Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 18:12
duże spalanie i brak mocy
Autor Wiadomość
Dario79 
Nowy Forumowicz

Auto: sigma '95 3.0 v6 12v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 10
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 17-09-2009, 22:32   duże spalanie i brak mocy

Witam,
mam problem z moją sigmą (3,0 v6 12v '95 automat,kombi) :( .
Samochód odpala b.dobrze, pracuje równo chociaż czasami na wolnych obrotach potrafi falować, problem polega na spalaniu- w cyklu mieszanym na odcinkach ok 30 km(bo tyle mam do pracy) gazu pali ok 28-30 litrów na 100km, lub benzyny ok16-17l/100km przy spokojnej jeździe max do 130km/h. Wymieniłem filtr powietrza, świece i przewody w.n., sonde i przepływomierz, sprawdzony rozrząd- ok. Błędy z ECU sprawdzone, wykasowane(sonda, wtryskiwacze-wymienione) Nadmienię, że misia nie jest wyścigówką i do 100km/h przyśpiesza w ok 18 sekund. Macie pomysły co może jej dolegać??? przebieg to 255tyś km- tylko czy prawdziwy??? Może mieć znaczenie katalizator???? Sigma zdecydowanie lepiej przyśpiesza powyżej 3000 obr/min, bo z dołu łapie muła. Proszę podpowiedzcie coś bo zbankrutuje przez tankowanie mojej misi.
pozdrawiam,
dario
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2009, 07:26   

Jeśli falują delikatnie obroty i jest zamulona do 3000 rpm a powymieniałeś wszystko to kolejny problem jaki może być to ssa gdzieś fałszywe powietrze, bo sigma nie przyspiesza do 100 w 18 sekund, automat 12V max powinien się kręcić w 10s.Posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnieniowe oraz węże z przedmuchów sprawdź w jakim stanie jest guma doprowadzającą powietrze z filtra do przepustnicy , sprawdź czy może na tylnym kolektorze rurka od EGR nie jest gdzieś pęknięta . Jeśli wszystko ok dalej to może być zawalona przepustnica i kolektor ssący '' smołą'' ze spalin zdjąć i wyczyścić.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-09-2009, 18:10   

może ecu.. ? zgłupiał i coś źle czyta.. ?
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 18-09-2009, 18:36   

katalizator usuń ....i po kłopocie
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 18-09-2009, 21:20   

zbyszek05 napisał/a:
katalizator usuń ....i po kłopocie


Możesz to rozwinąć?? Sugerujesz zapchanie katalizatora, czy co??
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19-09-2009, 10:07   

Wiesz - rozwinąć może tak ... - jeśli jest zapchany katalizator , to może dławić.. ale nie zapyta pan Zbyszek.. rady fachowca.. najpierw wytnij a potem sprawdzaj ;)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 19-09-2009, 21:26   

no własnie czekałem aż fachowcy rozwiną temat .... zapchanego katalizatora.
nie wiem co miało tylko znaczyć "najpierw wytnij potem sprawdzaj"?
a ecu też mam wyciąć virman ...?bo źle czyta ???

katalizator może być zapchany bo w końcu już tyle lat tam siedzi a benzynę mamy sami wiecie jaką ...zapchany katalizator będzie powodował właśnie słabe wkręcanie na obroty niższe jak i wyższe co czuje się jako spadek mocy przez co auto będzie więcej palić pb. - występuje objaw owego zamulenia - przypadek podobny miał kiedyś kolega w audi c4 2.8
zapodałem więc wskazówkę .osobiście i tak bym kata wyciąl i wspawał strumienicę bo po 16 latach i tak nic nie oczyszcza .
nie wiem virman o co pijesz do mnie z takimi swoimi podtekstami - ja nie jestem elektrykiem,inzynierem etc...uczę się na błedach swoich jak wielu z nas a to że nie podoba mi się temat / łukasz,bubek - peka kielich / i twoja metoda to moja sprawa -napisałem że tak bym nie zrobił i odradzałem takie nowatorskie łatanie ....TO JEST MOJE ZDANIE I KAZDY Z WAS ROBI JAK UWAŻA . po to jest forum - piszę swoje zdanie ,inni piszą swoje i ktoś ma możliwośc wyboru .tak że panie virman -proszę życzliwie skoncz .
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19-09-2009, 23:18   

wystarczy zmierzyć ciśnienie na wykręconej lambdzie w układzie wydechowym i porównać z dobrym układem. Całkowitego usuwania katalizatora nie polecam - mogą być problemy z policją która ostatnio ma coraz "fajniejsze" zabawki.

