Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] check engine - zapala sie podczas jazdy.
Autor Wiadomość
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 10-01-2010, 20:27   [CA4A 1.6] check engine - zapala sie podczas jazdy.

Witam
Mam pytanko odnosnie sprawdzania bledow ECU.
Po kilku km zapala mi sie CHECK ENGINE. Silnik pracuje bez zadnych zmian. Normlanie zapala, przyspiesza, wplne obroty ma stabilne, spala tyle samo paliwa co zawsze. Ogolnie mowiac wszystko niby ok ale ta lampka mnie denerwuje.
Ostatnio zrobilem test ECU wg instrukcji KRZYZAKA za pomoca diody 12V
Podlaczylem diode pod wskazane piny i przekrecilem stacyjke.Dioda sie swieci jakby chciala a nie mogla. Sprawdzilem napiecie i jest ono stale i wynosi ok 4V. Dioda ani nie mruga ani nie ma tam napiecia rzedu 12V.
czy macie jakies pomysly na ten problem?
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-01-2010, 13:47   

mechu102, bardzo możliwe że kondensatory w ECU mówią "papa". Sprawdź je jeśli ich jeszcze nie wymieniałeś.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 11-01-2010, 14:27   

Tak jak napisał Owczar, sprawdź jak najszybciej ECU, bo jak kondensatory się wyleją ECU może być do wymiany...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2010, 10:00   

Ja tam znawcą nie jestem w tej kwestjii, ale czy masz zagazowanego colta??

[ Dodano: 12-01-2010, 10:00 ]
A i jeszcze jedno, czy jeżeli masz gaz to czy robi się to tylko na gazie?
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 12-01-2010, 10:33   

nie mam zagazowanego colta chociaz kiedys nadtym myslalem
co do kompa to wymienialem go rok temu jak mi padly wlasnie kondensatory w starym.
chyba bede musial to jaknajszybciej wymienic.
znacie jakie tam powinny byc kondensatory do wymiany. chodzi mi o symbole.
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 12-01-2010, 11:37   

mechu102, było już o tym:
- 100uF/16 V
- 22uF/50 V
- 47uF/50 V
- 47uF/50 V
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2010, 13:15   

Uprzedzając pytania odnośnie wymiany kondziołków: instrukcja.
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2010, 15:14   

U mnie identycznie było gdy jeszcze posiadałem Colta.
Przez chyba 3 lata tak jeździłem i ani razu nie zaszwankował.
Kondziorki wymieniałem i problem nie zniknął więc to nie ich wina (ale wymienić nie zawadzi).
CHECK świecił się jak obroty były w okolicach 1200 - wystarczyło przygazować i znikał.
Pogadaj z HAVOC bo jemu sprzedałem Colta czy nadal ma ten problem.
 
 
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 12-01-2010, 17:17   

Dwa dni temu zapalil mi sie ponownie na stale check engine podczas normalnej jazdy przy predkosci okolo 80km/h( to raczej nie ma znaczenia ale pisze). Sprawdzilem testerem(dioda) i nic. Palila sie dioda na stale ledwo ledwo. napiecie pokazalo 4V. Zastanawia mnie wlasnie skoro sie pali CHECK ENGINE to dlaczego ECU nie wykazuje rzadnych bledow. Wczoraj zresetowalem ECU. Zrobilem jzu jakies okolo 200km i wszystko jest ok.
Mam pytanko czy jak nie ma rzadnych bledow to co wam sie pokazuje na zlaczach? jakie napiecie tam powinno byc? czy ta dioda jakos zamruga czy pali sie na stale? przypominam ze umnie jest napiecie okolo 4V.

[ Dodano: 12-01-2010, 18:18 ]
zapomnialem podziekowac za informacje o kondensatorach.
dzieki
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 13-01-2010, 09:54   

mechu102 napisał/a:
czy ta dioda jakos zamruga czy pali sie na stale?


jak nie ma bledow to powinna migac caly czas tak samo (krotkie).
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 13-01-2010, 10:03   

KaWu napisał/a:
mechu102 napisał/a:
czy ta dioda jakos zamruga czy pali sie na stale?


jak nie ma bledow to powinna migac caly czas tak samo (krotkie).
Jeśli dioda pali się na stałe to ECU na 99,9% umarło śmiercią naturalną.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 13-01-2010, 15:26   

dzisiaj znowu mi sei zapalilo CHECK ENGINE
skoro w moim przypadku DIODA sie pali na stale to dlaczego samochod normalnei jezdzi.?
jakos widac ze ECU nie umarło.
wczoraj sie podpielem pod jeden z pinow obok i tam mi dioda mruga raz szybciej jak wolniej. moze mam pozamieniane przewody.
znacie moze kolorystyke tych przewodow.? masowy napewno mam w prawidlowym miejscu ale moze ten drugi jest poprzestawiany choc watpie w taka sytuacje
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.