Czarny Gal |
Autor |
Wiadomość |
Shockwave
Mitsumaniak
Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 181 Skąd: Bestwinka
|
Wysłany: 14-07-2014, 17:06 Czarny Gal
|
|
|
Dlaczego galant? nie mam pojęcia
Nigdy nie miałem styczności z Japońska motoryzacja, od zawsze miałem coś co było wytworem Niemieckich inżynierów. Była calibra i astra.
Lecz kiedy astra z przebiegiem 700tys km została oddana na złom trzeba było coś kupić.
Szukałem vectry B, asty g później alfy 156. Lecz wszystko co oglądałem przekonywało mnie ze niebawem zacznę jeździć rowerem lub komunikacja miejska. pewnego dnia początkiem czerwca wracałem z oględzin alfy 156 (w której wykryłem ze zamiast progów jest pianka budowlana i włókno szklane + żywica ) zatrzymałem sie w kfc aby cos zjeść, załamy faktem ze znów udałem pieniążki na przegląd i dojazd, zerknąłem na telefon i znalazłem na internecie ogłoszenie, znalazł sie galant, w stanie dobrym po kontakcie telefonicznym.
Pojechałem, stan dobry ani dostateczny to nie byl. na masce 2 wrzody(sam początek) lakier mat i nieudolne malowanie niektórych elementów. Po wizycie na SKP dowiedziałem sie ze hamulce na obu osiach do roboty+ sworzeń górnego wahacza z przodu, piasta tyl i guma na przegubie.
Po wielu namysłach i pomysłach za 2 dni galant stal u mnie.

Na wstępie oczywiście zrobiłem hamulce. Ich stan byl agonalny, brak polowy gumek, o ile zestawy naprawcze łatwo dostać to ciężko było z jarzmem ponieważ u mnie jedna śruba prowadząca byla urwana a jej resztka byla w jarzmie. Ktoś już kiedyś próbował wyciągać odłamki z jarzma i niestety nie udolne próby tego manewru dyskwalifikowały jarzmo z dalszego użytku.
Ciężko bylo dostać samo jarzmo do dwu tłoczkowego zacisku ale na allegro znalazłem 2 wypiaskowane kompletne zaciski z jarzmami za 100 zl hamulce w końcu ruszyły ))
po dotarciu działają super pomiar na SKP dal tylko po 1-2% różnicy pomiędzy kolami na przedniej osi a tyl również w okolicach kilku %. Oleje i filtry to sprawa oczywista, z półsyntetyka przeszedłem odrazy na syntetyk i pierwszy wyciek pokapało z czujnika w misce olejowej, silnik zaczął pracować naprawdę cicho i jest suchy.
Silnik to 2l 136km z sekwencyjnym podtlenkiem gazu ( instalacja ma 2 lata)
Przebieg niby 200tys i mam książkę w której wpisy kończą sie na 160tys w 2010r .
Tak wiec zrobiłem hamulce, sworzeń, przegub, wyprostowałem felgi wymieniałem piastę z tyłu na snr.
Nadkola były robione przez poprzedniego właściciela. Niby super ale malowanie jest tragiczne i będę musiał pokosić się na fachowa polerkę, ale to dopiero wtedy jak ogarnę cala mechanikę. Na chwile obecna polerowałem ręcznie przy użyciu rożnych past. Kielichy sa zdrowe i byla tylko jedna plamka rudej która została usunięta i zakonserwowana. Podłoga bez dziur i zakonserwowana
Poduszki mam na swoim miejscu, choć wiem ze auto z tylu bylo bite, widać wgniotke za zderzaku i rancie klapy.
Dorwę normalny aparat to dam lepsze zdjęcia |
|
|
|
 |
drexvs
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 405 Skąd: Myszków
|
Wysłany: 14-07-2014, 21:06
|
|
|
Ładny ładny ! Fajnie że zderzak przód kompletny.. Nie to co u mnie |
|
|
|
 |
Shockwave
Mitsumaniak
Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 181 Skąd: Bestwinka
|
Wysłany: 15-07-2014, 06:20
|
|
|
Na zdjęciu nie widać ze brakuje zaślepki na dole zderzaka |
|
|
|
 |
mb95
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 20 Skąd: Bielsko-Biała/Kraków
|
Wysłany: 17-07-2014, 11:22
|
|
|
No to już przynajmniej wiem czyj był ten ładny Gal którego ostatnio widziałem przejeżdżając przez Bestwinke. Daj więcej zdjęć tyłu |
|
|
|
 |
Shockwave
Mitsumaniak
Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 181 Skąd: Bestwinka
|
Wysłany: 17-07-2014, 16:43
|
|
|
 [/list]
Na dniach kierownica leci do obszycia, przednik zderzak do klejenia bo posiada kilka nitów a tylny do malowania.
Chciałbym jeszcze odnowić felgi ale fundusze nie poszczają, samo ich wyprostowanie i ubranie w przyzwoite papcie już było kosztowne a marzą sie palona czerń i czerwony rant )
I wymiana tłumika, razem z galantem dostałem dedykowanego ultera dwururkę, ale poprzedni właściciel go wyciął bo chciał cisze |
|
|
|
 |
gocek_wawa
Nowy Forumowicz 03167/KMM.

