 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.8 TD] Syczącza Turbina |
Autor |
Wiadomość |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 08-10-2009, 16:28 [2.8 TD] Syczącza Turbina
|
|
|
Objaw następujący: od 2300-2500 obrotów i od trzeciego biegu turbina(?) wydaje głośne syczenie porównywalne ze spuszczaniem powietrza z dętki. Wystarczy tylko odrobinę mocniej kopnąć pedał gazu. Co ciekawe, po dłuższej jeździe te efekt ulega osłabieniu, ale może to być moje subiektywne odczucie. Ponadto wydaje się, że charakterystyczny świst pracującej turbiny stał się jakby słabszy (także subiektywne lub jest zagłuszany przez pierwszy objaw).
Co to może być? Czyżby turbina kwalifikowała się do regeneracji lub wymiany, czy może jest to jakaś mniejsza lub większa popierdułka, którą można jakoś wyleczyć? |
Ostatnio zmieniony przez Gene 09-10-2009, 16:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 08-10-2009, 22:49
|
|
|
moze otwiera ci sie zawor cisnieniowy na kolektorze ssacym ? Jest on od strony komory grodziowej - taki okragly. Naciskajac gaz do dechy turbina laduje max cisnienie i on sie otwiera zbyt wczesnie lub psuje sie zawor waste gate na turbinie i pompa w tym momencie pompuje zbyt duze cisnie i otwiera ten zawor na kolektorze. Ja tak mialem jak recznie podnioslem zbyt duzo cisnienie doladowania. Zauwazylem skad to syczy po tym ze wokol tego zaworu cisnieniowego byl jakby rozpryskany czarny osad. Jakbys mial manometr to odrazu bys zobaczyl - ten zawor standardowo otwiera sie przy 1.2bar i wtedy jest swist jakby powietrze uchodzilo, w tym momencie auto sie robi slabsze. |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 09-10-2009, 09:43
|
|
|
Dzięki, zawór brałem pod uwagę ... sprawdzę tak jak sugerujesz, z manometrem.
Zastanawia mnie to, że ten efekt pojawia się tylko podczas jazdy i to na wyższych biegach. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 09-10-2009, 22:20
|
|
|
na nizszych biegach moze byc mniejsze obciazenie dla silnika i nie byc tego efektu. Mi sporadycznie sie zdaza ze zawor sie otworzy przykladowo ja dojezdzam do skrzyzowania ze 40, 50 km/h i nagle wcisne gaz do dechy. Mam automata. Ale u mnie dlatego ze mam podniesione cisnienie doladowania tak na granicy |
|
|
|
 |
|
|