Nie utrzymuje wolnych obrotow |
Autor |
Wiadomość |
ikamien
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 1996
Kraj/Country: UK
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 3 Skąd: JAWOR
|
Wysłany: 07-03-2015, 23:09 Nie utrzymuje wolnych obrotow
|
|
|
Witam. Po kilku latach znowu nabylem pajero i po 2 miesiacach uzytkowaniach zaczely sie problemy.
Silnik nie trzyma obrotow wolnych rzuca skacza obroty .Na postoju po dodaniu gazu do 3 tys i puszczeniu gazu spadna do 300 400 obrotow rzuca silnikiem czasami zgasnie czasami sie unormuje.
Ale ma tez moment ze utrzymuje jak niby nigdy nic ma moc a za chwile znowu to samo .
Bylbym wdzieczny za jakes wskazowki.
Bak sprawdzilem czysty . Przewody od baku nadzwyczaj zdrowe. W okolo wtryskiwaczy sucho. Brak juz pomyslow co to moze byc. |
|
|
|
 |
Panbenonium
Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 98 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 08-03-2015, 11:21
|
|
|
Ja w 3.0 V6 tak miałem, to była wina silnika krokowego. Ale sprawdź też czy nie masz czasem nieszczelnego układu dolotowego. |
|
|
|
 |
ikamien
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 1996
Kraj/Country: UK
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 3 Skąd: JAWOR
|
Wysłany: 14-03-2015, 11:24
|
|
|
Ponownie wymienilem filtr paliwa by miec pewnosc ze w nim jest wszystko ok i przez pare dni dokladnie go obserwowalem jak sie zachowuje (paliwo do polowy baku).
1 Z rana na zimnym silniku odpala czasami za 1 a czasami za 2 razem I chodzi idealnie. utrzymuje obroty na 900, niezucza silnikiem, chodzi tak jak powinien.
2 Po rozgrzaniu go, przejechaniu 3-5km wolne obroty spadaja do 700/800 i zaczyna miec problemy z utrzymaniem wolnych obrotow.
3 Na postoju po dodaniu gazu do 3000 obrotow i puszczenia pedalu gazu obroty spadaja do 300/500 i czasami potrafi zgasnac. Jesli zgasnie to odpala od strzalala.
4 Jesli niezgasnie to chwile porzuca silnikiem i obroty powoli wejda na 800 i jesli niedotykam gazu to bedzie tak pracowal.
5 Jesli tylko dotkne gazu lekko i puszcze, znowu obroty spadaja do 300/500 i po chwili wracaja do 800.
6 Odkrecilem wlew w baku, wiec nie jest to zapowietrzenie w baku.
-czasami zdarzy sie ze pracuje normalnie i niema tego objawu.
Jesli ktos ma jakies pomysly lub podejrzenia, to prosze o info.
Zastanawiam sie czy w pompie paliwa podobno jest jakis filterek, i czy nie jest zapchany. Jesli tak to jak go wyczyscic? |
Ostatnio zmieniony przez ikamien 15-03-2015, 12:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Grigori
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 59 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-03-2015, 13:46
|
|
|
miałem podobnie:
Silnik jak się rozgrzał czyli jak przestało chodzić ssanie to gasł na wolnych obrotach.
Po wymianie filtra paliwa których chyba od nowości nie był zmieniany problem prawie ustał czasami się zdarzy szczególnie jak jest mało paliwa z zbiorniku.
Przy okazji jak będę coś robił to muszę zajrzeć właśnie do baku, tylko ze niestety w sporcie trzeba opuszczać zbiornik.
U mnie silniczek krokowy jest raczej sprawny ponieważ na LPG nic się nie dzieje silnik ładnie trzyma obroty, dlatego też wnioskuje ze to wina paliwka. |
|
|
|
 |
ikamien
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 1996
Kraj/Country: UK
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 3 Skąd: JAWOR
|
Wysłany: 15-03-2015, 12:28
|
|
|
Ta tylko benzyna a diesiel to chyba rozne baji z utrzymywaniem wolnych obrotow bo co innego za to odpowiada. Na dzien dzisiejszy nadal problem ne rozwiazany.
Dodatowa informacja to duzo pali oolo 16-18 po mescie |
|
|
|
 |
Grigori
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 59 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-03-2015, 12:38
|
|
|
a to trza pisać ze diesel |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 15-03-2015, 14:00
|
|
|
Diesel... obroty... główny podejrzany, to pompa. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
satyricon
Forumowicz
Auto: pajero2clasic 2.5 es
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: nehrybka/radzymin
|
Wysłany: 15-04-2015, 13:13
|
|
|
Jesli jeszcze walczysz z tym problemem,to sprobuj dolac miksolu do paliwa 1/50.Rozrob w bance odpowiednia ilosc i wlej do zbiornika.Moze pomoze.Ja walczylem z przycinajacym sie nastawnikiem w pompie i pomoglo.Szkoda ze fachowcy z garazowej 4 w wawie tego nie zauwazyli,ale czlowiek uczy sie na błedach.Objawy w moim to ciezej odpalal i po puszczeniu gazu nie spadaly od razu obroty,spalanie bylo ok.
Miksol proponuje z lotosu,bo orlenowski smierdzi jakims gownem i nie ma efektu.Ze dwa zbiorniki tak zrobilem i dopiero byla poprawa.Pozdrawiam.
[ Dodano: 15-04-2015, 13:16 ]
Obroty zatrzymywaly sie na ok 900 i po 2-4 sekundach spadaly do normy.Dodam jeszcze ze paliwo leje glownie lotos dynamik,lepiej jezdzi i deko mniej spala,zwlaszcza zima. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|