Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Blaszany Garaż
Autor Wiadomość
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8675
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
  Wysłany: 16-09-2009, 12:58   Blaszany Garaż

Mam takie pytanko do Was, rodzice planują zakupić garaż blaszany na dwa auta. Osobiście jestem sceptycznie do tego przekonany. Mianowicie w lecie wydaje mi się że będzie darmowa sauna, natomiast w zimie lodówka.

Powiedźcie mi warto w to się bawić, ktoś może korzysta z takiego tworu ? Jak to wygląda np. gdy w zimie wiedziemy rozgrzanym autem do garażu - mianowicie skraplanie wody? Słyszałem, że korozja w takich garażach szybciej dotyka naszych aut. Prawda to ?

Pomóżcie, chętnie przeczytam wszystkie rady, doświadczenia z takimi garażami.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1922
Skąd: Staniszów
Wysłany: 16-09-2009, 13:20   

Cześć Juiceman,
Ja mam garaż blaszany, na jeden samochód. Nie zauważyłem jakiś niebezpiecznych zmian w samochodzie.
W zimie jak była niska temperatura to na zewnątrz potrafiło być o -10 stopni mniej niż w garażu, a to pozytyw, szyby nie są zamrożone
W lecie jest cieplej w środku niż na zewnątrz, ja mam tak, że prawie zawsze parkuję wieczorem, a przez cały dzień garaż jest otwarty, więc nie odczuwam tego za bardzo, a w samochodzie i tak jest chłodniej niz by stał na słońcu.
Od środka wyłożyłem go trochę styropianem, ale jeszcze całego nie skończyłem.

Pozdrawiam
Andrzej
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 16-09-2009, 13:27   

ja mam blaszak z calkiem dużymi szparami pomiędzy ścianą i dachem.
latem nie jest tak gorąco, zimą za to jest zimno
skraplanie jest - szczególnie na belkach sufitowych i leci na dach auta i resztę
jakoś specjalnie ognisk rdzy nie zauważyłem , nawet na uszkodzeniach do blachy
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
Ostatnio zmieniony przez tomusn 16-09-2009, 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8675
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 16-09-2009, 14:25   

Hmmm jakoś dalej nie mogę się przekonać do takiego blaszaka. A w necie nie mogę nic konkretnego znaleźć :?
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 17-09-2009, 08:11   

Jeśli nie będziesz miał betonowej posadzki, a postawisz garaż na ziemi i ten garaż będzie szczelny to istotnie korozja może wystąpić szybciej. Co do ciepła i zimna to kup sobie parę paczek styropianu, weź nóż i klej lub silikon typu FIX (taki żeby wiązał tworzywa sztuczne i metal) i zrób sobie ocieplenie (raptem pół dnia roboty) od środka. Polecam użyć dwóch cieńszych warstw styropianu zamiast jednej grubej i ułożyć na zakładkę żeby szczeliny pierwszej i drugiej warstwy się nie pokrywały. Zresztą są też dostępne styropiany z gotową zakładką. Szczeliny przy konstrukcji i innych elementach, których nie dało się ocieplić styropianem możesz delikatnie uszczelnić pianką (nie za dużo, bo wypchnie lub połamie styropian). Pod dach polecam przynitować sobie sklejkę, ale wcześniej jakąś wełnę mineralną i folię paraizolacyjną.
Jak chcesz sobie móc coś powiesić to obij sobie jeszcze ściany sklejką.

W ten sposób na spokojnie (w miarę możliwości finansowych i czasu) zrobisz sobie całkiem przytulny garaż. Jedyne miejsca gdzie może lecieć zimno to zawiasy, ale widywałem kiedyś takie fartuchy gumowe, które montuje się do drzwi żeby zachodziły na zawiasy.

Nie zapomnij zrobić kratki wentylacyjnej i kawałka rury z czapeczką żeby wilgoć miała jak się wydostać z garażu (żeby Ci nie wyciągała ciepła możesz sobie zrobić żaluzję lub szyber).

