Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Piski z silnika
Autor Wiadomość
japan_jacek 
Mitsumaniak


Auto: było EA2A...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 104
Skąd: Grodzisk Mzw.
  Wysłany: 14-09-2009, 19:00   [EA2A/W 2.0] Piski z silnika

Mam problem z piszczenie spod maski :? . Po odpaleniu po ok 5-10sek. zaczyna cuś piszczeć, nierównomiernie. Napewno nie są to paski (rozrząd został niedawno wymieniony). Piski dochodzą jakby z drugiej strony silnika. Gdy dodam gazu, pisk znika, jednak po odpuszczeniu pedału znów wraca w tempie błyskawicznym. Natomiast po wciśnięciu sprzęgła, nawet o trzy cztery centymetry jest cisza, dopóki się go nie puści. Znajomy powiedział, że to może być łożysko sprzęgła i to spory wydatek(nie sama część lecz robota, ponieważ trzeba ponoć wyjmować skrzynię bieów) :cry: . Co o tym sądzicie?

[ Dodano: 14-09-2009, 19:13 ]
http://w402.wrzuta.pl/film/aKe6W2cJogE/film0002

materiał dźwiękowy
_________________
Made in Japan.
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 17:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pan_slonik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 90
Skąd: krakow
Wysłany: 14-09-2009, 19:17   

na 95% łożysko oporowe sprzęgła.
 
 
japan_jacek 
Mitsumaniak


Auto: było EA2A...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 104
Skąd: Grodzisk Mzw.
Wysłany: 14-09-2009, 20:01   

wiesz/wiecie ile może to kosztować mniej więcej?
_________________
Made in Japan.
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 14-09-2009, 20:12   

ja bardziej obstawialbym lozysko walka sprzeglowego. Skoro dzwiek znika przy wciskaniu sprzegla
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
prelud 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord 2.4 TypeS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 166
Skąd: Opole
Wysłany: 14-09-2009, 20:44   

sam koszt lozyska nie jest duzy.znajomy dobrze mowi ze trzeba zdejmowac skrzynie.u mnie tez gwizdalo lozysko oporowe i za jedna robota od razu wymienilem cale kompletne sprzeglo (lozysko oporowe,docisk i tarcza).Sam koszt sprzegla 420zl z wysylka u Japaneze firmy AISIN plus sama robocizna 400zl ;/ koszt niemaly ale sprzeglo elegancko bierze i jest cichutko pod maska :)
_________________
Mitsubishi Galant 2.0 - sprzedany :(
 
 
 
ociek8 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6 E5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 27
Skąd: Elbląg
Wysłany: 14-09-2009, 21:17   

tak jak sampler pisze - nie lozysko oporowe ale lozysko wałka sprzęgłowego - ( jesli wciskasz sprzeglo to odłączasz skrzynie dlatego wtedy jest cisza ) a łożysko oporowe przy wciśnietym sprzęgle zaczyna sie krecic
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 14-09-2009, 21:26   

Na odwrot. Jak wcisniesz sprzeglo to kreci sie lozysko oporowe a skrzynia stoi (wtym lozyska na walku) a jak puscisz to oporowe stoi a kreci sei walek sprzeglowy
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
japan_jacek 
Mitsumaniak


Auto: było EA2A...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 104
Skąd: Grodzisk Mzw.
  Wysłany: 14-09-2009, 21:57   

dziękuję Wam za pomoc. Już mniej więcej wiem co i jak. Mam jeszcze jedno pytanie, odnośnie serwisu- gdzie(w-wa i okolice) radzilibyście mi pojechać- do EVOLUTION SERVICE czy AUTO TW?
W wątku o serwisach te dwie firmy są najczęściej wymieniane, ale zarówno jest pare osób, które odradzają ES jak i istnieją przeciwnicy AUTO TW, więc już sam straciłem rozeznanie kto w tej bajce jest dobry a kto zły. :?: :?: :?:
_________________
Made in Japan.
 
 
 
pan_slonik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 90
Skąd: krakow
Wysłany: 15-09-2009, 00:13   

Panowie.

Łozysko oporowe na 95%. :!:

Zadajcie sobie pytanie: czy łożysko zalane olejem bedzie piszczeć???

Łożysko oporowe po puszczeniu sprzegła kręci sie, a ze jest sucho i sie przyciera to trze o docisk skąd bierze sie pisk. Po naciśnieciu sprzegła cichnie, ponieważ jest mocniej docisniete do docisku (słoneczka) i juz nie trze.

Po rozebraniu sprzęgła zapewne na słoneczku będzie mały wytarty rowek, własnie od łozyska.

