Problem ze zbierznoscia kol / 1 kola |
Autor |
Wiadomość |
pbkbisk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 18 Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
|
Wysłany: 18-02-2010, 22:26 Problem ze zbierznoscia kol / 1 kola
|
|
|
Witam wszystkich Mitsumaniakow. Caly moj problem ogranicza sie do prawego tylnego kola. Bierznik sciera sie z zewnatrz opny a wewnatrz jest jak nowy (chociaz opony sa juz wiekowe ). Po krotkich ogledzinach stwierdzilem roznice pomiedzy tylnimi kolami. Lewe jest ustawione prosto a prawe - lekko skreca w lewo (w strone samochodu).
Nasowaja mi sie wiec pytania: Czy jest mozliwosc regulacji tego kola? Czy wymaga to specjalisty, czy tez moge zrobic to samemu?
Jestem z Islandii a warsztatowe naprawy moga kosztowac tutaj wiecej niz samochod..
Podpowiem, ze nie jestem typem mechanika lecz raczej ciekawskiego goscia, ktory chce wszystkiego sie nauczyc ale nie dotyka nieznanego sam aby nie zepsuc.
Jezeli ktos bedzie znac sposob na ustawienie tego samemu, prosze opisac to jak dla kobiety Moja wiedza o zawieszeniu zaczyna sie na oponach a konczy na szczekach hamulcowych xD
Z gory dziekuje i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-02-2010, 22:55
|
|
|
Prawdopodobnie wyrobioną masz tuleję w zawieszeniu->to jest to coś co wygląda jak rurka z gumą w środku a w niej następna rurka stalowa chyba gdzieś na forum jest fotka->> taaa tylko gdzie?? jak znajdę to podrzucę chyba ze Mitsumaniaki mają gotowca. Nie wiem jak jest w V6 3,0 ale nie spotkałem się z możliwością regulacji tyłu. Przód jak najbardziej jest regulowany. Zrób test ->> zmierz odległość koła od jakiegoś punktu stojąc pod górkę i z górki->>> czy nie masz wrażenia ze ruszając tył lekko Ci zarzuca?? a jak z amortyzatorem jeśli po odciązeniu go czyli na podnośniku amorek nie lata jak .... po pustym sklepie?? sprężyna jest na swoim miejscu i cała?? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
pbkbisk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 18 Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
|
Wysłany: 19-02-2010, 07:36
|
|
|
Przy ruszaniu nie szarpie, nie slychac dziwnych dzwiekow. Sprawdze amortyzator i sprezyne dzisiaj no i to to gumowe z rurka powiem co i jak wieczorem.
A co do testu i mierzenia odleglosci: Odleglosc miedzy kolem a blotnikiem czy kolem lewym a prawym? Nie bardzo wiem w ktora strone mierzyc i po co? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 19-02-2010, 07:54 Re: Problem ze zbierznoscia kol / 1 kola
|
|
|
pbkbisk napisał/a: | Witam wszystkich Mitsumaniakow. Caly moj problem ogranicza sie do prawego tylnego kola. Bierznik sciera sie z zewnatrz opny a wewnatrz jest jak nowy (chociaz opony sa juz wiekowe ). Po krotkich ogledzinach stwierdzilem roznice pomiedzy tylnimi kolami. Lewe jest ustawione prosto a prawe - lekko skreca w lewo (w strone samochodu).
Nasowaja mi sie wiec pytania: Czy jest mozliwosc regulacji tego kola? Czy wymaga to specjalisty, czy tez moge zrobic to samemu?
Jestem z Islandii a warsztatowe naprawy moga kosztowac tutaj wiecej niz samochod..
Podpowiem, ze nie jestem typem mechanika lecz raczej ciekawskiego goscia, ktory chce wszystkiego sie nauczyc ale nie dotyka nieznanego sam aby nie zepsuc.
Jezeli ktos bedzie znac sposob na ustawienie tego samemu, prosze opisac to jak dla kobiety Moja wiedza o zawieszeniu zaczyna sie na oponach a konczy na szczekach hamulcowych xD
Z gory dziekuje i pozdrawiam. |
Możesz to ustawić, Między końcówkami układu kierowniczego przy tym kole co skręca, masz śrubę rzymską. Musisz popuścić kontry i regulować tą śruba.
