Pajero - koła 35" |
Autor |
Wiadomość |
zunmen
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 46 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 10-10-2013, 14:55 Pajero - koła 35"
|
|
|
Teoretyczne pytanie
Zakładał ktoś kiedyś tak duże opony do swojego Pajero ??
Jak duży lift budy trzeba zrobić żeby wsadzić takie koło
Czy standardowe przełożenia w mostach sprawdzą się z takim kołem ??
2" na zawieszeniu i 3" budy wystarczy ??
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 10-10-2013, 21:57
|
|
|
Kolega nie pyta o felgę 35 cali jak w płaskim tylko o kolo 35 cali jak w terenówce.
Da się, ale nie bez bólu, koledzy z Gdańska w przeprawach takim jeździli. Buda cięta grubo, mosty 5,29. Ogólnie zmota full. Półosie z 3,5. Problemem nie jest jednak wysokość koła a raczej jego szerokość bo 35 cali wąskie nie będzie.
Moim i nie tylko zdaniem nie ma to sensu. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jaman
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 2.8td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2011 Posty: 7 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 13-10-2013, 15:03
|
|
|
poszukaj na forum4x4.pl użytkowinika "murzyn"
On ma w swoim kola 35'.
Z tego co wiem to lift budy 3' i lift zawieszenia 2'. |
|
|
|
 |
pkowal
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2015 Posty: 16 Skąd: ???
|
Wysłany: 11-01-2016, 10:59 Jakie koła są bezpieczne dla reszty auta?
|
|
|
Podłączam się pod temat, ale trochę inne pytanie. Czy jest jakaś sprawdzona w życiu granica rozmiaru i rodzaju opon, która jest bezpieczna dla standardowego Pajero II ?
Konkretnie, czy 265/70R16 BFG M/T (31") powodują okręcenie czegoś w terenie natychmiastowo, czy raczej można założyć, że powinno auto wytrzymać zwiększone obciążenia?
Pozdrawiam,
Paweł |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 11-01-2016, 22:51
|
|
|
Z 31" nie ma żadnego problemu. Jest to praktycznie fabryczny rozmiar.
"Ukręcanie" jest zwykle powodowane stylem jazdy |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 11-01-2016, 23:13 Re: Jakie koła są bezpieczne dla reszty auta?
|
|
|
pkowal napisał/a: | Podłączam się pod temat, ale trochę inne pytanie. Czy jest jakaś sprawdzona w życiu granica rozmiaru i rodzaju opon, która jest bezpieczna dla standardowego Pajero II ? |
To zależy przede wszystkim od przełożenia mostów i motoru. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
dyzioo
Forumowicz Pozdro600
Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 132 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-04-2016, 03:57
|
|
|
A co sądzisz o kołach 265/75/16 (32') MT kopia Simex.
Chce takowe zamówić w tym tygodniu. Ale sie boje ze auto nie dy rydy itp. (2.5 td)
A ja jestem amator w offroadzie,zrobilem pierwszy rajd w turystuku na AT 31 cali i zlapalem przyslowiowego bakcyla.....
33' to zdaje mi sie ze za dużo. .... 31 za malo.... wiec znalazlem 32' (złoty środek? )
Czy moze zamiast 265 to kupic 235?? 265 nie bedzie za szerokie (za ciężkie dla silnika i osprzętu?)
Kupuje razem z oponami felgi z ET 0 lub ET -10 (zastanawiam sie). Nie chce większego, bo kolejna obawa ze bedzie za szeroko
Przy 32' lift budy wystarczy?
Zawieszenie bedzie nastepnym krokiem po oponach (jak uzbieram biedronki)
Pozdro600 |
|
|
|
 |
szatan666
Forumowicz

Auto: Pajero II V6 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 114 Skąd: Rzeszów / Amsterdam
|
Wysłany: 27-04-2016, 13:14
|
|
|
Mam 285/75/16 , wszystko ok pozatym ze koncowki wachaczy przednich nie wytrzymuja zbyt długo , u mnie około roku |
|
|
|
 |
dyzioo
Forumowicz Pozdro600
Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 132 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-04-2016, 15:45
|
|
|
A jakie masz ET na tej szerokosci opony??
