Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] PROBLEM Z 3 BIEGIEM ?
Autor Wiadomość
lombard 
Forumowicz
JESTEM HARDCOREM !!!

Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 266
Skąd: Koszalin
Wysłany: 06-03-2010, 00:09   [1G 90-94] PROBLEM Z 3 BIEGIEM ?

Witam.Piszę w imieniu kolegi który wymienia skrzynię biegów już 3 raz w swoim 1g za każdym razem gdy zamontuje skrzynie ma problem z wbijaniem 3 biegu.Ostatnią skrzynie kupił u mnie więc mam pewność że skrzynia na 10000000% jest sprawna.Co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania skrzyni ?Nie mam obecnie dostępu do jego auta ale wyjaśnił mi że ma 7 bolta i taką skrzynię dostał jeżeli jednak się pomylił i ma 6 bolt to czy może to być przyczyną jego problemu z 3 biegiem ?A może ma jakąś amerykańską wersję i skrzynia powinna być jakaś inna ?A może przy montażu czegoś nie zrobił ?Z wbiciem pozostałych przełożeń niema problemu. MOWA O ECLIPSE 1G 2,0 DOHC .Pytam bo ja też jestem zielony w temacie ...
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 09-03-2010, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
luki20j 
Forumowicz


Auto: Eclipse 1g 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 06-03-2010, 01:08   

Skrzynie są take same, różnica miedzy 6 a 7 bolt jest na kole zamachowym.
 
 
Furman89 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 92r. 2.0B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 23
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 06-03-2010, 02:00   jestem calkiem zielony

jak pomoge to bedzie naprawde cud ale gdzies mi sie o uszy obilo ze synchronizator moze byc albo cos ze sprzeglem bo u mnie na przyklad tez 3 wchodzic nie chce ale mam nowe sprzeglo nie dotarte i mam nadzieje ze jak dotre to minie
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 06-03-2010, 10:01   

lombard, najczestrza przyczyna to zgrzyt 2 i 3 biegu ale prolblem z wrzuceniem to znaczy ze blokuje cos czy jest tak zwany dentysta jak zapinasz 3 ??
ja jak kupiłem niemiałem wstecznego wyrególowałem na ciegnach i do dzis działa elegansio
Furman89, jak sprzegło fiksuje to najbardziej przy wrzucaniu wstecznego i jedynki
pozatym jak jest nowe to biegi maja wchodzic ładnie z braniem sprzegła morze byc inaczej a jaki olej w skrzyni macie??
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-03-2010, 10:49   

pod gumą dolotu na skrzyni jest świetny dostęp do koncówek cięgien, juz nie Pamiętam jak to było ale jak zapinasz 3 to jedno z cięgien się cofa w stronę grodzi silnika, poprostu ciągnie, niech jeden siedzi w aucie i na ręcznym wbije 3 a ty popchnij ręką to cięgno jeszcze do końca, jak wejdzie to znaczy że cięgno trzeba naciągnąć i to będzie najprawdopodobniej usterką, regulacje zacznij od zdjęcia środkowej konsoli i sprawdź czy coś tam niejest wykrzywione pod drążkiem

[ Dodano: 06-03-2010, 10:51 ]
oczywiście na odpalonym silniku, jak będziesz dobijał ręką bieg na skrzyni to niech kolega trzyma sprzęgło ładnie wciśnięte do konca, potem sprawdźcie czy bieg wszedł (czy ciągnie, tylko nie spalcie sprzęgła ;p)
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
lombard 
Forumowicz
JESTEM HARDCOREM !!!

Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 266
Skąd: Koszalin
Wysłany: 06-03-2010, 15:42   

Z tego co mi wytłumaczył to przy niskich prędkościach bieg wchodzi elegancko ale przy nieco agresywniejszej jeździe i wyższych obrotach wchodzi ze zgrzytem a czasem nie wchodzi wcale.Pod drążkiem wszystko wygląda ok porównałem ze swoim autem.Regulator ten pod drążkiem zmiany biegów jest ustawiony na max a z biegami nadal kłopot - może przy skrzyni jest jakaś regulacja ??? Czy możliwe jest tak skrajne"rozciągnięcie się" linki że brak już możliwości regulacji???
 
