[C51A 1.3] Kilka drobnych pytań |
Autor |
Wiadomość |
YYari
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-11-2009, 13:18 [C51A 1.3] Kilka drobnych pytań
|
|
|
Witam wszystkich jestem tutaj nowy to tak na wstępie .
I oto moje kilka pytań :
1. Jaki jest litraż baku w Colcie 92' 1.3 silnik
2. Mam problem z odpaleniem tzn odpalam go i po chwili gaśnie ... a jeżeli silnik sie nagrzeje to odpala bez problemu ....
3. Posiadam w nim gaz, ale coś z nim nie hallo tzn. : strasznie go trzęsie, i tak jakby nie dochodzil dokladnie gaz ... i po chwili jak da sie mu gaz dławi sie i gaśnie .
Dziekuje z góry i prosze o odpowiedz:)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 29-11-2009, 13:28
|
|
|
wyregulować instalację gazową .
5o litrów . |
|
|
|
 |
YYari
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-11-2009, 13:54
|
|
|
a co moze byc z gasnącym silnikiem przy odpalaniu ?:) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-11-2009, 21:23
|
|
|
YYari napisał/a: | a co moze byc z gasnącym silnikiem przy odpalaniu ?:) | Miroslaw1305 napisał/a: | wyregulować instalację gazową . | Dostałeś odpowiedź. Poza tym polecam przeprowadzić w tym aucie regulację luzów zaworowych. |
|
|
|
 |
kamil0810
Forumowicz
Auto: colt 1.3 12v 90r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 42 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-11-2009, 05:25
|
|
|
po pierwsze w c51 bak ma 40 litrów nie 50
co do gaśnięcia to najpierw przed odpaleniem na benzynie należy wcisnąć pedał gazu żeby uruchomić ssanie które jest pół automatyczne i bez tego autko bedzie gasło zaraz po odpaleniu |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30-11-2009, 10:11
|
|
|
Podłączę się do tematu bo zainteresowało mnie stwierdzenie kamil0810 napisał/a: | przed odpaleniem na benzynie należy wcisnąć pedał gazu żeby uruchomić ssanie które jest pół automatyczne i bez tego autko bedzie gasło zaraz po odpaleniu | , to na tym polega? Ja też mam tak, czekam aż check zgaśnie, odpalam i wtedy od razu muszę delikatnie gaz przytrzymać bo przygasa, i dopiero po kilku sekundach widzę jak sam załapuje obroty to wtedy mogę puścić, i zawsze zastanawiałam się dlaczego tak jest i przypuszczałam, że coś z krokowcem, a to kwestia półautomatycznego ssania, tak to ma działać?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 30-11-2009, 13:21
|
|
|
Ty masz silnik na wtrysku, a tam jest inaczej. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30-11-2009, 13:32
|
|
|
rus_one, to mnie nie pocieszyłeś teraz, bo to oznacza, że jednak nie jest wszystko w porządku a tak pasowało no... bo poza tym pierwszym odpaleniem to jest wszystko jak należy, dlatego miałam nadzieję, że znalazłam odpowiedź właśnie hehe |
_________________
 |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 30-11-2009, 14:23
|
|
|
Nic się nie bój. Znajdź stronę Krzyżaka i poczytaj. Musisz wymienić kondensatory w ECU (jeśli nie były robione), wyczyścić przepustnicę i krokowca, sprawdzić czujnik temp. silnika i sonde. Niemal na 100% pomoże. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30-11-2009, 21:58
|
|
|
Hehe, stronkę Krzyżaka przerabiałam już daaawno, kondki wymienione, czujnik temp. również bo nawalił jakiś czas temu. Ale jeśli chodzi o te pierwsze odpalenie, to przed wymianą i teraz jest dokładnie tak samo No i colcik na nagrzanym silniczku ma na jałowym tak 700 rpm... Mi to w sumie nie przeszkadza, mniej pali i jest cichy ale nie jestem pewna, czy tak ma być |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24344 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-12-2009, 08:47
|
|
|
avangarda napisał/a: | colcik na nagrzanym silniczku ma na jałowym tak 700 rpm |
na liczniku? - to normalne, bo ten licznik mocno przekłamuje...
przerabiałem już 3 liczniki u siebie i każdy pokazywał w okolicach 650-700 rpm a Palm w tym samym czasie 800-850 rpm |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 01-12-2009, 09:20
|
|
|
Z tego co wiem, to te silniki są wrażliwe na zasyfioną przepustnicę. To chyba pierwsze musisz zrobić. No i ten nieszczęsny krokowiec.
Mogę się mylić bo mój jest z tym "cudownym" gaźnikiem... Niech się dopisze ktoś mający c52, albo może Krzyzak, |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 01-12-2009, 15:47
|
|
|
Krzyzak, właściwie to nie sprawdzałam na palmie, całkiem możliwe, że tak właśnie jest, sprawdzę to dla swojej świadomości
rus_one, przepustnica była czyszczona, więc zostaje krokowiec i lambda, ale ją na razie wykluczam bo nie kopci i nie pali więcej. A jeśli chodzi o "cudowny" gaźnik
to ja specjalnie szukałam motorka na wtrysku, bo wcześniej w maździe miałam gaźnik i nie wspominam tego dobrze... |
_________________
 |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 02-12-2009, 20:39
|
|
|
avangarda, ja w zasadzie lubię gaźniki, ale ten to jakaś masakra. Niby gaźnik a nigdzie się nie da rąk wsadzić bo sterowane elektronicznie albo podciśnieniowo...
BTW zdjołem kostkę z czujnika temp. silnika i testuję jak to będzie. Chodzi mi o jego kosmiczne spalanie w mieście. Ciekawe jak wyjdzie... |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
YYari
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-12-2009, 21:03
|
|
|
chłopaki a co moze byc przyczyna jak odpalam go na benzynie to tak go szarpie i gasnie ?
świece kable filtry ? |
|
|
|
 |
|