To wszystko nie powinno kosztować majątku. Ja robiłem to parę lat temu, ale jakoś nie odczułem tego zbyt mocno na kieszeni :)

P.S. Mam nadzieję że jednak zadbasz o to żeby podłoga była betonowa ;)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 17-09-2009, 13:11   

Nie wiem ile w tym prawdy ale słyszałem o tym że zimą gdy na samochodzie jest pełno śniegu z solą itp,
to po wjeździe do ciepłego garażu wszystko ładnie się roztopi samochód się trochę ogrzeje a rano po wyjeździe gwałtownie ochłodzi i cały cykl powtarza się od nowa,
to podobno najlepsza droga by jeździć zardzewiałym samochodem.
To jak z tym jest lepiej mieć ogrzewany garaż
czy taki blaszak by śnieg nie padał a temp była bardziej zbliżona do tej na zewnątrz
_________________
 
 
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4172
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 17-09-2009, 15:03   

LEWY napisał/a:
To jak z tym jest lepiej mieć ogrzewany garaż
czy taki blaszak by śnieg nie padał a temp była bardziej zbliżona do tej na zewnątrz

Głównie chodzi o gwałtowną zmianę temperatury!!! Dotyczy to garaży "odpowiednio" ogrzewanych i wyposażonych w bramy "ciepłe" np. segmentowe (nie mylić z bramą ocieploną!!!) W garażu blaszanym nie uzyskasz temperatury wyższej niż jakieś 15stopni :wink:
Juiceman napisał/a:
Osobiście jestem sceptycznie do tego przekonany.

Juice, rozglądałem się kiedyś za blaszakiem ale po przeliczeniu $ zdecydowałem się postawić garaż z plyt betonowych.
1) znacznie większy (za podobą cenę)
2) wygodniejszy (wjazd robisz gdzie chcesz)
3) nic się nie skrapla i nie zamarza
4) duuużo ładniejszy od puszki :)
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 17-09-2009, 15:09   

pamar napisał/a:
1) znacznie większy (za podobą cenę)
2) wygodniejszy (wjazd robisz gdzie chcesz)
3) nic się nie skrapla i nie zamarza
4) duuużo ładniejszy od puszki
Pozwolenie na budowę i projekt to jednak spory minus w warunkach polskich ;)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4172
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 17-09-2009, 15:39   

To zależy w jakim miejscu Juice będzie to stawiał (może przy domu) wtedy wystarczy rozbudowa a to już inna kasa ;)
I niestety, betonowa wylewka też jest "stałym elementem trwale złączonym" :roll:
Słupy betonowe, można wkopać i łączyć z płytami krokwiami, stanowiącymi od razu el. konstrukcji dachu. Na ziemi kostka i już.
Inna sprawa jak to nazwać, bo oficjalnie nie musi to być garaż ale np. domek działkowy dla gości ;)
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
Ostatnio zmieniony przez pamar 17-09-2009, 16:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-09-2009, 16:18   

było coś takiego w prawie, że do 30 m kw. nie trzeba pozwolenia na budowe. Tylko nie wiem, czy zawsze, czy tyczy się tylko gruntów powyżej 1ha jako siedlisko.
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-09-2009, 16:47   

W naszym osiedlowym blaszaku (ktory wciaz funkcjonuje) byly problemy ze szparami. Rower pod sciana przez jedna zime zardzewial. Hm... W sumie to moze dlatego Focus nowka z salonu po 2 latach mial wszystkie drzwi wymieniane..?
Tak czy siak dodam do tego problem z betonowymi wylewkami, ktore w zimie lubia popracowac. JAk sie taka wylewka podniesie a noc jest mrozna to drzwi (otwierane do gory) mozna traktowac z buta dobre pol godizny i nic to nie da. Fader stosowal sól w zimie. Jedynie to dawalo nadzieje na otwarcie garazu w mrozny poranek. Tylko ze po jednej zimie znowu drzwi przerdzewiale..
WIem ze niektorzy ocieplali pozniej blaszaka styropianem, ba nawet nie fachowo, wystarczylo poprzykladac na "polkach" w odpowiednie miejsca by zatrzymac wilgoc. Ponoc pomagalo
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 17-09-2009, 16:55   

j-rules napisał/a:

Tak czy siak dodam do tego problem z betonowymi wylewkami, ktore w zimie lubia popracowac.

Dlatego polecam wylewke tylko jako wieniec, tak aby szkielet byl kotwiczony do niej, a
na srodek plyty chodnikowe na warstwie „zuzlo-zwiru” i piasku.
Jak jeszcze "troszke" podniesiesz poziom posadzki w blaszaku to z wilgocia nie powinno byc problemu.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8675
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 17-09-2009, 22:35   

Dziękuję Wszystkim za opinie. Dokładnie o taką dyskusję wymianę zdań mi chodziło!

Jako, że garaż w planie ma służyć jako kącik "majsterkowicza" przy aucie. Czy to w lecie czy to w zimie będzie trzeba odłożyć na coś murowanego. Dzięki wam poznałem możliwości "udomowienia" blaszaka na przyjazny kącik. Ale to jednak nie jest to czego bym oczekiwał.

Dziękuję. :)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.