Biały dym z rury wydechowej. |
Autor |
Wiadomość |
kuzior
Forumowicz
Auto: Outlander II Intense+ 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 39 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 12-08-2010, 00:32 Biały dym z rury wydechowej.
|
|
|
Witam,
Po raz kolejny piszę o swoich problemach na forum. Mam Outlandera II 2007 2.0 DiD, 94 000 km.
Tym razem jestem bardzo zaniepokojony ponieważ skończyła mi się już gwarancja na auto.
W trakcie 3 letniej gwarancji wymienili mi w ASO : turbinę, przewody od turbiny, EGR x 2, głowicę silnika, część wtrysków, amortyzator i inne drobne rzeczy.
2 miesiące temu skończyła się gwarancja i od jakieś czasu zaobserwowałem, ze na zimnym silniku (po nocy lub całym dniu postoju) z rury wydechowej po odpaleniu wydobywa się biały dym. Jest środek lata i nie jest to różnica temperatur. Silnik przez jakiś czas po odpaleniu troche jakby nierówno pracuje, klekocze i ten dym. Trwa to jakieś 30 sekund, no może do 1 minuty. Jak przegazuje to silnik się powoli "uspokaja" i nie ma dymu. Potem , po rozgrzaniu OK, nic już nie dymi, silnik równo pracuje.
Auto zawsze normalnie odpala. Pali chyba w normie jak na jazde na krótkich odcinkach, z klimą, głównie po mieście - 10-11 l. W tasie jak nie przekraczam 90km/h nawet 7,5l. Do 120km/h ok. 8,5l.
Pytałem już u swojego mechanika ale za dużo możliwości. Jego komputer podpięty pod miśka nic nie pokazuje ale to dla tego ze nie ma softu do diagnostyki Mitsubishi (czy coś takiego). Coś na pewno jest nie tak ale on tego nie zdiagnozuje, musze jechać do ASO. Już się umówiłem na koniec przyszłego tygodnia, bo nie mają czasu teraz. Kazali mi to zbagatelizować jak nie ma ubytku płynu chłodzącego (co miałem i skończyło się wymianą głowicy !), nie mam osadu na korku oleju, nie mam ubytku oleju.
Podobno może być to świeca, wtrysk, nawet ten cholerny EGR który 2x już wymieniali na gwarancji, żle ustawiony rozrząd i inne.
Nie mam zaufania do serwisu po przejściach ostatniego roku. Prawie trzy miesiące w serwise, nieudolne próby diagnozowania usterki i wymiana różnych części aż się trafi. Nic mnie to nie kosztował poza czasem i nerwami - ale teraz ?
Czy macie jakieś doświadczenia z takimi objawami ? Czy w okolicy Łodzi jakiś dobry diagnosta z softem do miśka ? Proszę o pomoc ! |
|
|
|
 |
wredlin
Mitsumaniak
Auto: OUTLANDER II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 77 Skąd: FG
|
Wysłany: 12-08-2010, 21:37
|
|
|
TURBO |
_________________ Japończyk ze styropianu i dykty . Szantażują mnie.Powód: Daj spokój albo nie będzie więcej ostrzeżeń.
 |
|
|
|
 |
cardorosso
Forumowicz tektura i dykta

Auto: Out
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 93 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 13-08-2010, 10:12
|
|
|
jak nie dymi w czasie jazdy na ciepłym to turbo a jak dymi to uszczelka pod głowicą |
|
|
|
 |
etom [Usunięty]
|
Wysłany: 13-08-2010, 11:23 Re: Biały dym z rury wydechowej.
|
|
|
witam
Z dieslami mam do czynienia już kilka lat ..... , efekt białego dymu i nierównej pracy pojawia się wtedy, gdy do przewodów paliwowych zasysane jest powietrze i radziłbym pójść tą drogą, i szukać nieszczelności między pompą a filtrami paliwa. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 13-08-2010, 14:10
|
|
|
kuzior napisał/a: | Pali chyba w normie jak na jazde na krótkich odcinkach, z klimą, głównie po mieście - 10-11 l. W tasie jak nie przekraczam 90km/h nawet 7,5l. Do 120km/h ok. 8,5l. |
No to powiem ci ze chyba faktycznie jest cos nie tak.
Moj nie bierze wiecej jak 8l w miescie.Na trasie jadac spokojnie w granicach 100km/h ,jakies 6,5-6,8l.
Radze zmienic serwis. |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
cardorosso
Forumowicz tektura i dykta

Auto: Out
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 93 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 13-08-2010, 14:40
|
|
|
Gunner napisał/a: | kuzior napisał/a: | Pali chyba w normie jak na jazde na krótkich odcinkach, z klimą, głównie po mieście - 10-11 l. W tasie jak nie przekraczam 90km/h nawet 7,5l. Do 120km/h ok. 8,5l. |
No to powiem ci ze chyba faktycznie jest cos nie tak.
Moj nie bierze wiecej jak 8l w miescie.Na trasie jadac spokojnie w granicach 100km/h ,jakies 6,5-6,8l.
Radze zmienic serwis. | a ja mam średnie spalanie po mieście 13 litrów i nie zauważyłem żadnej awarii wczoraj trasa Radom Warszawa zajęła mi 45 minut i średnie spalanie 10,5 także nie jest źle jak na ten kiosk ruchu |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 13-08-2010, 14:52
|
|
|
cardorosso napisał/a: | a ja mam średnie spalanie po mieście 13 litrów i nie zauważyłem żadnej awarii |
DŻIZAS- jak Rudy 102 |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
cardorosso
Forumowicz tektura i dykta

