Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
FILTR ODMY
Autor Wiadomość
Creatinian1990 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse93 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 05-09-2009, 23:04   FILTR ODMY

Hej:)
przeglądając allegro znalazłem coś takiego jak filtr odmy na rurkę podciśnienia:)
http://moto.allegro.pl/it...dcisnienia.html
co Wy o tym myślicie?? na aukcji akurat zdjęcie 4G63:D
Warto zakładać??
Pytam ponieważ planowałem zamienić gumę z dolotu na alu rurki:)
i nie miał bym co zrobić z tym wężykiem:)
_________________

 
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 06-09-2009, 20:55   

Po pierwsze taka modyfikacja w Polsce jest niezgodna z prawem :wink:
Jak zmieniasz dolot na metalowy (nie wiem czy kupujesz gotowy czy sam robisz ?) to warto wspawać/wlutować rurkę do zamocowania odmy.
Sensowna inwestycja to zamontować po drodze separator.
http://www.optionimports.com/oilcatchcan.html
http://www.oakos.com/Merc...ode=PSP-ENG-600
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3248273

Kilka przykładów.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Creatinian1990 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse93 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-09-2009, 23:19   

Ale czy to jest opłacalne?? nie wiem czy mam się bawić:)
A niby dlaczego jest to niezgodne z prawem??
_________________

 
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 07-09-2009, 08:39   

zanieczyszczasz srodowisko, ja mam filtr na odme simoty wydatek 25 zł , ładnie wyglada i spełnia swoja funkcje...
 
 
Creatinian1990 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse93 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Skąd: Szczecin
Wysłany: 07-09-2009, 22:02   

MATi1G napisał/a:
zanieczyszczasz srodowisko, ja mam filtr na odme simoty wydatek 25 zł , ładnie wyglada i spełnia swoja funkcje...



Aaa i wszystko jasne;)
a powiedz mi gdzie masz go umieszczonego??zaraz przy pokrywie?? i jeszcze jedno:)
czy ten filtr odmy pobiera powietrze czy je wydala??
_________________

 
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 07-09-2009, 23:19   

"Lewa" odma działa dwukierunkowo. Prawa ma zawór zwrotny i działa tylko w kierunku DO silnika.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-09-2009, 17:57   

zastosowanie tylko filterka odmy za 25zł to robota na pałe mogąca doprowadzić do całkowitego zniszczenia silnika w silniku 4G63 N/A

lewa odma jest dwukierunkowa, prawa jednokierunkowa

po założeniu takiego filterka mamy takie funkcje:

jeżeli silnik pracuje na wolnych obrotach podciśnienie kolektora wysysa dużą ilość spalin znad głowicy, jednak silnik spalając małą ilość paliwa na niskich obrotach przez filtr odmy jest zasysana duża ilość powietrza "fałszywego" niepoliczonego przez przepływke i silnik może niepracować równo

gdy silnik pracuje na wysokich obrotach nadmiar spalin ze skrzyni korbowej i znad głowicy nieucieka taką dużą ilością przez zawór dwukierunkowy ponieważ panuje tam małe podciśnienie, a przez lewy otwór niemoże wydostać się taka ilość jak oryginalnie (z powodu filtra) może to spowodować tworzenie ciśnienia względnego w silniku i powoduje nasączenie filtra odmy olejem co powoduje jego coraz mniejszą przepuszczalność

jak filterek odmy sie zatka, podczas jazdy na wysokich obrotach ciśnienie panujące w silniku rozszczelni->wydmucha uszczelniacze na wale i wielu innych miejscach powodując utrate oleju, ciśnienia oleju prowadząc do zatarcia silnika

dziękuję :)

[ Dodano: 11-09-2009, 18:00 ]
zamontuj odolejacz przed filtrem odmy najlepiej żeby filtr odmy był z pokrywą zaworów na jednym poziomie a odolejacz pod nimi, często sprawdzać ile w nim sie nazbierało oleju

co do nierównej pracy na wolnych to zależy od reszty silnika, gdy będzie dużo przedmuchów ze zużytych pierścieni to filtr odmy szybciej się zatka
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Creatinian1990 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse93 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-09-2009, 22:22   

aha;)
noo i to mi się podoba;) idealne wytłumaczenie:)
_________________

 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-09-2009, 05:08   

mogę jeszcze dodać że niewielka ilość mgiełki olejowej nieszkodzi silnikowi i niezanieczyszcza nadmiernie układu dolotowego, na dodatek smaruje tależ przepustnicy a w przypadku wsysania zanieczyszczonego powietrza (np. przez uszkodzony filtr powietrza lub przez wyschnięty filtr sotżkowy/bawełniany) część zanieczyszczeń nietrafi do silnika przyklejając się do nawilżonego olejem dolotu

przy sprawnych pierścieniach i uszczelniaczach zaworowych itd przez odmę niewydostaje się duża ilość zanieczyszczeń

jeżeli coś jest niesprawne to tak czy inaczej jest do naprawy

seryjnie przepustnice można czyścić co 3lata i będzie zawsze czysta, takie przeróbki niesą bardzo potrzebne, a jak już to poprostu zastosować oli catch i tyle czyli pojemnij z dwiema rurkami na górze tak żeby gaz przepływał a olej osadzał się na dnie i tyle
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.