 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Spalanie + obroty |
Autor |
Wiadomość |
lis1981
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carsiam 98, 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2009 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-10-2009, 15:54 Spalanie + obroty
|
|
|
Temat zapewne wielokrotnie poruszany, ale przeszukiwałem forum i generalnie dalej nie wiem czy coś z tym robić. Problem dot Carisma 1998 z silnikiem 1.9GDI. Otóż spalanie na mieście wyniesie około 11 a mozże i ponad (jeszcze nie do końca sprawdziłem) co wydaje się wynikiem lekko przesadzonym patrząc na opinie innych użytkowiników. Acha jeżdzę bez klimy i tempem spacerowym. Czy walczyć z tym problemem czy odpuścić?? mam możliwość podłączenia auta pod komputer za 100zł...
Druga sprawa dotyczy obrotów. Mam wrażenie że przy zmianie biegów obrotomierz najpierw skacze na wyższe obroty a później spada. Czy jest możliwość że jest to spowodowan tym że nie potrafie jeżdzić?? (przesiadłem się z dieselów).
wiem że może to jest opis mało fachowy ale zależy mi na odpowiedzi i pomocy ponieważ autko wyjątkowo przypadło mi do gustu.
acha i co muszę robić (wymiany filtó oleju czyszczenie) żeby silnika nie zajeżdzić?? |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2009, 16:20
|
|
|
lis1981, rozumiem, że chodzi o jednostkę benzynową, czyli 1.8 GDI
Podbicie obrotów przy zmianie biegów po przesiadce z innego samochodu, to tu normalka. Po prostu trzeba nauczyć się jeździć z tym silnikiem. Przy zmianie biegów wpierw odpuścić lekko gaz, później sprzęgło i bieg - kwestia wprawy. Też miałem takie zjawisko na początku po kupnie samochodu, ale po krótkim czasie załapałem o co chodzi i teraz tego zjawiska już u mnie nie ma. Kiedyś poruszałem taki wątek na forum "Nauka jazdy silnikiem GDI" Poszukasz, to znajdziesz bo jest na pewno
Co do spalania to w moim odczuciu jest trochę za wysokie. Jeżeli jeździsz TYLKO I WYŁĄCZNIE po mieście, to przy spokojnej jeździe powinieneś zamknąć się w 8 litrach, a już max w 9 jeśli robisz krótkie odcinki.
Spróbuj wymienić mu filtry - powietrza i paliwa oraz wsadzić nowe świece, koniecznie irydowe do GDI tzn. NGK IZFR6B. Powinno spaść ci to zużycie paliwa. |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2009, 16:26
|
|
|
nie ma silnika 1.9 GDI w cari, są:
1.6
1.8 sohc
1.8 msx
1.8 gdi
1.9 td
1.9 did
tzw podbicie obrotów jest normalne w konstukcji GDi - poszukaj w szukajce
a co do spalania, to nie podpowiem, trzeba zapytać posiadaczy gdi
sprawdź filtr powietrza,
kiedy był wymieniany rozrzad i świece ? |
|
|
|
 |
jurekkraków
Forumowicz
Auto: carisma 1,8 gdi 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 97 Skąd: kraków
|
Wysłany: 02-10-2009, 16:35 Re: Spalanie + obroty
|
|
|
lis1981 napisał/a: | Temat zapewne wielokrotnie poruszany, ale przeszukiwałem forum i generalnie dalej nie wiem czy coś z tym robić. Problem dot Carisma 1998 z silnikiem 1.9GDI. Otóż spalanie na mieście wyniesie około 11 a mozże i ponad (jeszcze nie do końca sprawdziłem) co wydaje się wynikiem lekko przesadzonym patrząc na opinie innych użytkowiników. Acha jeżdzę bez klimy i tempem spacerowym. Czy walczyć z tym problemem czy odpuścić?? mam możliwość podłączenia auta pod komputer za 100zł...
