Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
13-10-2007, 00:48
włącznik zespolony (kierunki/wycieraczki)
Autor Wiadomość
andrzej_wwa
[Usunięty]

  Wysłany: 12-09-2006, 11:47   włącznik zespolony (kierunki/wycieraczki)

Witam
od jakiegoś czasu wczytuję się w forum, jednakże nie udzielałem się czynnie.

Posiadam od dwóch miesięcy Colta 89 (c54) i narazie doprowadzam misia do stanu wyglądalności i używalności... ale nie będę tu się rozpisywał na ten temat - zrobię to w temacie Naszych miśków jak doprowadzę samochód do idealnego stanu.

Tymczasem walczę nad zmianą przełącznika migaczy/wycieraczek... i nie moge dojść jak go zdjąć. Po odkręceniu plastików na kolumnie i zdjęciu kierownicy widzę na końcu drążka coś jakby tuleję z plastikową okrągłą obudową nabitą na drążek kierownicy - i to jest mój problem, bo włącznik nie jest rozbierany na dwie połowy a zakładany na drążek w całości i widzę, że przez tą obudowę nie przejdzie...
Szukałem w manualu i nigdzie nie spotkałem tejże tulei ( a u mnie jest... :?: )
Proszę o pomoc znających rozwiązanie.

Pozdrawiam
Andrzej
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-09-2006, 11:58   

andrzej_wwa napisał/a:
Colta 89 (c54)

Z jakim silnikiem?
C51A - 1,3
C52A - 1,5
C53A - 1,6 i 1,6T
C58A - 1,8

A C54 mi się z niczym nie kojarzy - chyba że to diesel?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
andrzej_wwa
[Usunięty]

Wysłany: 12-09-2006, 12:01   

tak, C54 to 1800D
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-09-2006, 12:25   

Andrzej_wwa - jeśli dobrze zrozumiałem, to chcesz wyjąć przełącznik kierunków.
Najprościej jest:
- zdjąć dolny plastik (pod kierwnicą), potem górny
- zdjąć zaślepkę klaksonu, odpiąć kabelek, odkręcić śrubę na które trzyma się kiera (chyba 17 lub 19 mm), potem zdjąć pierścień zabezpieczający i wyjąć kierę
- odpiąć wtyczki od tego przełącznik i wykręcić śrubki i wyjąć i już masz przełącznik (także od wycieraczek) na wierzchu
 
 
andrzej_wwa
[Usunięty]

Wysłany: 12-09-2006, 12:38   

no i tu wlasnie jest problem...
zrobilem jak napisales:
1- zdjęcie plastików (góra i dół)
2 - zdjęcie kierownicy (tak jak piszesz: a) klakson b) sruba 17mm c) pierscionek d) kabelek odpinam i kierownca schodzi ladnie)

jednakze jest punkt trzeci... pod samą kierownicą gdzie jest regulacja długości drążka jest plastikowa osłona połączona z metalową tuleją na samym drążku - nijak nie widzę tam żadnych śrub mocujących ów plastik i ta tulejka wygląda jakby była nabita na drążek.

Być może laickim językiem źle to opisuję :wink: , postaram się zrobić jakieś zdjęcie dla zobrazowania istoty problemu.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-09-2006, 12:39   

Ściągnij sobie service manual do Twojego samochodu znaczy C5X - dostępny w downloads. Tam jest to pokazane co i jak. Co prawda nie ma diesla (bo to serwisówki z USA) ale w środku się te samochody mało różniły.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
andrzej_wwa
[Usunięty]

Wysłany: 12-09-2006, 12:53   

w manualach juz szukalem i wszędzie bezpśrednio pod kierownicą jest usytuowany przełącznik, a u mnie pod kierownicą jest jeszcze ten plastikowy element maskujący - być może manuale przedstawiają kierownicę bez regulacji długości drążka... mój problem to ten czerwony element...
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 12-09-2006, 16:38   

A czu Ty nie mówisz o takim czymś co wyłancza kierunki po przekręceniu kierownicy w przeciwną stronę?Zaraz za tym jest sprężynka? Jezeli tak wystarczy to przekręcic na bok delikatnie i pociągnąć,nie jest to w kazdym bądz razie jakos przymocowane na stałe. Innych nie ma zabezpieczeń, sam wyłącznik jedynie jest śrubkami przykrecony (w Galancie trzema).
_________________

 
 
andrzej_wwa
[Usunięty]

Wysłany: 13-09-2006, 12:28   


dla rozjasnienia tematu zrobilem kilka zdjec telefonem... ten czerwony element ze schematu to oslona plastikowa, która chowa się w kierownicy i jej wlasnie nie potrafię zdjąć (tak żeby z niej coś zostałoe :D )
a ten bolczyk na sprezynie odbijający kierunki to jest na tej plastikowej oslonie pod kierownicą.

Moze to rozjasni sprawę bo ja nie mam pomyslu...

[ Dodano: 18-09-2006, 09:42 ]
Witam, znalazłem błąd...
Otóż podczas zdejmowania wykonywałem dokładnie to co później napisał Krzyżak, czyli odkręcenie śruby (17), podkładka i pierścień... i tu był błąd - bo po zdjęciu pierścienia kierownica schodziła z tulejki... a powinna z drążka razem z tulejką.
Tak więc po odkręceniu śruby należy z założonym pierścionkiem obruszać nieco kierownicę (delikatne naprzemienne pukniecia w lewą i prawą stronę kierownicy) i kierownica schodzi z drążka razem z tuleją na której reguluje się wysokość kierownicy. Trochę mi zajęło dojście - ale zwalczyłem :D Tak czy siak dzięki za pomoc wszystkim życzliwym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.