Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze zbierznoscia kol / 1 kola
Autor Wiadomość
pbkbisk 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
Wysłany: 18-02-2010, 22:26   Problem ze zbierznoscia kol / 1 kola

Witam wszystkich Mitsumaniakow. Caly moj problem ogranicza sie do prawego tylnego kola. Bierznik sciera sie z zewnatrz opny a wewnatrz jest jak nowy (chociaz opony sa juz wiekowe :P ). Po krotkich ogledzinach stwierdzilem roznice pomiedzy tylnimi kolami. Lewe jest ustawione prosto a prawe - lekko skreca w lewo (w strone samochodu).
Nasowaja mi sie wiec pytania: Czy jest mozliwosc regulacji tego kola? Czy wymaga to specjalisty, czy tez moge zrobic to samemu?
Jestem z Islandii a warsztatowe naprawy moga kosztowac tutaj wiecej niz samochod..
Podpowiem, ze nie jestem typem mechanika lecz raczej ciekawskiego goscia, ktory chce wszystkiego sie nauczyc ale nie dotyka nieznanego sam aby nie zepsuc. :)

Jezeli ktos bedzie znac sposob na ustawienie tego samemu, prosze opisac to jak dla kobiety :P Moja wiedza o zawieszeniu zaczyna sie na oponach a konczy na szczekach hamulcowych xD

Z gory dziekuje i pozdrawiam.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 18-02-2010, 22:55   

Prawdopodobnie wyrobioną masz tuleję w zawieszeniu->to jest to coś co wygląda jak rurka z gumą w środku a w niej następna rurka stalowa chyba gdzieś na forum jest fotka->> taaa tylko gdzie?? jak znajdę to podrzucę chyba ze Mitsumaniaki mają gotowca. Nie wiem jak jest w V6 3,0 ale nie spotkałem się z możliwością regulacji tyłu. Przód jak najbardziej jest regulowany. Zrób test ->> zmierz odległość koła od jakiegoś punktu stojąc pod górkę i z górki->>> czy nie masz wrażenia ze ruszając tył lekko Ci zarzuca?? a jak z amortyzatorem jeśli po odciązeniu go czyli na podnośniku amorek nie lata jak .... po pustym sklepie?? sprężyna jest na swoim miejscu i cała??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
pbkbisk 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
Wysłany: 19-02-2010, 07:36   

Przy ruszaniu nie szarpie, nie slychac dziwnych dzwiekow. Sprawdze amortyzator i sprezyne dzisiaj no i to to gumowe z rurka :P powiem co i jak wieczorem.
A co do testu i mierzenia odleglosci: Odleglosc miedzy kolem a blotnikiem czy kolem lewym a prawym? Nie bardzo wiem w ktora strone mierzyc i po co?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-02-2010, 07:54   Re: Problem ze zbierznoscia kol / 1 kola

pbkbisk napisał/a:
Witam wszystkich Mitsumaniakow. Caly moj problem ogranicza sie do prawego tylnego kola. Bierznik sciera sie z zewnatrz opny a wewnatrz jest jak nowy (chociaz opony sa juz wiekowe :P ). Po krotkich ogledzinach stwierdzilem roznice pomiedzy tylnimi kolami. Lewe jest ustawione prosto a prawe - lekko skreca w lewo (w strone samochodu).
Nasowaja mi sie wiec pytania: Czy jest mozliwosc regulacji tego kola? Czy wymaga to specjalisty, czy tez moge zrobic to samemu?
Jestem z Islandii a warsztatowe naprawy moga kosztowac tutaj wiecej niz samochod..
Podpowiem, ze nie jestem typem mechanika lecz raczej ciekawskiego goscia, ktory chce wszystkiego sie nauczyc ale nie dotyka nieznanego sam aby nie zepsuc. :)

Jezeli ktos bedzie znac sposob na ustawienie tego samemu, prosze opisac to jak dla kobiety :P Moja wiedza o zawieszeniu zaczyna sie na oponach a konczy na szczekach hamulcowych xD

Z gory dziekuje i pozdrawiam.

Możesz to ustawić, Między końcówkami układu kierowniczego przy tym kole co skręca, masz śrubę rzymską. Musisz popuścić kontry i regulować tą śruba.
Ale i tak zalecam wizytę w warsztacie aby ustawić zbieżność.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 19-02-2010, 09:21   

pbkbisk napisał/a:
Nie bardzo wiem w ktora strone mierzyc i po co?
Prawą stronę tę uciekającą a po co zobaczysz w którą stronę uciekło a z górki lub pod górkę ->>odciążenie koła i dociążenie.
pbkbisk napisał/a:
Odleglosc miedzy kolem a blotnikiem
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
pbkbisk 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
Wysłany: 19-02-2010, 17:07   

zbyszekm2 napisał/a:
Możesz to ustawić, Między końcówkami układu kierowniczego przy tym kole co skręca
A to wydaje mi sie ze dotyczy kola przedniego a ja mam problem z tylem.
_________________
Moja milosc :)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-02-2010, 17:23   

jasne, przeoczyłem ten fakt, to jeśli to tył to masz coś nie tak. bo tył jest na jednej osi, więc nie może być tak, ze jedno jest dobrze a jedno źle. Moim zdaniem masz krzywy most.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
pbkbisk 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
Wysłany: 19-02-2010, 17:34   

