Przesunięty przez: mkm 23-11-2009, 21:04 |
[CY2A 1.5] Hamulec a obroty |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek.zgora
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 7 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: 31-08-2009, 15:50 [CY2A 1.5] Hamulec a obroty
|
|
|
Witam
Mam pewien problem.
Jak autko ( Lancer 1.5 ) stoi na luzie na ręcznym i ponaduszam hamulec to obroty idą w górę i to nawet o 1000 obr/min .
Byłem z tym w aso i gość powiedział, że to normalka (że serwo tworzy podcisnienie i silnik musi wyrównać i idą obroty do góry), ale jak widziąłem jego minę to nie wyglądał jakby był pewien co mówi .
Sprawdzcie czy wy tez tak macie zwłaszcza, że w innych autach tak nie ma.
Dlatego nie daje mi to spokoju.
Z góry wielkie dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-08-2009, 18:25
|
|
|
krzysiek.zgora, wszystko jest jak trzeba. To zupełnie normalne zachowanie silnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
el_diablo
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 240 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 31-08-2009, 19:35
|
|
|
Nie wiem czy to taka normalka... taki objaw miałem kiedyś w polonezie, przyczyną była nieszczelność między serwem a kolektorem ssącym |
_________________ Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat |
|
|
|
 |
Cezarito
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 SB '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 127 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 31-08-2009, 19:47
|
|
|
Bo załącza się wspomaganie hamowania, co jak każde inne dodatkowe ustrojstwo działające akurat w samochodzie pożera paliwo Podobnie widziałem w Astrze III która ma elektryczne wspomaganie kiery. Jeżeli kręcisz kierownicą stojąc w miejscu obroty też idą (i przygasa deska ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
poziomka
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-08-2009, 21:04
|
|
|
jak o 1000 to trochę za dużo - 100-300 to taka norma. Wg mnie warto to jeszcze skonsultować z fachowcami |
|
|
|
 |
krzysiek.zgora
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 7 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: 31-08-2009, 21:11
|
|
|
No własnie jak nacisnę raz no to oki.
Chodzi o to, że jak pompuje to dopiero rosnie o 1000 .
Jak wcisnę raz no to tak w granicy normy czyli 100- 300 tak jak klima i inne elektryczne urządzenia.
W srode jade do aso ze zbieznością i zapytam jeszcze innego goscia, zobaczymy co on powie. Jak cos to dam znac.
Wielkie dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 31-08-2009, 23:35
|
|
|
krzysiek.zgora napisał/a: | No własnie jak nacisnę raz no to oki.
Chodzi o to, że jak pompuje to dopiero rosnie o 1000 .
Jak wcisnę raz no to tak w granicy normy czyli 100- 300 tak jak klima i inne elektryczne urządzenia.
W srode jade do aso ze zbieznością i zapytam jeszcze innego goscia, zobaczymy co on powie. Jak cos to dam znac.
Wielkie dzięki za pomoc. |
Zwiększasz ciśnienie, to zaczyna wspomagać - norma, w innych autach tez tak miałem, choć nie zastanaiwałem sie akurat czy o 100 czy o 1000 rosną obroty. Wyluzuj, jest dobrze |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
krzysiek.zgora
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 7 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: 01-09-2009, 14:48
|
|
|
mazin
Toteż tak myślałem ale jak gość z aso nie był pewien(a przynajmniej mnie nie przekonał) za bardzo to i ja zwątpiłem.
Zobaczymy co powie inny mechanik. |
|
|
|
 |
risc
Mitsumaniak

Auto: Lancer SB 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 59 Skąd: KCH
|
Wysłany: 01-09-2009, 21:03
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | krzysiek.zgora, wszystko jest jak trzeba. To zupełnie normalne zachowanie silnika. |
No to w takim razie ja mam zepsuty silnik, bo dzisiaj z ciekawości sprawdzałem i u mnie obroty nie drgają nawet o 100obr./min.
Pozdrawiam,
risc |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2009, 21:38
|
|
|
Panowie, nie ma co szukać usterek na siłę. Mamy przecież 3 lata gwarancji i jak coś będzie nie halo, na pewno wyjdzie:) |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-09-2009, 21:45
|
|
|
Cezarito napisał/a: | Bo załącza się wspomaganie hamowania, co jak każde inne dodatkowe ustrojstwo działające akurat w samochodzie pożera paliwo |
panowie bez jaj. Wspomaganie powietrza nie bierze się z wału silnika tylko z kolektora ssącego. Obroty nie mają prawa skoczyć wyżej niż do 1000 rpm na wolnych. Ale juz na 100% nie z powodu wspomagania hamulców. |
|
|
|
 |
krzysiek.zgora
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 7 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: 01-09-2009, 22:31
|
|
|
No to powiem to tak: KICHA.
risc dzięki, że sprawdziłeś to u siebie.
Mam sieczke w głowie, to tak ma być czy nie?
Bastek77 nie mam zamiaru czekać, aż hamulce zrobią mi nie halo, nie daj Bóg przy większej prędkości
Auto jest nowe i ma chodzić jak ta lala. Myślę, że się zgodzicie.
Zresztą serwis ma to do siebie, że jakby coś potem wyszło to mi powiedzą: czemu Pan z tym od razu nie przyjechał. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2009, 23:44
|
|
|
risc napisał/a: | No to w takim razie ja mam zepsuty silnik, bo dzisiaj z ciekawości sprawdzałem i u mnie obroty nie drgają nawet o 100obr./min. |
Ty masz inny silnik więc nie jest to odniesienie. 1.5 ma tylko MAP sensor w kolektorze a 1.8 ma dodatkowo przepływomierz.
Poza tym dziwne próby robicie na swoich samochodach.
Jednakże w moim galancie przy kilkukrotnym szybkim naciśnięciu hamulca też szaleją obroty. Mojego brata Lancer ma tak samo.
krzysiek.zgora napisał/a: | Mam sieczke w głowie, to tak ma być czy nie? |
Tak ma być. Pisze to ze 100% pewnością.
Krzysiek, czy to podczas normalnego używania hamulca zauważasz coś niezwykłego? Pewnie nie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzysiek.zgora
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 7 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: 02-09-2009, 18:26
|
|
|
Witam
Byłem w serwisie.
Jak łatwo się domyśleć gość (inny niż ten wcześniej) powiedział, że tak ma być, ale... co ciekawe wspominał coś o braku przepływomierza i obecności czujnika ciśnienia (Map sensor).
Taka odpowiedź mnie w zupełności satysfakcjonuje.
Dzięki wielkie za pomoc wszystkim. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-09-2009, 20:52
|
|
|
krzysiek.zgora napisał/a: | co ciekawe wspominał coś o braku przepływomierza i obecności czujnika ciśnienia (Map sensor). |
Widać wiedział co mówi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|