Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Potrzebuje pomocy.... Jak kupic "nowy"
Autor Wiadomość
Dymek87 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 22-10-2009, 18:46   [CA4A 1.6] Potrzebuje pomocy.... Jak kupic "nowy"

Witam... Jestem z Warszawy (jakby ktos mogl doradzic jakis warsztat).
Mojego colta mam od pol roku i niestety padl mi w nim silnik... Jest on do wymiany... poprostu zbyt ostro jezdzilem
Jest to rocznik 95, Colt ma silnik 1,6 83kw czyli 113km... byl z gazem...
Potrzebuje pomocy nastepujacej...
1. Czy silnika ktorego szukam musi miec konkretne oznaczenia?
2. Czy ma znaczenie czy silnik jest z samochodu na rynek angielski?
3. Czy moze mi ktos cokolwiek poradzic przy szukaniu silnika...?

Prosze o pomoc...
Ostatnio zmieniony przez karolgt 27-10-2009, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 22-10-2009, 19:06   

1. Jeżeli chcesz żeby był plug&play (wyjąć stary, włożyć nowy) musi być taki sam, 4G92 1.6 ...
2. Nie ma znaczenia, chyba?
3. przed zakupem dobzre by było odpalić i posłuchać ... ewnetualnie sprawdzić kompresję, gwarancja rozruchowa wskazana

"poprostu zbyt ostro jezdzilem"? możesz to rozwinąć? zaciekawiło mnie to ... podejrzewam że powodem tego nie była ostra jazda ale gaz+lichy olej i nie przestrzeganie wymian a także błąd sztuce czyli może pałowanie na zimno itp. być może był już troche dobity przez poprzedniego właściciela, jaki przebieg?
Powiem tyle, lubię jeździć z gazem w podłodze a nigdy nie dobiłem ani nie zrobiłem krzywdy żadnemu silnikowi ... nie zaobserwowałem zwiększonego zużycia oleju ani innych niepokojących objawów. Trzeba to robić z głową.
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
Kleju 
Forumowicz
Mivec Power


Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 1171
Skąd: Opole
Wysłany: 22-10-2009, 19:09   

1. Oznaczenie silnika 4G92 sohc z lat 1992-95 (96?)
2. Silnik, to jest silnik nie ma znaczenia. Ale wątpie że ktoś tak wiekowe auta będzie sciągał z UK.
3. Najważniejsze żeby sprawdzić silnik, póki jest jeszcze w aucie. Nie kupuj silnika już wyjętego bo to loteria czy jest sprawny. Przed wyjęciem warto sprawdzić czy jest kompresja, czy pod korkiem nie ma "szlamu, mazi" tak samo w zbiorniczku wyrównawczym. A najlepiej podjechać z mechanikiem.
_________________
 
 
 
Dymek87 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-10-2009, 19:16   

DZieki...
Czyli szukam silnika 4g92...
Silnik mial niby przebieg 233 tys. z czego niestety sie teraz smieje...

Co do zepsucia przeze mnie silnika .. Napewno nie krecilem go wysoko na zimno...
Ale jak juz troche sie rozgrzal to do 6,5 tys/obr czesto dostawal... kilka razy dziennie... i tak sie skonczyla moja glupota... olej byl wymieniany na polsyntetyk mobil 1, regularnie...

Dzieki za pomoc....
Zostalo mi teraz znalezc silnik w Warszawie lub okolicach...
Dzieki...

[ Dodano: 22-10-2009, 19:18 ]
Ostatnie pytanko...
Ten silnik byl montowany np. jeszcze w carismie... i w roznych latach... czy mnie interesuje tylko oznaczenie 4g92 i moze byc od innego modelu??
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2009, 19:21   

Skontaktuj się z Trawor76. Miał taki silnik. Mieszka w Sulejówku, więc będziesz miał i niedaleko, i od sprawdzonego sprzedawcy.

[ Dodano: 22-10-2009, 19:22 ]
Dymek87 napisał/a:
Ten silnik byl montowany np. jeszcze w carismie... i w roznych latach... czy mnie interesuje tylko oznaczenie 4g92 i moze byc od innego modelu??
Nie będzie pasował, jest odwrócony o 180 stopni.
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 22-10-2009, 19:28   

No właśnie trochę ... trzeba pamiętać o tym że olej rozgrzewa się wolniej od silnika. Nawet jeżeli silnik ma już swoją temp. to olej wciąż nie ma jeszcze optymalnej temperatury. Także wskazówka na środku, do tego jeszcze kilka/naście km (zależy od temp zewn.) i można iść ogniem ...

Nadal nie została zaspokojona moja ciekawość ale nie będziemy tu robić offtopa. :wink:
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-10-2009, 20:01   

A może kolego napisz co się konkretnie stało temu silnikowi, bo jeśli był odpowiedni stan oleju w silniku to raczej trudno go zajechać, tymbardziej jeżdżąc tak jak Ty piszesz.
 
 
Dymek87 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-10-2009, 20:08   

4 miesiace temu poszla mi uszczelka pod glowica i silnik sie ostro przegrzal, co juz zrobilem... a teraz obkrecila mi sie panewka podajze na 1 cylindrze a na 3 innych jest sa do wymiany...
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 23-10-2009, 02:49   

gregorbu napisał/a:
Skontaktuj się z Trawor76. Miał taki silnik.

Napewno ma taki silnik. I to naprawde dobry stan. Pochodzi z rozbitka. Ja bym brał.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 23-10-2009, 03:10   

To nie tak ... "silnik sie ostro przegrzal" i "poszla mi uszczelka pod glowica" albo przegrzał się dlatego, że "wypił" wodę z chłodnicy przez uszczelkę.
Wskaźnika temp. brak?

Co do panewki ... to nie ma "Bodajże" ... trzeba rozebrać i zobaczyć co się narobiło. A dlaczego się narobiło to za dużo by pisać ...
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
Dymek87 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2009, 16:07   

poszla mi uszczelka -> silnik sie ostro przegrzal
wskaznik temperatury zaczął wariowac...

Panewki: wszystkie sa do wymiany, a na jednym cylindrze sie przekrecila tylko nie pamietam czy na I czy na IV. Silnik jest rozebrany...
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-10-2009, 20:09   

są też te silniki przy protonie 416 produkowany był dłużej
_________________


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.