Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont silnika, świeży posiadacz 3000gt, proszę o wskazówki.
Autor Wiadomość
Thax 
Nowy Forumowicz

Auto: 3000GT vr4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-10-2009, 18:01   Remont silnika, świeży posiadacz 3000gt, proszę o wskazówki.

Witam, jestem nowym użytkownikiem na forum i świeżym posiadaczem 3000GT.
Stałem się posiadaczem tego samochodu po członku rodziny i wiem, że nie było na niego żałowanych pieniędzy a sam samochód nie był katowany. Jest to rocznik 94, twin turbo.
Mój problem polega na tym, że z tego co udało mi się dowiedzieć, samochód odpala, jeździ, ale powyżej (zdaje się) 2000 obrotów, kiedy uruchamiają się turbiny, wycieka olej przez uszczelniacz wału i to dość znacznie. Moje pytanie brzmi, jak się do tego zabrać, czy wystarczy ten uszczelniacz kupić i założyć czy spodziewać się jeszcze innych napraw (np. regeneracji turbin). Nie jestem za bardzo obeznany w tym silniku, mój obecny samochód to Ford Probe 2.5 V6 a to zupełnie inna bajka.

1. Tak więc bardzo proszę o pomoc, o co prosić mechanika aby sprawdził.
2. Jaki olej najlepiej lać do tego silnika (do Probe leje Liquy Molly 10w60 syntetyk i nie bierze grama oleju od wymiany do wymiany).
3. Czy może orientuje się ktoś, gdzie we Wrocławiu mogę znaleźć kogoś kto się podejmie pracy przy tym samochodzie, bardziej na zasadzie że już ma jakieś doświadczenie, nie jestem jeszcze w stanie kontrolować ewentualnie tego co się przy nim będzie robiło.

Z góry dziękuję za pomoc,
pozdrawiam.
 
 
tabek 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 97
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 28-10-2009, 06:43   

o prosze kolejne mitsu w wrocku:) a co do silnika to ten samochod nie jest jakims wynalazkiem, wszystko dziala na takiej samej zadadzie jak w innych autkach. jezeli masz dobrego mechanika od probe i cie nie zawiodl to i ci uszczelniacz wymieni w mitsu.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-10-2009, 07:08   

Przyczyny takiego podciekania mogą być przynajmniej 3, z czego ostatnią jest uszkodzony uszczelniacz.....

Opcja 1 uszkodzony zawór PVC lub zatkane ujście do kolektora
Opcja 2 duże przedmuchy do skrzyni korbowej - silnik do rozbiórki i oceny dlaczego.

Wymiana samego uszczelniacza może pomóc na chwilę......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
slawekpurc 
Forumowicz


Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 238
Skąd: wroclaw
Wysłany: 28-10-2009, 08:07   

czesc..kurde no kolejny we wroc..tylko nei mow ze twoj czarny jest!!!

wiec tak odnosnie uszczelniacza walu to niestety musisz zjdac skrzynie biegow.. moze pomoze. musialby to obejrzec mechanik ciezko stwierdzic.
ja swoje auto serwisuje u macka z kozuchowskiego robil mi w nim wiele rzeczy
np sprzeglo, intercoolery, rozbieral i modernizowal skrzynie biegow, zawieszenie , wydech. Praktycznie wszystko u niego robie , poczawszy od zabawy tuningowej po zwykly serwis.
Raczej ciezko bedzie ci trafic mechanika ktory na bierzaco jest z 3000gt .
tel. do niego 509903747 najlepiej zadzwon i umow sie, warto podjechac zeby chociaz rzucil okiem moze cos doradzi . Powiedz ze masz tel od slawka z czarnego 3000gt....moze jakis rabacik ci sie trafi. On nad moim autem spedzil dlugie dlugie dni , kiedys pamietam mialem wyjechc do warszawy to mi go do 5 rano...ale poskladal.:)

tabek..vr4 niestety malym wynalazkiem jest...:)
_________________
galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4 :)

modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI

zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-10-2009, 09:30   

Cytat:
wiec tak odnosnie uszczelniacza walu to niestety musisz zjdac skrzynie biegow


Raczej chodzi o ten od strony rozrządu ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Thax 
Nowy Forumowicz

Auto: 3000GT vr4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-10-2009, 12:16   

Bardzo Wam dziękuję za pomoc, teraz mam już jakiś punkt zaczepienia ;)
slawekpurc: Z autkiem zacznę zabawę w przyszłym tygodniu, dzięki za telefon, na pewno skorzystam, a koloru jest granatowego :)
 
 
slawekpurc 
Forumowicz


Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 238
Skąd: wroclaw
Wysłany: 28-10-2009, 21:31   

ok ubzduralem sobie o simeringu walu.. hehe , a to tylko dlatego ze nie wymieniliem go przy okazji zmiany sprzegla bo akurat go nie dostalem na czas... teraz mi sie sni po nocach...

dobra granatowy . moze byc , nawet podobny kolor powiedz gdzie parkujesz i nie zdziw sie jak ktoregos dnia bedziesz mial otiwerane lampy z 1 generacjiL:) hehe . kurde takie smutne te swiatla sa u mnie:)

daj znac jak zrobisz auto chetnie obejrze i porownany egzemplarze
_________________
galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4 :)

modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI

zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa
 
 
 
tabek 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 97
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 29-10-2009, 19:32   

no to zlot we wrocku mozemy juz zrobic:) z osiem sztuk juz bedzie:)


slawku vr4 w calosci jest wynalazkiem i tego kwestionowac nie bede, natomiast wymiana uszczelniacza nie jest niczym nadzwyczainym i nie trzeba byc specem od 3000gt zeby to zrobic:) byle by mechanik mial pojecie o mechanice
 
