Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z odpalaniem na lekko ciepłym silniku
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 14-10-2009, 00:18   problem z odpalaniem na lekko ciepłym silniku

Mam taki dziwny problem który pojawił się jakiś czas temu - jakoś na wiosnę.
Zaczęło się od tego że do odpalenia samochodu trzeba było trochę dłużej pokręcić rozrusznikiem. Miałem podejrzenia co do pompy paliwa że siadła - niestety jeździłem z małą ilością benzyny w zbiorniku bo mam LPG. Jednak od jakichś kilku tygodni sytuacja jest taka - zimny silnik (jak się wystoi przez noc na przykład) pali praktycznie na strzał - w 0,5 sekundy od przekręcenia kluczyka. Jak się lekko zagrzeje a następnie postoi trochę dłużej to trzeba i z 10 sekund kręcić żeby odpalił. Jak będzie stał całkiem długo (4-5 h) też odpali bez problemu.
Największy problem jest jak stoi >10 minut. Czasem też zdarza się że silnik zaskoczy normalnie (prawie od razu) i albo sie przydławi na jakieś 2-3 sekundy albo od razu zdechnie i wtedy go trzeba znowu przez 10 sekund kręcić żeby zaskoczył normalnie.

Mogę się mylić ale gdyby to była pompa to gdyby samochód sobie postał dłużej to wtedy by nie odpalał w ogóle od razu bo przecież ciśnienie by zeszło z pompy? (chyba że o czymś nie wiem). Wg moich domysłów stawiam na lejące wtryskiwacze...dodam że w międzyczasie wymieniłem tez moduł zapłonowy i nie zauważyłem istotnych zmian - objawy takie same...chyba że to są cewki...
Będę wdzięczny za podpowiedzi...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
lombard 
Forumowicz
JESTEM HARDCOREM !!!

Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 266
Skąd: Koszalin
Wysłany: 14-10-2009, 01:20   

Sprawdź kable zaplonowe i świece :)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 14-10-2009, 01:22   

lombard napisał/a:
Sprawdź kable zaplonowe i świece :)


Świece to DENSO IRIDIUM, maja 2000 km, objaw występował na poprzednich świecach (NGK IRIDIUM IX). Kabelki zapłonowe też nie są chyba najgorsze - NGK - około 25 tysięcy KM przejechane.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-10-2009, 11:23   

A zawory kiedy były regulowane? Miałem identyczny problem w lancerze. Zgaszenie na niezupełnie ciepłym silniku kończyło się czekaniem aż ostygnie, bo inaczej kaplica. Później nawet już na zimnym nie palił...
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 14-10-2009, 12:02   

Owczar napisał/a:
A zawory kiedy były regulowane? Miałem identyczny problem w lancerze. Zgaszenie na niezupełnie ciepłym silniku kończyło się czekaniem aż ostygnie, bo inaczej kaplica. Później nawet już na zimnym nie palił...


No zawory nie były regulowane nigdy (a przynajmniej ja tego robiłem). No ale regulacja hydrauliczna nie robi tego automatycznie? A i jeszcze jedno bo nie napisałem - kompresję mierzyłem i jest w porządku (od 13.8 do 15)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-10-2009, 12:03   

A masz regulację hydrauliczną? Jeśli tak to same sie regulują. Ale jeśli masz taką kompresję to zawory odpadają. A czy odczułeś jakiś spadek mocy?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 14-10-2009, 12:31   

Owczar napisał/a:
A masz regulację hydrauliczną? Jeśli tak to same sie regulują. Ale jeśli masz taką kompresję to zawory odpadają. A czy odczułeś jakiś spadek mocy?


No własnie nic z tych rzeczy - samochód jeździ bez problemu, wkręca się do końca skali bez najmniejszych oporów. Jedna rzecz która zauważyłem i nasuwa mi podejrzenia o lejące wtryski to fakt że jak jest problem z odpaleniem to z rury filtra powietrza czuć smrodek nieprzepalnoej benzyny ale może mi się wydawać tylko...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 17-10-2009, 13:33   

Napisałbym o kopułce rozdzielacza, gdybyś ją miał.

Układ paliwowy możesz wykluczyć odpalając na gazie, o ile Stag 300 na to pozwala.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-10-2009, 13:54   

Zajc3w napisał/a:
Napisałbym o kopułce rozdzielacza, gdybyś ją miał.