Auto: Mitsubishi Galant '97 2.0 b+g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 27 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-07-2014, 17:07
|
|
|
Fajny czarny Galancik, a który rocznik?bo chyba nie pisałeś... |
_________________ 2014 -....... . - Mitsubishi Galant 2.0 b+g 1997r
2012 - 2014 - Nissan Primera P11 2.0 b+g 1997r
2012 - 2012 - Fiat Siena 1.2 b+g 1999r
2011 - 2012 - Fiat Uno 1.4 b+g 1998r
2010 - 2011 - Volkswagen Polo gt 1.3 1989r
2008 - 2010 - Ford Escort 1.6 zetec b+g 1998r
2006 - 2008 - Fiat Uno 1.0 1993r
2005 - 2006 - Fiat 126p 1995r
Zobacz mojego Galanta
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=88087
 |
|
|
|
 |
Shockwave
Mitsumaniak
Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 181 Skąd: Bestwinka
|
Wysłany: 17-07-2014, 17:21
|
|
|
1999 |
|
|
|
 |
dmi
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 475 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-07-2014, 18:22
|
|
|
nie chcesz malować kierownicy ? są fajne środki do tego, wiadomo, ze co jakiś czas będzie trzeba na nowo malować lecz mi jakoś nie pasuję kierownice nieoryginalnie obszyte |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-07-2014, 20:15
|
|
|
Ulter wcale nie hałasuje bardziej niż oryginał, ma tylko inny dzwięk. |
|
|
|
 |
Shockwave
Mitsumaniak
Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 181 Skąd: Bestwinka
|
Wysłany: 17-07-2014, 20:41
|
|
|
przed montażem nagram dźwięk oryginału i po wymianie na ultera żeby było porównanie.
Tylko muszę dorwać kogoś z migiem |
|
|
|
 |
Shockwave
Mitsumaniak
Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 181 Skąd: Bestwinka
|
Wysłany: 08-08-2014, 18:58
|
|
|
W końcu troszkę czasu sie znalazło dla autka.
Coś z cyklu mini polerka "kątówką"
Ręka jeszcze nie ma wprawy i robione delikatnie bo balem sie ze ujrze podklad lub blache a kątówkę trudno wyczuć.
 
Jak na 1 raz z czymś elektrycznym to chyba nie wyszło tak zle przez operacja lakier byl zmatowiony . Zdjęcia zrobione telefonem wiec jakieś kropeczki itp to efekt słabego aparatu. Coś się zaczął lakier błyszczeć i mam nadzieje ze efekt bedzie bardziej długotrwały niz po paście tempo i ręcznym machaniu
Dodam ze nawet nie wiem czym i jakimi środkami robiłem bo kolega lakiernik odlal mi do buteleczek jakieś mleczka i kazał pierwsze specyfikiem nr1 a później nr 2
Czas zabawy 4h z przerwami na lecha |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 08-08-2014, 20:34
|
|
|
nie no, fatalnie, jak tak można? Pomyślałeś zanim zrobiłeś? Jak można pić Lecha?
Ładnie się błyszczy.
Ciekawe ile lakieru zdjąłeś? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Shockwave
Mitsumaniak
Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 181 Skąd: Bestwinka
|
Wysłany: 08-08-2014, 20:59
|
|
|
Dobry lech nie jest zly Lepsze niż cola
Ile lakieru ?? hmm myślę ze nie duzo bo filce\gąbki były w miarę czyste jak kończyłem, a jak już pisałem macałem te auto delikatnie jak moja Panią po biuście bo sie balem ze popsuje ;p
Bardziej chodziło mi aby rysy zeszły i zaczynałem od maski bo w razie czego na allegro jest za 300zl w kolorze A później uznałem ze skoro maska nie wyszła tragicznie to pociągnę na bogato po reszcie autka |
|
|
|
 |
misza116
Mitsumaniak
Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 638 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-09-2014, 20:35
|
|
|
Nie mogłem się powstrzymać, żeby nie pogratulować Miałem takiego samego, tylko bardziej czarnego - polecam ciemne szyby i czarne felgi, wtedy jest moc
Jak obszyjesz kierę wrzuć fotki, zastanawiam się mocno czy obszywać czy regenerować |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2505 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-09-2014, 09:03
|
|
|
Super wyszło.
A zderzak dało rade czy już tylko lakiernik? |
|
|
|
 |
|