 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 18-03-2007, 22:44 |
Mirage 1990 problem z automatem |
Autor |
Wiadomość |
Giatta [Usunięty]
|
Wysłany: 17-09-2006, 23:30 Mirage 1990 problem z automatem
|
|
|
Witam. Jestem właścicielką Mirage '90 wersja amerykańska. Mam pewien problem odnosnie automatycznej skrzyni biegów. Otóż- zepsuła się. Mechanik załatwił skądś inną, nowszą, co jednak wymaga jakiejś przeróbki. Oto co pamiętam, z tego, co powiedział mi mechanior: że stara skrzynia sterowana była linką, natomiast nowa (nowsza) jest przystosowana do sterowania elektrycznego, wobec czego trzeba założyc tam jakąś kostkę. Czy może ktoś z Was wie do czego podłączyć dwa niebieskie przewody, które z tej skrzyni wychodzą?? Bo mechanik nie wie... |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 18-09-2006, 07:54
|
|
|
radzę zmienić mechanika na takiego, co niejedną skrzynię automatyczną widział. szczerze nie wiem, może europejskie wersje różniły się od amerykańskich. może te przewody do komputera skrzyni? komputer ASB w wersji euro jest za gdzieś za popielniczką, to takie złote pudełko. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
J@rek [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2006, 09:25
|
|
|
Nie chciałem pisać dziewczynie, ze mechanik jest ale od 126p.
Na jej miejscu zamówiłbym lawetę i zawiózł samochód do warsztatu, który wie co to jest automat. napewno w 3mieście mają niejednego fachowca od automatów.
Inaczej klapa. |
|
|
|
 |
tom65 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2006, 09:50
|
|
|
Co by nie mówić ale przedmówcy mają racje najlepiej popytać towarzystwo z rejonu zamieszkania i ustalić mechaniczka który kuma co i jak inaczej tylko strata czasu i kasy
( tak podpowiem od siebie wielką sztuką jest umieć powiedzieć że tego a tego nie umiem , nie robiłem - a nie udawać i kombinować że się potrafi !!!!! kwestia zaufania) |
|
|
|
 |
Giatta [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2006, 11:54
|
|
|
O rany, no to lipa. Ale muszę powiedzieć, że nie tak łatwo jest znaleźć fachowca od automatu. Jedni się specjalizują w innych markach, inni z kolei mają długie terminy oczekiwania i horrendalne ceny.... Dodam, że samochód jest na chodzie, tylko że rusza najprawdopodobniej z trzeciego biegu i nie rozwija prędkości większej niż 80 km/h. Dodatkowo zre więcej gazu.. Chyba zrzucę go ze skarpy |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-09-2006, 12:00
|
|
|
Giatta napisał/a: | Chyba zrzucę go ze skarpy |
To nienajlepszy pomysł. Moja siostra chce takiego - może sprzedasz?
Mogę go obejrzeć i zobaczymy co się tam dzieje - kiedy był wymieniany olej z filtrem? Jaki jest poziom oleju w skrzyni? - po rozgrzaniu, na biegu P lub N oczywiście. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-09-2006, 12:08
|
|
|
Giatta napisał/a: | Chyba zrzucę go ze skarpy |
Tak go nie naprawisz. |
|
|
|
 |
Giatta [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2006, 14:11
|
|
|
Obejrzeć zawsze można... Olej (6 litrów razem z zalaniem turbiny)i filtr były wymieniane niecały miesiąc temu. Nie przejechaliśmy nawet 1000 kilometrów. Pozion oleju jest optymalny...ale jeszcze się upewnię i dam znać... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-09-2006, 14:59
|
|
|
6 litrów? Myślałem, że do skrzynki Mirage (Colt) z tego rocznika wchodzi (wg obstrukcji) max. 4.5 litra (tak z reguły ok. 3.5.
Jest to wersja Turbo? A może masz na myśli olej w silniku? Jaki został wlany olej do skrzyni biegów? Skąd i za ile był kupowany filtr?
Poziom oleju w AT sprawdza się:
- rozgrzać skrzynię (przejechać 15-20 km)
- przewahlować po biegach ze 2 razy
- sprawdzić czy na bagnecie jest między kreskami dla zakresu HOT. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-09-2006, 15:05
|
|
|
Wydaje mi się że "turbina" to sprzęgło hydrokinetyczne? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 18-09-2006, 15:38
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | 6 litrów? Myślałem, że do skrzynki Mirage (Colt) z tego rocznika wchodzi (wg obstrukcji) max. 4.5 litra (tak z reguły ok. 3.5. |
pojemność 'układu' - 6.1L, do wymiany 4.5L. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Giatta [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2006, 19:20
|
|
|
Strasznie trudne pytania zadajecie...Wlane zostało 6 litrów, bo tak powiedział mechanior (żeby niby tę turbinę zalać). Za filtr (tj. filtr+wymiana) zapłaciłam 110 zł. Więcej szczegółów nie znam.