Tak na marginesie, jezeli skrzynia bedzie wyciągnieta warto przy okazji wymienic łożysko wałka sprzęgłowego koszt ok 100 a nie trzeba dwa razy płacic za wyciągniecie skrzyni. 8)
 
 
ociek8 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6 E5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 27
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-09-2009, 07:04   

łożysko na wałku sprzęgła nie jest zalane olejem :) chyba ze byś wlał w skrzynie z 10 litrów oleju. Druga sprawa jesli sprzęgło nie jest wciśnięte to łożysko oporowe sie nie kręci.Idzie wysłuchać czy szumi opór czy szumi łozysko wałka. Zostaje przy swoim jesli piszczy bez wciśniętego sprzegła jest to łożysko na wałku , jeśli wciskasz sprzęgło i jest cisza automatycznie odłączasz skrzynie z obrótów.Jeśli wciskasz szprzęgło i jest szum - łożysko oporowe.
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 15-09-2009, 07:12   

lozysko oporowe nie powinno sie krecic aczkolwiek moze jesli sprzeglo nie odbija do konca. Zreszta po sciagnieciu od dolu oslony bedzie to do zauwazenia.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-09-2009, 07:53   

musialem sie wtracic, bo chyba sporo osob nie ma pojecia o budowie sprzegla...
lozysko oporowe sprzegla jest typu RS - zamkniete, tam nic sie nie ma prawa dostac; jest nasmarowane fabrycznie i oczywiscie sie zuzywa, wiec trzeba wymienic (najlepiej caly komplet sprzegla)

z zasady dzialania lozysko dotyka kolnierzem na zewnetrznej biezni do sprezyny docysku (tej gwiazdy), ale tylko podczas pracy - wiec rowek na gwiezdzie jest norma

po puszczeniu sprzegla lozysko nie powinno sie krecic - po to smaruje sie walek sprzeglowy pod nim a w dobrych zestawach jest specjalny smar do tego

lozysko w skrzyni na walku oczywiscie warto wymienic, tyle ze trzeba rozkrecac skrzynie i poza kosztem zamiennika lozyska (80 zl) dochodzi koszt rozebrania skrzyni; oczywiscie jest ono smarowane olejem ze skrzyni, bo to zwykle lozysko kulkowe
 
 
ociek8 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6 E5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 27
Skąd: Elbląg
Wysłany: 15-09-2009, 08:18   

wiem jak jest zbudowane i na jakiej zasadzie dziala sprzęglo, jeśli ktoś odrazu obstawia lozysko oporowe nie zna sie chyba na budowie sprzegła, U japan_jacek jest typowy objaw uszkodzonego łożyska na wałku sprzęgłowym , lub podparte oporowe w co wątpie
 
 
 
pan_slonik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 90
Skąd: krakow
Wysłany: 15-09-2009, 17:53   

nie ma co sie kłucic.

Pewne jest ze szkrzynie trzeba wyciągnąc i zapewne wtedy sie okaze co tak naprawdę dolega miskowi. :rolleyes:

Tak na marginesie już to:

1. łożysko na wałku sprzegłowym może: huczeć, szumiec, buczeć, stukać itd ale na pewno nie piszczeć.

2. łożysko dociskowe sprzęgła moze: huczeć, buczeć, szumiec, stukać no i piszczeć.

3. skrzynia jest zalana olejem, który podczas obracania sie wałków skrzyni jest rozprowadzany po całej skrzyni smarując (zalewając) w ten sposób m.in. łożysko wałka sprzęgłowego. Twierdząc ze łozysko to nie jest zalane (smarowane) olejem to po co zaraz za nim w strone sprzęgła jest założony simering???? tym bardziej ze łożysko to nie ma nawet osłon na wianku (koszyku) i kulki sa widoczne :roll:

ps. robimy zakłady??? :lol:
 
 
japan_jacek 
Mitsumaniak


Auto: było EA2A...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 104
Skąd: Grodzisk Mzw.
Wysłany: 16-09-2009, 20:17   

dzis podjechałem Misiaczką do AUTO TW. Jak na złość po przejechaniu 30kilku km piski ustały. Z mojego opisu mechanik stwierdził, że jest to zazpewne łożysko oporowe sprzęgła, jednak nie chciał wydać ostatecznej diagnozy, gdyż nie było słychać dźwięku. Umówiłem się za dwa tyg i jak tylko sie dowiem co było przyczyną to napisze

[ Dodano: 06-10-2009, 19:31 ]
Problemem było ŁOŻYSKO OPOROWE SPRZĘGŁA. Zostało wymienione i wszystko chodzi tip top :finga:
_________________
Made in Japan.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.