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-03-2010, 21:16   

A może wywalone poduszki skrzyni/silnika i jak przy ostrej jeździe się skrzynia przesunie (od przeciążenia przy przyspieszaniu) to bieg źle wchodzi?
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-03-2010, 03:09   

poduszki nic do tego nie będą miały, linki od drążka do skrzyni są w pancerzu który jest ich punktem 0 jak w rowerze, to czy przekręcimy kierownicę nic nie zmieni oprócz ew. tarcia

chyba podejewam o co chodzi

albo coś z hyrdraulicznym sprzęgłem [od pedału (może być wygięty) aż do drugiego cylinderka] albo pomiędzy skrzynią a blokiem nie ma osłony blaszanej, jest ona swoistym dystansem między sprzęgłem a kołem zamachowym jak i również osłoną przeciw ciałami obcymi, jak jej nie ma sprzęgło może nie wysprzęglić do końca

sprawdź najpierw sposobem druciarskim, podnieś przód (oba koła przednie w powietrzu) wbij 5 i na sprzęgle koła nie mają prawa się ruszyć (nie ruszą się jak będzie niesprawny układ hamulcowy -> p.1 patrz czy tarcze równe, zasiski odpuszczają i czy łożyska/koła chodzą dostatecznie lekko)

[ Dodano: 07-03-2010, 03:11 ]
PS. za rzadki lub za gęsty olej w skrzyni lub jego brak też tak zadziała (jeżeli synchronizatory sprawne) zły olej spowoduje za szybkie lub za wolne obroty synchronizatorów i takie tam ;p
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 07-03-2010, 11:06   

hmm tylko problem tkwi w 3 biegu tak a wsteczny i 1 wchodzi miodzio to cos mi sie zdaje ze sprzegło ok a 3 sie skonczyła
a propo skrzyni kombinował ktos ze krzyniami od galanta td ?? w sensie podpasowac do ecli ??
 
 
 
luki20j 
Forumowicz


Auto: Eclipse 1g 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 07-03-2010, 12:12   

Tak Seba z MEKP:) od 1.8 td pasuje, i auto ma inne troche przełozenia tzn: np na 2 lecisz kolo 120 a nie 90 jak na skrzyni od ecli:)
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 07-03-2010, 20:05   

Na skrzyni od eclipse 6 bolt autko leci 110. wiem bo prubowałem :wink: . Pozdro
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
luki20j 
Forumowicz


Auto: Eclipse 1g 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 07-03-2010, 20:56   

Na jakich kołach? bo na 15 cali ma w katalogu napisane 90 i tego sie trzyma w rzeczywistosci:) ważny tu nawet jest profil opony:)
 
 
crolls
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2010, 21:31   

jeżeli problem jest przy 3 skrzyni to bym obstawiał regulacje cięgien, albo spróbować podciągnąć śrubę pod pedałem sprzęgła.


P.S. do poprzednika - felgi nie mają znaczenia możesz mieś nawet od traktora, budzik wskaże Ci zawsze tak samo bo prędkość obrotową bierze ze skrzyni na wyjściu (i to ona się liczy) i ze względu na teoretyczny promień dynamiczny koła podaje prędkość teoretyczną pojazdu.
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 08-03-2010, 08:08   

Ja mam 6 bolta i faktycznie na swojej ori skrzyni ciągnął na 2 biegu prawie do 120 (w okolicach odcięcia). Teraz mam zamontowaną skrzynię od 7bolta i ciągnie do 90-95.
 
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 08-03-2010, 13:04   

luki20j, super a nieorietójesz sie jak wyglada temat przy 100 kmh na 5 biegu??
bo mnie strasznie denerwóje jak lece autostrada tak 2-3 godziny a ten tam kreci 160kmh ponad 4000tys, rpm
crolls, dokładnie tak na budziku a rzeczywista dwie inne spr
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.