Układ paliwowy możesz wykluczyć odpalając na gazie, o ile Stag 300 na to pozwala.


No pozwala na to, tylko odpalanie na gazie w sumie nigdy nie wychodziło w STAGU za dobrze. Na zimnym silniku nie odpali - zaleje silnik nierozprężonym gazem więc nie ma to sensu. Natomiast na ciepłym też nigdy to nie działało za dobrze - silnik odpalał z trudem i szarpał na początku. Tym niemniej spróbuje po rozgrzaniu silnika i krótkim postoju...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 17-10-2009, 15:13   

Mi silnik w sigmie stygnie koło godziny, po 10 minutach parownik powinien mieć jeszcze wystarczająca temperaturę żeby się gaz nie skraplał na wtryskach
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 17-10-2009, 18:04   

Cytat:
podejrzenia o lejące wtryski
No i sam sobie postawiłeś diagnozę. Zimny silnik potrzebuje bogatej mieszanki i ma ją z lejących wtrysków. Dla ciepłego mieszanka jest zbyt bogata i musi ją najpierw wypluć z cylindrów.

Pozdrawiam, XL
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-10-2009, 18:16   

XL napisał/a:
Cytat:
podejrzenia o lejące wtryski
No i sam sobie postawiłeś diagnozę. Zimny silnik potrzebuje bogatej mieszanki i ma ją z lejących wtrysków. Dla ciepłego mieszanka jest zbyt bogata i musi ją najpierw wypluć z cylindrów.

Pozdrawiam, XL


To jest tylko podejrzenie, szukałem u kogoś potwierdzenia czy te objawy mogłyby to sugerować, niestety nie za bardzo mam z kim zrobić podmianę wtrysków...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 19-10-2009, 08:46   

lukasz12, napisał/a:
No pozwala na to, tylko odpalanie na gazie w sumie nigdy nie wychodziło w STAGU za dobrze. Na zimnym silniku nie odpali - zaleje silnik nierozprężonym gazem więc nie ma to sensu. Natomiast na ciepłym też nigdy to nie działało za dobrze - silnik odpalał z trudem i szarpał na początku


Przy ilu °C na dworze :?: Nawet przy >/ "+10°C" :?:
Przy sprawnej instalacji awaryjnie powinien odpalić bez problemu.

Wyjeździj gaz i/lub pozakręcaj zawory. Pojeździj tylko na benzynie. Odpalaj na niej i jeżdzij. Zobacz czy wtedy też masz problem z zapaleniem na "lekko ciepłym: :?: Bo może być gdzie indziej problem niż wtryski benzynowe.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-10-2009, 09:36   

KaWu napisał/a:
lukasz12, napisał/a:
No pozwala na to, tylko odpalanie na gazie w sumie nigdy nie wychodziło w STAGU za dobrze. Na zimnym silniku nie odpali - zaleje silnik nierozprężonym gazem więc nie ma to sensu. Natomiast na ciepłym też nigdy to nie działało za dobrze - silnik odpalał z trudem i szarpał na początku


Przy ilu °C na dworze :?: Nawet przy >/ "+10°C" :?:
Przy sprawnej instalacji awaryjnie powinien odpalić bez problemu.

Wyjeździj gaz i/lub pozakręcaj zawory. Pojeździj tylko na benzynie. Odpalaj na niej i jeżdzij. Zobacz czy wtedy też masz problem z zapaleniem na "lekko ciepłym: :?: Bo może być gdzie indziej problem niż wtryski benzynowe.


Sugerujesz że problemem może być dostawanie się gazu? Też o tym myślałem ale w międzyczasie zmieniałem wtryskiwacze od gazu i nie spowodowało to zmian. A co do odpalania na gazie to zawsze było podobnie, na starych wtryskiwaczach (valteki) nawet ciut lepiej odpalał na zimnym na gazie ale obecnie nie za bardzo się to udaje - po prostu wtryskiwacze nie lubią zimnego gazu i odpalanie na gazie niezbyt wychodzi.

[ Dodano: 29-10-2009, 21:30 ]
Odświeżę temat. Dzisiaj tak sobie pojeździłem dla hecy na samej benzynie bez używania gazu. I co ciekawe auto paliło za każdym razem normalnie - na benzynie. Gazu nie używałem wcale. Pojeżdze jeszcze trochę i zobaczę czy to coś zmieni...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.