No to nie dobrze jezeli tak.. i wogole zadnej regulacji nie ma na tyle?? zadnych tulei itp?
_________________
Moja milosc :)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-02-2010, 17:59   

nie ma
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 19-02-2010, 20:06   

No nie róbcie jaj :roll: Żaden z Was nie wpadł na pomysł ze łożysko na półosi w moście padło i koło stoi krzywo? Jak można skrzywić most :?:
Podnieś kolego cały tył do góry tak aby koła nie dotykały podłoża i poszarp za koła czy nie ma luzów. Jak coś wyczujesz to prawdopodobnie łożysko półosi padło albo ułożyskowanie na mechanizmie różnicowym. Piszę tak ogólnie, bo nie wiem dokładnie jak ten most jest zrobiony, ale w tym kierunku bym szukał :arrow:
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-02-2010, 21:26   

1405 napisał/a:
No nie róbcie jaj :roll: Żaden z Was nie wpadł na pomysł ze łożysko na półosi w moście padło i koło stoi krzywo? Jak można skrzywić most :?:
Podnieś kolego cały tył do góry tak aby koła nie dotykały podłoża i poszarp za koła czy nie ma luzów. Jak coś wyczujesz to prawdopodobnie łożysko półosi padło albo ułożyskowanie na mechanizmie różnicowym. Piszę tak ogólnie, bo nie wiem dokładnie jak ten most jest zrobiony, ale w tym kierunku bym szukał :arrow:

Łożyska chyba sprawdził za nim posta napisał?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
pbkbisk 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
Wysłany: 19-02-2010, 21:47   

Wlasnie wrocilem. Przejrzalem wszystko pod spodem samochodu i tylne kola. Co do lozysk to sa jak najbardziej wporzadku. Wszystkie gumki takze wporzadku. Most prosty. Mierzylem, pukalem, sprawdzalem.Wykrzywienie kola bylo zludzeniem optycznym, poniewaz wymiary byly identyczne po obu stronach(rama-kolo, blotnik-kolo itp itd). Doszedlem do wniosku ze przyczyna jest zawieszenie - to jest amortyzator. Postanowilem sprawdzic mechanizm zmieniajacy ustawianie twardosci zawieszenia. Jeden kabelek wyskoczyl z gniazdka. Podlaczylem, wlaczylem zasilanie - silniczek ustawil amortyzator z Hard na Soft (Od 2 lat jezdze na sofcie). Zauwazylem takze ze w oponie bylo mniej powietrza niz z lewej strony. Mam nadzieje ze to byla przyczyna mojej niezbierznosci. Dziekuje za wasze rady. Dzieki wam dowiedzialem sie co nieco o zawieszeniu :) Pozdrawiam
_________________
Moja milosc :)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 19-02-2010, 23:38   

pbkbisk napisał/a:
Bierznik sciera sie z zewnatrz opny a wewnatrz jest jak nowy (chociaz opony sa juz wiekowe :P )
Jakiej marki są to opony??
pbkbisk napisał/a:
Zauwazylem takze ze w oponie bylo mniej powietrza niz z lewej strony.
pbkbisk napisał/a:
Mam nadzieje ze to byla przyczyna mojej niezbierznosci.
niemożliwością jest aby mniejsze ciśnienie w oponie spowodowało zużycie bieżnika od zewnątrz. Czy podnosiłeś tył do góry->> tak aby oba koła były w powietrzu?? Nie wiem jak jest w Islandii ale jeśli możesz to skorzystaj ze stacji diagnostycznej gdzie na szarpaku wyjdzie gdzie jest luz.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
pbkbisk 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
Wysłany: 19-02-2010, 23:52   

Podnioslem dzwigiem caly tyl do gory. 2 tylne kola byly w powietrzu. Mierzylem odleglosci w powietrzu i kiedy auto stalo o wlasnych silach.Opony sa albo Good Year albo Good Rich. Pamietam tylko Good :P Napisane jest tam All Terrain. Nie mowie ze mniejsza ilosc powietrza to przyczyna ale moze pomoglo to scieraniu sie bierznika. Nie mam pojecia czy jest po usterce. Jezeli za 1000 km zauwaze ze dalej jest niedobrze to skorzystam z profesjonalnego warsztatu.
_________________
Moja milosc :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.