Co robiłes z zawieszeniem..? Lifta 2` czy tylko lift budy??
Pozdro600 |
|
|
|
 |
szatan666
Forumowicz

Auto: Pajero II V6 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 114 Skąd: Rzeszów / Amsterdam
|
Wysłany: 27-04-2016, 16:59
|
|
|
Et nie pamietam , tylko jak drążki przod sa ustawione na miękko to trze o róg przedniego błotnika przy pełnym skrecie , jak przod podniosem na drazkach troche to nie ma z niczym problemu, wiec tylko lift budy wystarczył |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 27-04-2016, 20:26
|
|
|
Zanim zaczniesz kombinować z dużymi kołami sprawdź przełożenia mostów bo 2,5 może nie jechać. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
dyzioo
Forumowicz Pozdro600
Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 132 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-04-2016, 22:32
|
|
|
A gdzie zobacze jakie jest przelozenie na mostach?
Jakie przelozenie NIE POWINNO byc ??
A jakie by pasowało? ?
Ja mam tylny most z LSD.
Czy moze byc tak iz przełożenia z przodu i tylu sa inne? Czy takie same ? ( mam na mysli wersje cywilną ktora oposcila fabryke bez zadnego motania itp.)
Pozdro600
Ps. Dziekuje za szybka odpowiedz na poprzedniego posta.
[ Dodano: 27-04-2016, 22:37 ]
Pod maska na grodzi mam blaszke z :
V24WNHFL26
Engine 4D56
EXT P6HD
TRANS AXLE V5MT1 4625
Pozdro600
Czyżby 4.625?? |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 27-04-2016, 22:53
|
|
|
No to masz najszybsze mosty 4,625. I będzie najgorzej bo najmniej mocy na kołach. O 33 calach zapomnij, to przy 100 koniach nie będzie jeździło. Po asfalcie jeszcze się będzie jakoś tam toczyć ale pod górkę w terenie zabraknie Ci biegów w dół na reduktorze. Przy 32 może jakoś dawać radę choć wątpię szczerze. Do 4,625 największe koło to 31 cali. Najlepiej byłoby zmienić mosty na 5,29 i wtedy będzie jeździł albo co najmniej na 4,875 choć i tak tu szału nie będzie.
Mam krótkiego 2,5 z 4,625, po polu na mokrą wiosnę w głębszej glinie po płaskim dusiłem silnik na 31 calach. Rozpędem szedł ale jak zwolnił to brakowało biegów. Długi 2,5 4,875 dawał radę na 32. Oba auta miały kapitalkę silnika więc miały te swoje 100 koni.
W Elce przy 4,875 przy 285/75/16 - 33/11,5 i przy 136 koniach (fakt, że auto ciężkie 2700 kg na pusto) w terenie jeżdżę bardzo często na jedynce reduktor a pod górki muszę się rozpędzać ostro.
Jeśli to Twoje auto ma jeździć w terenie z tym silnikiem i tymi mostami to tylko 31 cali. Jeśli ma tylko wyglądać to zakładaj co tam chcesz. Takie moje zdanie a zrobisz jak zechcesz. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
dyzioo
Forumowicz Pozdro600
Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 132 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-04-2016, 03:16
|
|
|
Dziś mam zamówić koła (miałem). Nowe kopie simexow (265/75/16) i nowe felgi (ET-10). Wystraszyłes mnie swoim postem i drapie sie po jajach i nie wiem co zrobić. Mam felgi 15stki leżą sobie i czekaja na lepsze czasy.
Jestem kompletnym amatorem,zrobilem jeden rajd i mnie wciagnęło. Auto na codzień ma jezdzi na AT 31' a na wyjaz na rajd miało jezdzic na MT 32'. A teraz dupa.
Chyba kupie 31' MT ( kopia Yokohamy G001/BFG/Simex???) a kase zaoszczedze na lift zawieszenia..
Dziekuje mimo wszystko za opinie.
Pozdro600 |
|
|
|
 |
|