[CA4A 1.6] check engine - zapala sie podczas jazdy. |
Autor |
Wiadomość |
mechu102
Forumowicz

Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 102 Skąd: RUMIA
|
Wysłany: 10-01-2010, 20:27 [CA4A 1.6] check engine - zapala sie podczas jazdy.
|
|
|
Witam
Mam pytanko odnosnie sprawdzania bledow ECU.
Po kilku km zapala mi sie CHECK ENGINE. Silnik pracuje bez zadnych zmian. Normlanie zapala, przyspiesza, wplne obroty ma stabilne, spala tyle samo paliwa co zawsze. Ogolnie mowiac wszystko niby ok ale ta lampka mnie denerwuje.
Ostatnio zrobilem test ECU wg instrukcji KRZYZAKA za pomoca diody 12V
Podlaczylem diode pod wskazane piny i przekrecilem stacyjke.Dioda sie swieci jakby chciala a nie mogla. Sprawdzilem napiecie i jest ono stale i wynosi ok 4V. Dioda ani nie mruga ani nie ma tam napiecia rzedu 12V.
czy macie jakies pomysly na ten problem? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-01-2010, 13:47
|
|
|
mechu102, bardzo możliwe że kondensatory w ECU mówią "papa". Sprawdź je jeśli ich jeszcze nie wymieniałeś. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 11-01-2010, 14:27
|
|
|
Tak jak napisał Owczar, sprawdź jak najszybciej ECU, bo jak kondensatory się wyleją ECU może być do wymiany... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-01-2010, 10:00
|
|
|
Ja tam znawcą nie jestem w tej kwestjii, ale czy masz zagazowanego colta??
[ Dodano: 12-01-2010, 10:00 ]
A i jeszcze jedno, czy jeżeli masz gaz to czy robi się to tylko na gazie? |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
mechu102
Forumowicz

Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 102 Skąd: RUMIA
|
Wysłany: 12-01-2010, 10:33
|
|
|
nie mam zagazowanego colta chociaz kiedys nadtym myslalem
co do kompa to wymienialem go rok temu jak mi padly wlasnie kondensatory w starym.
chyba bede musial to jaknajszybciej wymienic.
znacie jakie tam powinny byc kondensatory do wymiany. chodzi mi o symbole. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 12-01-2010, 11:37
|
|
|
mechu102, było już o tym:
- 100uF/16 V
- 22uF/50 V
- 47uF/50 V
- 47uF/50 V |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2010, 13:15
|
|
|
Uprzedzając pytania odnośnie wymiany kondziołków: instrukcja. |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2010, 15:14
|
|
|
U mnie identycznie było gdy jeszcze posiadałem Colta.
Przez chyba 3 lata tak jeździłem i ani razu nie zaszwankował.
Kondziorki wymieniałem i problem nie zniknął więc to nie ich wina (ale wymienić nie zawadzi).
CHECK świecił się jak obroty były w okolicach 1200 - wystarczyło przygazować i znikał.
Pogadaj z HAVOC bo jemu sprzedałem Colta czy nadal ma ten problem. |
|
|
|
 |
mechu102
Forumowicz

Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 102 Skąd: RUMIA
|
Wysłany: 12-01-2010, 17:17
|
|
|
Dwa dni temu zapalil mi sie ponownie na stale check engine podczas normalnej jazdy przy predkosci okolo 80km/h( to raczej nie ma znaczenia ale pisze). Sprawdzilem testerem(dioda) i nic. Palila sie dioda na stale ledwo ledwo. napiecie pokazalo 4V. Zastanawia mnie wlasnie skoro sie pali CHECK ENGINE to dlaczego ECU nie wykazuje rzadnych bledow. Wczoraj zresetowalem ECU. Zrobilem jzu jakies okolo 200km i wszystko jest ok.
Mam pytanko czy jak nie ma rzadnych bledow to co wam sie pokazuje na zlaczach? jakie napiecie tam powinno byc? czy ta dioda jakos zamruga czy pali sie na stale? przypominam ze umnie jest napiecie okolo 4V.
[ Dodano: 12-01-2010, 18:18 ]
zapomnialem podziekowac za informacje o kondensatorach.
dzieki |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 13-01-2010, 09:54
|
|
|
mechu102 napisał/a: | czy ta dioda jakos zamruga czy pali sie na stale? |
jak nie ma bledow to powinna migac caly czas tak samo (krotkie). |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 13-01-2010, 10:03
|
|
|
KaWu napisał/a: | mechu102 napisał/a: | czy ta dioda jakos zamruga czy pali sie na stale? |
jak nie ma bledow to powinna migac caly czas tak samo (krotkie). | Jeśli dioda pali się na stałe to ECU na 99,9% umarło śmiercią naturalną. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
mechu102
Forumowicz

Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 102 Skąd: RUMIA
|
Wysłany: 13-01-2010, 15:26
|
|
|
dzisiaj znowu mi sei zapalilo CHECK ENGINE
skoro w moim przypadku DIODA sie pali na stale to dlaczego samochod normalnei jezdzi.?
jakos widac ze ECU nie umarło.
wczoraj sie podpielem pod jeden z pinow obok i tam mi dioda mruga raz szybciej jak wolniej. moze mam pozamieniane przewody.
znacie moze kolorystyke tych przewodow.? masowy napewno mam w prawidlowym miejscu ale moze ten drugi jest poprzestawiany choc watpie w taka sytuacje |
|
|
|
 |
|