://wybieramaso.pl/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zuku3210   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 492
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2009, 18:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale wymiana od 200-300zł trzeba wyjąć pare bebechów jak skrzynia, sprzęgło-na parkingu tego nie zrobisz. Ja robiłem ten uszczelniach i dałem za niego 50zł chyba, efekt? dalej cieknie, wymieniłem przy okazji usczelniach półośki od skrzyni, efekt? dalej cieknie 	  | Hugo napisał/a: |  	  | Moim zdaniem olej leci z uszczelniacza na Wale lub na wałku rozrządu. Koszt uszczelniacza kilkanaście pln | 
  w poniedziałek wraca na kanał i bedzie myty i rozgrzebywana miska prawdopodobnie czy to tym razem nie ona:?  jak tym razem to nie pomoże to go podpale.... a od lutego dolałem 1,1 litra, wiec niby tragedii niema, zaraz nastepna wymiana oleju   |  
				| _________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
 to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
 do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
 tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
 pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | P1r4t   Forumowicz
 
 Auto: EA2A AT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 29 Sie 2009
 Posty: 63
 Skąd: WWA urs
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2009, 20:08 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | zuku3210 napisał/a: |  	  | a od lutego dolałem 1,1 litra, wiec niby tragedii niema, zaraz nastepna wymiana oleju   | 
 
 jak zakupie to zobacze czy bardzo traci olej, jak tak, to wymienie. a jesli to bedzie nieduzo to zostawie to na wiosne co by sie teraz maksymalnie w koszty nie ladowac.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-09-2009, 08:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej kolego mówimy o uszczelniaczu na wale od strony rozrządu. Trzeba tylko zdjąć rozrząd. 	  | zuku3210 napisał/a: |  	  | wyjąć pare bebechów jak skrzynia, sprzęgło | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zuku3210   Mitsumaniak
 
  
 Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 492
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-09-2009, 18:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | a to przepraszam najmocniej za zamieszanie 	  | Hugo napisał/a: |  	  | mówimy o uszczelniaczu na wale od strony rozrządu. Trzeba tylko zdjąć rozrząd. | 
   |  
				| _________________ "ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
 to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
 do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
 tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
 pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | P1r4t   Forumowicz
 
 Auto: EA2A AT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 29 Sie 2009
 Posty: 63
 Skąd: WWA urs
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-09-2009, 20:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | ok, dziekuej za sprostowanie  przynajmniej koszt wymiany nie bedzie monstrualny   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |