Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
prad rozruchowy
Autor Wiadomość
slav10 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 42
Skąd: Krakow
Wysłany: 08-10-2009, 09:06   prad rozruchowy

Jaki jest zalecany przez producenta prad rozruchowy w akumulatorze do Carismy 1.9 DiD po liftingu?
Pytam ponownie bo nie moge znalezc tej informacji na forum i prosze o nie kasowanie ponowne tego posta.
Pozdrawiam
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 08-10-2009, 10:03   

Może się mylę ale prawdopodobnie producent nie zaleca prądu zozruchowego tylko określoną pojemność akumulatora.

Związane jest to z tym, że trzy lata temu akumulator np.73Ah miał prąd rozruchowy
np. 400A, dzisiaj taki sam akumulator będzie miał 450A jest to wpływ nowych technologii na produkcję akumulatorów.

Ale niech napisze ktoś kto ma instrukcję pod ręką.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
slav10 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 42
Skąd: Krakow
Wysłany: 08-10-2009, 15:17   

No to inaczej. Mam akumulator w drugim aucie z pradem 680 A, czy to malo, duzo czy w sam raz? Bo moze bym go wykorzystal.
 
 
kelo2
[Usunięty]

Wysłany: 08-10-2009, 15:50   

a jaka pojemnosc bo nie powinna byc zbyt duza lub mala
 
 
slav10 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 42
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-10-2009, 11:34   

Dokladnie to 72Ah i prad 680A.
 
 
kelo2
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2009, 09:44   

slav10 napisał/a:
Dokladnie to 72Ah i prad 680A.


będzie ok
 
 
mikall0 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1,9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 121
Skąd: Budzów
Wysłany: 19-12-2009, 22:08   

Wlasnie zakupilem bez konsultacji na forum aku do mojej cari "DID" taki akumulator . Wszedzie gdzie nie patrze w necie polecaja troche mocniejsze akumulatory i pytam sie czy ktos z was jezdzi na takim aku. Wymienic go czy sprosta swoim zadaniom a jak tak to na jaki. Moja cari glownie jezdze do pracy i niedlugo bede ja garazowal w garazu "blaszaku". a tak wygladal moj stary aku . Co to za akumulator?
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 20-12-2009, 10:48   

im więcej prądu potrzebujemy tym większy prąd rozruchowy jest nam potrzebny jeżeli połączymy dwa ogniwa 12 volt każdy szeregowo mamy 24 volty ale mniejszy prąd możemy czerpać ponieważ rośnie nam opór właściwy takiego zestawienia dwóch ogniw jeżeli połączymy dwa ogniwa 12 Volt równolegle spada nam opór właściwy i wzrasta pojemność mamy większą pojemność i większy prąd rozruchowy generalnie im większy prąd rozruchowy tym lepiej z pojemnością akku nie należy przesadzać bo nie będzie nam akumulatora doładowywać a i niepotrzebnie większy balast będziemy wozić cały czas. bardzo dobry akumulator wybrałeś centra i varta to bardzo dobre firmy varta robi na pierwszy montaż do jaguara a centra chyba połączyła się z EXIDE znaną firmą produkującą ogniwa nie tylko do samochodów ale również do różnego rodzaju wózków elektrycznych, jak będziesz dbał długo ci posłuży
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 21-12-2009, 08:05   

a ja wam proponuję jeszcze coś takiego co robię w każdym autku:
docieplenie akumulatora.
Robię to z pianki pod panele na folii.
Ogacam go 1 na + potem 2 razy po obwodzie i robię przykrywkę z 2 warstw na wierzch.
Przy każdym razie opasania spinam skotchem i jest git.
Tak zrobiony kombinezonik służy na lata tylko jak jest zbyt gruby to nie chce wejść w podstawą akumulatora ale po jakimś czasie sie układa.

Ze względu na obecne mrozy jest to świetna sprawa.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 21-12-2009, 09:05   

jeżeli mamy akumulator w dobrym stanie i dobrze naładowany mrozy są mu niestraszne jeżeli jest niska gęstość elektrolitu może nam zamarznąć także warto kupić gruszkę do sprawdzania i sprawdzić jeżeli mamy bezobsługowy z oczkiem nawet nie musimy kupować gruszki wystarczy zerknąć w okienko.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 21-12-2009, 14:26   

Gruszka fajna sprawa, mam takowa i sie dobrze spisuje , choć w zimę to nawet te śmieszne okienko pokazuje cuda.

Trzeba zauważyc, że GDI znacznie łatwiej pali niż DID, w GDI wystarczyło aby aku. przekręcił delikatnie wałem i autko już chodziło, DID wymaga dużęgo kopa tak jak każdy diesel.

Ja bynajmniej z kaleson na aku nie zrezygnuję.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.