[CA4A 1.6] Wymiana silnika |
Autor |
Wiadomość |
JarekC
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 28 Skąd: no... z Łodzi
|
Wysłany: 17-09-2009, 17:37 [CA4A 1.6] Wymiana silnika
|
|
|
Witam,
opiszę historię od początku. Spod silnika (nie wiem dokładnie skąd) ciekł mi olej (tak... delikatnie), do tego miałem lekko pękniętą chłodnicę (leciutkie zarysowanie (na wylot) na chłodnicy patrząc na nią od góry). Wyjechałem takim samochodem na autostradę i lekko go przydepnąłem (średnio 160km/h przez >100km) i... silnik się zagrzał. Zostałem ściągnięty z autostrady, samochód (Colt 1.6 113KM z automatyczną skrzynią) odstawiłem do warsztatu. Chłodnica - dla mnie naturalne, kupiłem nową, co do silnika to mechanik powiedział, że ten się przegrzał ostro, pękła głowica (o ile go dobrze zrozumiałem) i ogólnie... szrot. Kupiłem więc od zaufanej osoby identyczny silnik z tym, że silnik działał z manualną skrzynią biegów. Sprzedawca powiedział, że wystarczy przełożyć koło zamachowe (całe) z silnika tego (niby) szrota do tego kupionego. Podobnie powiedział o aparacie zapłonowym. Pojechałem z tym do mechanika, ten zaczął kręcić nosem i uznał, że nie da się koła zamachowego przełożyć (nie będzie pasować), ale... powiedział, że 'zajmie' się moim samochodem w przyszłym tygodniu.
I teraz mam pytanie do Was:) Czy rzeczywiście tak jest, że nie da się koła zamachowego przełożyć? |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 17-09-2009, 17:50
|
|
|
JarekC, mechanik gada chyba jakies pierdoły... Z tego co wiem to nie ma wiekszego problemu.
JarekC napisał/a: | . Podobnie powiedział o aparacie zapłonowym |
Tego juz zupełnie nie rozumiem... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 17-09-2009, 17:51
|
|
|
JarekC, user Pawela robił przekładkę skrzyni z AT na MT i nie pamiętam, żeby były jakieś problemy przy zmianie koła zamachowego. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-09-2009, 17:55
|
|
|
silnik jest identyczny w sensie kodu producenta (4G92) czy tez z identycznego auta?
bo jak jest np. z Carismy, to moga byc problemy z pewnymi czujnikami (np. walu) lub zaplonem (fajkocewki vs aparat zaplonowy) i to jest dluga batalia
ale jak jest z tego samego auta z takim silnikiem, to wszystko podejdzie; kolo tym bardziej
btw. uwazalbym na takiego mechanika, bo jak tak zaczyna, to jak skonczy??? |
|
|
|
 |
JarekC
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 28 Skąd: no... z Łodzi
|
Wysłany: 17-09-2009, 18:25
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | silnik jest identyczny w sensie kodu producenta (4G92) czy tez z identycznego auta? | Z tego samego modelu tylko z manualną skrzynią.
Krzyzak napisał/a: | btw. uwazalbym na takiego mechanika, bo jak tak zaczyna, to jak skonczy??? | To poleć mi jakiegoś w Łodzi. Pisałem na forum regionalnym z pytaniem o warsztat polecony, ale... żadnej odpowiedzi |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-09-2009, 21:13
|
|
|
Uważaj, na takiego mechanika, będzie dużo żeczy do wymiany, oprócz przełożenia silnika, i zapłacisz sporo, znam mechanika dobrego, ale z wawy. |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
JarekC
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 28 Skąd: no... z Łodzi
|
Wysłany: 17-09-2009, 23:00
|
|
|
Misiek napisał/a: | Uważaj, na takiego mechanika, będzie dużo żeczy do wymiany, oprócz przełożenia silnika, i zapłacisz sporo, znam mechanika dobrego, ale z wawy. | Co znaczy, że będzie dużo rzeczy do wymiany?? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 17-09-2009, 23:09
|
|
|
Misiek napisał/a: | znam mechanika dobrego, ale z wawy. |
Ja też
A w temacie, koledze Misiek , pewnie chodziło o to, że mechanik wymyśli kupę innych rzeczy do wymiany, które tak na prawdę nie muszą być wymienione. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-09-2009, 23:34
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | pewnie chodziło o to, że mechanik wymyśli kupę innych rzeczy do wymiany, które tak na prawdę nie muszą być wymienione. |
dokładnie, albo sam coś popsuje. Jest Trzecia opcja, że powie, iż coś było wymieniane, a w rzeczywistości nie tknięte jest
Jak taki cwaniaczek wyczuje kogoś, kto się nie zna, uzna, że można ponaciągać... |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
JarekC
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 28 Skąd: no... z Łodzi
|
Wysłany: 17-09-2009, 23:38
|
|
|
no... właśnie przykład chyba mam z tym kołem zamachowym :/ Już mi się niedobrze robi jak o tym wszystkim myślę :/
Błagam, Wy się znacie nawzajem i zapewne znacie kogoś z Łodzi... Głupi silnik tylko chce wymienić w miarę tanio i w miarę szybko
A właśnie - z jaką kwotą powinienem się liczyć za wymianę tego silnika? Tak - chociaż przybliżoną granicę? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 17-09-2009, 23:42
|
|
|
Z tego co słyszałem w Łodzi ciężko o dobrych mechaników niestety |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
pyjte
Mitsumaniak Klaun Szyderca

Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 556 Skąd: Bojtom.
|
Wysłany: 18-09-2009, 23:35
|
|
|
Szczerze troszkę samo zaparcia, forum i zrobisz to sam |
_________________ Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi. |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-09-2009, 09:16
|
|
|
pyjte napisał/a: | Szczerze troszkę samo zaparcia, forum i zrobisz to sam |
do tego troszke czasu, komplet narzędzi, garaż. |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
JarekC
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 28 Skąd: no... z Łodzi
|
Wysłany: 19-09-2009, 11:00
|
|
|
sporo siły lub łańcuch... i jakoś pójdzie jakoś średnio to widzę:( |
|
|
|
 |
4g63colt [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2009, 11:33
|
|
|
Wykonalne w warunkach polowych,dwóch silnych i trochę samozaparcia.
Silnik zawsze można montować od spodu tylko trzeba najpierw odkręcić sanki,zdemontować półosie i wyciągnąć silnik razem ze skrzynią i czynność odwrócić.
J tak robiłem i sam zrobiłem to w osiem godzin.
Powodzenia. |
|
|
|
 |
|