Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czarny Gal
Autor Wiadomość
Shockwave 
Mitsumaniak

Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 181
Skąd: Bestwinka
Wysłany: 14-07-2014, 17:06   Czarny Gal

Dlaczego galant? nie mam pojęcia
Nigdy nie miałem styczności z Japońska motoryzacja, od zawsze miałem coś co było wytworem Niemieckich inżynierów. Była calibra i astra.
Lecz kiedy astra z przebiegiem 700tys km została oddana na złom trzeba było coś kupić.
Szukałem vectry B, asty g później alfy 156. Lecz wszystko co oglądałem przekonywało mnie ze niebawem zacznę jeździć rowerem lub komunikacja miejska. pewnego dnia początkiem czerwca wracałem z oględzin alfy 156 (w której wykryłem ze zamiast progów jest pianka budowlana i włókno szklane + żywica ) zatrzymałem sie w kfc aby cos zjeść, załamy faktem ze znów udałem pieniążki na przegląd i dojazd, zerknąłem na telefon i znalazłem na internecie ogłoszenie, znalazł sie galant, w stanie dobrym po kontakcie telefonicznym.
Pojechałem, stan dobry ani dostateczny to nie byl. na masce 2 wrzody(sam początek) lakier mat i nieudolne malowanie niektórych elementów. Po wizycie na SKP dowiedziałem sie ze hamulce na obu osiach do roboty+ sworzeń górnego wahacza z przodu, piasta tyl i guma na przegubie.
Po wielu namysłach i pomysłach za 2 dni galant stal u mnie.






Na wstępie oczywiście zrobiłem hamulce. Ich stan byl agonalny, brak polowy gumek, o ile zestawy naprawcze łatwo dostać to ciężko było z jarzmem ponieważ u mnie jedna śruba prowadząca byla urwana a jej resztka byla w jarzmie. Ktoś już kiedyś próbował wyciągać odłamki z jarzma i niestety nie udolne próby tego manewru dyskwalifikowały jarzmo z dalszego użytku.
Ciężko bylo dostać samo jarzmo do dwu tłoczkowego zacisku ale na allegro znalazłem 2 wypiaskowane kompletne zaciski z jarzmami za 100 zl :) hamulce w końcu ruszyły ;) ))
po dotarciu działają super pomiar na SKP dal tylko po 1-2% różnicy pomiędzy kolami na przedniej osi a tyl również w okolicach kilku %. Oleje i filtry to sprawa oczywista, z półsyntetyka przeszedłem odrazy na syntetyk i pierwszy wyciek :) pokapało z czujnika w misce olejowej, silnik zaczął pracować naprawdę cicho i jest suchy.
Silnik to 2l 136km z sekwencyjnym podtlenkiem gazu ( instalacja ma 2 lata)
Przebieg niby 200tys i mam książkę w której wpisy kończą sie na 160tys w 2010r .
Tak wiec zrobiłem hamulce, sworzeń, przegub, wyprostowałem felgi wymieniałem piastę z tyłu na snr.
Nadkola były robione przez poprzedniego właściciela. Niby super ale malowanie jest tragiczne i będę musiał pokosić się na fachowa polerkę, ale to dopiero wtedy jak ogarnę cala mechanikę. Na chwile obecna polerowałem ręcznie przy użyciu rożnych past. Kielichy sa zdrowe i byla tylko jedna plamka rudej która została usunięta i zakonserwowana. Podłoga bez dziur i zakonserwowana
Poduszki mam na swoim miejscu, choć wiem ze auto z tylu bylo bite, widać wgniotke za zderzaku i rancie klapy.

Dorwę normalny aparat to dam lepsze zdjęcia
 
 
drexvs 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 405
Skąd: Myszków
Wysłany: 14-07-2014, 21:06   

Ładny ładny ! Fajnie że zderzak przód kompletny.. Nie to co u mnie :(
 
 
Shockwave 
Mitsumaniak

Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 181
Skąd: Bestwinka
Wysłany: 15-07-2014, 06:20   

Na zdjęciu nie widać ze brakuje zaślepki na dole zderzaka ;)
 
 
mb95 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 20
Skąd: Bielsko-Biała/Kraków
Wysłany: 17-07-2014, 11:22   

No to już przynajmniej wiem czyj był ten ładny Gal którego ostatnio widziałem przejeżdżając przez Bestwinke. Daj więcej zdjęć tyłu :)
 
 
Shockwave 
Mitsumaniak

Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 181
Skąd: Bestwinka
Wysłany: 17-07-2014, 16:43   

[/list]
Na dniach kierownica leci do obszycia, przednik zderzak do klejenia bo posiada kilka nitów ;) a tylny do malowania.
Chciałbym jeszcze odnowić felgi ale fundusze nie poszczają, samo ich wyprostowanie i ubranie w przyzwoite papcie już było kosztowne ;) a marzą sie palona czerń i czerwony rant :) )
I wymiana tłumika, razem z galantem dostałem dedykowanego ultera dwururkę, ale poprzedni właściciel go wyciął bo chciał cisze ;)
 
 
gocek_wawa 
Nowy Forumowicz
03167/KMM.


