Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Różnica w sile hamowania
Autor Wiadomość
morosophem 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-10-2009, 18:50   [EAxx] Różnica w sile hamowania

Witam. Właśnie wróciłem z przeglądu okresowego, którego nie udało mi się otrzymać z powodu różnicy w sile hamowania przednich kół. Różnica podobno przekracza 30% Miałem wymieniane tarcze na Zimmermany nawiercane a klocki na TRW jakieś 17kkm temu. Jakiś braków w hamowaniu nie odczuwam ani dźwięku z ich strony nie słyszałem. Macie jakiś pomysł co może być przyczyną? Gal to V6 po lifcie z ABS. Jutro kończy mi się termin przeglądu. Help.
_________________
morosophem
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
costa brawa 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 `00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 563
Skąd: mielec
Wysłany: 13-10-2009, 18:55   

mozliwe ze tloczek Ci sie zapiekl albo prowadniczka - trzeba rozebrac hamulce i zerknac czy wszystko lekutko chodzi ( tloczek i prowadniczki) - mi nie rowno hamowalo i mialem tloczek zapieczony tak ze sie nie wysowal (a ostatnio prowadniczka mi sie zapiekla nie wiem czemu bo smarowalem 3 miesiace wczesniej) ale poprawilem i jest ok wszystko
_________________
Mój misiek :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33851
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 13-10-2009, 19:02   

Dokładnie jak pisze costa brawa. Również miałem taką sytuację ale zacząłbym jeszcze od najprostszej sprawy czyli odpowietrzenia układu. Być może któraś ze stron jest zapowietrzona, jeżeli ewidentnie nie zobaczysz wylatującego powietrza bądź spienionego płynu to sprawdź tłoczki i prowadniki. Polecam rozebranie dokumentne zacisków, wyczyszczenie wszystkiego, być może wymiana uszczelnień i gum zabezpieczających. Jest to oczywiście ostateczne rozwiązanie i jest konieczne, aczkolwiek ja coś takiego robiłem i po prostu polecam takie rozwiązanie, pozbyłem się problemów z hamulcami definitywnie a robota bardzo prosta.
_________________
Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 
 
 
costa brawa 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 `00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 563
Skąd: mielec
Wysłany: 13-10-2009, 19:08   

dokladnie jeszcze o odpowietrzeniu zapomnialem - a koszt tych uszczelnien to z tego co pamietam 15 zl na strone - jak Ci sie chce to sam to zrobisz w gora 2 godzinki ( mi tyle zajelo z oczyszczaniem wszystkiego co sie dalo z rdzy i odblokowaniem tloczka)
ps
jesli odpowietrzasz to wlacz silnik ( tak podobno trzeba z ABS-em odpowietrzac )
_________________
Mój misiek :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33851
 
 
morosophem 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-10-2009, 20:02   

Big Tomala to faktycznie klocki bo są krzywo zjechane. Z zewnątrz mam z 6 mm, a po wewnętrznej stronie tarczy ze 3 mm. Dzięki za pomoc. Co polecacie do Zimmermanów nawiercanych? Miałem TRW - czy to dobre klocki?
_________________
morosophem
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-10-2009, 20:42   

morosophem napisał/a:
Big Tomala to faktycznie klocki bo są krzywo zjechane. Z zewnątrz mam z 6 mm, a po wewnętrznej stronie tarczy ze 3 mm. Dzięki za pomoc. Co polecacie do Zimmermanów nawiercanych? Miałem TRW - czy to dobre klocki?


JEzeli masz taki efekt to znaczy ze docisk wogole nie "plywa" w prowadnicach (srubach prowadzacych) bo nacisk wychodzi tylko od strony tloczyska i dlatego sciera sie klocek tylko od strony wewnetrznej tarczy, zrob to jak najszybciej zeby nie pokrzywic tarczy, roznice w chamowaniu napewno bys odczul bez ABS-u w 100% (zarzucalo by autem wokol osi mocniej hamujacej), ale gwarantuje ze jak zrobisz te hamulce to na 100% zauwazysz roznice w hamowaniu przed i po
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 13-10-2009, 21:06   

morosophem, polecam jeszcze poskręcać zacisk do kupy bez klocków i wtedy sprawdzić, czy zacisk pływa na prowadnicach. samo poruszanie prowadnicami przy rozkreconym zacisku może nie być miarodajne, tzn ze prowadnice które będą lekko chodzić mogą być krzywe i po skręceniu zacisku dopiero mogą się blokować. W takim przypadku wymiana prowadnic powinna załatwić sprawę.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-10-2009, 21:14   

Watpie zeby dalo sie skrzywic prowadnice srednicy 8mm, moze poprostu jest skorodowana (zeszla z niej warstwa ochronna), choc to co pisze Psikus, to nie jest zly pomysl, istnieje ewentualnosc skrzywienia ucha docisku w ktorym jest wkrecana prowadnica, ale wtedy ktos musialby ostro traktowac mlotkiem mocowanie, a uwierzcie mi znam takich ludzi, ba znam nawet takich co potrafia zalozyc klocki odwrotna strona, czyli metalem do tarczy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 14-10-2009, 09:44   

morosophem napisał/a:
to faktycznie klocki bo są krzywo zjechane.

Tylko to, że są krzywo zjechane zostało czymś spowodowane więc zanim je zmienisz usuń usterkę, o sposobie na to było już pisane wyżej.
_________________
Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.