Może opowiem całaą historię o mechanikach. Udało mi się znaleźć podobno bardzo dobrego mechanika od automatów w Gdyni. Musiałam uruchomić swoje znajomości, żeby przyjął mi auto, bo on zajmuje się automatami od Niemców. Powiedział, że zajmie się autem, ale skrzyni nie bedzie wyjmował, zebym zanlazła do wyjęcia kogoś innego. no i znalazłam. Skrzynie przewieziono, on obejrzał i powiedział, ze coś się tam pościerało-uszczelki i pierścienie (przez zanieczyszczony olej) i naprawa będzie kosztowała ok 1300 zł. Wtedy ten drugi mechanik (który skrzynię wyjmował) znalazł inną skrzynie (tę nowszą). Po konsultacji z tym specem od niemieckich automatów, postanowiłam zainstalować tę nowszą skrzynię, a nie naprawiać starej. Tylko problem polega na tym, że wystaja te dwa śmieszne niebieskie przewody. Jeden z nich ma podobno przewodzić impuls do skrzyni, aby ta przerzucała biegi, tylko podobno nie wiadomo skad ten impuls czerpać. Ja nie wiem, może tu jakieś bzdury wypisuję, ale tak powiedział ten mechanik...nie śmiejcie się ze mnie :-/ |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-09-2006, 19:50
|
|
|
Nikt nie zamierza się śmiać - podając więcej szczegółów zwiększasz szanse na precyzyjną odpowiedź.
Generalnie na skrzyni (tej nowej, jak i starej) masz napisany jej dokładny numer - wystarczy podnieść maskę i spojrzeć na to miejsce skrzyni, które jest blisko silnika - powinien się zaczynać od: F4Axxxxxx. Gdybyś mogła podać kompletny numer byłoby lepiej - spróbuję poszukać jej konstrukcji i wyprowadzeń. Podając również stary numer, postaram się znaleźć różnice. Za zmianę biegów w skrzyni odpowiada jej komputer - zmieniając skrzynkę powinno się zmienić również i jego. Jak wspomniał Tomusn - komp skrzyni może być pod radiem (w konsoli środkowej), ale równie dobrze pod siedzeniem pasażera. I raczej 2 wystające kabelki to nie wszystko, co potrzeba, by skrzynka biegi zmieniała - oczywiście mogę się mylić.
Wydaje mi się, że manewr z drugą skrzynką był lepszy niż naprawa starej - z reguły jest to rozwiązanie i tańsze i bardziej pewne (szczególnie, jak ma się gwarancję - chociaż rozruchową - na tą nową).
Może w celu ułatwienia podaj jaki masz silnik - znajdziesz go w karcie pojazdu - chodzi o 4 początkowe znaki, np. 4G15, 4G61 itp.
Acha - jeszcze jedno być może te 2 kable są od elektrozaworu ciśnieniowego lub elektrozaworu konwertera, ew. jakiegoś innego elektrozaworu, ale w 90% jestem przekonany, że 1 kabel ma być do masy a drugi do ODPOWIEDNIEGO styku w komputerze skrzynki.
Zrób może sporo zdjęć skrzynki i wklej tu - będziemy radzić. |
|
|
|
 |
Giatta [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2006, 20:02
|
|
|
Ho ho, to się nazywa wyczerpująca odpowiedź. Dane, o które prosiłeś postaram się dostarczyć na forum jutro. Włącznie ze zdjęciami...dzięki
Aha - z tym silnikiem. Ja nie mam karty pojazdu, przynajmniej tak mi sie wydaje czy skądinąd można go spisać? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-09-2006, 20:22
|
|
|
Może masz gdzieś wpisaną pojemność? Ew. zrób również fotkę silnika, to spróbujemy coś dopasować. Oczywiście numer silnika wraz z typem powinien być wybity na bloku silnika, ale tego już nie bedę wymagał - może być zbyt brudna sprawa, a poza tym nie tak łatwo go odszukać - szczególnie gdy silnik jest trochę brudny lub może zaolejony. |
|
|
|
 |
|
|