zbyszek05, bez urazy - nie chce po Tobie jechać. Chodziło mi tylko o to ,że piszesz jedno zdanie , bez kontekstu , a jak się to czyta to nie wiadomo o co chodzi.. tylko tyle. Ja nie pisałem o usuwaniu tylko sprawdzeniu.. to bardzo istotna różnica.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2009, 09:43   

panowie po co excesy powiem tak jesli w katalizatorze nic nie ''lata'' w środku to się go nie wycina wystarczy popukać w katalizator i jeśli jest głuchy dźwięk to jest ok ale jeśli jest pusty to znaczy ze kawałki katalizatora są już w ukl wydechowym tylko ze wtedy auto nie będzie zamulone tylko do 3000 rpm ale na całej skali obrotów a z kolegą Dario79, już rozmawiałem okazało się ze ma sondę lambdę o nie odpowiednich parametrach i ECU źle steruje mieszanką jest po prostu za bogata, mimo ze na allegro oferują uniwersalne sondy to jednak nie jest tak do końca, sam ostatnio musiałem dobierać niby uniwersalna sondę ale pod konkretny silnik według katalogu NGK pod silnik 4G63 w tym przypadku było to w Outlanderze
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20-09-2009, 10:06   

i po kłopocie - ale jeszce jedna sprawa z tym katalizatorem - zdarza sie tak , że katalizator ma wkład metaliczny a nie ceramiczny , i wtedy nie bezie latał. - i może by zapchany nagarem i rzeczywiście tkać układ cały. Widziałem to na własne oczy :) i to siepo ciśnieniu poznaje :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
rupert70 
Mitsumaniak


Auto: Sigma F07W A/T 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 218
Skąd: Chełm / Dorohusk
Wysłany: 06-10-2009, 22:54   

Dzięki Wam Panowie, troszkę mi oczy otworzyliście,bo moja Misia zaczeła własnie wiecej palić niż powinna.Czyli jednak sondę trzeba "wyniwelować",jak piszecie :idea:
_________________
Rzeczywistość powoduje u mnie zadziwienie.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 06-10-2009, 23:51   

Cokolwiek przez to niwelowanie rozumiesz ale wycięcie sondy na pewno nie jest polecane, tak jak i permanentne pozbycie się katalizatora (o ile jest oczywiście sprawny)
A co do działania sondy sprawa jest prosta.
Sonda to trochę jak bateryjka która produkuje prąd gdy w mieszance jest za mało tlenu (bogata mieszanka).
Przy małym i średnim obciążeniu silnika ECU działa w tzw. pętli zamkniętej tzn. komputer zubaża mieszankę i odczytuje poziom sondy - jeśli jest niski to wzbogaca, odczytuje sondę i jeśli jest bogato to później zubaża i tak w kółko. W momencie kiedy sonda się skończy to nie produkuje tego napięcia lub robi go za mało (tzn. sonda daje sygnał niższy niż normalnie (normalnie 0.8-1 V) albo daje tylko w momencie kiedy mieszanka jest bardzo bogata a nie tylko trochę bogata). Zatem ECU cały czas próbuje wzbogacić bo sygnał z sondy jest niski zatem auto cały czas jeździ na bogatszej mieszance. Temat sondy już był wałkowany jakiś czas temu - łącznie z namiarami jaką sondę kupić.

http://forum.mitsumaniaki...highlight=sonda

Z ofert z allegro proponuje najtańszą NGK/NTK -
http://www.allegro.pl/ite...przewodowa.html
sprawdzi się - tylko dobrze żeby miała tak około 30 cm kable żeby połączenie z oryginalną wtyczką zrobić w kabinie a na zewnątrz.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Piotr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-10-2009, 22:47   

Powodem zamulenia mogą brć przewody wiem cos o tym tez pije jak smok a mocy nie ma , trafilem na 2 komplety przzewodow ktore mialy przebicia 1 JPN po 2 miesiacach iskra skakała gdzie chciala a 2 po 2 tygodniach firmy Japan teraz czekam na 3 kpmplet tym razem NGK - .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.