Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mkm
23-11-2009, 21:04
[CY2A 1.5] Hamulec a obroty
Autor Wiadomość
krzysiek.zgora 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 7
Skąd: z nikąd
  Wysłany: 31-08-2009, 15:50   [CY2A 1.5] Hamulec a obroty

Witam
Mam pewien problem.
Jak autko ( Lancer 1.5 ) stoi na luzie na ręcznym i ponaduszam hamulec to obroty idą w górę i to nawet o 1000 obr/min :shock: .
Byłem z tym w aso i gość powiedział, że to normalka (że serwo tworzy podcisnienie i silnik musi wyrównać i idą obroty do góry), ale jak widziąłem jego minę to nie wyglądał jakby był pewien co mówi :wink: .
Sprawdzcie czy wy tez tak macie zwłaszcza, że w innych autach tak nie ma.
Dlatego nie daje mi to spokoju.
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-08-2009, 18:25   

krzysiek.zgora, wszystko jest jak trzeba. To zupełnie normalne zachowanie silnika.
_________________

 
 
el_diablo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 240
Skąd: Puławy
Wysłany: 31-08-2009, 19:35   

Nie wiem czy to taka normalka... taki objaw miałem kiedyś w polonezie, przyczyną była nieszczelność między serwem a kolektorem ssącym
_________________
Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat
 
 
Cezarito 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 SB '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 127
Skąd: Koszalin
Wysłany: 31-08-2009, 19:47   

Bo załącza się wspomaganie hamowania, co jak każde inne dodatkowe ustrojstwo działające akurat w samochodzie pożera paliwo ;-) Podobnie widziałem w Astrze III która ma elektryczne wspomaganie kiery. Jeżeli kręcisz kierownicą stojąc w miejscu obroty też idą (i przygasa deska :-D )
_________________

 
 
poziomka 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-08-2009, 21:04   

jak o 1000 to trochę za dużo - 100-300 to taka norma. Wg mnie warto to jeszcze skonsultować z fachowcami
 
 
krzysiek.zgora 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 7
Skąd: z nikąd
Wysłany: 31-08-2009, 21:11   

No własnie jak nacisnę raz no to oki.
Chodzi o to, że jak pompuje to dopiero rosnie o 1000 .
Jak wcisnę raz no to tak w granicy normy czyli 100- 300 tak jak klima i inne elektryczne urządzenia.
W srode jade do aso ze zbieznością i zapytam jeszcze innego goscia, zobaczymy co on powie. Jak cos to dam znac.
Wielkie dzięki za pomoc.
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 31-08-2009, 23:35   

krzysiek.zgora napisał/a:
No własnie jak nacisnę raz no to oki.
Chodzi o to, że jak pompuje to dopiero rosnie o 1000 .
Jak wcisnę raz no to tak w granicy normy czyli 100- 300 tak jak klima i inne elektryczne urządzenia.
W srode jade do aso ze zbieznością i zapytam jeszcze innego goscia, zobaczymy co on powie. Jak cos to dam znac.
Wielkie dzięki za pomoc.

Zwiększasz ciśnienie, to zaczyna wspomagać - norma, w innych autach tez tak miałem, choć nie zastanaiwałem sie akurat czy o 100 czy o 1000 rosną obroty. Wyluzuj, jest dobrze ;-)
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
krzysiek.zgora 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 7
Skąd: z nikąd
Wysłany: 01-09-2009, 14:48   

mazin
Toteż tak myślałem ale jak gość z aso nie był pewien(a przynajmniej mnie nie przekonał) za bardzo to i ja zwątpiłem.
Zobaczymy co powie inny mechanik.
 
 
risc 
Mitsumaniak


Auto: Lancer SB 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 59
Skąd: KCH
Wysłany: 01-09-2009, 21:03   

tomekrvf napisał/a:
krzysiek.zgora, wszystko jest jak trzeba. To zupełnie normalne zachowanie silnika.

No to w takim razie ja mam zepsuty silnik, bo dzisiaj z ciekawości sprawdzałem i u mnie obroty nie drgają nawet o 100obr./min.

Pozdrawiam,
risc
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2009, 21:38   

Panowie, nie ma co szukać usterek na siłę. Mamy przecież 3 lata gwarancji i jak coś będzie nie halo, na pewno wyjdzie:)
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-09-2009, 21:45   

Cezarito napisał/a:
Bo załącza się wspomaganie hamowania, co jak każde inne dodatkowe ustrojstwo działające akurat w samochodzie pożera paliwo ;-)

panowie bez jaj. Wspomaganie powietrza nie bierze się z wału silnika tylko z kolektora ssącego. Obroty nie mają prawa skoczyć wyżej niż do 1000 rpm na wolnych. Ale juz na 100% nie z powodu wspomagania hamulców.
 
 
 
krzysiek.zgora 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 7
Skąd: z nikąd
Wysłany: 01-09-2009, 22:31   

No to powiem to tak: KICHA.
risc dzięki, że sprawdziłeś to u siebie.
Mam sieczke w głowie, to tak ma być czy nie?
Bastek77 nie mam zamiaru czekać, aż hamulce zrobią mi nie halo, nie daj Bóg przy większej prędkości :)
Auto jest nowe i ma chodzić jak ta lala. Myślę, że się zgodzicie.
Zresztą serwis ma to do siebie, że jakby coś potem wyszło to mi powiedzą: czemu Pan z tym od razu nie przyjechał.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2009, 23:44   

risc napisał/a:
No to w takim razie ja mam zepsuty silnik, bo dzisiaj z ciekawości sprawdzałem i u mnie obroty nie drgają nawet o 100obr./min.

Ty masz inny silnik więc nie jest to odniesienie. 1.5 ma tylko MAP sensor w kolektorze a 1.8 ma dodatkowo przepływomierz.
Poza tym dziwne próby robicie na swoich samochodach.
Jednakże w moim galancie przy kilkukrotnym szybkim naciśnięciu hamulca też szaleją obroty. Mojego brata Lancer ma tak samo.
krzysiek.zgora napisał/a:
Mam sieczke w głowie, to tak ma być czy nie?

Tak ma być. Pisze to ze 100% pewnością.
Krzysiek, czy to podczas normalnego używania hamulca zauważasz coś niezwykłego? Pewnie nie.
_________________

 
 
krzysiek.zgora 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 7
Skąd: z nikąd
Wysłany: 02-09-2009, 18:26   

Witam
Byłem w serwisie.
Jak łatwo się domyśleć gość (inny niż ten wcześniej) powiedział, że tak ma być, ale... co ciekawe wspominał coś o braku przepływomierza i obecności czujnika ciśnienia (Map sensor).
Taka odpowiedź mnie w zupełności satysfakcjonuje.
Dzięki wielkie za pomoc wszystkim.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-09-2009, 20:52   

krzysiek.zgora napisał/a:
co ciekawe wspominał coś o braku przepływomierza i obecności czujnika ciśnienia (Map sensor).

Widać wiedział co mówi.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.