Auto: Out
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 93 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 13-08-2010, 15:02
|
|
|
rudy to palił sto na sto ,co się dziwić ciężkie auto z mocą żadną to żeby tym w miarę dynamicznie jeździc trzeba cisnąć i tyle a zresztą 2.0tdi nie są jak tak oszczędnymi silnikami jak 1.9 były |
|
|
|
 |
kuzior
Forumowicz
Auto: Outlander II Intense+ 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 39 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 18-08-2010, 01:14
|
|
|
Witam,
dziś znalazłem u siebie w mieście mechanika z pełna diagnostyką i już trochę wiem.
Okazuje się, ze :
- czujnik temperatury oleju nie działa - pokazuje cały czas 0 stopni ?
- przepływomierz pracuje jak zwariowany, na wykresie ( napięcia ? )raz w dół raz w góre - dopiero na wysokich obrotach się uspokoił
- obroty na jednym z cylindrów spadły do 200 na minutę gdzie pozostałe trzymają na 300-330 obr/min. (Brak ciśnienia ?)
Muszę zostawić auto na dłużej żeby sprawdzili skąd ten dym.
A, dym jest jednak biało-niebieski i ma taki dziwny zapach (jak dla mnie !). Płynu, oleju nie ubywa.
Za dużo niewiadomych jak na dziś. Najgorzej będzie jak wyjdzie nieszczelność na cylindrze. Była robiona głowica ale nikt tłoków nie wymieniał. Może jakaś drobna ryska - może coś panowie w ASO sp.....li składając silnik do kupy ? Idzie się załamać. Wszyscy ze mnie łacha drą co za auto sobie kupiłem ! Część wysyła mnie do ASO na naprawę w ramach rękojmi ale to walka z wiatrakami. Zostaje sąd !
Gwarancja się teraz skończyła - kłopoty nie ! Zachciało mi się japończyka z niemiecką duszą !
Ostatnio byłem pod warszawą u gościa z cześciami do Outka i oferował mi silnik z rozbitka za 2500,- ! Ciekawe czy warto ryzykować kupujac coś takiego. Może też taki sam niewypał jak mój ?
Pozdr |
|
|
|
 |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 18-08-2010, 10:03
|
|
|
ja się zastanawiam właśnie nad Outlanderem tyle że z silnikiem DID MIVEC.
Z tego co się dowiadywałem to w Outku będzie dostępny w przyszłym roku, Ciekawe jak będzie się spisywać Japońska konstrukcja diesla. |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 18-08-2010, 10:18
|
|
|
kuzior napisał/a: | Ostatnio byłem pod warszawą u gościa z cześciami do Outka i oferował mi silnik z rozbitka za 2500,- ! Ciekawe czy warto ryzykować kupujac coś takiego. Może też taki sam niewypał jak mój ? |
Przy takich częściach zazwyczaj jest gwarancja .
Po zamontowaniu jeżeli jest coś nie tak możesz zwrócić. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 18-08-2010, 10:21
|
|
|
kuzior napisał/a: | Witam,
dziś znalazłem u siebie w mieście mechanika z pełna diagnostyką i już trochę wiem.
Okazuje się, ze :
- czujnik temperatury oleju nie działa - pokazuje cały czas 0 stopni ?
- przepływomierz pracuje jak zwariowany, na wykresie ( napięcia ? )raz w dół raz w góre - dopiero na wysokich obrotach się uspokoił
- obroty na jednym z cylindrów spadły do 200 na minutę gdzie pozostałe trzymają na 300-330 obr/min. (Brak ciśnienia ?)
Muszę zostawić auto na dłużej żeby sprawdzili skąd ten dym.
A, dym jest jednak biało-niebieski i ma taki dziwny zapach (jak dla mnie !). Płynu, oleju nie ubywa.
Za dużo niewiadomych jak na dziś. Najgorzej będzie jak wyjdzie nieszczelność na cylindrze. Była robiona głowica ale nikt tłoków nie wymieniał. Może jakaś drobna ryska - może coś panowie w ASO sp.....li składając silnik do kupy ? Idzie się załamać. Wszyscy ze mnie łacha drą co za auto sobie kupiłem ! Część wysyła mnie do ASO na naprawę w ramach rękojmi ale to walka z wiatrakami. Zostaje sąd !
Gwarancja się teraz skończyła - kłopoty nie ! Zachciało mi się japończyka z niemiecką duszą !
Ostatnio byłem pod warszawą u gościa z cześciami do Outka i oferował mi silnik z rozbitka za 2500,- ! Ciekawe czy warto ryzykować kupujac coś takiego. Może też taki sam niewypał jak mój ?
Pozdr |
|
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 18-08-2010, 10:23
|
|
|
Dostałeś moją wiadomość PW |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 18-08-2010, 10:33
|
|
|
13zbyszek13 napisał/a: |
Dostałeś moją wiadomość PW |
Nie. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
cardorosso
Forumowicz tektura i dykta

Auto: Out
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 93 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 18-08-2010, 11:50
|
|
|
Mówiłem że to coś z wodą ,jak jest nieszczelny układ dolotowy to wali czarnym dymem
Kolego nie pozostaje ci nic innego tylko sąd , jak ja pisze że w tych serwisach pracują sami idioci to nie wierzycie .
Dla własnego spokoju kupiłbym drugi silnik i tyle ,jak chcesz mogę podać Ci numer do tunera który załatwia silniki z samochodów testowanych przez EURO NCAP z przebiegami po 100 km a do tego ma rozpiskę które głowice są z tej parti pękającej i tych nie bierze . |
|
|
|
 |
|