Ale i tak zalecam wizytę w warsztacie aby ustawić zbieżność. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-02-2010, 09:21
|
|
|
pbkbisk napisał/a: | Nie bardzo wiem w ktora strone mierzyc i po co? | Prawą stronę tę uciekającą a po co zobaczysz w którą stronę uciekło a z górki lub pod górkę ->>odciążenie koła i dociążenie. pbkbisk napisał/a: | Odleglosc miedzy kolem a blotnikiem |
|
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
pbkbisk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 18 Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
|
Wysłany: 19-02-2010, 17:07
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Możesz to ustawić, Między końcówkami układu kierowniczego przy tym kole co skręca | A to wydaje mi sie ze dotyczy kola przedniego a ja mam problem z tylem. |
_________________ Moja milosc
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 19-02-2010, 17:23
|
|
|
jasne, przeoczyłem ten fakt, to jeśli to tył to masz coś nie tak. bo tył jest na jednej osi, więc nie może być tak, ze jedno jest dobrze a jedno źle. Moim zdaniem masz krzywy most. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
pbkbisk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 18 Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
|
Wysłany: 19-02-2010, 17:34
|
|
|
No to nie dobrze jezeli tak.. i wogole zadnej regulacji nie ma na tyle?? zadnych tulei itp? |
_________________ Moja milosc
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 19-02-2010, 17:59
|
|
|
nie ma |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 19-02-2010, 20:06
|
|
|
No nie róbcie jaj Żaden z Was nie wpadł na pomysł ze łożysko na półosi w moście padło i koło stoi krzywo? Jak można skrzywić most
Podnieś kolego cały tył do góry tak aby koła nie dotykały podłoża i poszarp za koła czy nie ma luzów. Jak coś wyczujesz to prawdopodobnie łożysko półosi padło albo ułożyskowanie na mechanizmie różnicowym. Piszę tak ogólnie, bo nie wiem dokładnie jak ten most jest zrobiony, ale w tym kierunku bym szukał |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 19-02-2010, 21:26
|
|
|
1405 napisał/a: | No nie róbcie jaj Żaden z Was nie wpadł na pomysł ze łożysko na półosi w moście padło i koło stoi krzywo? Jak można skrzywić most
Podnieś kolego cały tył do góry tak aby koła nie dotykały podłoża i poszarp za koła czy nie ma luzów. Jak coś wyczujesz to prawdopodobnie łożysko półosi padło albo ułożyskowanie na mechanizmie różnicowym. Piszę tak ogólnie, bo nie wiem dokładnie jak ten most jest zrobiony, ale w tym kierunku bym szukał |
Łożyska chyba sprawdził za nim posta napisał? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
pbkbisk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 18 Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
|
Wysłany: 19-02-2010, 21:47
|
|
|
Wlasnie wrocilem. Przejrzalem wszystko pod spodem samochodu i tylne kola. Co do lozysk to sa jak najbardziej wporzadku. Wszystkie gumki takze wporzadku. Most prosty. Mierzylem, pukalem, sprawdzalem.Wykrzywienie kola bylo zludzeniem optycznym, poniewaz wymiary byly identyczne po obu stronach(rama-kolo, blotnik-kolo itp itd). Doszedlem do wniosku ze przyczyna jest zawieszenie - to jest amortyzator. Postanowilem sprawdzic mechanizm zmieniajacy ustawianie twardosci zawieszenia. Jeden kabelek wyskoczyl z gniazdka. Podlaczylem, wlaczylem zasilanie - silniczek ustawil amortyzator z Hard na Soft (Od 2 lat jezdze na sofcie). Zauwazylem takze ze w oponie bylo mniej powietrza niz z lewej strony. Mam nadzieje ze to byla przyczyna mojej niezbierznosci. Dziekuje za wasze rady. Dzieki wam dowiedzialem sie co nieco o zawieszeniu Pozdrawiam |
_________________ Moja milosc
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-02-2010, 23:38
|
|
|
pbkbisk napisał/a: | Bierznik sciera sie z zewnatrz opny a wewnatrz jest jak nowy (chociaz opony sa juz wiekowe ) | Jakiej marki są to opony?? pbkbisk napisał/a: | Zauwazylem takze ze w oponie bylo mniej powietrza niz z lewej strony. |
pbkbisk napisał/a: | Mam nadzieje ze to byla przyczyna mojej niezbierznosci. | niemożliwością jest aby mniejsze ciśnienie w oponie spowodowało zużycie bieżnika od zewnątrz. Czy podnosiłeś tył do góry->> tak aby oba koła były w powietrzu?? Nie wiem jak jest w Islandii ale jeśli możesz to skorzystaj ze stacji diagnostycznej gdzie na szarpaku wyjdzie gdzie jest luz. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
pbkbisk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 18 Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
|
Wysłany: 19-02-2010, 23:52
|
|
|
Podnioslem dzwigiem caly tyl do gory. 2 tylne kola byly w powietrzu. Mierzylem odleglosci w powietrzu i kiedy auto stalo o wlasnych silach.Opony sa albo Good Year albo Good Rich. Pamietam tylko Good Napisane jest tam All Terrain. Nie mowie ze mniejsza ilosc powietrza to przyczyna ale moze pomoglo to scieraniu sie bierznika. Nie mam pojecia czy jest po usterce. Jezeli za 1000 km zauwaze ze dalej jest niedobrze to skorzystam z profesjonalnego warsztatu. |
_________________ Moja milosc
 |
|
|
|
 |
|