Druga sprawa dotyczy obrotów. Mam wrażenie że przy zmianie biegów obrotomierz najpierw skacze na wyższe obroty a później spada. Czy jest możliwość że jest to spowodowan tym że nie potrafie jeżdzić?? (przesiadłem się z dieselów).
wiem że może to jest opis mało fachowy ale zależy mi na odpowiedzi i pomocy ponieważ autko wyjątkowo przypadło mi do gustu.
acha i co muszę robić (wymiany filtó oleju czyszczenie) żeby silnika nie zajeżdzić?? | śli
Kolego na początek jeśli masz gdi to 1,8/1,9 zostało ci po dieslu/.spalanie 11 litrów w mieście przy dzisiejszych korkach nawet przy jeżdzie spacerowej jest czymś normalnym.nie sugeruj się za bardzo tym co pokazuje ci komputer.najdokładniej obliczysz spalanie po wlaniu do pełna paliwa do baku ,przejechaniu jakiegoś dystansu np 200 km dotankowaniu do pełna i obliczeniu ile benzyny poszło na np. 200 km.u mnie w krakowie przy tych korkach co teraz są pokazuje spalanie nawet 12,6l/100 km.w sezonie wakacyjnym gdzie nie było tyle samochodów na klimie z światłami spokojnie mieściłem się w 9 litrów.Na trasie przy jeżdzie do 120 km/h spalanie mam 6,4 l/100 km.co do skoków obrotów to musisz przejść techniką jazdy z diesla na benzynę.Co do wymiany to jeśli nie masz pewności co było robione to zaczni od rozrządu,oleju i wszystkich filtrów. |
_________________ jurekkraków |
|
|
|
 |
lis1981
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carsiam 98, 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2009 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-10-2009, 18:00
|
|
|
leser napisał/a: | nie ma silnika 1.9 GDI w cari, są:
1.6
1.8 sohc
1.8 msx
1.8 gdi
1.9 td
1.9 did
tzw podbicie obrotów jest normalne w konstukcji GDi - poszukaj w szukajce
a co do spalania, to nie podpowiem, trzeba zapytać posiadaczy gdi
sprawdź filtr powietrza,
kiedy był wymieniany rozrzad i świece ? |
Oczywiście chodzi o 1.8:) zaraz to zmienię w profilu
Co do rozrządu mam problem bo nie wiem kiedy była wymina a ma to jakiś wpływ na spalanie?? Co do świec to za radą pozostałych użytkowników chyba faktycznie wymienię.
Filtr powietrza był wymieniony |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2009, 19:53
|
|
|
lis1981 napisał/a: |
Co do rozrządu mam problem bo nie wiem kiedy była wymina a ma to jakiś wpływ na spalanie?? |
rozrząd ma taki wpływ, ze sie go wymienia co 60-90 tysi zależnie od komponentów
i jeżeli ten przebieg minie to pasek moze sie zerwać,
wtedy tłoki spotkaja sie z zaworami
i dowiesz sie ile kosztuje nowy silnik
tyczy sie to praktycznie każdego modelu
dlatego po zakupie auta patrzy sie na date wymiany, a jak sie jej nie zna... hehe |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2009, 20:32
|
|
|
byczeks napisał/a: | Podbicie obrotów przy zmianie biegów po przesiadce z innego samochodu, to tu normalka. Po prostu trzeba nauczyć się jeździć z tym silnikiem. Przy zmianie biegów wpierw odpuścić lekko gaz, później sprzęgło i bieg - kwestia wprawy. | co ty za pierdoły wymyslasz ?? jak odpuscic lekko gaz ??
pierwsze: jak wciskasz sprzegło i podbija ci obroty do góry to masz cos skopane, obroty powinny spadac ponizej krechy 1000 i to dosc szybko
drugie: nie wiem jak reszta, ale ja nie zmieniam biegów z wcisnientym "gazem" jak byczeks,
trzecie: z tym silnikiem niczego nie trzeba sie uczyc, normalny benzyniak , jak przesiadłes sie z diesela to nie cisnij tak "gazu " tylko delikatnie operuj pedałem , mozesz obserwowac bierzace spalanie, wtedy wyczujesz o co biega
pozdro |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2009, 21:06
|
|
|
Manysh napisał/a: | co ty za pierdoły wymyslasz ?? jak odpuscic lekko gaz ?? |
Po prostu brak słów. No comment...
lis1981, niczym się nie przejmuj, nic nie masz skopane. Tak jak napisałem wyżej, jest to normalne zachowanie silnika GDI, że obroty wolno schodzą i przy szybkiej zmianie biegów może pojawić się ich podbicie.