 
 
Thax 
Nowy Forumowicz

Auto: 3000GT vr4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-10-2009, 16:35   

slawekpurc napisał/a:
(...) powiedz gdzie parkujesz i nie zdziw sie jak ktoregos dnia bedziesz mial otiwerane lampy z 1 generacjiL:) hehe . kurde takie smutne te swiatla sa u mnie:)


Ja się do moich otwieranych w probe bardzo przyzwyczaiłem, ale fajnego wyglądu nabrały jak założyłem klosze soczewkowe clear :P

Cytat:

daj znac jak zrobisz auto chetnie obejrze i porownany egzemplarze


Jak tylko ogarnę sytuację, dam znać, w przyszłym tygodniu muszę po niego pojechać bo autko jest chwilowo w innym mieście, więc go na lawecie przywiozę do wrocka (600 km to jednak za dużo żeby ryzykować i bawić się w dolewanie oleju).
 
 
slawekpurc 
Forumowicz


Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 238
Skąd: wroclaw
Wysłany: 30-10-2009, 20:17   

no tak tabek , w sumie masz racje , sama wymiana to pikus , ale majac na mysli wymiane simeringu - tj zdjecie skrzyni... hehe . sprobuj pochrzanic lub zle popodlaczac rurki od podcisnien.. :) to jest dopiero zabawa.:)
no ale da rade zrobic , byleby osoba ktora sie tego podejmie miala glowe na karku
_________________
galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4 :)

modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI

zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa
 
 
 
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2009, 22:47   

A ja jeśli mogę, to zapytam, tak ogólnie.
Mam ja sobie tego mojego Pieska, silnik w nim jest do wymiany (kolejny raz obróciło panewki na korbach), mam drugi silnik, ale od Miśka (DOHC bez turbin w oryginale), są w nim inne tłoki, to nic. Przymierzam się do wymiany samego dołu, góra zostaje z Dodge.
I tu moje pytania, czy to zaświergocze głośnym bulgotem, czy może ktoś robił taki przeszczep???? Czy jakieś niepożądane efekty będą, ze względu na inne tłoki??
Jak wyjmę blok z auta, to po dokładnych oględzinach, różnicę w blokach zobaczę (chyba, że żadnej nie będzie) i cały silnik wrzucę, a tak by mi odpadło robienie głowic (praktycznie stare zostały tylko bloki głowic, reszta nowa), szukam trochę oszczędności, bo już w sam silnik wsadziłem 15 kpln z robocizną.
 
 
slawekpurc 
Forumowicz


Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 238
Skąd: wroclaw
Wysłany: 19-11-2009, 21:14   

artur bo nie zrozumialem,. chcesz wstawic wal+tloki+korby od wolnossaka, ale miales wczesniej biturbo?
_________________
galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4 :)

modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI

zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa
 
 
 
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2009, 22:32   

Od wolnossaka cały dół, tłoki, korby, wał i blok. Miska już nie, głowice też nie, bo mam po wymianie wszystkiego. Pompa olejowa wzmocniona, przy 1000 rpm daje ok0,3 MPa, przy 6000 rpm ok 1,0 MPa.
 
 
Bogdan9999 
Forumowicz

Auto: Probe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 20-11-2009, 18:38   

Wszystko ok ale jak wsadzisz tłoki od wolno ssaka do turbo to musisz mieć nie równo pod kopułą jeśli będziesz twierdził ze wszystko będzie ok. Chyba nie miałeś w rękach od wolno ssaka i od turbo że chcesz to zrobić. Pozdro
 
 
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2009, 19:49   

Właśnie stąd moje pytania. Nie wiem czy będzie dobrze, a pod kopułą nigdy nie miałem równo, zawsze jakieś dziwne pomysły misie upierdywały(wiesz wstrzymywanie bąków jest niebezpieczne).
Wracając do tematu, wiem jak wyglądają tłoki w tych silnikach, są inne. Ale może ktoś to już zrobił i zna efekty takiego przeszczepu? http://calibraturbo.fm.in...oLETsilnik.html Bogdan, Wypowiedzi typu nie da się bo nie i ch, mnie nie interesują, jak się nie da, to dlaczego nie i czym to grozi
Sławek, tak mam taki jak w opisie: Auto: Dodge Stealth R/T TT '93, po remoncie. Wymiana turbin, pierścieni, panewek, wszystkiego w głowicach, już o tym pisałem. Wał i blok były razem szlifowane, nikt nie zwrócił wtedy uwagi na odpryski farby na bloku w okolicach 3 i 4 cylindra(z mechanikiem zobaczyliśmy to, ale się nie przejęliśmy) i to był WIELKI BŁĄD.
Okazało się, że blok silnika był przegrzany przez poprzednika i choćbym i milion panewek wymienił i wałów innych założył do niego to i tak blok po nagrzaniu zmienia geometrię i będzie wywalać te je..........(dne) panewki.
Jak będę teraz w garażu to nagram jakiś filmik z klekotem tego dziadostwa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.