[CS3A 1.6] Lancer 1.6 branie oleju! |
Autor |
Wiadomość |
inco
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2005 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2010 Posty: 7 Skąd: Zagłębię
|
Wysłany: 17-02-2012, 09:21 [CS3A 1.6] Lancer 1.6 branie oleju!
|
|
|
Witam
Mam problem z Lancerem 1.6. Bierze on olej, bierze to mało powiedziane na około 1500 tys km ponad litr. Ma przejechane 110 tys. Nie był robiony jeszcze rozrząd, niedługo chcę go zawieść do mechanika bo troszkę się zagapiłem. Auto nie kopci, nie widać wycieków pod uszczelkami etc. Plam też nie zostawia. Auto raczej nie jest nadmiernie eksploatowane.
Blaszka pod maską:
Engin: 4g18
Model: CS3ASNJEL6
Trans AXLE: F5M41
Proszę o pomoc.
Ew dobrego mechanika ze śląska od Mitsubishi. |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 17-02-2012, 13:10
|
|
|
Przy zużyciu oleju ponad litr na 1,5 tyś km (rozumiem że tak chciałeś napisać "1500 tyś km) muszą być jakieś oznaki. Jak trzymasz silnik na jakieś 3 tyś obrotów to spaliny mają jaki kolor ? Chyba że w ogóle ich nie widać ale piszesz że wycieków nie ma. Ewentualnie postaw auto na czyściutkim podłożu i zapal niech pochodzi z 15-20 minut może wtedy coś skapnie.
Poziom oleju mierzyłeś zawsze jakieś 20 -30 minut po zgaszeniu. |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
bcn
Forumowicz Save the SOHC

Auto: Lancer CS0 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 71 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
inco
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2005 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2010 Posty: 7 Skąd: Zagłębię
|
Wysłany: 17-02-2012, 14:33
|
|
|
Olej jest lany półsyntetyk.
Co do kopcenia na jałowym nic przy 3 tysiach obr. lekko coś jest biało szarawe przy 6 szary. CIężko ogólnie stwierdzić na dworze przy takiej pogodzie. Ale specjalnie jakoś nie dymi. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-02-2012, 16:59
|
|
|
Stawiam na zużyte uszczelniacze trzonków zaworów, |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
inco
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2005 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2010 Posty: 7 Skąd: Zagłębię
|
Wysłany: 17-02-2012, 17:06
|
|
|
Jakie koszta, naprawa plus części?? orientujesz się?? |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 17-02-2012, 17:58
|
|
|
robertdg, Byłeś pierwszy
Myśle że to te ( po wymiarach z intercarsu) link więc cena części 7,5zł *16 sztuk+ ewentualna przesyłka.
Następnie wymiana to nie mam pojęcia ale można wymienić bez ściągania głowicy więc nie daj się nabrać. |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
pie3ak
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 04'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-03-2012, 11:21
|
|
|
ja leję 1-2 litry na 15.000 w zależności jak jeżdżę i czy w mieście czy w trasie
kiedyś zrobiłem 500km bez oleju
coś mi stukało, ale nie miałem pojęcia co
kontrolka się nie paliła, bo oczywiście nia ma kontroliki poziomu tylko kontrolka ciśnienia, a ciśnienie było ok
jak się zorientowałem to pojechałem blady do Mitcar'u a tam się dowiedziałm, że nie ma strachu, bo 1.6 to można i wodą smarować - taki joke, ale rzeczywiście strat słownie ZERO przynajmniej przez ostatnie 75.000 się nie ujawniły |
|
|
|
 |
|