Życzę tylko takich "problemów" z nowym nabytkiem, a będziesz miał samą radość z silnika GDI i super samochód, a nie taczkę nadającą się do jak najszybszej sprzedaży jak co po niektórzy.
[Edit]:
leser już poprawione |
Ostatnio zmieniony przez byczeks 02-10-2009, 21:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2009, 21:09
|
|
|
byczeks napisał/a: |
leser, niczym się nie przejmuj, nic nie masz skopane. |
chyba Ci się adresaci pomylili
ja problemów nie mam |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 02-10-2009, 21:36 Realne spalanie
|
|
|
Jak się przed zakupem samochodu poczytalo takie wpisy:
Cytat: | a co do GDI to polecam spalanie w mieście przy lekkiej nodze może osiągnąć 6 L wiem bo sam jeżdżę bardzo spokojnie |
To tego typu rozterki jakie ma kolega mogą sie pojawić.
lis1981 napisał/a: | Otóż spalanie na mieście wyniesie około 11 a mozże i ponad (jeszcze nie do końca sprawdziłem) co wydaje się wynikiem lekko przesadzonym patrząc na opinie innych użytkowiników. |
W Szczecinie- jak wyjdzie ci realne 10litrów/100km to będzie naprawdę ok. Miasto jest bardzo zatloczone, a te 125 km musi cos spalić. |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2009, 01:15
|
|
|
byczeks napisał/a: | Manysh napisał/a:
co ty za pierdoły wymyslasz ?? jak odpuscic lekko gaz ??
Po prostu brak słów. No comment...
lis1981, niczym się nie przejmuj, nic nie masz skopane. Tak jak napisałem wyżej, jest to normalne zachowanie silnika GDI, że obroty wolno schodzą i przy szybkiej zmianie biegów może pojawić się ich podbicie. |
no prosze cie !! jezeli ci podbija obroty przy zminie biegów, i wymysliłes sobie ze to normalne ,to nie wciskaj wszystkim ze to normalne,bo to nie jest normalne . No chyba ze popusczasz lekko pedał "gazu" czyli zminiasz bieg z nadal wcisnientym pedałem "gazu"? to sie nie dziwie ze ci podbija. Hamujesz tez "z lekko popuszczonym" ??
tzn ze jak mi nie podbija to mam skopane ??? |
|
|
|
 |
lis1981
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carsiam 98, 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2009 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-10-2009, 16:31
|
|
|
Dalej mi to nieweile mówi... na razie odpuściłem podłączanie do komputera badam go dalej ale jak to możliwe że faktycznie część osoób mówi że spalanie ponad 10l to dużo bo oni się w 8 mieszczą a część że to norma??
aren195612 widzę że miasto znasz ale Twoja hipoteza że 10l to wynik ok trochę mnie martwi:) co będzie w zimie...
może się przyzwyczaje to spalania silników benzynowych... |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 05-10-2009, 17:58
|
|
|
lis1981 napisał/a: | ale jak to możliwe że faktycznie część osoób mówi że spalanie ponad 10l to dużo bo oni się w 8 mieszczą a część że to norma?? |
nie oszukujmy się, ale wskaźnik spalania w cari nie jest precyzyjny,
a ludzie nie potrafią sami poobliczać ile wynosi spalanie,
(jak się okazało w równoległych wątkach)
błędy z wyliczeń siegały 2-3 litrów, to upokarzające
już wiadomo skąd biorą się plotki i bajki... |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-10-2009, 18:54
|
|
|
Co do spalania to 11l u nas to już dużo jest i się narazie nie udało osiągnąć, nasze miasto nie jest duże, może to ma wpływ ale spalanie po samym mieście jest na poziomie 8-9l i to jest raczej normalne
Co do spadania obrotów, to jak wciśniesz sprzęgło to chyba musisz długo jechać na luzie zanim Ci spadną pod kreskę 1k
Jak biegi zmieniasz płynnie, to aż takich skoków nie powinieneś mieć, że odrazu pod 1000 CI spada. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 06-10-2009, 03:18
|
|
|
strzykawka z igłą i WD 40 wstrzyknij do pancerza od linki gazu popsikaj tez dźwigienkę przy przepustnicy jak dalej będzie ci podbijać wymień linkę i przeczyść nasmaruj przepustnice |
|
|
|
 |
|
|