Auto: Mitsubishi Galant '97 2.0 b+g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-07-2014, 17:07   

Fajny czarny Galancik, a który rocznik?bo chyba nie pisałeś...
_________________
2014 -....... . - Mitsubishi Galant 2.0 b+g 1997r
2012 - 2014 - Nissan Primera P11 2.0 b+g 1997r
2012 - 2012 - Fiat Siena 1.2 b+g 1999r
2011 - 2012 - Fiat Uno 1.4 b+g 1998r
2010 - 2011 - Volkswagen Polo gt 1.3 1989r
2008 - 2010 - Ford Escort 1.6 zetec b+g 1998r
2006 - 2008 - Fiat Uno 1.0 1993r
2005 - 2006 - Fiat 126p 1995r

Zobacz mojego Galanta :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=88087
 
 
Shockwave 
Mitsumaniak

Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 181
Skąd: Bestwinka
Wysłany: 17-07-2014, 17:21   

1999 ;)
 
 
dmi 
Mitsumaniak


Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 475
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-07-2014, 18:22   

nie chcesz malować kierownicy ? są fajne środki do tego, wiadomo, ze co jakiś czas będzie trzeba na nowo malować lecz mi jakoś nie pasuję kierownice nieoryginalnie obszyte :)
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-07-2014, 20:15   

Ulter wcale nie hałasuje bardziej niż oryginał, ma tylko inny dzwięk.
 
 
Shockwave 
Mitsumaniak

Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 181
Skąd: Bestwinka
Wysłany: 17-07-2014, 20:41   

przed montażem nagram dźwięk oryginału i po wymianie na ultera żeby było porównanie.
Tylko muszę dorwać kogoś z migiem ;)
 
 
Shockwave 
Mitsumaniak

Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 181
Skąd: Bestwinka
Wysłany: 08-08-2014, 18:58   

W końcu troszkę czasu sie znalazło dla autka.
Coś z cyklu mini polerka "kątówką" ;)
Ręka jeszcze nie ma wprawy i robione delikatnie bo balem sie ze ujrze podklad lub blache a kątówkę trudno wyczuć.


Jak na 1 raz z czymś elektrycznym to chyba nie wyszło tak zle przez operacja lakier byl zmatowiony . Zdjęcia zrobione telefonem wiec jakieś kropeczki itp to efekt słabego aparatu. Coś się zaczął lakier błyszczeć i mam nadzieje ze efekt bedzie bardziej długotrwały niz po paście tempo i ręcznym machaniu ;)
Dodam ze nawet nie wiem czym i jakimi środkami robiłem bo kolega lakiernik odlal mi do buteleczek jakieś mleczka i kazał pierwsze specyfikiem nr1 a później nr 2 :rolleyes:
Czas zabawy 4h z przerwami na lecha :badgrin:
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 08-08-2014, 20:34   

nie no, fatalnie, jak tak można? Pomyślałeś zanim zrobiłeś? Jak można pić Lecha? :)

Ładnie się błyszczy.
Ciekawe ile lakieru zdjąłeś?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Shockwave 
Mitsumaniak

Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 181
Skąd: Bestwinka
Wysłany: 08-08-2014, 20:59   

Dobry lech nie jest zly ;) Lepsze niż cola
Ile lakieru ?? hmm myślę ze nie duzo bo filce\gąbki były w miarę czyste jak kończyłem, a jak już pisałem macałem te auto delikatnie jak moja Panią po biuście bo sie balem ze popsuje ;p
Bardziej chodziło mi aby rysy zeszły i zaczynałem od maski bo w razie czego na allegro jest za 300zl w kolorze :D A później uznałem ze skoro maska nie wyszła tragicznie to pociągnę na bogato po reszcie autka
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-09-2014, 20:35   

Nie mogłem się powstrzymać, żeby nie pogratulować :) Miałem takiego samego, tylko bardziej czarnego :D - polecam ciemne szyby i czarne felgi, wtedy jest moc :)

Jak obszyjesz kierę wrzuć fotki, zastanawiam się mocno czy obszywać czy regenerować
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2505
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-09-2014, 09:03   

Super wyszło.
A zderzak dało rade czy już tylko lakiernik?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.